Wat een bullshit weer, maar dat zijn we gewend van jou. Ze waren em tot voorkort nog aan het testen, het zal ook echt geen simpel klusje zijn om 1000pk goed op de weg te krijgen. Dat vereist heel wat uren testen en afstellen. Of die Bugatti dus echt goed door de bochten komt kun je nu nog niet eens weten. Wacht eerst maar eens af tot er wat meer informatie vrijkomt.quote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft![]()
ja joh, en die bugatti zat echt op de limiet zekerquote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft![]()
de F1 is atmosferisch hoorquote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Kanttekening is daarbij dat aantal cilinders geen hol uitmaken, het gaat meer om de inhoud. En de F1 was N/A zonder turbo's of wat ook. Maargoed is ook maar net waarvoor je kiest.quote:Op maandag 5 september 2005 21:13 schreef ninja-mod het volgende:
Ik snap uberhaupt niet dat iedereen nu gaat lopen blaten dat de mclaren F1 zoveel beter is dan de veyron.
Uiteraard was de F1 een krankzinnige auto en is het design mooi maar de auto heeft z'n tijd gehad.
Inmiddels heeft ie plaats moeten maken voor toppers als de aero 8T van SSC en de CCR van koenigsegg. ( die beide ook nog eens stukken goedkoper zijn dan zowel veyron als de F1 )
Qua performance is er nog heel wat te scoren ; koenigsegg schokte met de CC8S al genoeg door even veel pk's te produceren als de F1 deed alleen dan wel met 4 cylinders minder en slechts 1 supercharger.
Dat deden ze met de CCR nog eens dunnetjes over alleen produceert die nog eens 150pk meer.
Daar hield het echter niet mee op want SSC deed het 'onmogelijke' en knalde zo 900 pk uit eveneens een 8 cylinder met supercharger.
De veyron is een waanzinnige auto al is het inderdaad door de kostenpost en de uitstraling wel een prestigeproject geworden.
We moeten echter niet vergeten dat Bugatti het begrip supercar weer heeft herschreven ; enkel en alleen knallen met de bestaande techniek is goed maar er was meer mogelijk.
Dat is wat men heeft laten zien.
Tuurlijk is het waarschijnlijk zo dat men binnenkort een v10 of v12 bouwd waar nog meer uit komt dan uit de v16 die in de veyron ligt maar tot die tijd is dit vooralsnog de no.1
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.quote:Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ah kut heb ik net die ferarri enzo gekocht komt deze uit![]()
Precies,quote:Op maandag 5 september 2005 23:59 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Enzo klanten kopen deze er gewoon bij.
de bovenste pic is van een hele vroege concept van de Veyron, toen men probeerde met een ongeblazen 18 cylinder te komen. dat idee heef het niet gehaald. wel een aparte blok configuratie, met 3x een 6-inlijn, die onder 2x een hoek van 60 graden aan elkaar gebouwd zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:44 schreef Taxi het volgende:
Ok. Ik heb deze schoonheid op de brug en uit elkaar mogen aanschouwen (alweer een tijdje geleden...). Motor kunnen bekijken, you name it. Wat een fantastische auto en dan met name die motor is een staaltje van zeer hoogstaande techniek. En nu beginnen bij mij de twijfels. Hoe zat het nu ook alweer met die motor? Let bij de onderstaande pics ff op de cilinderbanken.
De onderste pic is de uiteindelijke motor (dacht ik). En die bovenste dan? Ben een beetje de weg aan het kwijtraken, geloof ik... Zijn er fouten gemaakt bij deze sites
Wie weet er meer van?
[afbeelding]
Site
[afbeelding]
Site
4 wielen zijn voor mietjesquote:Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Echter, van een bugatti val je niet af....
klopt, bij bugatti gaat t altijd om de nummertjes, ze plakken namelijk niet voor niets 4 turbos op dat ding, net als de eb110.quote:Op dinsdag 6 september 2005 10:42 schreef wh00t het volgende:
Sorry hoor maar zo raar is het niet wat ook_gek zegt...
Je kan het toch heel logisch beredeneren?![]()
Ik kan even niet de specs vinden van de 'normale' McLaren F1 dus pak even de F1 LM.
Een Bugatti Veyron weegt 1550kg en een McLaren F1 LM 1062 kg bij een vrijwel gelijke bandenmaat (Bugatti Veyron 245 - 335 tegen McLaren F1 LM 275 - 345), hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd... Vergelijk de Nordschleife tijden van een McLaren Mercedes SLR maar eens met een Carrera GT! Nee, anders.. Vergelijk de McLaren Mercedes SLR maar eens met een BMW M3 CSL. Natuurlijk had laatstgenoemde de speciale Michelin 'cupbanden' maar dan nog; slechts de helft van het vermogen van een SLR!
http://www.rsportscars.com/eng/cars/bugatti_veyron.asp
http://www.rsportscars.com/eng/cars/mclaren_f1lm.asp
Het zijn eigenlijk 2 totaal verschillende auto's. De McLaren F1 was een uitgebalanceerde race pur sang waarbij het niet om de specs ging maar om de performance. De Bugatti Veyron past beter in het huidige denkpatroon van de gemiddelde mens. "It's all about numbers"... Veel pk's dùs het is een superauto. (kijk maar naar de ontwikkelingen rond de AMG, RS en M modellen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |