FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Officieel] Bugatti Veyron
Pharellmaandag 5 september 2005 @ 19:21
En dan vooral de prestaties...

quote:
Bugatti heeft de officiële prestaties van de Veyron bekendgemaakt. Het is de snelste in serie gebouwde auto ooit. Acceleratietijden, topsnelheid én brandstofverbruik slaan alles…

De Bugatti Veyron heeft een lengte van 4,46 meter, is twee meter breed en is 1,20 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,71 meter. De auto weegt 1.888 kilo. De Veyron is voorzien van een W16 met 7,993 liter inhoud. De krachtbron levert 1.001 pk bij 6.000 toeren per minuut. Het maximale koppel komt vrij bij een toerental van 2.200 tot 5.500 toeren per minuut en bedraagt 1.250 Nm. De versnellingsbak is een 7-traps DSG.
Met deze techniek kan de sportauto uit Molsheim maximaal 407 km/u. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 2,5 seconden, van stilstand naar 200 in 7,3 seconden en van 0 naar 300 kan in 16,7 seconden. De auto remt in 31,4 meter af van 100 naar 0.

In de Veyron zit een brandstoftank met een inhoud van 100 liter. Geen overbodige luxe van in de bebouwde kom verbruikt hij 40,4 liter op 100 km; wat neerkomt op 1:2,5. Buiten de bebouwde kom haalt hij een wat beschaafdere 1:6,8; het gemiddelde verbruik komt uit op 1:4,1. Wie de adviesprijs van Shell van vandaag betaalt en zijn Veyron tot de nok toe voltankt met Euro 98 betaalt 160,30 euro; daarmee komt de Veyron 410 kilometer ver wat neerkomt op 0,39 euro brandstofkosten per kilometer. De nieuwprijs van de Veyron, die ruim boven de miljoen euro uitkomt, laten we bij de kilometerkosten voor het gemak maar even buiten beschouwing








Nou kan je lullen wat je wil maar wat een uber prestaties zeg...
Niet veel mensen hebben zoveel geld voor een auto over maar als ik het had.. (plus wat extra voor de brandstof ) zou ik het toch wel doen

bron: www.autoweek.nl
M5maandag 5 september 2005 @ 19:29
extreem goede prestaties, maar voor dat geld kun je veel andere auto's kopen die ook snel genoeg zijn.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 19:30
eerder zeiden ze dat het 0-300 was in 11 seconden

overigens heb je voor dat geld ook een McLaren F1 die misschien een iets lagere top heeft (hoewel 38* ook niet misselijk is) maar wel 10x zo hard door de bocht kan en mooier is naar mijn mening
Klonkmaandag 5 september 2005 @ 19:31
om de 400 kilometer tanken met een tank van 100 liter
Mad-Mattmaandag 5 september 2005 @ 19:31
door al dat vermogen en al die snelheid is hij wel enorm lelijk vervormd :S

No offence, maar ik vind hem lelijk, doe mij de Porsche 9ff maar
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3595
Pharellmaandag 5 september 2005 @ 19:31
over the top dus?
M5maandag 5 september 2005 @ 19:33
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:31 schreef Pharell het volgende:
over the top dus?
way over.

maar wel in stijl.

serieus, doe mij maar een gallardo, f430, en nog wat van dat soort spul bij elkaar, dan één bugatti.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 19:39
hij heeft zeker stijl en klasse, maar dat is niet iets dat ik zoek in een wagen met DIE prestaties...
ook_gekmaandag 5 september 2005 @ 19:41
ding is snel ja op rechte stukken. In de bochten valt het dood. Een Mclarren F1 die al jaren ouder is presteert nog stukken beter en dat maar een berg pk,s minder.
M5maandag 5 september 2005 @ 19:58
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:41 schreef ook_gek het volgende:
ding is snel ja op rechte stukken. In de bochten valt het dood.
bron?
Pharellmaandag 5 september 2005 @ 20:04
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
vosssmaandag 5 september 2005 @ 20:07
Nou, dat alles slaan qua benzineverbruik valt anders zat mee.

De mijne slurpt ook met gemak op de snelweg 1 op 4 en dan doe ik nog niet eens gek
Steijnmaandag 5 september 2005 @ 20:10
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
Je doet nieuwe kennis op door het ontwikkelen en ze kunnen zeggen dat ze de snelste auto ter wereld gemaakt hebben. Dat zal wel iets impliceren over de kwaliteit van de auto's van VW. Dat zullen ze er wel mee willen bereiken.
M5maandag 5 september 2005 @ 20:10
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
prestige project, image builder.

en zitten genoeg technologische ontwikkelingen achter waar ze bij wat betaalbaardere auto's ook nog wel wat aan hebben. DSG bak voor motoren met veel koppel (huidige DSG is 350 Nm max dacht ik), etc. Verder zullen ze met een prijs van 1 miljoen ex belastingen ook niet heel veel verlies er op lijden.
Jill-RMCmaandag 5 september 2005 @ 20:18
HEBBEN!!!
_Administr8or_maandag 5 september 2005 @ 20:21
Ik vind het geen mooie wagen.
yupmaandag 5 september 2005 @ 20:21
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel

Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
Youpmaandag 5 september 2005 @ 20:27
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel

Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
en 200-300 zal ook nog wel wat sneller gaan vanaf de 300 word het moeilijk... maar niet gevreesd, turbo kitje er op, vermogens van 500pk haalbaar
ook_gekmaandag 5 september 2005 @ 20:28
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:58 schreef M5 het volgende:

[..]

bron?
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.

En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
Mikkiemaandag 5 september 2005 @ 20:31
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:34:57 ]
Mikkiemaandag 5 september 2005 @ 20:32
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:34:57 ]
Don_Tommaandag 5 september 2005 @ 20:32
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel

Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
Echter, van een bugatti val je niet af....
3rnomaandag 5 september 2005 @ 20:37
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Mikkie het volgende:
laat maar dus
we dachten eeeeven dat we een potentiele koper hadden hier op Fok!

ik vind 'm trouwens best aardig (heb 'm "live" gezien in een show-opstelling in Berlijn), maar inderdaad: ALS ik het geld zou hebben dat zou ik eerder een dikke Porsche of Ferrari kopen. Dan maar iets minder qua specs.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 20:38
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.

En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
ding is 10 jaar lang de snelste auto ter wereld geweest een half jaartje geleden pas geslagen door de koeningsegg CCR en ook die was maar 2 tienden van een seconde sneller op een bepaald stuk

bmw power
Youpmaandag 5 september 2005 @ 20:39
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

500 pk op een motor

Dan kom je niet eens van je plek zowat man
ghostrider rijdt met ver in de 400pk op een busa zonder kuip die kan er aardig mee omgaan blijkbaar powerwheelies bij 300km/h
Tommaandag 5 september 2005 @ 20:50
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.

En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
Wat een bullshit weer, maar dat zijn we gewend van jou. Ze waren em tot voorkort nog aan het testen, het zal ook echt geen simpel klusje zijn om 1000pk goed op de weg te krijgen. Dat vereist heel wat uren testen en afstellen. Of die Bugatti dus echt goed door de bochten komt kun je nu nog niet eens weten. Wacht eerst maar eens af tot er wat meer informatie vrijkomt.

En dat zeg ik niet omdat ik die Bugatti geweldig vind, ik zou 1/10e van het geld een Sagaris halen en daar tien keer zoveel fun mee hebben. Het zal de kopers van dat ding ook niet gaan om hard door de bocht te gaan, die kopen wel iets anders zoals een F430 CS (zodra die uitkomt), TVR, Ascari, GT3 RS of iets dergelijks. Zo'n Bugatti staat straks gewoon bij een handjevol verzamelaars, en daarna zul je het alleen terugzien in wat autoboeken.

Snap alleen niet dat de meningen al gevormd zijn bij auto's zonder dat er ook maar iemand een meter mee gereden heeft. Post dan niets.
Mikkiemaandag 5 september 2005 @ 20:56
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:34:57 ]
M5maandag 5 september 2005 @ 21:01
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.

En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
ja joh, en die bugatti zat echt op de limiet zeker

ik wacht wel tot ik een serieuze test zie van een betrouwbare bron.
ninja-modmaandag 5 september 2005 @ 21:13
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.

Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )

Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.

Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.

De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.

Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Hugstermaandag 5 september 2005 @ 21:17
Idd Mark, wat je daar nou loopt te brallen slaat echt als een pik op een pak boter
Youpmaandag 5 september 2005 @ 21:46
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.

Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )

Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.

Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.


De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.

Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
de F1 is atmosferisch hoor met iets van 120pk per liter ofzo
Five_Acesmaandag 5 september 2005 @ 21:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.

Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )

Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.

Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.

De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.

Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Kanttekening is daarbij dat aantal cilinders geen hol uitmaken, het gaat meer om de inhoud. En de F1 was N/A zonder turbo's of wat ook. Maargoed is ook maar net waarvoor je kiest.

Over een Veyron die niet dichterbij komt bij een F1 op de straights:

1138 KG met 629 PK is 1.81 KG per PK
1880 KG met 1001 PK is 1.88 KG per PK

Ding pakt gewoon zijn voordeel op zijn gewicht terwijl de Veyron voor puur kracht gaat. Die 1138 tov 1880 betekend ook dat het in feite makkelijker is om zo'n ding door de bocht te jagen, maar de Veyron zal een onderstel hebben wat door electronica veel geavanceerder is dan die van de F1.
tupolev141maandag 5 september 2005 @ 22:41
Aangezien dat ding toch niet bedoeld is om er bochtjes mee te pakken zal het mij worst wezen of ie een Carrera GT of McLaren F1 eruit rijdt. De hardste actie die de meeste van deze auto's gaan zien is een katoenen doekje voor het oppoetsen in de garage van een oliesjeik.

Wat ik persoonlijk jammer vind: De achterkant doet zo volkswagen aan. Met die ronde achterlichten
Sterke_Yerkemaandag 5 september 2005 @ 23:04
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit
Mastroiannimaandag 5 september 2005 @ 23:59
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
Richie_Richdinsdag 6 september 2005 @ 01:21
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:59 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
Precies,

Waarschijnlijk is de Veyron gemiddeld genomen de 15e auto van de koper ofzo.

Naast Range Rovers, Porsches, Ferrari's, Mercedessen e.d.
InTrePidIvitydinsdag 6 september 2005 @ 01:24
Vanaf het begin was ik al gefascineerd door dit project, en het is er nu ze er eindelijk is zeker niet minder op geworden
Misschien staar ik me een beetje blind op de prestaties, maar 0-100 in 2,5 sec. is toch echt ongehoord snel
0-300 binnen 17 seconden is al helemaal absurd, zeker als je nagaat dat een nieuwe Fiat Panda dan net op de 100 zit
Moet je er natuurlijk wel bij zeggen dat de Panda een motorinhoud heeft die 7 keer in de W16 past

En dan die styling, die is ook gewoon meesterlijk! Stijl in ieder hoekje, zo gedetailleerd als het maar kan
Ik zie hier mensen zeggen die liever een paar andere auto's zouden kopen voor hetzelfde geld, maar ik zou zonder twijfel een miljoen op tafel leggen als ik het over zou hebben. Ik denk dat er de komende 10 jaar geen nieuwe modellen (= geen doorontwikkelde modellen) op de markt komen die even (of zelfs verbeterende) verpletterende cijfers kunnen waarmaken.
En ik ben benieuwd wanneer de serieuze autojournalistiek zich aan een rondje mag wagen, en dan met name Top Gear... Daar zit ik echt al jaren op te wachten, wat zou het oordeel zijn!

Wat een wagen
MrSkylinedinsdag 6 september 2005 @ 01:50
ik vind m niet mooi, maar ik heb er een paar filmpjes van, daaaaaaaaaaaaaaaaaaamn wat een fcking lekker geluid, 4 turbos die een brommend zoemend geluid produceren en dat bevredigende geluid van de dumpvalves als je t gas los laat, met op de achtergrond de subtiele doch ageressieve brom van de 16 cylinders wat veranderd in een fel gejank als hij in de hogere toeren word gejaagd.
Rev-dinsdag 6 september 2005 @ 02:48
heb een filmpje met deze auto... incar beelden ook is 21mb

heeft iemand upload ruimte ofzo?
StefanPdinsdag 6 september 2005 @ 03:45
Mwoah, imposante cijfers, maar hij doet me niks. Ziet er stoer uit, maar is zo vreselijk duur en weegt zo vreselijk veel, dat het niet te vergelijken valt met een beetje porsche turbo. Geen hond die hem koopt zal er ook echt mee gaan rijden, en ik vermoed dat als dat wel het geval is, dat er veel stuk zal gaan.
Taxidinsdag 6 september 2005 @ 08:44
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.

De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites

Wie weet er meer van?



Site



Site

[ Bericht 100% gewijzigd door Taxi op 06-09-2005 09:22:38 ]
beschuitdinsdag 6 september 2005 @ 08:55
knap blok inderdaad, maar wát een vulgaire pauperbak zeg... echt niet my cup of tea :/
zoalshetisdinsdag 6 september 2005 @ 09:00
wel mijn cup of tea! nog ff doorsparen.
M5dinsdag 6 september 2005 @ 09:35
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:44 schreef Taxi het volgende:
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.

De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites

Wie weet er meer van?

[afbeelding]

Site

[afbeelding]

Site
de bovenste pic is van een hele vroege concept van de Veyron, toen men probeerde met een ongeblazen 18 cylinder te komen. dat idee heef het niet gehaald. wel een aparte blok configuratie, met 3x een 6-inlijn, die onder 2x een hoek van 60 graden aan elkaar gebouwd zijn.

onderste pic is het uiteindelijke blok, met 2x een VR-8 die onder een hoek van ca. 72 graden met elkaar een W-16 vormen.

(VR-8 is dus een V-8 met één cylinder kop).
Fulcrum_Xdinsdag 6 september 2005 @ 09:41
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Echter, van een bugatti val je niet af....
4 wielen zijn voor mietjes
GiSHdinsdag 6 september 2005 @ 10:01


ik heb er vorige maand nog naast staan te kwijlen (vw dealer in Berlijn).. met 1 teiltje had ik niet genoeg...
wh00tdinsdag 6 september 2005 @ 10:42
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...

Je kan het toch heel logisch beredeneren?

Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.

Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!

http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp

Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's dùs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).

[ Bericht 2% gewijzigd door wh00t op 06-09-2005 10:48:19 ]
MrSkylinedinsdag 6 september 2005 @ 14:08
http://members.home.nl/th(...)%20track%20test.mpeg
MrSkylinedinsdag 6 september 2005 @ 14:12
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef wh00t het volgende:
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...

Je kan het toch heel logisch beredeneren?

Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.

Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!

http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp

Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's dùs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).
klopt, bij bugatti gaat t altijd om de nummertjes, ze plakken namelijk niet voor niets 4 turbos op dat ding, net als de eb110.
de mclaren was ontworpen als een racewagen waar een straatversie van kwam, de bugatti is puur pimpstatus. en wat dat betrefd schieten ze midden in de roos
blink142dinsdag 6 september 2005 @ 14:19
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
ThaFreakdinsdag 6 september 2005 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
en dat is vast een streetlegal productie auto he
GiSHdinsdag 6 september 2005 @ 14:33
quote:
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti

blink142dinsdag 6 september 2005 @ 14:35
offtopic

[ Bericht 50% gewijzigd door Tjabbo op 07-09-2005 09:18:34 ]
MrSkylinedinsdag 6 september 2005 @ 14:42
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
dat was een HKS R33 dragracer, niet streetlegal, retesnel, en t motorblok houd t slechts een paar km vol, dus 17 seconden naar de 300 is best ziek als je nagaat dat deze auto ook gewoon 1500 km kan rijden zonder problemen (ja ok, 25x tanken onderweg, maar das dan ook alles )

ow en trouwens, die r33 reed niet op benzine, maar op nitromethaan, en heeft zowieso t dubbele aantal pks als dat van de bugatti.
M5dinsdag 6 september 2005 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef GiSH het volgende:

[..]

whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti

[afbeelding]
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
Richie_Richdinsdag 6 september 2005 @ 17:47
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km,
GiSHdinsdag 6 september 2005 @ 17:53
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef M5 het volgende:

[..]

dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
toch makelijk zo'n magazijn, waar je kan uit graaien
Quitterwoensdag 7 september 2005 @ 00:36
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Wat?! In 8 seconden, dat is dus zo ongeveer 2,5 sec seconden per 100 km/h. Dat is van 200 naar 300 echt niet te doen...
Steijnwoensdag 7 september 2005 @ 01:19
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 07-09-2005 09:18:01 ]
dubidubwoensdag 7 september 2005 @ 08:31
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Dan komen je oogballen bij je poepert eruit man

Maar over de Veyron, ik vind het wel een leuk wagentje.
beschuitwoensdag 7 september 2005 @ 09:05
offtopic

[ Bericht 58% gewijzigd door Tjabbo op 07-09-2005 09:17:47 ]
Tjabbowoensdag 7 september 2005 @ 09:17
Houden we het even ontopic? het gaat hier over de veyron
Fiets-toeterwoensdag 7 september 2005 @ 09:26
Brute bak zeg!
blink142donderdag 8 september 2005 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:26 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

en dat is vast een streetlegal productie auto he
10 cylinders en 2 turbo's minder, en 5500 cc minder, en ook nog 9 seconden sneller. DAT vind ik knapper.
M5donderdag 8 september 2005 @ 17:24
quote:
Op donderdag 8 september 2005 16:48 schreef blink142 het volgende:

[..]

10 cylinders en 2 turbo's minder, en 5500 cc minder, en ook nog 9 seconden sneller. DAT vind ik knapper.
Alleen rijdt een drag racer op slicks met speciale samenstelling, is de motor+uitlaat+transmissie dusdanig getuned dat het niet legaal is op de gewone weg.
Als je de zaken zo met elkaar gaat verglijken kun je van alles zeggen dat het langzaam is of tegenvalt, want er is altijd wel iets dat sneller is.

Voorlopig is de Bugatti één van de snelste straat auto's ter wereld en officeel de auto met het meeste vermogen. Dat het uit grote motor komt doet er niets aan af.
ook_gekdonderdag 8 september 2005 @ 18:13
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:17 schreef Tjabbo het volgende:
Houden we het even ontopic? het gaat hier over de veyron
Waar gaat het over
yupdonderdag 8 september 2005 @ 18:14
Vetron.

Zo moest dat ding heten.
alsemdonderdag 8 september 2005 @ 18:20
quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:14 schreef yup het volgende:
Vetron.

Zo moest dat ding heten.
hoezo dat?
dan lijkt het teveel op vetrol
Dr_Flashdinsdag 13 september 2005 @ 09:14
Ook die spoiler die boven de 200 km/h een remklep wordt is vrij vet Bij 375 km/h haal je alleen daarmee al een remvertraging van 0,6 g

Auto Motor und Sport
FunnyNamedinsdag 13 september 2005 @ 09:28
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:38 schreef Youp het volgende:

[..]

ding is 10 jaar lang de snelste auto ter wereld geweest een half jaartje geleden pas geslagen door de koeningsegg CCR en ook die was maar 2 tienden van een seconde sneller op een bepaald stuk

bmw power
Hoho, de Dauer 962 is nog altijd sneller dan beide..
_Drake_dinsdag 13 september 2005 @ 09:46
Waarom zijn de achterlichten van een golf
M5dinsdag 13 september 2005 @ 10:05
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:46 schreef _Drake_ het volgende:
Waarom zijn de achterlichten van een golf
welke golf heeft 4 losse ronde achterlichten dan
FunnyNamedinsdag 13 september 2005 @ 10:30
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:46 schreef _Drake_ het volgende:
Waarom zijn de achterlichten van een golf
Omdat een race auto geen achterlichten nodig heeft
Dr_Flashdinsdag 13 september 2005 @ 10:59
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:30 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Omdat een race auto geen achterlichten nodig heeft
Niet? De achterlichten zijn het enige wat je ooit van dit ding ziet man
yupdinsdag 13 september 2005 @ 14:00
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:28 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Hoho, de Dauer 962 is nog altijd sneller dan beide..
Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoor
M5dinsdag 13 september 2005 @ 14:10
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoor
productie stond geplant voor 50 stuks, volgens de website van dauer zijn er 13 verkocht. maar die website is een paar jaar oud.
FunnyNamedinsdag 13 september 2005 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er maar 5 ofzo van dat ding gebouwd hoor


Dus?

Het blijft een produktie auto
ninja-moddinsdag 13 september 2005 @ 19:46
De aero 8T van SSC heeft dat ook ; top van 400 precies bij 900 pk uit een v8 met 1 supercharger.
Toch zie ik 'm niet als echte concurrent aangezien er maar 25 van gemaakt zullen worden.

www.sscautos.com
ee-04donderdag 15 september 2005 @ 17:19
Wat is het toch een ongelooflijk ziek monster :P
peacetakerdonderdag 15 september 2005 @ 18:24
zijn de remmen, de banden en de stuurinrichting nu eindelijk gefixed bij dat ding dan?
laatste wat ik ervan heb gehoord was dat ze eindelijk zover waren dat de motor stopte met smelten als ze hem hadden gestart maar nog wel wat problemen hadden met de juiste remmen/banden en stuurinrichting te vinden
Furbdonderdag 15 september 2005 @ 18:28
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:31 schreef Klonk het volgende:
om de 400 kilometer tanken met een tank van 100 liter
valt me nog mee...

ik moet elke 400km tanken met een tank van 70 liter! en das maar een 1.3 met 200pk
M5donderdag 15 september 2005 @ 18:46
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:24 schreef peacetaker het volgende:
zijn de remmen, de banden en de stuurinrichting nu eindelijk gefixed bij dat ding dan?
laatste wat ik ervan heb gehoord was dat ze eindelijk zover waren dat de motor stopte met smelten als ze hem hadden gestart maar nog wel wat problemen hadden met de juiste remmen/banden en stuurinrichting te vinden
al die berichten over problemen zijn al oud. minstens een jaar.
Pharelldonderdag 15 september 2005 @ 18:50
heeft iemand em al gespot? (in het wild dus)

peacetakerdonderdag 15 september 2005 @ 18:51
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:46 schreef M5 het volgende:

[..]

al die berichten over problemen zijn al oud. minstens een jaar.
dat vraag ik toch niet
ik vraag alleen of dat dat al is opgelost..
M5donderdag 15 september 2005 @ 18:53
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:51 schreef peacetaker het volgende:

[..]

dat vraag ik toch niet
ik vraag alleen of dat dat al is opgelost..
ja dus.
yupdonderdag 15 september 2005 @ 19:09
quote:
Op donderdag 15 september 2005 18:28 schreef Furb het volgende:

[..]

valt me nog mee...

ik moet elke 400km tanken met een tank van 70 liter! en das maar een 1.3 met 200pk
Holy fuck. Dat is werkelijk bizar helemaal met de huidige benzineprijzen

Ben ik blij dat ik 600+ km haal met 60 liter
FunnyNamevrijdag 16 september 2005 @ 11:28
Ja maar dan moet je wel het heerlijke ronken van een Wankel missen..