Zorg overigens voor (minimaal) 2 taxaties: één van jou en één van je partner. Dit om verschillen van inzicht over de waarde te voorkomen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:49 schreef WaSTeiL het volgende:
Normaal is het zo dat onder of overwaarde van de woning gedeeld word. Dat is vooral in een situatie waarbij de relatie over is en er 1 persoon wil blijven wonen in de betreffende woning. Er zal dan een taxatie plaatsvinden om te kijken of er onder of overwaarde is.
Blijkt het dat er onderwaarde is dan zal de vertrekkende partner moeten de helft moeten betalen. Is er overwaarde dan zal de helft van de overwaarde moeten worden betaald door de persoon die blijft wonen.
Want ondertussen weten we natuurlijk wel dat taxaties ook maar een wassen neus zijn en soms alle behalve onafhankelijk genoemd kunnen worden.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zorg overigens voor (minimaal) 2 taxaties: één van jou en één van je partner. Dit om verschillen van inzicht over de waarde te voorkomen.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:55 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Want ondertussen weten we natuurlijk wel dat taxaties ook maar een wassen neus zijn en soms alle behalve onafhankelijk genoemd kunnen worden.
Iemand anders kan niet de hypotheek overnemen, tenminste als je een derde partij bedoelt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:42 schreef sanger het volgende:
Weet iemand misschien hoe dat in zijn werk gaat? Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het uit hoelang de hypotheek al loopt (pas paar maanden). Kan iemand anders de hypotheek overnemen?
Alvast bedankt!
Dat is in de meeste gevallen mogelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:54 schreef tesss666 het volgende:
Ik heb ongeveer dezelfde vraag.
Kan ik mijn huidige hyphotheek samen met een ander vriend overnemen van mijn ex en behoudt ik dan de rente?
Nee, tenzij je daar onderling afspraken over maakt of dat hebt laten vastleggen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:25 schreef joeuser het volgende:
Wat gebeurd er met het geld wat de vertrekkende partner bijv. 2 jaar heeft betaald aan rente of hypotheek? Ziet diegene daar nog iets van terug?
Als je een samenlevingscontract hebt, staat dat soort zaken daarin. Zo niet, zul je het onderling moet oplossen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:53 schreef joeuser het volgende:
En als je een lening hebt genomen voor de spullen wat de vorige eigenaar heeft laten staan (wasmachine, tuinset enz) en die lening is afgelost heeft de vertrekkende partner dan recht op de helft van het betaalde bedrag?
Op zich welquote:Op zaterdag 26 september 2009 10:43 schreef saskia77 het volgende:
Kunnen mijn ouders de hypotheek van mijn ex overnemen??
Waarom zo ingewikkeld? Ouders lenen toch gewoon aan haar en zij koopt daarmee de partner uit. Hypotheek is dan volledig aftrekbaar (en fiscaal uiteraard nog gunstiger te maken).quote:Op zaterdag 26 september 2009 10:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Op zich wel![]()
Wel moet er dan een koopcontract en hypotheekakte en alles worden gedaan. Keerzijde is dat ook maar de helft van de hypotheekrente aftrekbaar is, want ik neem aan dat je ouders het niet als hoofdverblijf gaan opgeven.
Kun je niet beter een constructie bedenken dat je van je ouders onderhands het bedrag leent, daar fictief rente over betaald (en dat dmv jaarlijkse schenkingen wegvloeit) en de aflossing vanuit de erfenis volgt?
Dat zeg ik toch ookquote:Op zaterdag 26 september 2009 16:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zo ingewikkeld? Ouders lenen toch gewoon aan haar en zij koopt daarmee de partner uit. Hypotheek is dan volledig aftrekbaar (en fiscaal uiteraard nog gunstiger te maken).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |