abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:02:38 #1
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327060
Bericht is dus afkomstig van FP.
quote:
Het 'Landelijk Actiecomité Genoeg is Genoeg', dat onlangs in het leven werd geroepen door een aantal Marokkaanse en Turkse organisaties, is uitgegroeid tot een beweging waaraan 32 multiculturele organisaties deelnemen. Volgende week zaterdag, 17 september, zullen ze in Amsterdam op de Dam een betoging houden tegen de spanningen tussen moslims en niet-moslims, allochtonen en autochtonen.

Met 'Genoeg is genoeg' willen de deelnemende organisaties hun zorg uitspreken over het huidige kabinetsbeleid. Dat beleid kan volgens hen in het kader van de terreurdreiging leiden tot een ontwrichting van de Nederlandse samenleving. Met de demonstratie willen ze een geluid laten horen tegen de ''riskante ontwikkelingen in de maatschappij''. Ook willen ze oproepen samen te werken aan een ''vreedzame en fatsoenlijke samenleving, waar eenieder in vrijheid en veiligheid kan leven.''

Volgens de website van 'Genoeg is genoeg' zal het protest ook klinken tegen racisme, extremisme, discriminatie en uitsluiting en vóór gelijke grondrechten in een democratische rechtsstaat. Voorzitter van het comité is oud GroenLinks-leider Mohammed Rabbae. Deelnemende organisaties zijn onder meer: Milli Görüs, de Turkse Islamitische Federatie, Marokkaanse Initiatief, Amazigh Beweging Nederland, Samen Tegen Racisme en een Ander Joods geluid.

In het manifest van het Actiecomité staat verder onder meer te lezen dat ''de denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers, koren op de molen is van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren .... In het kader van de terrorismebestrijding heeft het kabinet maatregelen aangekondigd die ons met grote zorg vervullen over de gevolgen daarvan voor de grondrechten van burgers.''
Mijn mening over deze happening wil ik graag duidelijk maken door mijn FP reactie:

Dus allerlei racistische, anti-semitische extremistische bewegingen met revionistische opvattingen gaan demonstreren tegen het (verhulde) rascistische beleid van de regering?

[ Bericht 0% gewijzigd door Pracissor op 06-09-2005 18:20:44 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30327108
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf

Zegt genoeg lijkt me, al die vriendelijke allochtonen
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:10:32 #3
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30327221
Als Mohammed Rabbae zitting heeft in deze organisatie weet ik weer genoeg.
Laten ze maar eens aan echte zelfreflectie werken voordat er een beleid word gekraakt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:12:25 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30327253
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:13:36 #5
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327288
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
Genoeg is genoeg
Ik was 2 min. eerder
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:14:03 #6
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30327301
Ik ga nu iets erg onpopulairs zeggen: idd, genoeg is genoeg!!!
De buik vol van dat pappen en nathouden. laten die gasten zichzelf een reflecteren op wat ze nu willen bereiken in de NL samenleving. Laten ze eens zien hoe het komt dat enkele andere bevolkingsgroepen geen problemen hebben met de integratie.
Gezeik ook altijd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:14:53 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30327322
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:13 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik was 2 min. eerder
2 topics over hetzelfde "wij zijn klein en jullie zijn groot en gemeen" geleuter is iig. teveel eer voor deze beroeps zeurpieten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:15:03 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30327327
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Pracissor het volgende:

Dus allerlei racistische, anti-semitische extremistische bewegingen met revionistische opvattingen onder leiding van iemand die in Palestina terroristen training heeft gehad gaan demonstreren tegen het (verhulde) rascistische beleid van de regering?
volledig correct, dat is hun manier om zonder al teveel gezichtsverlies (denken ze) spijt te betuigen over hun wangedrag van de afgelopen jaren... dit schiet dus helemaal niet op en werkt contra-productief... weer met dat 'slachtoffer vingertje' wijzen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:15:20 #9
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327333
Ook interessant dat ze allemaal goed verenigd iets opzetten terwijl wanneer je een gesprekspartner zoekt na problemen met deze 'minderheden' en 'groeperingen' niemand daarvoor blijkt te zijn.
pi_30327362
quote:
iemand die in Palestina terroristen training heeft gehad
Oh
pi_30327406

en raad eens.... moslims zijn relatief gezien het hoogst vertegenwoordigd inzake criminaliteit.
hoe verklaar je dat nu
Islam=facisme
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:20:09 #12
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327448
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Oh
excuses ik was in de war met die molukker
pi_30327472
Als het hier niet bevalt dan ga je toch weg
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30327484
Lekker eenzijdige benadering overigens.
quote:
Volgens de website van 'Genoeg is genoeg' zal het protest ook klinken tegen racisme, extremisme, discriminatie en uitsluiting en vóór gelijke grondrechten in een democratische rechtsstaat
Dit gaan ze niet doen of is irrelevant?
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:21:44 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30327486
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:18 schreef DarkDancer het volgende:
[[url=http://x7.putfile.com/9/24811171161-thumb.jpg]afbeelding][/URL]

en raad eens.... moslims zijn relatief gezien het hoogst vertegenwoordigd inzake criminaliteit.
hoe verklaar je dat nu
Ik zie het woord moslim nergens staan in je plaatje
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:22:47 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30327510
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]

denk je dat ze een beetje zelfkritisch zullen zijn...
pi_30327538
Kunnen we trouwens gewoon ontopic reageren? Wanneer dit een allochtonenbashtopic gaat worden, gaat hij direct op slot. Het gaat hier om een protestactie van een verzameling actiegroepen. Ik zie niet hoe het verwijzen naar statistieken over criminaliteit onder allochtonen hier relevant is.
pi_30327576
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

denk je dat ze een beetje zelfkritisch zullen zijn...
Nou ja... volgens mij is er niet echt sprake van een "ze" als ik kijk naar de verscheidenheid aan organisaties qua religieuze en etnische achtergrond van de doelgroep.

Wie bedoel je precies?
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:25:28 #19
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327580
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]

Eenzijdig benaderd door hun idd, demonstrerend met een balk in hun ogen scanderen ze tegen de splinter in de ogen van onze regering/wie dan ook.
pi_30327596
Cross posting

Wat is het nut van dit initiatief, waarom lijken ze volledig voorbij te gaan aan de wortels van de polarisatie en de problemen die de Nederlandse maatschappij heeft. Ze leggen de schuldvraag al per definitie bij de "ander"
quote:
De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwen
Dit lijkt me een uit de lucht gegrepen stelling. Ik heb het idee dat dit vooral bangmakerij is en geen structurele bijdrage levert aan het weer leefbaar maken van dit land.
Hoeveel zetels heeft extreem-rechts ook alweer in de Tweede Kamer. Juist ja 0.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:26:32 #21
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30327604
quote:
[..]

Mijn mening over deze happening wil ik graag duidelijk maken door mijn FP reactie:

Dus allerlei racistische, anti-semitische extremistische bewegingen met revionistische opvattingen gaan demonstreren tegen het (verhulde) rascistische beleid van de regering?
Inderdaad, laten ze maar eerst verklaren dat ze respect hebben voor abortus, vrijheid van meningsuiting en vooral dat ze de grondwet en de staat Nederland zelf boven alles plaatsen. Pas dán zijn ze serieus te nemen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:26:35 #22
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327606
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou ja... volgens mij is er niet echt sprake van een "ze" als ik kijk naar de verscheidenheid aan organisaties qua religieuze en etnische achtergrond van de doelgroep.

Wie bedoel je precies?
verscheidenheid? Turkse en Marokkaanse organisaties samen met extreem-links noem ik niet zo veelzijdig.
pi_30327611
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:25 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Eenzijdig benaderd door hun idd
Want?
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:28:06 #24
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327641
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Want?
De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwen

daarom?
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:28:16 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30327648
please klow, kijk nou eens goed naar de deelnemers... dat zijn de werekelijke opstokers, niet de media of die paar lonsdalers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')