abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13164356
Iets meer info:
Schalken won in de finale van Rainer Schuttler uit Duitsland met 6-2, 6-4. Het was de derde achtereenvolgende overwinning van Schalken op Schuttler. De vorige ontmoeting was op de afgelopen US Open.
Dit was al de negende toernooizegen in de carriere van Schalken, en de tweede van dit jaar (Rosmalen was de andere).
Een goede prestatie van Schalken in Brazilië
pi_13164518
Klimt schalken nu eigenlijk de top10 binnen na deze overwinning?
  zondag 14 september 2003 @ 19:27:38 #78
6146 SpankSpankeronie
Spankeronie in the Bullpen
pi_13164721
quote:
Op zondag 14 september 2003 19:17 schreef erikh het volgende:
Klimt schalken nu eigenlijk de top10 binnen na deze overwinning?
Champions Race
Entry Ranking
don't call to the bullpen
pi_13176691
Met dank aan ATPtennis.com:

"BRASIL OPEN
COSTA DO SAUIPE SEPTEMBER 14, 2003

Schalken Cruises to Brasil Open Title
Second seeded Dutchman records a straight-sets victory over the top seed to win his second ATP title of the year.

Second seed Sjeng Schalken claimed his second ATP title of the year and the ninth of his career when he defeated top seed Rainer Schuettler 6-2, 6-4 in the final of the Brasil Open in Costa do Sauipe.

Schalken, who celebrated his 27th birthday on September 8, now joins Andre Agassi as the only active players to have won a title in South America, North America, Asia, Australasia and Europe.

The Dutchman, who also won the title in 's-Hertogenbosch earlier this year and reached the quarterfinals of the US Open, now has a 4-1 record against Schuettler. He now moves onto the ATP Champions Race 2003 Top 10 Leader Board and remains in contention for one of the four remaining spots for the Tennis Masters Cup Houston.

Schuettler was appearing in his second final of the year after the Australian Open final. The German, who currently stands in sixth position in the ATP Champions Race 2003, maintained his push for an automatic spot in Houston.

During the presentation ceremony, Schalken announced to the Brazilian crowd that he is getting married to his fiancé Ricky Pfennings, who watched the match from the stands.

En route to the final, Schalken defeated Cyril Saulnier, Gregory Carraz, Vincent Spadea and Gaston Etlis (retired), while Schuettler recorded victories over Brazilian wild card Andre Sa, Paul Goldstein, Ramon Delgado and defending champion Gustavo Kuerten.

What the Players Said:
Schalken: "I want to dedicate this title to my fiancé Ricky [Pfennings] with whom I'll get married on November 21st.

"This was a great event with important players in the draw such as Guga, Schuettler, Gonzalez and others. It is very important for me and I am very proud to be part of that stat of the only player together with Agassi to have won on all continents."

"I knew how to play Rainer [Schuettler] since we play pretty similar. Patience was the secret. I knew I could not attack him and be aggressive since he is very fast and would always pass me. I was just more patient than him and that was the key to the match. The key for me during the week was to go through the first round. It was very hot that day and I did not play good. After I said, 'well a new tournament starts and I think I can make it.'

"My next goal is to be in the Top 10 at the end of the ATP Champions Race. My year-end schedule is Moscow, Vienna, Tennis Masters Madrid, Stockholm and Tennis Masters Paris."

Schuettler: "Sjeng [Schalken] was a better player today and I could not do anything. He was the best player of the week and I think he deserves the title. I was a bit slower today but Sjeng was just too good for me today.

"I am happy to have played the final and keep my chances high for qualifying for the Tennis Masters Cup in Houston. I am currently sixth in the ATP Champions Race and it is the other players behind who must overtake me. Still there is a long way to go and I hope I can play well at the upcoming events.""

11e in de Champions Race.
Entry ranking stond ie op 8 september nog 13e maar hij zal na deze overwinning wel ietsjes stijgen neem ik aan..

maandag 15 september 2003 @ 14:10:14 #80
30919 mitt
Michael Corleone
pi_13180262
crosspostje

Tegenstanders van Sjeng in z'n voorbije toernooizeges

Valencia 1995 : Moya, Ulihrach, Beresategui, Mantilla en Schaller
Jakarta 1996 : van Herck, Lapentti, Tillstrom, Joyce en El Aynaoui

Boston 1997 : Roux, Dosedel, Corretja, A.Costa en Rios

Auckland 1999 : Spadea, D.Vacek, Pavel, Steven en Haas

Tokyo 2000 : Srichaphan, Bruguera, Mamiit, Philippoussis, Arazi en Lapentti

Stockholm 2001 : van Lottum, Arthurs, J.Vacek, Canas en Nieminen

Rosmalen 2002 : Golmard, C.Rochus, Federer, Robredo, Clement

Rosmalen 2003 : Portas, C.Rochus, Robredo, Sluiter, Clement

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_13181983
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:10 schreef mitt het volgende:
crosspostje

Tegenstanders van Sjeng in z'n voorbije toernooizeges

Valencia 1995 : Moya, Ulihrach, Beresategui, Mantilla en Schaller
Jakarta 1996 : van Herck, Lapentti, Tillstrom, Joyce en El Aynaoui

Boston 1997 : Roux, Dosedel, Corretja, A.Costa en Rios

Auckland 1999 : Spadea, D.Vacek, Pavel, Steven en Haas

Tokyo 2000 : Srichaphan, Bruguera, Mamiit, Philippoussis, Arazi en Lapentti

Stockholm 2001 : van Lottum, Arthurs, J.Vacek, Canas en Nieminen

Rosmalen 2002 : Golmard, C.Rochus, Federer, Robredo, Clement

Rosmalen 2003 : Portas, C.Rochus, Robredo, Sluiter, Clement

Voor de volledigheid een mooi overzichtje.
Bijna elk jaar (behalve '98) een ATP toernooi winnen en dit jaar zelfs 2 is toch mooi constant.
  dinsdag 16 september 2003 @ 01:15:54 #82
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_13198721
quote:
Op maandag 15 september 2003 15:17 schreef GRUMBLER het volgende:

[..]

Voor de volledigheid een mooi overzichtje.
Bijna elk jaar (behalve '98) een ATP toernooi winnen en dit jaar zelfs 2 is toch mooi constant.

en op alle ondergronden en op bijna alle continenten (behalve afrika en antartica)
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_13200475
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 01:15 schreef evert het volgende:

[..]

en op alle ondergronden en op bijna alle continenten (behalve afrika en antartica)

Als enige samen met Agassi en Corretja.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_13237888
* xxdeesjuhxx ook sjeng fan is

hij is ook zo bescheiden

woensdag 17 september 2003 @ 16:08:01 #85
16494 Riert
rrrataputata
pi_13238227
bescheiden?
Ik vind hem niet zozeer bescheiden als wel dat hij zichzelf onnodig naar beneden haalt............en dat moet eruit geramd worden wil hij een Grand Slam winnen

is mijn mening

hophop
pi_13245551
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:08 schreef Riert het volgende:
bescheiden?
Ik vind hem niet zozeer bescheiden als wel dat hij zichzelf onnodig naar beneden haalt............en dat moet eruit geramd worden wil hij een Grand Slam winnen
Eensch.
Hij heeft er de kwaliteiten voor, als je halve finales en kwartfinales haalt, kun je finale ook halen. Nu nog een keer wat geluk...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:09:00 #87
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_16118183
maar even omhoog....
sjeng staat in halve finale in india
goed begin van het jaar...
  zaterdag 10 januari 2004 @ 00:11:39 #88
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_16118256
als aanvulling, het verhaal van sjeng zelf van zijn site:
----
9 januari
Helemaal moe maar voldaan zit ik achter de computer. Halve finale... heerlijk begin van een nieuw jaar. Eigenlijk waren het twee wedstrijden op een dag. Ik was vannacht om 02:00 uur klaar, ging om 00:15 uur pas de baan op. Door de lange en vooral goede wedstrijd van John van Lottum die de wedstrijd voor mij speelde, werd het zo laat. Het was voor mij de eertse keer dat ik zo laat (zo vroeg!)de baan op moest. De supervisor, de masseur, doktor(mega aan het snurken trouwens) en de jongens van transport waren lekker aan het pitten tijdens mijn wedstrijd.

Gelukkig was ik duidelijk beter dan Knowle en was het in twee sets bekeken. Nadat we de masseur wakker hadden gemaakt kon hij me nog even masseren en daarna nog wat gegeten. Uiteindelijk sliep ik om 03:30 uur.

Vanochtend was het weer vroeg dag. Mantilla stond op me te wachten. Ik zou een boek over deze wedstrijd kunnen schrijven, maar ik houd het kort. Fantastische pot, alles zat er in. Het was vechten, zwoegen, afzien en pijnlijden. Rally's van 20 a 30 slagen waren meer regelmaat dan uitzondering. In de derde set werd ik gebroken van 3-4 naar 3-5, maar hij was nog niet van me af. Brak hem meteen terug en we liepen door naar de tiebreak. Spanning en sensatie, we gaven elkaar geen punt kado. Het hele verhaal duurde zo'n 2 uur en drie kwartier. Leuke statistiek is trouwens dat mijn nieuwe service onder druk ook stand houdt. 80% Eerste service percentage.

Nu zit ik met een hoop spierpijn achter de computer. Morgen tegen Moya. Deze wedstrijden zijn mooie testen voor de Australian open.

Groet,

Sjeng

vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:10:17 #89
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21424489
even crosspostje
quote:

Sjeng Schalken sluit het seizoen 2004
om fysieke redenen vroegtijdig af.

De Limburger kwakkelt al een tijdje met
zijn gezondheid.Hij gaf in juli wegens
buikgriep op in Indianapolis en moest
als gevolg van die ziekte het toernooi
van Toronto eveneens overslaan.

Eerder deze week gaf hij in Washington
tegen de Luxemburger Gilles Muller al
na een klein half uur op omdat hij zich
niet fit voelde.

Op een persconferentie licht Schalken
dinsdag zijn besluit toe.

Het einde van het top-30 tennis voor Sjeng?

[ Bericht 0% gewijzigd door mitt op 20-08-2004 15:17:12 ]
pi_21427642
en geen toernooi overwinning dit jaar voor Sjeng
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:32:53 #91
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21443424
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 17:20 schreef tukkeronline het volgende:
en geen toernooi overwinning dit jaar voor Sjeng
hij was niet eens in de buurt dit jaar..

Een halve finale in het begin van het jaar, en drie kwartfinale-plekken, waaronder op Wimbledon.
pi_21727065
Sjeng had dus Pfeiffer:
quote:
3 september
De kogel is door de kerk. Eindelijk hoef ik niet meer te gissen naar wat ik heb. Vandaag belde Andre van Alphen over de uitslag van het grondige bloedonderzoek.Mijn bloed werd onderzocht door het Sport Medisch Centrum te Amsterdam.

Ze hebben anti-stoffen gevonden van de ziekte van Pfeiffer. Dat wil zeggen: ik heb de ziekte van Pfeiffer onlangs gehad. Het verbaast mij enorm dat het niet bij eerdere bloedonderzoeken (afgenomen door toernooiartsen) naar boven is gekomen.

Voor mij geeft dit nu wel een hoop duidelijkheid. Sinds eind februari voel ik me langzaam op de baan. Eindelijk heb ik nu voor mezelf antwoorden op een hoop vragen.

Opmerkelijk is wel, dat ik kwartfinale Wimbledon heb gehaald met Pfeiffer in mijn lichaam. Natuurlijk protesteerde mijn lichaam daarna weer in Amerika. Om er nu helemaal vanaf te komen, moet ik voorlopig rust houden.

Groet Sjeng
Duidelijk, zonder Pfeiffer wint hij Wimbledon volgend jaar.
Wel raar natuurlijk, want als je je altijd moe voelt, is Pfeiffer toch het eerste waar je aan zou denken als arts, lijkt me.
pi_21727895
Ja dat snap ik ook niet helemaal. Ze hadden die jongen wel even eerder uit die onzekerheid mogen halen. Nou maar hopen dat die rustpauze hem goed doet.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 september 2004 @ 20:17:27 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_21733870
Vreemd dat ze dat zo laat pas ontdekken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_21783855
De ATP mag dan wel een reorganisatie in haar medische staf gaan doorvoeren.

Wat een prutsers.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 8 september 2004 @ 01:18:42 #96
32015 suus21
Andre rocks!
pi_21817427
nog knap dat ie met die ziekte heeft kunnen spelen ik heb het ook gehad en kan me herinneren dat ik geen stap kon zetten op de baan
fijn!
pi_21836544
quote:
Op woensdag 8 september 2004 01:18 schreef suus21 het volgende:
nog knap dat ie met die ziekte heeft kunnen spelen ik heb het ook gehad en kan me herinneren dat ik geen stap kon zetten op de baan
Ik had er dan weer geen problemen mee.
pi_21840254
tja dat zal wel bij iedereen verschillen. Sjeng zal het wel niet zo erg hebben gehad maar wel langdurig.
fijn!
  maandag 13 september 2004 @ 19:28:51 #99
30919 mitt
Michael Corleone
pi_21929570
Sjeng is gezakt naar plaats 50
pi_21970543
Wanneer kan hij weer op de baan staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')