Jah, waarom.quote:Op zondag 4 september 2005 17:31 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom zou je een motortje van een Spartamet afslopen om een andere fiets om te bouwen tot een soort Spartamed?
Ja dat laatste is zeker waarquote:Op zondag 4 september 2005 17:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jah, waarom.Omdat het een stoer fietsje is. En een Spartamet niet.
Maar dan kan ik maar 10 km/u ongeveer.quote:Op zondag 4 september 2005 17:44 schreef Steve-O het volgende:
Rolstoelmotor ?
Stoppen ze ook vaak in robots?
Daar probeer ik nu dus ook achter te komen.quote:Op zondag 4 september 2005 17:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe bevestig je überhaupt zo'n motortje aan een fiets?
Plaats eens een foto van die stoere bicyclette van je?quote:Op zondag 4 september 2005 17:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Daar probeer ik nu dus ook achter te komen.
Nee hoorquote:Op zondag 4 september 2005 17:50 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Maar dan kan ik maar 10 km/u ongeveer.
Mijn digitale camera is al een tijdje kapot. Helaas, anders had ik het ding wel ff gepost.quote:Op zondag 4 september 2005 17:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Plaats eens een foto van die stoere bicyclette van je?
Of op de bagagedrager.quote:Op zondag 4 september 2005 17:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Euhm, je wilt een motor tussen je ballen onder je zadel hangen? Daar er op een gewone fiets niet veel meer plek is.
Misschien een heel kleine motor maar die trekt je fiets dan ook niet echt hard vooruit ook ^^
Overigens val je dan wel meteen onder de snorfiets of brommers (of als je een heeeel grote motor doet, motoren ~:-P)
Koop gewoon een sparta met of een brommer hehe
Sick. En dat is dus een elektromotortje toch?quote:Op zondag 4 september 2005 17:59 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Nee hoor
ooit dat robowars( hoe dat ook heet ) gezien
Die dingen konden 60
Hoe?quote:Op zondag 4 september 2005 18:04 schreef HeyFreak het volgende:
ik ken iemand die installeert een elektromotor in het voorwiel (in de naaf)
maar daar zat geen skiczukie opquote:Op zondag 4 september 2005 17:59 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Nee hoor
ooit dat robowars( hoe dat ook heet ) gezien
Die dingen konden 60
nou, eigenlijk is de naaf een elekromotor met een freewheel, de spaken komen daar aan vast. Het lijkt in principe op een hele grote trommelremquote:
Ook geen rijbewijs ?quote:Op zondag 4 september 2005 18:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Of op de bagagedrager.![]()
Die vraag over waar je dan ondervalt vind ik ook wel interessant, ik heb namelijk geen brommercertificaat.
Veel van die robots uit de zware klasse, gaan ook wel richting de 100 kilo.quote:Op zondag 4 september 2005 18:08 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
maar daar zat geen skiczukie op
ik denk dat die robot van robowars geen 60 zal gaan met een skiczukie erop
Hehehe.quote:Op zondag 4 september 2005 18:08 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
maar daar zat geen skiczukie op
ik denk dat die robot van robowars geen 60 zal gaan met een skiczukie erop
Okee. Kan me daar even geen voorstelling van maken.quote:Op zondag 4 september 2005 18:08 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
nou, eigenlijk is de naaf een elekromotor met een freewheel, de spaken komen daar aan vast. Het lijkt in principe op een hele grote trommelrem
dit dus:quote:Op zondag 4 september 2005 18:12 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Okee. Kan me daar even geen voorstelling van maken.
En dat werkt op een accu?quote:Op zondag 4 september 2005 18:13 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
dit dus:
[afbeelding]
Maar je gaat er niet met slippende banden mee weg (tenzij het glad is maar dan lig je met een spinnend voorwiel op je smoel)
En waar loopt zo'n motertje op?quote:Op zondag 4 september 2005 19:02 schreef Electrified het volgende:
Het allermakkelijkst is om een Solex motor te gebruiken. Die monteer je gewoon boven het wiel, zodat het motortje de band raakt, en rijden maar.
[afbeelding]
Dan zou ik het wel onder je zadel monteren zodat hij je achterwiel aandrijft. Zo'n blok onder je stuur ziet er niet zo cool uit
Het is voor zover ik weet gewoon 2-takt, dus krachtig genoeg om ermee te rijden zonder mee te hoeven trappen.
Maffe Leeuwarder.quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Deze man is ook al zo creatief om een motor op z'n "bike" te monteren: http://www.lmr-leeuwarden.nl/firstrun.mpg
Misschien wat voor op jouw fiets?![]()
Gewoon die brommertroep die je bij de gemiddelde pomp kan tankenquote:Op zondag 4 september 2005 19:39 schreef skiczukie het volgende:
[..]
En waar loopt zo'n motertje op?Moet ik nog tanken met mijn vette fiets ook.
quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Deze man is ook al zo creatief om een motor op z'n "bike" te monteren: http://www.lmr-leeuwarden.nl/firstrun.mpg
quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat is dus een pulsjet straalmotor, de motorfiets wordt puur door stuwkracht aangedreven.quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Geloof het of niet, maar eigenlijk zijn het brommers en moet je wel een helm opquote:Op zondag 4 september 2005 19:45 schreef Electrified het volgende:
[..]
Gewoon die brommertroep die je bij de gemiddelde pomp kan tanken
Zo'n solex wordt als snorfiets gezien, dus je hoeft geen helm op. Ze gaan een kilometertje of 30 per uur.
Ik dacht eerst dat het een gas aangedreven valse orgel was toen ik het begin van het filmpje hoorde.quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb een Solex en voeg nog wat extra olie toe aan de brommermix. Helaas wordt de mijne (en vele anderen) niet gezien als een snorfiets bij de schouwing binnenkort, omdat er in omstreeks 1965 het fenomeen snorfiets nog niet was uitgevonden. Hij loopt zo hard als een snorfiets (33 KM/H) maar toch moet ik een helm gaan dragen als ik erop rijd. Momenteel zit er wel een oranje plaatje op. Waarschijnlijk ga ik hem verkopen, ik heb echt geen zin om met dat ding op de rijbaan te gaan rijden ipv op het fietspad met die beperkte snelheid.quote:Op zondag 4 september 2005 19:45 schreef Electrified het volgende:
[..]
Gewoon die brommertroep die je bij de gemiddelde pomp kan tanken
Zo'n solex wordt als snorfiets gezien, dus je hoeft geen helm op. Ze gaan een kilometertje of 30 per uur.
Hooooly shit!quote:Op zondag 4 september 2005 18:29 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |