quote:Op woensdag 15 september 2004 15:45 schreef zjroentje het volgende:
Wanneer kan hij weer op de baan staan?
Aldus sjengschalken.nl.quote:Sjeng Schalken wil dit jaar nog in actie komen op de Masters Series in Madrid en een toernooi in het Oostenrijkse Sankt Anton.
Ook wil hij nog meedoen aan de Challenger in Groningen. Deze toernooien beschouwt de Limburger dan als voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Madrid is 18-24 oktober, Groningen begint 22 november.
z'n rug dacht ikquote:Op woensdag 24 november 2004 16:02 schreef zjroentje het volgende:
Wat is de reden van zijn opgave gisteren in Groningen?
Nou, nee dus.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:06 schreef mitt het volgende:
Zal Sjeng volgende week in Miami wel fit genoeg zijn?
Het is dus helemaal kut met hem.quote:Op woensdag 6 april 2005 11:16 schreef mitt het volgende:
Volgende week speelt Sjeng weer in Monte Carlo, en mag daar beginnen in de kwalificatie
komt niet meer goed.quote:Op zondag 5 juni 2005 13:05 schreef zjroentje het volgende:
Na het verstek op Roland Garros, nu ook geen Queens voor Sjeng.
Het is te hopen dat hij Wimbledon haalt. Vorig jaar haalde hij de kwartfinale dus als hij al die punten verliest gaat hij buiten de top 100 vallen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 11:18 schreef zjroentje het volgende:
Nu heeft hij last van zijn achillespees. Wimbledon staat op losse schroeven ....
Hij kan natuurlijk een wildcard aanvragen. Iets wat bij betere spelers uit het verleden wel vaker gebeurd. Bij Wimbledon en US Open zou dat sowieso geen probleem moeten zijn. Andere wat minder grote ATP toernooien ook niet trouwens...quote:Op woensdag 15 juni 2005 12:11 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het is te hopen dat hij Wimbledon haalt. Vorig jaar haalde hij de kwartfinale dus als hij al die punten verliest gaat hij buiten de top 100 vallen.
En dat heeft weer tot gevolg dat hij niet meer rechtstreeks geplaatst is voor de Grand Slams. Dan word het terugkeren nog lastiger.
mja dat was te verwachten. Na Wimbledon heeft hij ook weinig echt goeds meer gepresteerd...quote:
Zeiden ze dat ook niet eens over Krajicek? Meen eens iets te herinneren dat Agassi ooit zoiets zei over Krajicek: "Als die gast aan tennis denkt raakt ie al geblesseerd."quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:11 schreef Norrage het volgende:
Geblesseerde spelers krijgen ook altijd protected rankings...Schalken valt daar wel onder bij de grand slams dus mee blijven doen zal hem wel lukken, maar ik denk niet hij het ooit nog kan..Die gast is gewoon van porselein :/
quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zeiden ze dat ook niet eens over Krajicek? Meen eens iets te herinneren dat Agassi ooit zoiets zei over Krajicek: "Als die gast aan tennis denkt raakt ie al geblesseerd."
Paar jaar later won ie Wimbledon naar het schijnt.
Dan ben je niet echt blessuregevoelig, of welquote:Schalken naar tweede ronde
PARIJS (ANP) - Sjeng Schalken heeft de tweede ronde op Roland Garros bereikt.
De als twaalfde geplaatste Limburgse tennisser versloeg Scott Draper vandaag in vier sets, 6-2 6-4 3-6 6-4. De Australiër, nummer 109 van de wereld, kwam op een wildcard de grand slam binnen.
Schalken (26) begon vandaag in Parijs aan zijn 32e opeenvolgende grand slam en zijn achtste Roland Garros. Zijn beste prestaties in Parijs dateren uit 1999 en 2002 toen hij de derde ronde haalde.
In de tweede ronde speelt Schalken tegen Fabrice Santoro. De Fransman won vandaag in drie sets van de Amerikaan Michael Chang.
(27 mei 2003)
duidelijk.quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:16 schreef Butra het volgende:
Ram is natuurlijk wel een topper in wording.
Het schijnt dat hij samen met Raemon Sluiter op vakantie is. Tijdens het avondeten kwamen beide heren tot de conclusie dat het voor een voormalige top 50-speler best treurig is als je in de eerste ronde van een Challengertoernooi uitgeschakeld wordt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:56 schreef Butra het volgende:
Volgens mij is Sjeng deze week vrij. Hij zal wel moe zijn na al die wedstrijden van de afgelopen weken.
kijk, Federer en Hewitt spelen ook niet week in, week uit.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:56 schreef Butra het volgende:
Volgens mij is Sjeng deze week vrij. Hij zal wel moe zijn na al die wedstrijden van de afgelopen weken.
Ik vind hem echt goed op dit moment. Vorige week ging het wel fout tegen John Paul Fruttero, maar die staat dan ook nummer 306 op de wereldranglijstquote:Dit is een van de vele sjeng schalken fansites
Vind jij Sjeng ook zo goed op dit moment of vind je hem wat minder zeg het tegen me.
ik heb hem inderdaad gezien, het zit hem ook niet meequote:Op zondag 21 augustus 2005 16:55 schreef evert het volgende:
iemand sjeng vrijdag gezien bij sportjournaal? heb heel veel bewondering voor zijn inzet om terug te komen!
quote:
Sjeng ....quote:Mijn terugkeer op de baan laat op zich wachten door een hernia, helemaal onderin mijn rug.
quote:
Op tijd fit voor de US Openquote:Sjeng Schalken maakt in februari zijn rentree op de tennisvelden. De Limburger heeft voor het Challenger-toernooi van Bergamo een wildcard gekregen.
Schalken, inmiddels afgezakt naar plaats 243 op de wereldranglijst als gevolg van allerlei blessures en de ziekte van Pfeiffer, speelde juli vorig jaar zijn laatste ATP-wedstrijd.
Hij hoopt dat zijn optreden in Italië een goede voorbereiding zal zijn op het ABN Amro-toernooi,dat eveneens volgende maand plaatsvindt. Voor het evenement in Ahoy' heeft Schalken ook een wildcard ontvangen. (NOS TT)
Pas op he, hij speelt dan 1 toernooi en over 4 maanden horen we wat van hem.quote:
In Bergamoquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:46 schreef NY_Giant het volgende:
En Schalken wint zijn eerste partij na zijn rentree van Summerer met 6-2 en 6-3.
aan de Davis-Cup deed hij niet mee toch?quote:
Zou jij een nummer 268 van de wereld zonder enig ritme zo maar opstellen danquote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:47 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
aan de Davis-Cup deed hij niet mee toch?
Nee, dat is waar, maar John van Lottum verkeerd toch ook niet in geweldige vormquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:22 schreef okee6 het volgende:
[..]
Zou jij een nummer 268 van de wereld zonder enig ritme zo maar opstellen dan
Zeker als je weet dat hij zijn zouttabletten is vergetenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, maar John van Lottum verkeerd toch ook niet in geweldige vorm
Hij schijnt fit te zijn, dat is voor John "in goede doen"quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:23 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
Nee, dat is waar, maar John van Lottum verkeerd toch ook niet in geweldige vorm
John is was in potentie een top-20 spelerquote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij schijnt fit te zijn, dat is voor John "in goede doen"![]()
zo hoog heb IK John zelfs niet zitten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:27 schreef Vector_SLD het volgende:
[..]
John is was in potentie een top-20 speler
In zijn jonge jaren was hij wel een heldquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:40 schreef mitt het volgende:
[..]
zo hoog heb IK John zelfs niet zitten.
maar lekker Sjeng hoor
Sjeng terug in de top 100 dit jaarquote:Op donderdag 9 februari 2006 17:21 schreef mitt het volgende:
Sjeng in de kwartfinale.
Alsof het niks is.
Je zou het misschien aan het missen van wedstrijdritme kunnen wijten.quote:Op zondag 12 februari 2006 00:46 schreef Norrage het volgende:
Mjah...het houdt al weer op. Winnen van Davide en dan verliezen van Bolelli of zo...achja...is in ieder geval een begin
Daarvoor was ie in Bergamo. Na zijn week vakantie in Quatar wilde hij nog graag een echte wedstrijd spelen voor Rotterdamquote:Op zondag 12 februari 2006 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je zou het misschien aan het missen van wedstrijdritme kunnen wijten.
Natuurlijk. En hij scheen bovendien in alle 3 de sets een break voorgestaan te hebben en zo ongeveer meermalig voor de wedstrijd geserveerd te hebben dus dat is gewoon een beetje vervelend maar wel zeer begrijpelijkquote:Op zondag 12 februari 2006 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je zou het misschien aan het missen van wedstrijdritme kunnen wijten.
Ik heb het vanmorgen toevallig zitten lezenquote:Op woensdag 26 april 2006 13:19 schreef Butra het volgende:
Vandaag min of meer een groot afscheidsinterview in het AD. Kan het artikel zo snel ff niet vinden, maar Boer Sjeng heeft een nieuw leven, ergens op de grens tussen Nederland en Belgie.
Heb het gewoon op de site van het AD gevonden.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:11 schreef nickybol het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar het artikel. Kan iemand het inscannen/online plaatsen?
quote:Schalken maakt zich op voor rentree
AMSTERDAM - Sjeng Schalken maakt zijn rentree op de tennisbaan. De 30-jarige Limburger speelt volgende week zaterdag in Hoensbroek waarschijnlijk een demonstratiewedstrijd tegen zijn landgenoot Paul Logtens.
Na dat toernooi vertrekt de tennisser naar het Oostenrijkse Sankt Anton, waar hij de gelegenheid heeft om met internationale toppers te trainen, die daar meedoen aan het jaarlijkse exhibitietoernooi. De speler had last van verschillende blessures, waaronder een hernia.
Tennissen
Schalken sluit zelfs deelname aan de Nederlandse Masters niet uit. Die vinden van 11 tot en met 17 december plaats in Rotterdam. "Het is goed om te voelen dat ik weer met veel plezier op de baan sta en echt weer zin heb om te gaan tennissen", constateert de voormalige nummer elf van de wereld woensdag in De Telegraaf. "En ik verbaas mezelf dat ik op de baan niet tegen grote problemen aanloop."
Toch kijkt de tennisser zo min mogelijk vooruit. "Het is moeilijk om te beslissen wat ik in 2007 allemaal ga doen. Ik ben de allerlaatste om te roepen dat ik terugkeer aan de top", zegt de speler, die alweer droomt over het spelen van een Daviscupwedstrijd.
Schalken speelde in februari zijn laatste wedstrijd. In zijn loopbaan won hij negen titels in het enkelspel en behaalde hij zes toernooizeges in het dubbelspel. Zijn hoogste klassering op de wereldranglijst is de elfde positie. Die bereikte hij voor het laatst in april 2003.
quote:Schalken ziet afscheid naderen
LANDGRAAF - Sjeng Schalken is niet optimistisch over zijn toekomst als tennisprof. "Het moment nadert dat ik stop", zei de Limburger maandag bij de presentatie van vrouwenwielerploeg Flexpoint.
Het bedrijf van zijn vrouw Ricky levert de vrijetijdskleding van de ploeg.
Hernia
Schalken speelde in februari 2006 zijn laatste wedstrijd. Hij wordt al meer dan twee jaar geteisterd door lichamelijke ongemakken: de ziekte van Pfeiffer, een hernia en een achillespeesblessure.
"De herniaklachten hinderen me nog steeds. Na drie, vier dagen op het hoogste niveau trainen, krijg ik last van uitvalverschijnselen in mijn been", vertelde hij in Landgraaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |