abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2005 @ 17:30:42 #1
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_30359179
Wat nu als de grens van het zichbare heelal werkt als een spiegel, dan zou je ons sterrenstelsel en ander sterrenstelsels zie in een jongere fase maar wel met een roodverschuiving vanwege de expansie van het heelal.

Ik heb veels te veel vrije tijd.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_30359200
Je maakt me gekkkkkkkkkk
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30359240
Er gaan nogal wat theorieen rond dat de expansie van het heelal net zo snel zou gaan als de snelheid van het licht, dus als je zover als de rand zou kunnen zien, kon je hem alsnog niet zien omdat het net zosnel verschuift zoals jij kan zien
pi_30359271
De grens van het zichtbare heelal is geen tastbaar iets. Het is een denkbeeldige grens die eeuwig opschuift.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_30359293
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:33 schreef Maethor het volgende:
De grens van het zichtbare heelal is geen tastbaar iets. Het is een denkbeeldige grens die eeuwig opschuift.
Het is helaas nooit aangetoond, maar wel een van de meest aanneembare theorieen
pi_30359565
Smokez ==> Het is al enkele jaren terug aangetoond dat het heelal eeuwig doorgaat met uitdijen!
censuur :O
  woensdag 7 september 2005 @ 17:47:28 #7
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30359721
Maar wat is er dan buiten de heelalgrens
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_30359888
Vandaag is de grens. Voorbij de grens is morgen. De tijd en ruimte van morgen bestaat nog niet en daar is dus "nog" niets.
  woensdag 7 september 2005 @ 17:59:02 #9
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30360068
Ik doelde meer op plaats dan op tijd. Wat is er buiten de fysieke heelalgrens? (als die er dus is, waar het dus wel op lijkt)
  woensdag 7 september 2005 @ 18:00:54 #10
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30360131
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:59 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik doelde meer op plaats dan op tijd. Wat is er buiten de fysieke heelalgrens? (als die er dus is, waar het dus wel op lijkt)
Niets. Als in: geen ruimte, geen tijd. Dus is er ook geen grens
'Nuff said
  woensdag 7 september 2005 @ 18:02:06 #11
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30360168
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:52 schreef rudeonline het volgende:
Vandaag is de grens. Voorbij de grens is morgen. De tijd en ruimte van morgen bestaat nog niet en daar is dus "nog" niets.
Toch is dat moeilijk te snappen, dat daar nog "niets" is. Niets.........
  woensdag 7 september 2005 @ 18:02:14 #12
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_30360170
Als er geen grens is, wat schuift er dan op? Zonder grens valt er ook niets uit te dijen.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:03:55 #13
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30360217
Mja, maar een grens impliceert iets waar al ruimte en tijd is. Je zou kunnen zeggen dat de grens is, dáár waar het licht 'voor het eerst' komt. Tussen haakjes, want tijd en ruimte ontstaan pas op dat moment, dus 'voor het eerst' is een raar begrip.
'Nuff said
pi_30360274
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Smokez ==> Het is al enkele jaren terug aangetoond dat het heelal eeuwig doorgaat met uitdijen!
Oh, was nog steeds in de veronderstelling dat dat nog niet helemaal zeker was
pi_30409352
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:42 schreef RemcoDelft het volgende:
een uitspraak welke zomaar kan veranderen als wetenschappers kunnen aantonen dat er nogal wat exotisch donkere materie rond zweeft etc.
pi_30516120
Even een ander punt. Ik heb namelijk wel eens discussies gehad met vrienden met name over ruimte en tijd. En de enige conclusie die ik kan trekken is dat "tijd" zoals wij die kennen niet bestaat..

Maar ik weet er eigenlijk vrij weinig over. Kan iemand mij in overeenstemming met dit topic (moeten natuurlijk niet offtopic gaan) uitleggen of weerleggen waarom tijd bestaat. Die vraag houdt me namelijk al een tijdje (regelmatig) bezig..

Verder denk ik dat het heelal vast wel te verklaren valt als spiegel; het tegendeel echter zal ook makkelijk te verklaren zijn. Onze kennis is m.i. te klein om het heelal en al haar systemen ed te bevatten. In ieder geval voorlopig dan. Want als er meer bewijzen voor bv. de stringtheory komen, kunnen we weer een stap in de goede richting zetten..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')