quote:
Oxazepam is gewoon voor angstaanvallen of in erge mate van paniek. Noodgevallen dus.
Toen ik ;
Oxazepam nam, sliep ik niet opeens beter. Alleen wel wat gekalmeerder en uitgerust de volgende dag geen paniek en angst of stress,.
Temazepam daar viel ik van een blok in slaap, en kon wel tot 3 uur 's middags doorslapen (zo heftig is dat middel) en als je wakker wordt dan ben je zo high van de moe heid

Diazepam is ook wel een goed middel voor beide vind ik. Rustgevend maar niet zo sterk als temazepam maar net zo lekker rustgevend als oxazepam.
Ik raad dus Temazepam in als je lekker wilt slapen. Zet alleen wel 5 wekkers.

Of gewoon Melatonine, kun je zo ophalen bij de drogist

dat is zonder recept

en dat is er voor gemaakt

Als je bv. een jetlag gevoel hebt doordat je naar een ander land bent gereisd (wat je zelfs kunt krijgen door 1 / 2 nachten geen slaap in gewoon NL) dan raden ze Melatonine aan.
Als je naar andere kant van de oceaan zou gaan en je slaapt niet in het vliegtuig, ja dan zou ik niet verbaasd op kijken als je melatonine krijgt.
Maarrrrrr, het heeft 't zelfde effect als je gewoon 's ochtends naar school of je werk moet en dan met een zombie hoofd daarheen gaat en wakker blijft de hele week. pffff Melatonine is best handig. Gebruik 't zelf ook.