dit is een buitengewoon goede prestatie.Hopelijk kunnen de andere nederlanders ook nog een hoger niveau halen zodat nederland weer echt op de wereldkaart komt.
quote:Heb jij zijn partij tegen roddick neit gezien zeker, hij liet geen spaan heel van die jongen. Sampras is in bloedvorm
Op vrijdag 06 september 2002 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Goed, tegen sampras zeker niet kansloos momenteel. Sampras is duidelijk op z'n retour en speelt bijzonder wisselvallig.
quote:Laten we het hopen
Op vrijdag 06 september 2002 20:39 schreef Machiel het volgende:
Met die wisselvalligheid valt het dit tournooi erg mee zeker tegen Roddick speelde hij bijna foutloos. Natuurlijk heeft Schalken morgen meer kans dan toen Sampras alles won als langste achtereen als nummer 1. Maar Sampras is nog altijd een topspeler die je niet zomaar klopt. Als Schalken meegetrokken wordt met het niveau van Sampras zoals gister met het niveau van Gonzales heeft hij zeker een kans.
quote:Ach, Goran heeft ook een Grand Slam gewonnen.
Op vrijdag 06 september 2002 11:25 schreef Freak187 het volgende:
Toch moet hij echt een keer gaan leren hoe met de druk om te moeten gaan.
Hopelijk winnen ze allemaal!
quote:Niet te vroeg juichen mitt,Sjeng won vorig jaar het toernooi van Stockholm ergens diep in Oktober
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:37 schreef mitt het volgende:
Mathieu is het dus geworden...die is ook nu aardig in vorm dus dat word al heel lastig..maar wat Sjeng nu aan het doen is is natuurlijk heel erg knap..want als die wint vandaag..heeft ie bijna geen punten meer te verliezen de rest van het jaar...dus kan alleen maar nog verder stijgen..
quote:Daarom zeg ik het ook...behalve dat toernooi heeft ie verder niet veel gewonnen..dus als ie dit wint..heeft hij al die punten die hij toen won..nu al gehaald
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:44 schreef CAZZO het volgende:[..]
Niet te vroeg juichen mitt,Sjeng won vorig jaar het toernooi van Stockholm ergens diep in Oktober
quote:Heel veel respect voor die man... 10.000 man tegen je en dan toch uiteindelijk winnen
MOSKOU - Sjeng Schalken heeft de finale bereikt van het tennistoernooi om de Kremlincup in Moskou. Hij versloeg zaterdag de grote Russische favoriet Jevgeni Kafelnikov in de halve finale in twee sets: 6-2 6-4.Dat was een domper voor Kafelnikov, die het toernooi de afgelopen vijf jaar op zijn naam schreef en meer dan ooit gebrand was op een overwinning. Hij had de eerste tennisser kunnen worden die een Open uit de ATP-tour zes keer op rij wint. Schalken liet in de eerste set echter geen spaan heel van de Rus, die heeft aangekondigd aan het eind van dit jaar te stoppen. De Limburger, als zevende geplaatst in Moskou, was in 35 minuten klaar: 6-2.
De tweede set verliep iets moeizamer. Kafelnikov, gesterkt door vocale steun van 10.000 fel meelevende Russen op de tribunes, overleefde in de tiende game vier wedstrijdpunten. Daarna sloeg Schalken de beslissende forehand: 6-4. De Nederlander moet zondag in de finale aantreden tegen de winnaar van de andere halve finale, de Rus Marat Safin of de Fransman Paul-Henri Mathieu.
LONDEN - Na een halfuurtje oefenen op de vrije baan 10 van Wimbledon was Sjeng Schalken voornemens Roger Federer op te zoeken en hem de hand te schudden voor het bereiken van de halve finale. De linkervoet maakte woensdag rond de middag tennissen volslagen onmogelijk.
De Limburger deed het toch maar niet, omdat donkere wolken zich samenpakten boven de All England Club in Londen. Het zag er naar uit dat zij hun natte lading zouden uitstorten boven het tennistoernooi van het jaar. De kans bestond dat zijn halve finale tegen de favoriete Zwitser een etmaal werd uitgesteld. En jawel. Schalken - Federer werd woensdagavond na de vijfde regenbui boven Wimbledon uitgesteld. "Ik heb een engeltje op mijn schouder zitten", vertelde Schalken na de beslissing van de organisatie. "Dit komt mij geweldig uit. Fantastisch is dit. Het was vandaag helemaal niks geworden."
Schalken moest wel de hele dag paraat blijven om de wedstrijd of een deel daarvan te spelen op het centre court, mocht de wedstrijd tussen de populaire Brit Tim Henman en de sterke Franse uitdager Sebastien Grosjean tot een einde komen. Dat lukte niet. De partij begon om één uur lokale tijd en werd vier keer door regen onderbroken. Grosjean leidde met 7-6 3-6 6-3 1-2. Ook de tegelijkertijd gestarte andere halve finale werd afgebroken. Bij de Duitser Alexander Popp en de Australiër Mark Philippoussis was in de vijfde set nog evenwicht: 6-4 6-4 3-6 3-6 2-2.
Om zeven uur in de avond hield het toernooicomité het tennis van de negende dag voor gezien. De weersvoorspellingen voor donderdag zijn niet veel beter. De Britse weerkundigen voorzagen opklaringen pas tegen de avond.
Had Schalken woensdag toch moeten aantreden, dan zou een arts hem een pijnstillende spuit in de voet hebben gezet. "Eén", legde hij later uit, "één die anderhalf uur zou werken. Een verdovende prik als je bij de tandarts krijgt. Wat ik na anderhalf uur deed, moest ik zelf maar bekijken. Meer dan één zou ik niet krijgen."
Dinsdagavond sneden medici in het ziekenhuis de infecties uit zijn linkervoet weg. Hij kreeg penicilline en ontstekingsremmers voor de genezing van de wond. "Ik heb met mijn voet buiten het bed geslapen. Dat ging geweldig, want doordat de pijn weg was, kon ik veel slaap inhalen."
Schalken verwachtte donderdag op court 2 (bijgenaamd Het Kerkhof), aanvang 13.00 uur Nederlandse tijd, zonder verdovende spuit te kunnen aantreden tegen Federer die voor hem favoriet bleef. "Het zal een snelle wedstrijd worden. Ik moet zien dat ik in de sets bij hem kan blijven, want dan krijg ik kansjes."
De blessure aan de voet had hij een enigszins aan zichzelf te wijten. Uit zijn nieuwe grasschoenen had hij voor de wedstrijd tegen Schüttler de gewone binnenzool getrokken om zijn speciale zool-met-gat erin te zetten. Hij was vergeten de binnenrand af te plakken. De ribbeltjes veroorzaakten de ellende. "Het was mijn eigen schuld. Maar ik zit nog in het toernooi door honderden keren naar de lucht te kijken wat eruit zou komen. Het is genoeg geweest om mij een extra dag te geven die ik verschrikkelijk nodig had." ( www.telegraaf.nl )
Go Sjeng!
quote:Van Federer heeft ie anders wel gewonnen hoor op Rosmalen..
Op vrijdag 4 juli 2003 11:14 schreef Goedie het volgende:
Al met al heeft hij goed gespeeld op wimbeldon, maar we moeten nou ook weer niet overdrijven heh. Hij is niet een topspeler. Tegen een Sampras,Agassi, Roddick , Ferrero, Federerenz. kan hij gewoon niet op. Hij is een goede subtopper, maar meer zit er niet in voor hem. Omdat hij gewoonweg het talent mist. Het feit dat wij het al een hele goede prestatie vinden van hem dat hij de kwartfinales heeft gehaald zegt al genoeg. Een topspeler zou balen als het daarbij zou blijven.
quote:ehm heb je gisteren met je ogen dicht naar de wedstrijd van schalken en Federer gekeken? Het zag er aardig uit alsof hij helemaal weggespeeld werd. Vond hij zelf ook trouwens en het is niet voor niets dat Federer schalken's angstgegner is. Dus één keertje winnen op rosmalen zegt niet zoveel. Iedereen heeft wel eens een minder dag hoor
Op vrijdag 4 juli 2003 16:17 schreef brotherlouie98 het volgende:[..]
Van Federer heeft ie anders wel gewonnen hoor op Rosmalen..
quote:
Op zondag 14 september 2003 18:46 schreef evert het volgende:
schalken wint atp tournooi Brazilie!
prachtige prestatie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |