Mijn mening over deze happening wil ik graag duidelijk maken door mijn FP reactie:quote:Het 'Landelijk Actiecomité Genoeg is Genoeg', dat onlangs in het leven werd geroepen door een aantal Marokkaanse en Turkse organisaties, is uitgegroeid tot een beweging waaraan 32 multiculturele organisaties deelnemen. Volgende week zaterdag, 17 september, zullen ze in Amsterdam op de Dam een betoging houden tegen de spanningen tussen moslims en niet-moslims, allochtonen en autochtonen.
Met 'Genoeg is genoeg' willen de deelnemende organisaties hun zorg uitspreken over het huidige kabinetsbeleid. Dat beleid kan volgens hen in het kader van de terreurdreiging leiden tot een ontwrichting van de Nederlandse samenleving. Met de demonstratie willen ze een geluid laten horen tegen de ''riskante ontwikkelingen in de maatschappij''. Ook willen ze oproepen samen te werken aan een ''vreedzame en fatsoenlijke samenleving, waar eenieder in vrijheid en veiligheid kan leven.''
Volgens de website van 'Genoeg is genoeg' zal het protest ook klinken tegen racisme, extremisme, discriminatie en uitsluiting en vóór gelijke grondrechten in een democratische rechtsstaat. Voorzitter van het comité is oud GroenLinks-leider Mohammed Rabbae. Deelnemende organisaties zijn onder meer: Milli Görüs, de Turkse Islamitische Federatie, Marokkaanse Initiatief, Amazigh Beweging Nederland, Samen Tegen Racisme en een Ander Joods geluid.
In het manifest van het Actiecomité staat verder onder meer te lezen dat ''de denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers, koren op de molen is van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren .... In het kader van de terrorismebestrijding heeft het kabinet maatregelen aangekondigd die ons met grote zorg vervullen over de gevolgen daarvan voor de grondrechten van burgers.''
Ik was 2 min. eerderquote:
2 topics over hetzelfde "wij zijn klein en jullie zijn groot en gemeen" geleuter is iig. teveel eer voor deze beroeps zeurpieten.quote:
volledig correct, dat is hun manier om zonder al teveel gezichtsverlies (denken ze) spijt te betuigen over hun wangedrag van de afgelopen jaren... dit schiet dus helemaal niet op en werkt contra-productief... weer met dat 'slachtoffer vingertje' wijzen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Pracissor het volgende:
Dus allerlei racistische, anti-semitische extremistische bewegingen met revionistische opvattingen onder leiding van iemand die in Palestina terroristen training heeft gehad gaan demonstreren tegen het (verhulde) rascistische beleid van de regering?
Ohquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Pracissor het volgende:
Bericht is dus afkomstig van FP.
iemand die in Palestina terroristen training heeft gehad
excuses ik was in de war met die molukkerquote:
Dit gaan ze niet doen of is irrelevant?quote:Volgens de website van 'Genoeg is genoeg' zal het protest ook klinken tegen racisme, extremisme, discriminatie en uitsluiting en vóór gelijke grondrechten in een democratische rechtsstaat
Ik zie het woord moslim nergens staan in je plaatjequote:Op dinsdag 6 september 2005 18:18 schreef DarkDancer het volgende:
[[url=http://x7.putfile.com/9/24811171161-thumb.jpg]afbeelding][/URL]
en raad eens.... moslims zijn relatief gezien het hoogst vertegenwoordigd inzake criminaliteit.
hoe verklaar je dat nu
denk je dat ze een beetje zelfkritisch zullen zijn...quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
Lekker eenzijdige benadering overigens.
[..]
Dit gaan ze niet doen of is irrelevant?
Nou ja... volgens mij is er niet echt sprake van een "ze" als ik kijk naar de verscheidenheid aan organisaties qua religieuze en etnische achtergrond van de doelgroep.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je dat ze een beetje zelfkritisch zullen zijn...![]()
Eenzijdig benaderd door hun idd, demonstrerend met een balk in hun ogen scanderen ze tegen de splinter in de ogen van onze regering/wie dan ook.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
Lekker eenzijdige benadering overigens.
[..]
Dit gaan ze niet doen of is irrelevant?
Dit lijkt me een uit de lucht gegrepen stelling. Ik heb het idee dat dit vooral bangmakerij is en geen structurele bijdrage levert aan het weer leefbaar maken van dit land.quote:De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwen
Inderdaad, laten ze maar eerst verklaren dat ze respect hebben voor abortus, vrijheid van meningsuiting en vooral dat ze de grondwet en de staat Nederland zelf boven alles plaatsen. Pas dán zijn ze serieus te nemen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:02 schreef Pracissor het volgende:
Bericht is dus afkomstig van FP.
[..]
Mijn mening over deze happening wil ik graag duidelijk maken door mijn FP reactie:
Dus allerlei racistische, anti-semitische extremistische bewegingen met revionistische opvattingen gaan demonstreren tegen het (verhulde) rascistische beleid van de regering?
verscheidenheid? Turkse en Marokkaanse organisaties samen met extreem-links noem ik niet zo veelzijdig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nou ja... volgens mij is er niet echt sprake van een "ze" als ik kijk naar de verscheidenheid aan organisaties qua religieuze en etnische achtergrond van de doelgroep.
Wie bedoel je precies?
Want?quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Eenzijdig benaderd door hun idd
De denigrerende, intimiderende en arrogante toon van sommige bestuurders en politici tegen migranten en asielzoekers is koren op de molen van extreem-rechts en de racisten in het land, die tegenwoordig openlijk hun verwerpelijke ideologie kunnen etaleren. Nederland is tegenwoordig het Europese land met het grootste aantal racistische incidenten en fysiek geweld tegen migranten en hun gebouwenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |