abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32873171
quote:
Naast gastland Duitsland en titelhouder Brazilië voegde de wereldvoetbalbond Argentinië, Mexico, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje toe aan aan pot 1. Dat gebeurde op basis van prestaties op de laatste twee WK's én de wereldranglijst. Nederland maakt deel uit van pot 3 en treft daarom zeker niet Kroatië, Oekraïne, Polen, Portugal, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

De verdeling van de landen buiten pot 1 is gedaan met als inzet om bij de loting een zo groot mogelijke geografische spreiding te hebben. Dat wil zeggen, zo weinig mogelijk landen uit hetzelfde werelddeel in één groep. De Afrikaanse WK-gangers zitten bijvoorbeeld bij elkaar in pot 2 en vrijwel alle Europese landen in pot 3.

Om te voorkomen dat er drie Europese landen bij de loting in één groep terechtkomen, creëerde de FIFA voor Servië en Montenegro pot x. Servië weet alvast dat het Brazilië, Argentinië of Mexico treft.
pi_32875213
Ik zie het liefste Nederland bij Engeland, Togo en Trinidad. Moet te doen zijn. Mexico is m.i. een erg lastige oportunistische ploeg en Engeland kan me ondanks de grote namen nooit zo bekoren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_32875320
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:27 schreef trepper het volgende:
Volgens mij is S&M het laagstgeplaatste europese land op de ranglijst en dat ze daarom een speciale poule hebben.
dat denk ik dus ook, wel kut dat je nu al op voorhand weet dat je 66% kans hebt om tegen een van de topfavorieten te loten. al zegt de favorietenrol natuurlijk ook weer lang niet alles. kijk maar naar wat er in 2002 allemaal gebeurde
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:43:56 #274
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32876029
quote:
England coach Sven Goran Eriksson has identified Holland as a major threat to The Three Lions World Cup chances, after the seedings were announced for the finals in Germany next summer.

England were handed a place in the top eight seeds, meaning they avoid world champions Brazil as well as Germany, Mexico, France, Italy, Spain and Argentina.

However, Pool Three, containing another eight European sides, is rich in quality and Eriksson has singled out Marco van Basten's Oranje side as the team to avoid when the draw is made on Friday.

"It's a World Cup, you know you have to meet some very good teams," Eriksson told Sky Sports News.

"In the European non-seeded group I think Holland are the best team.

"Portugal are a good team, Sweden are always very difficult opponents for us, Czech Republic.

"We know we will meet one of those teams but it's ok."

England's status as the second highest ranked side behind Brazil was something of a surprise, and Eriksson believes the impressive 3-2 victory over Argentina in November may have played a part in Fifa's decision.

"Maybe that helped but it's very difficult to know what Fifa's rules for seedings were, it was very complicated, I had to study it," Eriksson continued.

"I don't know but of course that helped."

The Swede also admitted he was surprised that England were considered the second best side in the world, although again reiterated that should the squad stay fit, The Three Lions would be amongst the favourites to claim the World Cup for the first time in 40 years.

"I'm very surprised to be seeded second, I didn't think so but it means we're doing very well I would say.

"It's very, very good news for us.

"I've always been confident, if we have all the players available we are one of four, five or six teams that can win it.

"We need a bit of luck and players available, not injured.

"Touch wood they are all available in May."
De moffen scheten ook al in hun broek, nu zijn de Engelsen ook al bang!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:28:01 #275
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32877586
Servië en Montenegro komt dus bij de poule waar maar 1 Europees land in zit.

Ze komen dus in een poule waar Brazilië, Argentinië of Mexico de poulehoofd is.

Slecht systeem, maak gewoon een pot met 9 Europese landen en degene die overblijft gooi je in een poule met 1 Europees land.
pi_32887869
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:06 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop op: Argentinië, Angola, Nederland en Zuid-Korea.
Dit omdat Argentinië tweede grote kanshebber is bij de bookmakers, wat in mijn ogen zeer onterecht is, Argentinië stelt weinig voor, ze verloren nota bene van Uruguay in hun laatste kwalificatieduel.
Angola omdat ik zeer benieuwd ben naar dat elftal, ik vind dat land echt de grootste verrassing, vooral omdat ze ten koste van het (toch sterker geachte) Nigeria doorgingen naar het WK.
Zuid-Korea vanwege Advocaat natuurlijk en dan kunnen we eindelijk eens laten zien dat Zuid-Korea niets meer voorstelt zonder Hiddink en dat Advocaat een slechte trainer is vergeleken bij Guus.
Argentinië stel niets voor? Pardon? Omdat ze in de laatste wedstrijd van Uruguay verliezen (die nog streden om play offs plekken of meer), terwijl Argentinië al lang en breed geplaatst was, is het opeens een slecht voetballand?

Is Mexico dan ook slecht omdat ze in hun laatste wedstrijd van het nietige T&T verliezen?
(voor de duidelijkheid: mexico was ook al geplaatst en T&T niet).

Zuid-Korea ben ik het wel mee eens. Heerlijk lijkt me dat, ik hoop ook echt dat Dick gaat falen.
  donderdag 8 december 2005 @ 10:09:34 #277
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32912577
'Hiddink wil Neeskens bij Soccerroos halen'

8/12/2005 9 :31

Guus Hiddink is er veel aan gelegen om Johan Neeskens er op het WK 2006 bij te hebben. De bondscoach van Australië wil zijn werkloze collega als extra assistent-trainer aan de technische staf toevoegen, zo meldt De Telegraaf.

Neeskens is onderhandeling met de Australische voetbalbond en verwacht binnen twee weken te weten of hij er bij is aan de zijde van Hiddink in Duitsland komende zomer. Neeskens stapte een jaar geleden op bij NEC.

Komt er een akkoord, dan is het de bedoeling dat Neeskens The Soccerroos samen de andere assistent-coach Graham Arnold gaat leiden bij het toernooi om de Azië Cup. Bovendien zou de tweevoudig WK-finalist de Australische internationals in Engelse dienst gaan analyseren.

Neeskens en Hiddink maakten eerder al samen een WK mee. In 1998 was Neeskens een van bondscoach Hiddinks assistenten in Frankrijk. Oranje schopte het toen tot de halve finale, waarin Brazilië na verlenging en strafschoppen net iets beter bleek.
  vrijdag 9 december 2005 @ 09:53:54 #278
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32938366
quote:
Nieuwe prijs te verdienen op WK

8/12/2005 18:52

Naast het beste land, beste speler, beste keeper en topscorer is er in Duitsland een vijfde prijscategorie voor het WK in het leven geroepen: de beste jongeling.
Een lijst met zes kandidaten wordt na de halve finales gepubliceerd, waarbij een technische commissie met drie namen op de proppen komt. De andere drie kandidaten worden gekozen aan de hand van een stemming onder de voetballiefhebbers.

Uit deze shortlist kiest de technische commissie vervolgens de winnaar. Om voor de prijs in aanmerking te komen moet de WK-ganger geboren zijn na 1 januari 1984. De Duitse oud-international Lothar Matthäus noemde Lukas Podolski, Wayne Rooney en Lionel Messi (foto) als kanshebbers. 'Maar de lijst is lang. Laat het WK maar eerst beginnen voor we gaan praten over wie deze prijs gaat winnen.'
Robben lijkt me ook tot de kanshebbers te behoren...
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 9 december 2005 @ 10:20:39 #279
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32938893
quote:
Robben lijkt me ook tot de kanshebbers te behoren...
23-01-1984
Kan net dus
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32940769
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

23-01-1984
Kan net dus
als hij het goed doet en niet geblesseerd is heeft hij wel kans ja
pi_32951516
Cristiano Ronaldo ook kanshebber, evenals Robinho.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32952942
Even tussendoor: het volgende topic zal ik weer openen met de benodigde updates in de OP. Ik hoop dat ik uiterlijk morgen klaar zal zijn met de nieuwe banners.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:10:48 #283
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_32953083
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:05 schreef methodmich het volgende:
Cristiano Ronaldo ook kanshebber, evenals Robinho.
Ik las ergens dat Robinho net te oud is...

Herstel: hij is op 25 januari 1984 geboren. Kan nog net dus.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_32953142
25-1-1984
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:19:39 #285
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_32953327
Mmm, reuters heeft het over 1 januari 1985 als de datum...
quote:
LEIPZIG, Germany, Dec 8 (Reuters) - A new award for best young player of the tournament will be launched at next year's World Cup finals in Germany, FIFA announced on Thursday.

Fan votes will be collected after the semi-finals and the top three will be joined by three more chosen by FIFA's Technical Study Group (TSG) to create a shortlist of six players.

The winner will be chosen by the TSG, which is made up of coaches and analysts.

Players aged 21 and under will be eligible for the Best Young Player award, which is being inaugurated by FIFA sponsor Gillette.

Lionel Messi, who led Argentina to the World Youth Championship this year, and England's Wayne Rooney, who had a spectacular Euro 2004, were born before the cut-off date of January 1, 1985 and were tipped by FIFA as likely contenders.

Lothar Matthaeus, who helped Germany win the European Championship at the age of 19 in 1980 and who made his World Cup debut two years later is the patron of the award.

He also mentioned Germany's Lukas Podolski and Bastian Schweinsteiger as possible winners.

"They attracted a lot of attention at the Confederations Cup," he said. "But there is a long list of candidates. Let's start the games before we talk about who could win it."

The World Cup finals, which begin on June 9 in Munich, offers a number of other individual awards to players, including the Golden Shoe for the tournament's top scorer, the Golden Ball for the best player and the Yashin Award, named in honour of the late Russian goalkeeper Lev Yashin, for best keeper.

The draw for the finals takes place in Leipzig on Friday.
Bron: http://tinyurl.com/7wzaa

Dan vallen Robben en Robinho er dus ruim buiten...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:25:59 #286
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32953495
Op welke zender komt die loting?
Behalve ARD en BBC2?
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:27:33 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32953549
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:25 schreef Ixnay het volgende:
Op welke zender komt die loting?
Behalve ARD en BBC2?
Nederland 2 en er is een apart topic voor:
Vrijdag 9 december WK-voetballoting #2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32956643
Wat moet die mongool steeds onze topics te sluiten met gastslotjes.

Donder es op man!
The gum you like, is coming back in style.
pi_32956649
Waarom is die scorpion zo'n pauper? We openen in VBL toch altijd pouletopics?
Gooit ie deze op slot WK- Groep C, Nederland en Argentinië
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:14:18 #290
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32956652
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:06 schreef Boeman het volgende:
we kunnen best van servië winnen, ook van ivoorkust
en bij argentinië moet je een beetje geluk hebben, maar is ook te doen.
Groepen B D E en G zouden toch wel zwaarder geweest zijn
Wat een clown Maar iig overtuigd van de kwaliteit van Oranje.

Wat een kutpoule
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_32956662
zo
pi_32956670
Toffe poule heeft Nederland!
Dat worden een paar heerlijke, spannende avondjes.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_32956672
ivoorkust is sterk, sterke aanval, nederland matige verdediging

argentinie wordt derop of deronder,

zit veel risico in deze wedstrijden, nederland kan er net zo goed uitvliegen
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:14:59 #294
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32956673
mooie poule
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:14:56 #295
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_32956674
Wordt een snelle uitschakeling.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_32956675
Groep A:
1. Duitsland
2. Costa Rica
3. Polen
4. Ecuador

Groep B:
1. Engeland
2. Paraguay
3. Trinidad & Tobago
4. Zweden

Groep C:
1. Argentinië
2. Ivoorkust
3. Servië-Montenegro
4. Nederland

Groep D:
1. Mexico
2. Iran
3. Angola
4. Portugal

Groep E:
1. Italië
2. Ghana
3. Verenigde Staten
4. Tsjechië

Groep F:
1. Brazilië
2. Kroatië
3. Australië
4. Japan

Groep G:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Zuid-Korea
4. Togo

Groep H:
1. Spanje
2. Oekraïne
3. Tunesië
4. Saudi-Arabië
Hoi.
pi_32956684
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:14 schreef cultheld het volgende:
Waarom is die scorpion zo'n pauper? We openen in VBL toch altijd pouletopics?
Gooit ie deze op slot WK- Groep C, Nederland en Argentinië
ja oprotten met die vent
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:15:16 #298
15600 BB-King
Long live the King!
pi_32956687
Loting niet bepaald gunstig voor Nederland.

Maar je moet maar zo denken...
Argentinië, Ivoorkust en Servië-Montenegro. schijten nog meer in hun broek.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:15:21 #299
136282 Football_Lad
IK SCHIJT OP DE F-SIDE.....
pi_32956690
Wie sluit steeds die topics af gdvd
"Feyenoorder ben je,dat kun je niet worden......"
pi_32956700
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:14 schreef Thelonious het volgende:
Toffe poule heeft Nederland!
Dat worden een paar heerlijke, spannende avondjes.
hahaha, dat zeker, de poulewedstrijden worden iets om naar uit te kijken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')