jij snapt het. dat bedoel ik met 'zwak in mijn schoenen staan'. (ik was trouwens wel verliefd op hem, hoor. nog wel... een beetje... als hij gewoon weer normaal gaat doen, that is.)quote:op maandag 5 september 2005 14:54 schreef jeeweetje het volgende:
[..]
ja, je hebt een vaag vriendje.. (je eigen woorden) nadat hij is begonnen met therapie kun je niets meer met hem. je bent niet verliefd op hem.. hij is wel het hele weekend bij je, klinkt als, vanwege de goeie oude tijd. waar ligt nu precies het knelpunt. zijn je superromantische ideeen ontstaan door je huidige vriendje?? soort van overspronggedrag?
ow god, hebben jullie elkaar gevonden?quote:op maandag 5 september 2005 14:50 schreef vivi het volgende:
[..]
mee eens, liefde hoort irrationeel en onverklaarbaar en mysterieus en passioneel te zijn, niet droog-geanalyseerd en uitgeplozen. zo on-geil![]()
kan je uit eigen ervaring vertellen (opa vertelt) dat het een ijdele hoop is.. ook al was het bij mij miijn vriendin. hoop niet dat het voor jou een tantalus kwelling gaat worden. wachten op liefde.quote:op maandag 5 september 2005 14:57 schreef nadine26 het volgende:
[..]
jij snapt het. dat bedoel ik met 'zwak in mijn schoenen staan'. (ik was trouwens wel verliefd op hem, hoor. nog wel... een beetje... als hij gewoon weer normaal gaat doen, that is.)
ik mis bassie en adriaan eigenlijk nogquote:op maandag 5 september 2005 16:30 schreef godshand het volgende:
het gaat steeds smeuiiger worden. bn'ers opeens een vriendje in psychotherapie. dikke muggenbulten hoofden.
kom op zeg, dit klinkt echt te gek voor woorden.
nog ff een moord en een ontvoering naar saint-tropez en het verhaal is klaar...
oh? in wat voor isoleercel leef jij dan?!quote:op maandag 5 september 2005 16:30 schreef godshand het volgende:
het gaat steeds smeuiiger worden. bn'ers opeens een vriendje in psychotherapie. dikke muggenbulten hoofden.
kom op zeg, dit klinkt echt te gek voor woorden.
nog ff een moord en een ontvoering naar saint-tropez en het verhaal is klaar...
okay, en nu een foto van je polsen laten zien graag.quote:op maandag 5 september 2005 17:00 schreef nadine26 het volgende:
[..]
oh? in wat voor isoleercel leef jij dan?!
psychotherapie is, tenminste onder mijn vrienden, de normaalste zaak van de wereld; ik ken er meer die wél therapeutisch ondersteund worden dan níet. het is meer een kwestie van 'jezelf ontdekken' en 'de diepte in' en 'werken aan je emotionele ontwikkeling' dan dat deze mensen psychische wrakken zijn. soort luxe-therapie, dus.
bedoel je dat jouw vriendin in therapie zat? heb je tips? dingen die ik wél of juist níet moet zeggen? denk je dat ik er überhaupt invloed op heb?quote:op maandag 5 september 2005 15:04 schreef jeeweetje het volgende:
[..]
kan je uit eigen ervaring vertellen (opa vertelt) dat het een ijdele hoop is.. ook al was het bij mij miijn vriendin. hoop niet dat het voor jou een tantalus kwelling gaat worden. wachten op liefde.
precies, dat denk ik dan ook. het blijft bij vaagheden; hij wil bepaalde dingen 'onderzoeken' en die dingen spelen in het verleden - een verleden waar ik niet bij was. ik weet er wel íets van, het is niet zo dat hij mij doelbewust buitensluit, maar zo voelt het wel. sowieso vind ik die therapeute een bedreiging. ten onrechte, natuurlijk - ik ben echt wel ruimdenkend genoeg om te begrijpen dat therapie soms kan helpen om bepaalde problemen op te lossen, maar ik raak dat gevoel toch niet kwijt. wat bespreekt hij daar dan precies...? hij zegt: 'niets dat het daglicht niet kan verdragen,' maar daar gaat het mij niet om, het gaat - je zei het al - om vertrouwen.quote:op maandag 5 september 2005 15:00 schreef faithz het volgende:
ik zou het een struikelpunt vinden in mijn relatie als mijn wederhelft mij niet kon vertellen waarom hij/zij psychotheraphie nodig heeft.
heeft iets te maken met vertrouwen den ik dan.
de enige manier om wantrouwen weg te nemen is meegaan naar therapie. mag gewoon en de therapeut zal dit niet tegenhouden. maar ja, die drempel zal je vriend moeten wegnemen.quote:op maandag 5 september 2005 17:05 schreef nadine26 het volgende:
[..]
bedoel je dat jouw vriendin in therapie zat? heb je tips? dingen die ik wél of juist níet moet zeggen? denk je dat ik er überhaupt invloed op heb?
en dit meen je serieus?quote:op maandag 5 september 2005 22:48 schreef nadine26 het volgende:
ik geloof meer in de heilzame kracht van verdringen.
voor de meeste mensen niet hoor alleen komen mensen daar soms pas erg laat achterquote:op maandag 5 september 2005 23:22 schreef copycat het volgende:
niet voor mij, op de langere termijn iig.
wat heb jij een raar beeld van therapie!quote:op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it.
door rennen en je druk maken is niet hetzelfde als ergens mee leren leven hoor. dingen die je niet kan terugdraaien zijn meestal wel heel leerzaam om grondig te overdenken en ervan te leren.quote:op maandag 5 september 2005 23:32 schreef nadine26 het volgende:
als ik al bepaalde 'onverwerkte issues' zou hebben, dan heb ik er geen last van (voor zo ver ik weet, en afgezien van die polsen, hahaha).
wat ik eigenlijk bedoel is dat het beter is om bezig te blijven, dingen te doen, je druk te maken, dan om in een hoekje met een therapeut te gaan zitten kniezen over iets dat je toch niet meer kunt terugdraaien. dus: leer ermee leven. face it. ik heb genoeg mensen in mijn omgeving ten onder zien gaan aan de luxe die 'zelfreflectie' heet. dan kun je beter distels gaan rooien op het land, oneerbiedig gezegd. echt, dat is veel gezonder voor de geest.
jawel, dat is ook zo. maar dan moet het ook wel echt ergens over gaan. ik vind het een beetje raar om, zoals mijn vriendje dus, in therapie te gaan vanuit de gedachte dat hij daarmee weer een nieuwe dimensie toevoegt aan zichzelf/zijn leven. hij had ook naar de masseur kunnen gaan. maar hij koos voor de therapeut. zo ongeveer zie ik het (bij hem).quote:op maandag 5 september 2005 23:42 schreef copycat het volgende:
wat heb jij een raar beeld van therapie!
juist door therapie kun je dingen face-en en ermee leren omgaan.
die uitgesproken mening van mij heeft vooral te maken met het effect dat de therapie op hem heeft. een ander mens. en geen aangenamer mens, mag ik daar wel aan toevoegen.quote:op maandag 5 september 2005 23:57 schreef darkelf het volgende:
das jouw visie ja maar je verteld net zelf dat hij je niet verteld heeft waarom hij precies in therapie gaat, hoe kun je dan zo'n uitgesproken mening erover hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |