abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30301209
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.

Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )

Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.

Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.


De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.

Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
de F1 is atmosferisch hoor met iets van 120pk per liter ofzo
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 5 september 2005 @ 21:57:23 #32
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30301634
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.

Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )

Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.

Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.

De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.

Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Kanttekening is daarbij dat aantal cilinders geen hol uitmaken, het gaat meer om de inhoud. En de F1 was N/A zonder turbo's of wat ook. Maargoed is ook maar net waarvoor je kiest.

Over een Veyron die niet dichterbij komt bij een F1 op de straights:

1138 KG met 629 PK is 1.81 KG per PK
1880 KG met 1001 PK is 1.88 KG per PK

Ding pakt gewoon zijn voordeel op zijn gewicht terwijl de Veyron voor puur kracht gaat. Die 1138 tov 1880 betekend ook dat het in feite makkelijker is om zo'n ding door de bocht te jagen, maar de Veyron zal een onderstel hebben wat door electronica veel geavanceerder is dan die van de F1.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30303284
Aangezien dat ding toch niet bedoeld is om er bochtjes mee te pakken zal het mij worst wezen of ie een Carrera GT of McLaren F1 eruit rijdt. De hardste actie die de meeste van deze auto's gaan zien is een katoenen doekje voor het oppoetsen in de garage van een oliesjeik.

Wat ik persoonlijk jammer vind: De achterkant doet zo volkswagen aan. Met die ronde achterlichten
pi_30304190
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit
De status 'bagger-user' voorbij
pi_30306283
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 6 september 2005 @ 01:21:33 #36
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_30308659
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:59 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
Precies,

Waarschijnlijk is de Veyron gemiddeld genomen de 15e auto van de koper ofzo.

Naast Range Rovers, Porsches, Ferrari's, Mercedessen e.d.
  dinsdag 6 september 2005 @ 01:24:17 #37
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_30308720
Vanaf het begin was ik al gefascineerd door dit project, en het is er nu ze er eindelijk is zeker niet minder op geworden
Misschien staar ik me een beetje blind op de prestaties, maar 0-100 in 2,5 sec. is toch echt ongehoord snel
0-300 binnen 17 seconden is al helemaal absurd, zeker als je nagaat dat een nieuwe Fiat Panda dan net op de 100 zit
Moet je er natuurlijk wel bij zeggen dat de Panda een motorinhoud heeft die 7 keer in de W16 past

En dan die styling, die is ook gewoon meesterlijk! Stijl in ieder hoekje, zo gedetailleerd als het maar kan
Ik zie hier mensen zeggen die liever een paar andere auto's zouden kopen voor hetzelfde geld, maar ik zou zonder twijfel een miljoen op tafel leggen als ik het over zou hebben. Ik denk dat er de komende 10 jaar geen nieuwe modellen (= geen doorontwikkelde modellen) op de markt komen die even (of zelfs verbeterende) verpletterende cijfers kunnen waarmaken.
En ik ben benieuwd wanneer de serieuze autojournalistiek zich aan een rondje mag wagen, en dan met name Top Gear... Daar zit ik echt al jaren op te wachten, wat zou het oordeel zijn!

Wat een wagen
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_30309143
ik vind m niet mooi, maar ik heb er een paar filmpjes van, daaaaaaaaaaaaaaaaaaamn wat een fcking lekker geluid, 4 turbos die een brommend zoemend geluid produceren en dat bevredigende geluid van de dumpvalves als je t gas los laat, met op de achtergrond de subtiele doch ageressieve brom van de 16 cylinders wat veranderd in een fel gejank als hij in de hogere toeren word gejaagd.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_30309617
heb een filmpje met deze auto... incar beelden ook is 21mb

heeft iemand upload ruimte ofzo?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_30309804
Mwoah, imposante cijfers, maar hij doet me niks. Ziet er stoer uit, maar is zo vreselijk duur en weegt zo vreselijk veel, dat het niet te vergelijken valt met een beetje porsche turbo. Geen hond die hem koopt zal er ook echt mee gaan rijden, en ik vermoed dat als dat wel het geval is, dat er veel stuk zal gaan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 6 september 2005 @ 08:44:19 #41
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_30310888
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.

De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites

Wie weet er meer van?



Site



Site

[ Bericht 100% gewijzigd door Taxi op 06-09-2005 09:22:38 ]
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 6 september 2005 @ 08:55:05 #42
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_30311049
knap blok inderdaad, maar wát een vulgaire pauperbak zeg... echt niet my cup of tea :/
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:00:40 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30311145
wel mijn cup of tea! nog ff doorsparen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30311850
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 08:44 schreef Taxi het volgende:
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.

De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites

Wie weet er meer van?

[afbeelding]

Site

[afbeelding]

Site
de bovenste pic is van een hele vroege concept van de Veyron, toen men probeerde met een ongeblazen 18 cylinder te komen. dat idee heef het niet gehaald. wel een aparte blok configuratie, met 3x een 6-inlijn, die onder 2x een hoek van 60 graden aan elkaar gebouwd zijn.

onderste pic is het uiteindelijke blok, met 2x een VR-8 die onder een hoek van ca. 72 graden met elkaar een W-16 vormen.

(VR-8 is dus een V-8 met één cylinder kop).
V10
pi_30311964
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Echter, van een bugatti val je niet af....
4 wielen zijn voor mietjes
  dinsdag 6 september 2005 @ 10:01:19 #46
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30312388


ik heb er vorige maand nog naast staan te kwijlen (vw dealer in Berlijn).. met 1 teiltje had ik niet genoeg...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_30313342
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...

Je kan het toch heel logisch beredeneren?

Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.

Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!

http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp

Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's důs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).

[ Bericht 2% gewijzigd door wh00t op 06-09-2005 10:48:19 ]
pi_30319568
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_30319720
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef wh00t het volgende:
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...

Je kan het toch heel logisch beredeneren?

Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.

Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!

http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp

Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's důs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).
klopt, bij bugatti gaat t altijd om de nummertjes, ze plakken namelijk niet voor niets 4 turbos op dat ding, net als de eb110.
de mclaren was ontworpen als een racewagen waar een straatversie van kwam, de bugatti is puur pimpstatus. en wat dat betrefd schieten ze midden in de roos
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_30319961
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
pi_30320212
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
en dat is vast een streetlegal productie auto he
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:33:06 #52
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30320431
quote:
whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_30320514
offtopic

[ Bericht 50% gewijzigd door Tjabbo op 07-09-2005 09:18:34 ]
pi_30320748
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
dat was een HKS R33 dragracer, niet streetlegal, retesnel, en t motorblok houd t slechts een paar km vol, dus 17 seconden naar de 300 is best ziek als je nagaat dat deze auto ook gewoon 1500 km kan rijden zonder problemen (ja ok, 25x tanken onderweg, maar das dan ook alles )

ow en trouwens, die r33 reed niet op benzine, maar op nitromethaan, en heeft zowieso t dubbele aantal pks als dat van de bugatti.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
pi_30321138
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef GiSH het volgende:

[..]

whhaaa.. audi TT onderdelen prijken op een bugatti

[afbeelding]
dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
V10
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:47:47 #56
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_30326766
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km,
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:53:26 #57
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30326893
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef M5 het volgende:

[..]

dat was in een 2003 pre-productie showmodelletje. ik denk dat er nu wel wat anders op zit
toch makelijk zo'n magazijn, waar je kan uit graaien
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  woensdag 7 september 2005 @ 00:36:50 #58
21576 Quitter
ain't No Limit to this
pi_30340875
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Wat?! In 8 seconden, dat is dus zo ongeveer 2,5 sec seconden per 100 km/h. Dat is van 200 naar 300 echt niet te doen...
Wat zit jij nou eenzaam naar je beeldscherm te turen?
pi_30341752
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 07-09-2005 09:18:01 ]
  woensdag 7 september 2005 @ 08:31:18 #60
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_30344060
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef blink142 het volgende:
valt me vies tegen, in 17 tellen naar 300 km, ik weet niet waar m is, er was skyline die in 8 seconden naar 300 km ging, dat op totaalgewicht van 1800 kg. dankzij z,n onderstel

Kan m niet ff terugvinden, maar het was een r33 of een r34
Dan komen je oogballen bij je poepert eruit man

Maar over de Veyron, ik vind het wel een leuk wagentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')