In de toekomst zal kernenergie waarschijnlijk een grotere rol gaan spelen ja. Het is echter ondoenlijk (en imo ook onwenselijk) om de hele energieconsumptie van de mensheid uit kernenergie te halen, al was het alleen maar omdat we dan voor het einde van de eeuw door onze uranium heen zijn...quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:32 schreef Doderok het volgende:
Kernenergie.
Tchernobyl heeft toch veel minder slachtoffers gemaakt dan men dacht. Die gevaren vallen wel mee.
http://www-formal.stanford.edu/jmc/progress/cohen.htmlquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In de toekomst zal kernenergie waarschijnlijk een grotere rol gaan spelen ja. Het is echter ondoenlijk (en imo ook onwenselijk) om de hele energieconsumptie van de mensheid uit kernenergie te halen, al was het alleen maar omdat we dan voor het einde van de eeuw door onze uranium heen zijn...
Anders beperk je je even tot de makkelijk winbare voorraden, of mogen we de stroken asfalt van ons wegendek ook bij de olievoorraad optellen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:07 schreef Esc het volgende:
[..]
http://www-formal.stanford.edu/jmc/progress/cohen.html
Dat kan zeker, maar het is volgens mij wel reteduur. Ik denk dat er veel meer toekomst zit in zonne-energie. Groot voordeel van zonne-energie is dat je het kan winnen op de plaats waar het gebruikt wordt. Ruimte is geen probleem, ga maar eens kijken hoeveel plek je op daken, schuttingen en muren waar de zon geruime tijd op schijnt hebt. Zo sla je dus 2 vliegen in 1 klap, ruimte die al gebruikt wordt voor oa huisvesting wordt nu ook nog eens voor energieproductie gebruikt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:12 schreef Esc het volgende:
Ik vind ook dat we een keer moeten afstappen van zonne- en windenergie, en - naast kernenergie - moeten kijken naar waterkrachtcentrales. Kan een land als nederland geen energie halen uit de zee? die enorme watermassa die elke 6 uur heen- en weer beweegt moet toch wel te gebruiken zijn om energie uit te halen? Stromend water heeft veel meer kracht dan stromende lucht, daarnaast stroomt het water op vaste tijden, dus je hebt een constante, en betrouwbare energieproductie.
Volgens mij, tenminste wat ik begrepen heb uit mijn colleges tijdens mijn studie, is de omslag van polariteit van de aarde niet te voorspellen er zijn periodes van meer dan een miljoen jaar waarin er geen omslag plaats vond en er was er eentje bekend waarin er twee omslagen waren binnen een paar honderd jaar. Natuurlijk is dit alweer wat gedateerde info (+- 4 jaar), maar lijkt me nog steeds correct.quote:Op maandag 5 september 2005 23:48 schreef Hallulama het volgende:
[..]
![]()
Ik zag vanavond nog een documentaire over de pole shift op discovery, en daarin vertelden ze toch echt dat de shift zelf een proces is dat zo'n duizend jaar duurt, en dat de shift eens in de 700.000 a 800.000 duizend jaar plaatsvindt.
Wat betreft de invloed op de temperatuur, daarover heb ik ook geen idee, daarom vroeg ik het immers.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:55 schreef Zemi77 het volgende:
En als laatste, zure regen was (maar ik kan het mis hebben) volgens mij direct het gevolg van de CFK's en andere gassen. Zoals het gat in de ozonlaag daar ook een gevolg van was. Alle geindustrialiseerde landen hebben zo een tien a vijfien jaar geleden afgesproken deze gassen niet meer in koelkasten en spuitbussen te stoppen. En zie hier het resultaat, geen zure regen meer en kleiner wordende ozongaten.![]()
Overheden hebben inderdaad miljarden uitgegeven, maar dat heeft niets geholpen, regen bleek van nature zuur.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:55 schreef Zemi77 het volgende:
En als laatste, zure regen was (maar ik kan het mis hebben) volgens mij direct het gevolg van de CFK's en andere gassen. Zoals het gat in de ozonlaag daar ook een gevolg van was. Alle geindustrialiseerde landen hebben zo een tien a vijfien jaar geleden afgesproken deze gassen niet meer in koelkasten en spuitbussen te stoppen. En zie hier het resultaat, geen zure regen meer en kleiner wordende ozongaten.![]()
Goed voor de economie, miljarden uitegeven.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:31 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Overheden hebben inderdaad miljarden uitgegeven, maar dat heeft niets geholpen, regen bleek van nature zuur.
Zo, das een nieuw fabeltje voor mij, dat de regen van nature al zo zuur was zoals ie 20 jaar geleden wel was, en nu niet meer.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:31 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Overheden hebben inderdaad miljarden uitgegeven, maar dat heeft niets geholpen, regen bleek van nature zuur.
Toch kan ik me herinneren dat vijftien jaar geleden een hoop bossen er echt kut bijlagen Van veel bomen was van de onderste twee meter alles afgestorven (takken enzo) en men zei dat dat kwam door de zure regen. Niet dat ik nu zo vaak in het bos kom, maar volgens mij heb je dat nu niet meer. Dan zou al dat geld, of het miljarden zijn weet ik niet, toch wel goed besteed zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:31 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Hee, zit er toekomst in die uitspraak, in de context van milieu?quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Goed voor de economie, miljarden uitegeven.
Tja, ik word er altijd een beetje moe van hoe allerlei zeer rechtse krachten roepen dat uitstootbeperking slecht voor de economie is. Uit diverse onderzoeken (waarvan eentje van het Amerikaans ministerie van Energie oid) blijkt dat de effecten op de economie minimaal zijn. Bush bijvoorbeeld roept dat Kyoto de economie zou ruineren, dat is gewoon kwats, het ligt er helemaal aan hoe je dat aanpakt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hee, zit er toekomst in die uitspraak, in de context van milieu?
Niet zo zuur dat eeuwenoude kalkstenen gebouwen ineens in rap tempo begonnen weg te rotten, complete bossen plotseling een eeuwige november-aanblik kregen en het leven in Skandinavische meren verdween. Zure regen was het schrikbeeld van de jaren 80 en je zag de effecten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:31 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/23908080/quote:Een hoog gehalte aan het broeikasgas CO2 leidde 251 miljoen jaar geleden tot het grootste uitsterven uit de geschiedenis van de aarde. Tot die conclusie komen Amerikaanse onderzoekers aan de hand van een precieze simulatie van het klimaat uit die tijd. "We komen al eng in de buurt," vindt Rob van Dorland (KNMI)
Hij zei onlangs dat ie, met de andere landen die niet getekend hebben, 5% van zijn uitstoot wou verminderenquote:Op woensdag 7 september 2005 00:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, ik word er altijd een beetje moe van hoe allerlei zeer rechtse krachten roepen dat uitstootbeperking slecht voor de economie is. Uit diverse onderzoeken (waarvan eentje van het Amerikaans ministerie van Energie oid) blijkt dat de effecten op de economie minimaal zijn. Bush bijvoorbeeld roept dat Kyoto de economie zou ruineren, dat is gewoon kwats, het ligt er helemaal aan hoe je dat aanpakt.
Piraterij komt anders weer steeds vaker voor...quote:Op woensdag 7 september 2005 06:52 schreef StefanP het volgende:
Het is je reinste onzin dat auto's en de industrie hiervoor verantwoordelijk zijn. Het is overduidelijk bewezen dat het teruglopende aantal piraten er debet aan is dat de CO2 gehaltes in de atmosfeer toenemen.
[afbeelding]
Alle wetenschappelijke onderzoeken bewijzen dat ook.
Probleem is dat ons voornemen 10% te verminderen en dat niet halen, maar dat zij zich 5% voornemen en dat waarschijnlijk ook niet halen...quote:Op woensdag 7 september 2005 06:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hij zei onlangs dat ie, met de andere landen die niet getekend hebben, 5% van zijn uitstoot wou verminderen
kijk, dat is de helft van Kyoto, en een mooi voornemen, gezien het er naar uitziet dat Néderland het niet eens haalt
ons voornemen? Niks ons Pronk heeft ons dat door de strot geduwd, samen met de rest van die kortzichtige milieu ministers die verblind werden door Green Peace en aan verwante shit.quote:Op woensdag 7 september 2005 07:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Probleem is dat ons voornemen 10% te verminderen en dat niet halen, maar dat zij zich 5% voornemen en dat waarschijnlijk ook niet halen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |