abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30288621
quote:
op maandag 5 september 2005 14:54 schreef jeeweetje het volgende:

[..]

ja, je hebt een vaag vriendje.. (je eigen woorden) nadat hij is begonnen met therapie kun je niets meer met hem. je bent niet verliefd op hem.. hij is wel het hele weekend bij je, klinkt als, vanwege de goeie oude tijd. waar ligt nu precies het knelpunt. zijn je superromantische ideeen ontstaan door je huidige vriendje?? soort van overspronggedrag?
jij snapt het. dat bedoel ik met 'zwak in mijn schoenen staan'. (ik was trouwens wel verliefd op hem, hoor. nog wel... een beetje... als hij gewoon weer normaal gaat doen, that is.)
pi_30288677
quote:
op maandag 5 september 2005 14:50 schreef vivi het volgende:

[..]

mee eens, liefde hoort irrationeel en onverklaarbaar en mysterieus en passioneel te zijn, niet droog-geanalyseerd en uitgeplozen. zo on-geil
ow god, hebben jullie elkaar gevonden?
zolang je het maar passie noemt is het helemaal niet erg om je te laten gebruiken door een kerel die gewoon iets te neuken zoekt inderdaad. en deze is nog bezet met kinderen ook vivi, dan kom jij nog iets beter uit
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30288696
ik zou het een struikelpunt vinden in mijn relatie als mijn wederhelft mij niet kon vertellen waarom hij/zij psychotheraphie nodig heeft.

heeft iets te maken met vertrouwen den ik dan.
Trotse mamma :)
  maandag 5 september 2005 @ 15:04:41 #54
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30288800
quote:
op maandag 5 september 2005 14:57 schreef nadine26 het volgende:

[..]

jij snapt het. dat bedoel ik met 'zwak in mijn schoenen staan'. (ik was trouwens wel verliefd op hem, hoor. nog wel... een beetje... als hij gewoon weer normaal gaat doen, that is.)
kan je uit eigen ervaring vertellen (opa vertelt) dat het een ijdele hoop is.. ook al was het bij mij miijn vriendin. hoop niet dat het voor jou een tantalus kwelling gaat worden. wachten op liefde.
pi_30291292
het gaat steeds smeuiiger worden. bn'ers opeens een vriendje in psychotherapie. dikke muggenbulten hoofden.

kom op zeg, dit klinkt echt te gek voor woorden.

nog ff een moord en een ontvoering naar saint-tropez en het verhaal is klaar...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_30291918
quote:
op maandag 5 september 2005 16:30 schreef godshand het volgende:
het gaat steeds smeuiiger worden. bn'ers opeens een vriendje in psychotherapie. dikke muggenbulten hoofden.

ik mis bassie en adriaan eigenlijk nog
pi_30292112
quote:
op maandag 5 september 2005 16:30 schreef godshand het volgende:

oh? in wat voor isoleercel leef jij dan?!
psychotherapie is, tenminste onder mijn vrienden, de normaalste zaak van de wereld; ik ken er meer die wél therapeutisch ondersteund worden dan níet. het is meer een kwestie van 'jezelf ontdekken' en 'de diepte in' en 'werken aan je emotionele ontwikkeling' dan dat deze mensen psychische wrakken zijn. soort luxe-therapie, dus.
en bn'ers komen ook wel eens op een feestje, hoor! niet op míjn feestje, nee. maar dit was het feestje van mensen die toevallig een aangetrouwde bn'er hebben.
en wat die muggenbulten betreft... okay, ik beken schuld: ik heb het een tikkie overdreven. ik heb ook geen échte face-lift gehad, hoor.
pi_30292144
ts heeft een grote fantasie en houdt er van deze leugens als waar voor te houden.

daar bestaan praatgroepen voor
Buikpijn van het lachen!
pi_30292155
quote:
op maandag 5 september 2005 17:00 schreef nadine26 het volgende:

[..]

oh? in wat voor isoleercel leef jij dan?!
psychotherapie is, tenminste onder mijn vrienden, de normaalste zaak van de wereld; ik ken er meer die wél therapeutisch ondersteund worden dan níet. het is meer een kwestie van 'jezelf ontdekken' en 'de diepte in' en 'werken aan je emotionele ontwikkeling' dan dat deze mensen psychische wrakken zijn. soort luxe-therapie, dus.
okay, en nu een foto van je polsen laten zien graag.
pi_30292270
quote:
op maandag 5 september 2005 15:04 schreef jeeweetje het volgende:

[..]

kan je uit eigen ervaring vertellen (opa vertelt) dat het een ijdele hoop is.. ook al was het bij mij miijn vriendin. hoop niet dat het voor jou een tantalus kwelling gaat worden. wachten op liefde.
bedoel je dat jouw vriendin in therapie zat? heb je tips? dingen die ik wél of juist níet moet zeggen? denk je dat ik er überhaupt invloed op heb?
pi_30292621
quote:
op maandag 5 september 2005 15:00 schreef faithz het volgende:
ik zou het een struikelpunt vinden in mijn relatie als mijn wederhelft mij niet kon vertellen waarom hij/zij psychotheraphie nodig heeft.

heeft iets te maken met vertrouwen den ik dan.
precies, dat denk ik dan ook. het blijft bij vaagheden; hij wil bepaalde dingen 'onderzoeken' en die dingen spelen in het verleden - een verleden waar ik niet bij was. ik weet er wel íets van, het is niet zo dat hij mij doelbewust buitensluit, maar zo voelt het wel. sowieso vind ik die therapeute een bedreiging. ten onrechte, natuurlijk - ik ben echt wel ruimdenkend genoeg om te begrijpen dat therapie soms kan helpen om bepaalde problemen op te lossen, maar ik raak dat gevoel toch niet kwijt. wat bespreekt hij daar dan precies...? hij zegt: 'niets dat het daglicht niet kan verdragen,' maar daar gaat het mij niet om, het gaat - je zei het al - om vertrouwen.

het grote nadeel van therapie is, denk ik, dat het werkt als een soort egoïsme-serum. uren, úren kan hij praten over zichzelf, en over wat hij nou toch wíl met zijn leven, waarom, hoezo, sinds wanneer, en het eind van het liedje is telkens dat ik de zwarte piet krijg toegespeeld.
  maandag 5 september 2005 @ 20:28:13 #62
128310 JeeWeeTje
Congenitaal lief?
pi_30298374
quote:
op maandag 5 september 2005 17:05 schreef nadine26 het volgende:

[..]

bedoel je dat jouw vriendin in therapie zat? heb je tips? dingen die ik wél of juist níet moet zeggen? denk je dat ik er überhaupt invloed op heb?
de enige manier om wantrouwen weg te nemen is meegaan naar therapie. mag gewoon en de therapeut zal dit niet tegenhouden. maar ja, die drempel zal je vriend moeten wegnemen.
samen is het sleutelwoord. zolang je het niet samen doet, er niet samen aan werkt heb je er geen invloed op.
tja, het is in een ander topic al gezegd. jezelf zoeken is lastig. jezelf kwijt zijn nog lastiger.

ik heb geen antwoord of tips hoe je er mee kunt omgaan. ik kon het niet in ieder geval. uiteindelijk kreeg ik alleen maar verwijten en was ik degeen die moest veranderen, want zij had therapie gehad...

"lees net dat dit nu al bij jou gebeurd..".
pi_30303563
jeeweetje,

meegaan naar therapie? bedoel je relatietherapie of zo? ik kan me niet voorstellen dat ik er gewoon gezellig bij mag zitten in een hoekje, het is toch zíjn sessie, zíjn geld, zíjn eh... therapie? het is ook niet echt een probleem van ons samen waar hij mee zit (al wordt het dat intussen wél); het is een probleem van hem. of 'probleem'... laten we zeggen dat hij 'de dingen op een rijtje moet zetten.' en het lijkt me een beetje raar als ik dan op de achtergrond als een soort vage schim zit mee te luisteren.

ach nee, die hele therapie moet hij zelf weten. het gaat mij er eigenlijk om dat die geconcentreerde aandacht voor zijn ego (en dat ís therapie in wezen) ertoe leidt dat hij hele avonden zit te oreren over zichzelf & zijn eigen navel, wat op zichzelf moet kunnen, ware het niet dat hij vóór dit alles een heel relaxed en geïnteresseerd iemand was. en op díe jongen ben ik gevallen. als we nou al vijf jaar een serieuze relatie hadden, zou ik wel bereid zijn mezelf een tijdje weg te cijferen voor hem. maarrrrrr... laat ik nou nét in deze duistere periode een hele leuke man tegenkomen! (nee, dat zal wel geen toeval zijn.)

misschien is het wel gewoon een vlucht. heb ik even afleiding nodig. waait het allemaal vanzelf weer over. kom ik op een ochtend plotseling bij zinnen. vallen de schellen me van de ogen, enzovoort. misschien ben ik wel gewoon verwend. zo van: wordt het éven moeilijk, en dan meteen afhaken.

maar nee, die therapie bevalt me niks. ik geloof meer in de heilzame kracht van verdringen.
  maandag 5 september 2005 @ 23:07:44 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30304301
quote:
op maandag 5 september 2005 22:48 schreef nadine26 het volgende:
ik geloof meer in de heilzame kracht van verdringen.
en dit meen je serieus?

niet dat ik de manier waarop je vriend er schijnbaar mee omgaat okay vind, maar dit is wel weer het andere uiterste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_30304688
quote:
op maandag 5 september 2005 23:07 schreef copycat het volgende:

[..]

en dit meen je serieus?
ja. echt waar. het werkt goed.
  maandag 5 september 2005 @ 23:22:46 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30304932
niet voor mij, op de langere termijn iig .
pi_30305266
quote:
op maandag 5 september 2005 23:22 schreef copycat het volgende:

niet voor mij, op de langere termijn iig .
voor de meeste mensen niet hoor alleen komen mensen daar soms pas erg laat achter
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30305329
als ik al bepaalde 'onverwerkte issues' zou hebben, dan heb ik er geen last van (voor zo ver ik weet, en afgezien van die polsen, hahaha).

wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving ten onder zien gaan aan de luxe die 'zelfreflectie' heet. dan kun je beter distels gaan rooien op het land, oneerbiedig gezegd. echt, dat is veel gezonder voor de geest.
pi_30305482
zitten kniezen in een hoekje

ach ja tis maar net hoe je hebt bekijkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 5 september 2005 @ 23:42:26 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30305696
quote:
op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it.
wat heb jij een raar beeld van therapie!
juist door therapie kun je dingen face-en en ermee leren omgaan.
tenminste dat is mijn ervaring geweest.

maar gelukkig maar dat jij geen issues hebt (gehad) .
pi_30305822
als je trouwens meegaat bij zijn therapie zit je daar niet in een hoekje te luisteren hoor, vaak word je bij het gesprek betrokken.
pi_30306139
quote:
op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
als ik al bepaalde 'onverwerkte issues' zou hebben, dan heb ik er geen last van (voor zo ver ik weet, en afgezien van die polsen, hahaha).

wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving ten onder zien gaan aan de luxe die 'zelfreflectie' heet. dan kun je beter distels gaan rooien op het land, oneerbiedig gezegd. echt, dat is veel gezonder voor de geest.
door rennen en je druk maken is niet hetzelfde als ergens mee leren leven hoor. dingen die je niet kan terugdraaien zijn meestal wel heel leerzaam om grondig te overdenken en ervan te leren.

als jij dat zou doen, dan zou je misschien al hebben geleerd dat het zinloos is om door te gaan met een vriend die jou alleen maar de zwarte piet toespeelt en alleen maar met zichzelf bezig is, en zou je misschien ook begrijpen dat het echt geen toeval is dat je juist nu een leuke man tegen komt die je ook wel ziet zitten.

vroeger keek je namelijk niet echt op die manier naar andere mannen. bewust of onbewust kan je die dingen echt niet los van elkaar zien.

als ik jou was zou ik het uitmaken met je vriend, ff lekker chillen, tijd voor jezelf nemen en dan es rond gaan kijken welk een leuke mannen er rond lopen.

al dat geouwehoer, mên, take a fucking chillpill.
Big dick.
pi_30306176
quote:
op maandag 5 september 2005 23:42 schreef copycat het volgende:

wat heb jij een raar beeld van therapie!
juist door therapie kun je dingen face-en en ermee leren omgaan.
jawel, dat is ook zo. maar dan moet het ook wel echt ergens over gaan. ik vind het een beetje raar om, zoals mijn vriendje dus, in therapie te gaan vanuit de gedachte dat hij daarmee weer een nieuwe dimensie toevoegt aan zichzelf/zijn leven. hij had ook naar de masseur kunnen gaan. maar hij koos voor de therapeut. zo ongeveer zie ik het (bij hem).
pi_30306227
das jouw visie ja maar je verteld net zelf dat hij je niet verteld heeft waarom hij precies in therapie gaat, hoe kun je dan zo'n uitgesproken mening erover hebben?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30307924
quote:
op maandag 5 september 2005 23:57 schreef darkelf het volgende:
das jouw visie ja maar je verteld net zelf dat hij je niet verteld heeft waarom hij precies in therapie gaat, hoe kun je dan zo'n uitgesproken mening erover hebben?
die uitgesproken mening van mij heeft vooral te maken met het effect dat de therapie op hem heeft. een ander mens. en geen aangenamer mens, mag ik daar wel aan toevoegen.

ik geef een voorbeeld van een gesprek dat we laatst hadden.

ik: "leuke dag gehad?"
hij: "waarom vraag je dat?"
(hier begint het al: in plaats van gewoon antwoord te geven, stelt hij een wedervraag, net als... inderdaad...de therapeut!)
ik: "gewoon. ik ben benieuwd." na een korte pauze: "je had toch therapie?"
hij: "ja. maar je kijkt me niet eens aan. je zit de krant te lezen."
ik: "nu niet meer." (leg krant weg)
hij: "okay."(zucht) "het... oh, het ging wel."
ik: "maar niet heus."
lange, zinderende stilte.
hij: "weet je wat, laat ook maar zitten. jij bent niet wezenlijk geïnteresseerd. niet in mij, niet in de buitenwereld, niet in de dingen waar het om draait in het leven. heb je daar wel eens over nagedacht? waar het écht om draait?"
ik: "nee, vertel."
(in een poging wat vaart achter het gesprek te zetten).
hij: "om pure, echte ervaringen. om de waarheid. de waarheid over jezelf, daar begint het mee, en ik heb niet de indruk dat jij ook maar het flauwste idee hebt."
enzovoort, enzovoort, enzovoort.

(net aan de telefoon was het wéér raak.)
nogmaals, en met alle respect: ik vind het doodvermoeiend.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')