Robbie Williams: Ik ben zó enorm beroemdquote:
BERLIJN - "Ik ben zó enorm beroemd, waarom zouden jullie anders met zovelen hier zijn", zei zanger Robbie Williams tegen de honderden aanwezige journalisten vrijdag in Berlijn. Van over de hele wereld was de pers naar de Duitse stad gekomen om de zanger aan de tand te voelen over zijn nieuwe album Intensive Care die op 24 oktober in de winkels ligt.
Robbie Williams.
Op zondag gaat de zanger in het Velodrom in Berlijn de nummers van zijn nieuwe cd zingen. Dit concert wordt rechtstreeks uitgezonden in diverse zalen in Europa, waaronder de Heineken Music Hall in Amsterdam.
De naam van de cd heeft volgens Williams vele redenen. " Eigenlijk wil ik nooit zeggen waarom ik de cd zo heb genoemd, dat mag iedereen zelf interpreteren." De zanger wilde vrijdag toch wel een tipje van de sluier lichten. "Dit album heeft me twee jaar gekost, met nummers schrijven en opnemen. Ik ben er intenser mee bezig geweest dan met voorgaande platen, vandaar de intensieve zorg."
Op de plaat is duidelijk Williams' heimwee naar de muziek van de jaren tachtig te horen. "In die tijd is er veel muziek gemaakt waar ik een speciaal gevoel bij heb. Sommige nummers kunnen echt mijn hart breken. Ik hoop dat mensen dat gevoel ook bij mijn muziek hebben over vijftien jaar."
Intensive Care is in totaal de achtste cd van de Brit sinds hij uit de jongensgroep Take That stapte. Het album is nog niet de perfecte plaat volgens Williams. "Daar streef ik natuurlijk wel naar en ik heb het gevoel dat ik er nu heel dicht bij ben."
De Brit geniet ervan om popster te zijn. "Ik ben momenteel echt gelukkig, er gebeuren allemaal leuke dingen in mijn leven waar ik erg van geniet." Williams weerspreekt de verhalen dat hij graag wil doorbreken in de Verenigde Staten, waar hij momenteel ook woont. "In totaal heb ik twee maanden promotie gedaan in de VS de afgelopen jaren. Dat is echt heel weinig, ter vergelijking: in Frankrijk heb ik meer promotie gedaan. Het boeit me niet zo."
Het onderwerp liefde kwam ook veel aan bod, maar Williams liet niets los over zijn liefdesleven. Zo zou hij volgens de geruchten een vriendin hebben in Los Angeles en een rijke dame aan de haak hebben geslagen in Frankrijk. " Kom vanavond maar naar mijn hotelkamer, dan vertel ik je er alles over", zei hij tegen een journaliste.
Williams was deze week ook nog gelinkt aan de Nederlandse zwemster Inge de Bruijn. Hij leerde haar afgelopen dinsdag kennen tijdens de opnames van de show van Paul de Leeuw. Tijdens zijn concert een dag later in Paradiso in Amsterdam riep hij nog: "Inge waarom heb je me niet teruggebeld?" Inmiddels zou er wel contact zijn geweest tussen de twee, maar toen aan hem werd gevraagd hoe het met Inge gaat, glimlachte hij slechts mysterieus.
Bron: Telegraaf.