nee... ik heb geen minnaar.
ik heb een duizelingwekkend slaapgebrek. geen oog dichtgedaan vannacht. vanochtend was ik alweer om half negen met de tweeling op de voetbalclub; ze hebben met 12-0 verloren dus dat was huilen geblazen, dikke tranen, smijten met voetbalschoenen enzovoort, nét nu ik rondloop met een tollend hoofd en knikkende knieën.
gisteravond was ik om acht uur bij hem. ik kwam rechtstreeks uit de sportschool en ik zag eruit alsof ik, nou ja, rechtstreeks uit de sportschool kwam - niet op mijn best, dus. hij keek me een beetje onderzoekend aan, en in mijn onzekerheid ben ik toen meteen naar boven gevlucht, waar ik de kinderen in bed heb gelegd & voorgelezen.
terwijl ik daarmee bezig was, realiseerde ik me opeens wat een puinhoop mijn leven is geworden. een rokende & smeulende puinhoop, om precies te zijn. het gedoe met mijn vriendje dat aan 'soul searching' doet (zo noemt hij het sinds een paar dagen); mijn kansloze verliefdheid op een ingewikkelde man met een nog veel ingewikkelder leven; en daarnaast speelt er op de achtergrond nog een familiedrama (binnen mijn eigen familie, dus) - en alles bij elkaar begin ik serieus aan professionele hulp te denken. (maar dat kan ook aan het slaapgebrek liggen). (misschien moet ik gewoon drie maanden op vakantie naar bali, dat helpt ongetwijfeld ook).
toen ik weer beneden kwam, stond hij op het punt om te vertrekken. hij vroeg wat ik in de sportschool had gedaan. ik zei: 'spinning.' dat interesseerde hem wel; hij vroeg hoe dat precies in zijn werk ging en toen ik het had uitgelegd, kondigde hij aan: 'volgende week ga ik een keer mee. ik moet aan mijn conditie werken.'
oh eh...
aangezien ik net middenin een kleine persoonlijkheidscrisis zat, zei ik: 'doe maar niet.' dat was een ongelooflijk stom antwoord, aangezien ik had kunnen weten wat hij daarop zou zeggen, namelijk: 'waarom niet, is er een probleem?'
nee hoor, ik sta alleen op het punt finaal in te storten - verder geen bijzonderheden. mijn god!
ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, dus ik zei: 'nee, maar ik denk dat we onze relatie zakelijk moeten houden.'
inderdaad: ongelooflijk stom.
alweer.
ik was lekker op dreef qua ongelooflijk stomme dingen zeggen.
en toen begon hij natuurlijk te lachen, haha, en het scheelde weinig of ik barstte in tranen uit, maar ik haalde diep adem en zei snel: 'sorry, ik ben een beetje zenuwachtig.' en toen: ' ik ga vijf keer per week spinnen, natuurlijk kun je een keer mee.'
toen vroeg hij: 'waar ben je eigenlijk bang voor?' en terwijl hij dat zei, kwam hij heel dicht bij me staan, en ik deed snel een stap opzij. net toen ik dacht dat ik flauw ging vallen, werd er aangebeld door de taxichauffeur.
saved by the taxi..!!
toen hij om half twee weer thuiskwam, wilde hij me nog een glas wijn inschenken, maar ik heb bedankt en ben weggevlucht. ik geloof niet dat ik op dit wankele moment in mijn leven moet beginnen aan een levensgevaarlijk avontuur met deze held, want ondanks al mijn zenuwen en stress en paniek, blijft hij een held.
vanvond zie ik hem weer. (en haar?????)
ik heb zo meteen afgesproken met mijn zus, die me moed gaat inspreken. wijze raad, zusterlijk advies, enzovoort - daar heb ik nu even behoefte aan. mijn zus is een overgeorganiseerd 'zakenvrouw van het jaar'-type, dus ik weet nu al wat zij tegen me gaat zeggen, dat ik ben losgeslagen en gek geworden, dat ik eindelijk eens volwassen moet worden en meer van dat soort verstandige dingen die ik zelf ook wel kan bedenken, maar als zij het tegen me zegt, maakt het altijd meer indruk.
p.s. dank voor alle aardige complimenten...
en ja, het was een behoorlijk lang verhaal, excuses daarvoor, maar ik heb soms de neiging om een beetje door te slaan.
ik zal proberen mijn leven te beteren - in meerdere opzichten!