abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30313082
je pas is wel versleuteld met je pincode.. dat is een feit.

Maar, die winkels lezen ook enkel de magneetstrip, en soms de chip ter verificatie van echtheid. En zij sturen dan als het ware een machtiging naar jouw bank. Daarom teken je er ook voor. je Pint niet, je machtigd de winkel.
pi_30313125
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:31 schreef Tasma het volgende:
je pas is wel versleuteld met je pincode.. dat is een feit.

Maar, die winkels lezen ook enkel de magneetstrip, en soms de chip ter verificatie van echtheid. En zij sturen dan als het ware een machtiging naar jouw bank. Daarom teken je er ook voor. je Pint niet, je machtigd de winkel.
Alleen met een CC ja...
Als je normaal pint bij de winkel, dan schrijf je meteen jouw geld over op de rekening van de winkel.
pi_30313602
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:32 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Alleen met een CC ja...
Als je normaal pint bij de winkel, dan schrijf je meteen jouw geld over op de rekening van de winkel.
niet in het geval van 'pinnen zonder code' . Het kan allicht meteen overgeschreven worden, maar het betreft een -machtiging- . Niet een 'pin-actie' . Je behoort ook altijd het bonnetje of iets dergelijks te tekenen als bewijs van instemming.

Met de rabobank bankpas werkt dit op deze manier. Ik heb het in Londen letterlijk nagevraagd bij Hamleys omdat ik daar zo kon betalen.
pi_30313804
Ja, maar dan betaal je via Maestro, en dat werkt via het CC princiepe.
pi_30314284
helemaal gelijk en laten nou alle bankpassen dat hebben. (bijna alle dan).

maar jij als klant ziet het allemaal niet, terwijl dat bij een CC wel het geval is

[ Bericht 25% gewijzigd door Tasma op 06-09-2005 11:25:50 ]
pi_30314738
Hmm ja da's ook weer zo.

Het is alleen een stuk fraude gevoeliger, dat CC en pinnen zonder pinnen gebeuren.
Aangezien je met een gestolen pinpas van iemand anders ook gebruik kunt maken van deze faciliteiten.
pi_30315507
Dat is ook wel zo maar in Nederland kan dat niet een pasje naar Frankrijk meenemen alleen om te pinnen loont ook niet omdat je m tegen die tijd wel geblokkeerd hebt
blub blub
pi_30315733
De pincode is wel te herleiden vanaf je bankpas, er was eens een duitser die met een laptopje meer dan 90% van de codes wist op te halen. Natuurlijk zegen de banken dat het veilig is, zodoende leggen ze de verantwoordelijkheid bij de bezitter van de pas. Ze gebruiken altijd het smoesje dat je je pincode niet veilig hebt ingetoetst.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30316249
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:09 schreef longinus het volgende:
De pincode is wel te herleiden vanaf je bankpas, er was eens een duitser die met een laptopje meer dan 90% van de codes wist op te halen. Natuurlijk zegen de banken dat het veilig is, zodoende leggen ze de verantwoordelijkheid bij de bezitter van de pas. Ze gebruiken altijd het smoesje dat je je pincode niet veilig hebt ingetoetst.
Heb je daar een bron of meer details van? Ik wil precies weten hoe het werkt enzo
Kan ik het eens goed voorleggen aan de bank of het desnoods voordoen
blub blub
pi_30316861
zelf even zoeken naar 'smarcard' , crack/hack/copy.

Vind je genoeg.

Het is ook mogelijk, vooral als je een deel van het algoritme van de bank kent (op de afdeling gewerkt?)

Als je dat eenmaal hebt, kan je aan de hand van de codes die de chip uitspuugt terug rekenen.
pi_30317245
lol, geloof maar niet dat deze bekend zijn bij de bank.
Interpay zal waarschijnlijk het enige bedrijf zijn die deze algoritmes kent, en dan nog zijn ze strikt geheim.
pi_30317357
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 12:25 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Heb je daar een bron of meer details van? Ik wil precies weten hoe het werkt enzo
Kan ik het eens goed voorleggen aan de bank of het desnoods voordoen
Het was een uitzending op de duitse TV, daarin bleek ook dat er door een fout een heleboel dezelfde pincodes in omloop waren, je had een grote kans op een van drie nummers.
Ik weet niet zo gauw meer de naam maar als ik hem herrinner kom ik er op terug.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30317627
Er zijn tenslotte slechts 10000 combinaties mogelijk...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:13:57 #39
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_30317628
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:04 schreef longinus het volgende:

[..]

Het was een uitzending op de duitse TV, daarin bleek ook dat er door een fout een heleboel dezelfde pincodes in omloop waren, je had een grote kans op een van drie nummers.
Ik weet niet zo gauw meer de naam maar als ik hem herrinner kom ik er op terug.
Dat was Terminator 2. De persoon die die passen kraakte heet John Connor
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:29:07 #40
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30318193
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:13 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Lang leve mij! *O*
pi_30330535
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:13 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Das Terminator

er staat gewoon een hash op je pas een soort van md5 sum je random reader krijgt de pin maakt daar een hash van vergelijkt het met de hash op de pas en weet zodoende of de pincode goed of fout is.

Zoiets werkt maar 1 kant op. als je de hash kan lezen/kopieren van de kaart en je weet het juiste algoritme zou je hem zo kunnen kraken zonder de code 3 keer te hoeven intikken je random reader blokt de pas ook geloof ik na 3 foute pogingen. ( die van de rabo iig )
pi_30330670
Het algoritme staat in de random reader lijkt mij
Als je dat er ook uit krijgt is het een fluitje van een cent
blub blub
pi_30330746
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef nielsgeode het volgende:
Het algoritme staat in de random reader lijkt mij
Als je dat er ook uit krijgt is het een fluitje van een cent
als je hem openmaakt wist ie zijn geheugen/programmatuur
pi_30332200
Hoe dan? Wat voor soort geheugen zit erin?
blub blub
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:47:05 #45
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_30332362
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:56 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Das Terminator
nee das Terminator 2, in Terminator was John Connor nog niet eens geboren
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_30332410
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:42 schreef nielsgeode het volgende:
Hoe dan? Wat voor soort geheugen zit erin?
als ik me niet vergis een gewoon ram chippie, de behuizing is onderdeel van het circuit. maak je hem open dan staat er geen stroom meer op het chippie en is ie leeg ( zo was het iig )

edit* nog een linkje van iemand die hem heeft opengesloopt

url

mischien haal ik er binnenkort nog 1tje op en sloop ik hem open met wat pics erbij

[ Bericht 13% gewijzigd door Ra-z op 06-09-2005 20:58:41 ]
pi_30336617
lol
dr zit dus een schroefje wat contact maakt met het circuit en wat los komt als je m opentrekt
Je kan m natuurlijk altijd voorzichtig openmaken door het plastic langzaam weg te vijlen / schuren ofzo
blub blub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')