Lekker bezig, zeg. En niet eens via een datingsitequote:Op woensdag 7 september 2005 17:26 schreef Mickeys het volgende:
De werkdag zit er weer op. We hebben verschrikkelijk veel gemaild. Welliswaar one of twoliners maar dat maakt mij niet uit. Nog wel een geintje uitgehaald. Hij had dorst en wou wel een koud water. Aangezien hij mij Godin noemt heb ik een mail terug gestuurd waarbij ik melde: One cold water comming up. Ondertussen zijn vestiging gebeld met iemand anders natuurlijk en die heeft voor mij snel een glas koud water neer gezet.
Het was dus een dolle boel en ik zit nog te twijfelen of ik strakjes zal sms'en. Hij is nu vrienden aan het helpen te verhuizen in Rotterdam dus ik weet niet of dat nu zo handig is, maar wie weet. Als ik de stoute schoenen weer aan durf te doen. Ik doe het dan rond een uur of half 8... lijkt me een mooie tijd.
Dus eigenlijk is het nog offtopic ook...quote:Op woensdag 7 september 2005 19:21 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Lekker bezig, zeg. En niet eens via een datingsite![]()
Email is ook internetquote:Op woensdag 7 september 2005 19:39 schreef Mickeys het volgende:
We spraken elkaar al wel vaker hoor alleen nu ineens..
en ja ook nog eens offtopic... *schaam*
Ik schrijf nergens dat "veel dames geen normaal fatsoen in hun donder hebben", dat lees jij er zelf in. Dat ik generaliseer lijkt me duidelijk, ik heb immers niet met iedere vrouw op eender datingsite contact. 't Blijft ten slotte mijn verhaal, dus ook mijn perceptie. Ik geef ook nergens iemand de schuld, ik verbaas me er alleen over hoe makkelijk sommige vrouwen (de meeste vrouwen waarmee ik contact heb gehad) zijn (of misschien vooral zijn geworden door de onverwachte aandacht die ze krijgen). Ik koppel daar geen waarde-oordeel aan, maar trek er voor mezelf wél conclusies uit...en die deel ik met jullie, ja.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:01 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Je zal ongetwijfeld voor een gedeelte gelijk hebben. Echter kan ik mij niet voorstellen dat veel dames geen normaal fatsoen in hun donder hebben. Oke, als je als dame er leuk uitziet dan krijg je per week meer dan 100 berichten. De aandacht die ze krijgen is niet normaal meer en zodoende maak je weinig kans. Als je een date hebt en je bent niet het summum dan stappen ze net goed weer over naar een andere?
Ik bel elke dag 3 uren met dat meisje en ze wil zelfs nog niet afspreken omdat ze mij eerst nog beter wil leren kennen. Zodat ze zich tijdens een date op het gemak voelt en weet door de telefoongesprekken dat je betrouwbaar bent. Bedoel wat jij zegt, lijkt mij pure generalisatie gebaseerd op jouw slechte ervaringen.
Ik vind het een beetje makkelijk om andere mensen de schuld te geven omdat het jou niet gelukt is. Misschien kies jezelf wel een dame uit die niet te vertrouwen is. Ben jij zenuwachtig op een afspraak of ben je anders via mail of telefonisch contact. Je kijkt teveel calimero.
Ja hij is vrijgezel. Collega's die hem nog beter kennen dan ik hebben dat beaamt dus dat zit wel snorquote:Op woensdag 7 september 2005 21:30 schreef Syrena het volgende:
[..]
Email is ook internetdan fake je maar dat je 'm van Lexa kent ofzo
Weet je trouwens al of ie vrijgezellig is?
Ik heb ook es zo'n gemail gehad met iemand via 't werk, maar die lag toen in scheiding. En bleek een hendige engerd achterafmaar goed, dat is al eeeeeeeeeeeeeeeeeuwen geleden.
Misschien heb je wel gelijk en zijn er veel vrouwen die kicken op de aandacht. Zelf heb ik af en toe ook weleens mijn twijfels over de integriteit van bepaalde vrouwen. Wat ik al aangaf dat ik heel veel contact heb met 1 vrouw. Ik bel haar elke dag en stuur haar regelmatig een leuk SMSJE. Vertrouw haar compleet maar gisteren deed ze erg vreemd.quote:Op donderdag 8 september 2005 00:09 schreef Lápiz het volgende:
[..]
Ik schrijf nergens dat "veel dames geen normaal fatsoen in hun donder hebben", dat lees jij er zelf in. Dat ik generaliseer lijkt me duidelijk, ik heb immers niet met iedere vrouw op eender datingsite contact. 't Blijft ten slotte mijn verhaal, dus ook mijn perceptie. Ik geef ook nergens iemand de schuld, ik verbaas me er alleen over hoe makkelijk sommige vrouwen (de meeste vrouwen waarmee ik contact heb gehad) zijn (of misschien vooral zijn geworden door de onverwachte aandacht die ze krijgen). Ik koppel daar geen waarde-oordeel aan, maar trek er voor mezelf wél conclusies uit...en die deel ik met jullie, ja.
Ben ik teleurgesteld in de manier waarop ík het tot nu toe ervaren heb? Ja, wel een beetje, maar dat vind ik ook niet zo raar als ik naga dat ik bij drie totaal verschillende vrouwen ruwweg hetzelfde scenario meemaak. Namelijk dat er een vrij diepgaand en intensief contact ontstaat, waarbij duidelijk het idee gewekt wordt dat het meer kan worden, maar dat je er uiteindelijk achterkomt dat ze op hetzelfde moment alledrie met gemiddeld twee andere kerels eenzelfde contact hebben en ook nog 'ns mee van bil gaan. Nu vind ik mezelf wel een redelijk ruimdenkend persoon, maar dat soort dingen zou ik toch graag eerder willen horen, in ieder geval als ze je het idee geven je wel te zien zitten, dan kan ik in ieder geval zélf nog beslissen wat ik ermee aanmoet.
Ik ben allang blij dat ik niet wanhopig op zoek ben naar een relatie en daar dus al m'n pijlen op richt, anders zou ik inmiddels al een paar keer flink op m'n ziel getrapt zijn.
Maar ja, if you can't beat them, join them. Bij mij heeft het in ieder geval als resultaat gehad dat ik nu ook gewoon pak wat ik kan krijgen, zonder daar veel schuldgevoelens over te willen krijgen. Weer een eikel erbij dus, maar als het zo moet, dan speel ik 't spelletje wel mee.
En als ik moet kiezen, dan prefereer ik toch Barbapapa boven Calimero, het hoe en waarom mag je zelf invullen.![]()
Klinkt alsof ze al verliefd op je is geworden, voordat ze je uberhaupt gezien heeft IRL. Vind ik persoonlijk een beetje vreemd en ik zou me er ook niet echt prettig bij voelen. Het lijkt alsof ze je nu al opeist en enigzins wantrouwt (geen domme dingen doen), terwijl jullie nog nooit een persoonlijk face to face gesprek hebben gehad, laat staan een relatie hebben. Ik weet niet hoe jij erover denkt chewbacca en wat jouw gevoelens zijn tov haar, maar verliefd worden op basis van chatten, emailen en telefoongesprekken vind ik wel erg voorbarig en ietwat naief. Ik zou gewoon zo vlug mogelijk met haar afspreken om daadwerkelijk te weten wat voor iemand het is. IRL kan alles zo enorm anders zijn dan je verwacht had. Als de klik er IRL ook is weet je pas echt waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:17 schreef Chewbacca het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk en zijn er veel vrouwen die kicken op de aandacht. Zelf heb ik af en toe ook weleens mijn twijfels over de integriteit van bepaalde vrouwen. Wat ik al aangaf dat ik heel veel contact heb met 1 vrouw. Ik bel haar elke dag en stuur haar regelmatig een leuk SMSJE. Vertrouw haar compleet maar gisteren deed ze erg vreemd.
Gisteren avond had ik haar vlug nog even gebeld, vanaf mijn werk omdat ik vervolgens naar een aantal vrienden zou gaan. Stuurt ze een SMSJE: '' doe geen dingen die ik ook niet zou doen''
De volgende ochtend stuurt ze '' je hebt toch geen domme dingen gedaan''
Dan bekruipt mij toch een vervelend voorgevoel. Wat moet je hier nou mee? Ze heeft haar ouders al ingelicht dat ze contact met mij heeft en gaf op een zekere dag aan slecht te slapen. Ik zei voor de grap, dat komt zeker door mij. Vervolgens gaf ze aan dat het daar inderdaad door kwam. Bedoel heb haar nog nooit gesproken irl. Wellicht ben ik te rationeel, maakt ze een grapje en ik tuin erin. Maar blijf het vreemd vinden, ondanks dat het een super vrouw is, in elk opzicht.
Ja ik begin dat nu ook te realiseren, snap dat ook niet. Bedoel ik ben juist iemand die heel duidelijk is. Heb zelfs nog gezegd dat ik verder geen contact met vrouwen onderhoud op de manier zoals met haar. Doe dat niet, meedere malen aangegeven dat ze mij echt kan vertrouwen. Zij is in het verleden een aantal malen bedrogen. Maar bedoel we hebben geen relatie, kan doen wat ik wil, daarom vind ik het zo vreemd.quote:Op donderdag 8 september 2005 10:50 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze al verliefd op je is geworden, voordat ze je uberhaupt gezien heeft IRL. Vind ik persoonlijk een beetje vreemd en ik zou me er ook niet echt prettig bij voelen. Het lijkt alsof ze je nu al opeist en enigzins wantrouwt (geen domme dingen doen), terwijl jullie nog nooit een persoonlijk face to face gesprek hebben gehad, laat staan een relatie hebben. Ik weet niet hoe jij erover denkt chewbacca en wat jouw gevoelens zijn tov haar, maar verliefd worden op basis van chatten, emailen en telefoongesprekken vind ik wel erg voorbarig en ietwat naief. Ik zou gewoon zo vlug mogelijk met haar afspreken om daadwerkelijk te weten wat voor iemand het is. IRL kan alles zo enorm anders zijn dan je verwacht had. Als de klik er IRL ook is weet je pas echt waar je aan toe bent.
Gaaf hoor voor je Knuf.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:29 schreef Knuf het volgende:
Hallo mensjes ;-)
Knuf meld zich ook weer eens even. Heb inmiddels ook al een tweede date gehad met mijn leuke man en ook die was super. En volgende date staat gepland voor over 10 dagen. Ik zou hem het liefst iedere week zien ipv hoe het nu gaat (om de week). Maar aangezien hij dus nog nooit een relatie heeft gehad denk ik dat ik me maar moet aanpassen aan zijn tempo, langzaam een plekje veroveren in z'n leven. Het gaat heel leuk tussen ons maar hij is wel heel erg voorzichtig. Ook in het contact tussen de dates trouwens, komt veel van mij af maar dan reageert ie wel erg leuk dus vind het nog niet zo heel bezwaarlijk tot nu toe. Ben wel hevig verliefd nu en dat vind ik eng. Denk dat hij mij ook leuk vind maar ben zo bang dat 'ie zich weer gaat bedenken haha.. So far so good zullen we maar zegggen
Mijn ervaring is dat je in (bijna) alle gevallen toch bedrogen uitkomt, of het moet echt de liefde van je leven zijn. Als je mailt, sms'tm belt en MSN't, zonder elkaar ooit gezien te hebben, dan gebeurt dat vanuit een bepaalde anonimiteit. Dat maakt het al snel vertrouwd, intiem en leuk. Daar kan dus een gevoel van verliefdheid uit onstaan. Of in ieder geval het gevoel dat deze persoon meer kan worden dan zomaar een vriend(in).quote:Op donderdag 8 september 2005 11:41 schreef Mickeys het volgende:
2. Waarom zou je niet verliefd op iemand kunnen worden als je veel mailt, sms't, MSN't en belt? Op zich zou het best moeten kunnen vind ik. Je leert iemand zoals die is zonder hem of haar te beoordelen hoe die er uit ziet. Ik denk dat het juist echter is dan dat fake gedoe. Natuurlijk kan het irl zo zijn dat je alsnog op elkaar afknapt, maar vlinders op deze manier... ja dat moet kunnen. Houden van is wat anders!
Tjee dat kan ik dus absoluut niet, hoe kan je verliefd worden op iemand waar je geen contact mee hebt. Of iig geen oogcontact, de aanrakingen en de gesprekken vormen het totaal plaatje. Ik merk nu al wat claimgedrag en het wantrouwen is volledig ongegrond. Zij koestert veel te hoge verwachtingen. Ik als rationalist bekijk waar dat op is gebaseerd. Ik ben iemand die snel complimenten geeft, goed kan luisteren, zijn eigen mening geeft en zo nu en dan een grapje maakt.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:41 schreef Mickeys het volgende:
Goed, ik heb de paar lange posts eens rustig en goed door zitten nemen.
1e. Ik vind het jammer dat nu iemand zichzelf verloochend en zich vervolgens bij de grote groep gaat mengen om maar aan een one-night stand te komen? Blijf jezelf, er komt echt wel iemand ooit op je pad. Zelf ben ik 1 van de weinige vrouwen dan die ook naief is en niet met jan en alleman date. Het doel om dan maar met iedereen het bed of de bank te moeten delen staat mij niet aan, maar omdat er vrij weinig mannen naar mijn gading op de site staan ga ik mij niet mengen bij de grote meute... ik pas!
2. Waarom zou je niet verliefd op iemand kunnen worden als je veel mailt, sms't, MSN't en belt? Op zich zou het best moeten kunnen vind ik. Je leert iemand zoals die is zonder hem of haar te beoordelen hoe die er uit ziet. Ik denk dat het juist echter is dan dat fake gedoe. Natuurlijk kan het irl zo zijn dat je alsnog op elkaar afknapt, maar vlinders op deze manier... ja dat moet kunnen. Houden van is wat anders!
Yep, hier sluit ik me volledig bij aan. Eerst elkaar maar 'ns in het echt ontmoeten en dan zie je daarna wel weer verder. Ongeacht hoe goed het nu klikt, jullie komen er pas echt achter als jullie een keer afspreken. Dat van die SMS-jes klinkt ook bekend. Een tijdje terug had ik vrij intensief contact met een meisje die me dan ook SMS-jes ging sturen als "Ik stuur je nog een SMS-je voordat je uitgaat, zodat ik in je gedachten blijf". Met andere woorden : Haal het niet in je hoofd om met anderen aan te pappen!quote:Op donderdag 8 september 2005 10:50 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze al verliefd op je is geworden, voordat ze je uberhaupt gezien heeft IRL. Vind ik persoonlijk een beetje vreemd en ik zou me er ook niet echt prettig bij voelen. Het lijkt alsof ze je nu al opeist en enigzins wantrouwt (geen domme dingen doen), terwijl jullie nog nooit een persoonlijk face to face gesprek hebben gehad, laat staan een relatie hebben. Ik weet niet hoe jij erover denkt chewbacca en wat jouw gevoelens zijn tov haar, maar verliefd worden op basis van chatten, emailen en telefoongesprekken vind ik wel erg voorbarig en ietwat naief. Ik zou gewoon zo vlug mogelijk met haar afspreken om daadwerkelijk te weten wat voor iemand het is. IRL kan alles zo enorm anders zijn dan je verwacht had. Als de klik er IRL ook is weet je pas echt waar je aan toe bent.
Ik ben het hier volledig mee eensquote:Op donderdag 8 september 2005 11:52 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je in (bijna) alle gevallen toch bedrogen uitkomt, of het moet echt de liefde van je leven zijn. Als je mailt, sms'tm belt en MSN't, zonder elkaar ooit gezien te hebben, dan gebeurt dat vanuit een bepaalde anonimiteit. Dat maakt het al snel vertrouwd, intiem en leuk. Daar kan dus een gevoel van verliefdheid uit onstaan. Of in ieder geval het gevoel dat deze persoon meer kan worden dan zomaar een vriend(in).
Als je diezelfde persoon dan ontmoet, dan krijg je de rare situatie dat je elkaar al behoorlijk kent, maar toch eigenlijk niet. De 'klik' kan er sociaal gezien wel zijn, maar bij een ontmoeting gaat ook de fysieke klik een rol spelen. Ik denk hier vooral aan zaken zoals: houding, oogcontact, lichaamstaal en uiterlijk niet te vergeten.Uiteindelijk allemaal zaken die meespelen in het geheel.
Ik heb nu een aantal ontmoetingen achter de rug waar vooraf de sociale klik zeker aanwezig was, maar waar de fysieke klik toch bij één van de twee, of bij allebei, uitbleef. Dat neemt niet weg dat je daar leuke vriendschappen aan over kunt houden. Een relatie zie ik er in ieder geval niet zo snel meer uit voortkomen.
Ja, natuurlijk kan je wel kriebels krijgen als je elkaar nog niet gezien hebt. Dat heb ik ook wel, maar verliefdheid.....? Ik doel met een ontmoeting IRL niet op uiterlijk trouwens. Uiterlijk heeft er naar mijn mening niets mee te maken. Natuurlijk heeft iedereen wel zijn voorkeuren. Maar in meerdere mate de manier van omgang met elkaar IRL, hoe je je voelt als je bij de ander bent, hoe je op elkaar reageert.....en je ziet gewoon beter hoe de ander in elkaar zit. Veel lichaamstaal dus. Dat kan gewoon heel anders zijn dan dat het lijkt wanneer je chat, mailt of belt. Dus daarom, als het eenmaal lekker aanvoelt, gewoon een afspraak maken om elkaar echt te leren kennen. Dat doe ik in ieder geval en voor die tijd is er bij mij in ieder geval geen sprake van verliefdheid.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:41 schreef Mickeys het volgende:
Goed, ik heb de paar lange posts eens rustig en goed door zitten nemen.
En niet alleen de lichaamstaal, maar met name de onbewuste opsnuiving van geurtjesquote:Op donderdag 8 september 2005 12:12 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk kan je wel kriebels krijgen als je elkaar nog niet gezien hebt. Dat heb ik ook wel, maar verliefdheid.....? Ik doel met een ontmoeting IRL niet op uiterlijk trouwens. Uiterlijk heeft er naar mijn mening niets mee te maken. Natuurlijk heeft iedereen wel zijn voorkeuren. Maar in meerdere mate de manier van omgang met elkaar IRL, hoe je je voelt als je bij de ander bent, hoe je op elkaar reageert.....en je ziet gewoon beter hoe de ander in elkaar zit. Veel lichaamstaal dus. Dat kan gewoon heel anders zijn dan dat het lijkt wanneer je chat, mailt of belt. Dus daarom, als het eenmaal lekker aanvoelt, gewoon een afspraak maken om elkaar echt te leren kennen. Dat doe ik in ieder geval en voor die tijd is er bij mij in ieder geval geen sprake van verliefdheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |