de F1 is atmosferisch hoorquote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Kanttekening is daarbij dat aantal cilinders geen hol uitmaken, het gaat meer om de inhoud. En de F1 was N/A zonder turbo's of wat ook. Maargoed is ook maar net waarvoor je kiest.quote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.quote:Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit![]()
Precies,quote:Op maandag 5 september 2005 23:59 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
de bovenste pic is van een hele vroege concept van de Veyron, toen men probeerde met een ongeblazen 18 cylinder te komen. dat idee heef het niet gehaald. wel een aparte blok configuratie, met 3x een 6-inlijn, die onder 2x een hoek van 60 graden aan elkaar gebouwd zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:44 schreef Taxi het volgende:
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.
De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites
Wie weet er meer van?
[afbeelding]
Site
[afbeelding]
Site
4 wielen zijn voor mietjesquote:Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Echter, van een bugatti val je niet af....
klopt, bij bugatti gaat t altijd om de nummertjes, ze plakken namelijk niet voor niets 4 turbos op dat ding, net als de eb110.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef wh00t het volgende:
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...
Je kan het toch heel logisch beredeneren?![]()
Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.
Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!
http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp
Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's důs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).
en dat is vast een streetlegal productie auto hequote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugattiquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:08 schreef MrSkyline het volgende:
http://members.home.nl/th(...)%20track%20test.mpeg
dat was een HKS R33 dragracer, niet streetlegal, retesnel, en t motorblok houd t slechts een paar km vol, dus 17 seconden naar de 300 is best ziek als je nagaat dat deze auto ook gewoon 1500 km kan rijden zonder problemen (ja ok, 25x tanken onderweg, maar das dan ook allesquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zitquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef GiSH het volgende:
[..]
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km,
toch makelijk zo'n magazijn, waar je kan uit graaienquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef M5 het volgende:
[..]
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
Wat?! In 8 seconden, dat is dus zo ongeveer 2,5 sec seconden per 100 km/h. Dat is van 200 naar 300 echt niet te doen...quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Dan komen je oogballen bij je poepert eruit manquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel
Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |