FOK!forum / Klaagbaak / Afgeprijsde producten worden niet geruild!
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:36
Welles!

Kortste OP ooit van mij,
groetjes,
Yildiz
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:37
daar erger ik mij zo aan he, dat dat op kassa's overal staat. Dat dat niet geruild kan worden.
Of zulks soort rare voorwaarden, wat de consumentenrechten met alles schendt.

Schande!
DaMartzaterdag 3 september 2005 @ 22:37
Inderdaad. Als iets afgeprijsd is en het gaat binnen 6 maanden stuk, dan mogen ze toch fijn gratis omruilen of herstellen voor je!
The_Maverickszaterdag 3 september 2005 @ 22:37
je hoeft het niet te kopen
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:39
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:37 schreef The_Mavericks het volgende:
je hoeft het niet te kopen
je hoeft ook niet te leven

zulks een doodmaker
DevilsAndDustzaterdag 3 september 2005 @ 22:40
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:37 schreef DaMart het volgende:
Inderdaad. Als iets afgeprijsd is en het gaat binnen 6 maanden stuk, dan mogen ze toch fijn gratis omruilen of herstellen voor je!
Dat is geen ruilen omdat het een spijtaankoop is. Dat valt onder de garantie.

* DevilsAndDust werkt inderdaad in een winkel.
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:41
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat is geen ruilen omdat het een spijtaankoop is. Dat valt onder de garantie.

* DevilsAndDust werkt inderdaad in een winkel.
je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
galbrechtzaterdag 3 september 2005 @ 22:42
Maar je leeft wel, dus heb je er een goede reden voor. Als je ook een goede reden hebt om iets te kopen hoef je het niet te ruilen, dus hoef je ook niet te zeuren.
DaMartzaterdag 3 september 2005 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
Ah, als je dat bedoelt, dan niet nee. Ik dacht dat je het over de garantie had. Kosteloos ruilen mag alleen bij internetverkoop of andere verkoop op afstand, dan heb je 7 werkdagen bedenktijd. Bij het kopen van een huis heb je 3 dagen. Bij het kopen in de winkel heb je totdat je naar de akssa gaat en het product koopt.
veldmuiszaterdag 3 september 2005 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
Da's alleen bij koop op afstand, en da's 8 (werk?)dagen.

Groetjes,

veldmuis
galbrechtzaterdag 3 september 2005 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
ligt er wel een beetje aan wat je koopt he..
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:44
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ah, als je dat bedoelt, dan niet nee. Ik dacht dat je het over de garantie had. Kosteloos ruilen mag alleen bij internetverkoop of andere verkoop op afstand, dan heb je 7 werkdagen bedenktijd. Bij het kopen van een huis heb je 3 dagen. Bij het kopen in de winkel heb je totdat je naar de akssa gaat en het product koopt.
Met afgeprijsde producten? Neeeeeee
DevilsAndDustzaterdag 3 september 2005 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
Dat is niet bij elke winkel hetzelfde. Ik kan dus alleen over mijn eigen 'ervaring' vertellen.

De artikelen met zogenaamde 'gele stickers', mogen in principe niet retour. Deze artikelen zijn vaak dingen die uit de collectie gaan en die we gewoon KWIJT moeten! Mocht het toch zo zijn dat een klant er mee terug komt, gaan we niet moeilijk zitten doen. De tevredenheid van de klant staat toch voorop. Heb ik als cassičre ergens handmatig korting op moeten geven, bijvoorbeeld omdat het beschadigd was, tsja, DAN mag het niet retour.
veldmuiszaterdag 3 september 2005 @ 22:47
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat is niet bij elke winkel hetzelfde. Ik kan dus alleen over mijn eigen 'ervaring' vertellen.

De artikelen met zogenaamde 'gele stickers', mogen in principe niet retour. Deze artikelen zijn vaak dingen die uit de collectie gaan en die we gewoon KWIJT moeten! Mocht het toch zo zijn dat een klant er mee terug komt, gaan we niet moeilijk zitten doen. De tevredenheid van de klant staat toch voorop. Heb ik als cassičre ergens handmatig korting op moeten geven, bijvoorbeeld omdat het beschadigd was, tsja, DAN mag het niet retour.
Welke winkel is dat?

Groetjes,

veldmuis
DevilsAndDustzaterdag 3 september 2005 @ 22:48
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:47 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Welke winkel is dat?

Groetjes,

veldmuis
Ik werk bij een landelijk bekend woonwarenhuis, en het is NIET de IKEA. Verder wijd ik liever niet teveel uit over mijn leven buiten Fok.

Let wel: Niet bij elk filiaal gaat dit op dezelfde manier.
DaMartzaterdag 3 september 2005 @ 22:48
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Met afgeprijsde producten? Neeeeeee
Dat geldt ook voor afgeprijsde producten ja. Er is geen wettelijke verplichting voor de verkoper om die om te ruilen als je spijt hebt van de aankoop, alleen als het product binnen 6 maanden kapot gaat en de verkoper kan niet bewijzen dat het je eigen schuld is.
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:48
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat is niet bij elke winkel hetzelfde. Ik kan dus alleen over mijn eigen 'ervaring' vertellen.

De artikelen met zogenaamde 'gele stickers', mogen in principe niet retour. Deze artikelen zijn vaak dingen die uit de collectie gaan en die we gewoon KWIJT moeten! Mocht het toch zo zijn dat een klant er mee terug komt, gaan we niet moeilijk zitten doen. De tevredenheid van de klant staat toch voorop. Heb ik als cassičre ergens handmatig korting op moeten geven, bijvoorbeeld omdat het beschadigd was, tsja, DAN mag het niet retour.
schande

groetjes,
Yildiz
veldmuiszaterdag 3 september 2005 @ 22:49
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik werk bij een landelijk bekend woonwarenhuis, en het is NIET de IKEA. Verder wijd ik liever niet teveel uit over mijn leven buiten Fok.
Interesseert me geen hol. Is het de ALDI?

Groetjes,

veldmuis
DevilsAndDustzaterdag 3 september 2005 @ 22:49
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Interesseert me geen hol. Is het de ALDI?

Groetjes,

veldmuis
Nee.
Yildizzaterdag 3 september 2005 @ 22:50
Ik ga voor Hornbach,

groetjes,
YIldiz
XiChicozaterdag 3 september 2005 @ 22:50
Groetjes,
XiChico
galbrechtzaterdag 3 september 2005 @ 23:01
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:48 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik werk bij een landelijk bekend woonwarenhuis, en het is NIET de IKEA. Verder wijd ik liever niet teveel uit over mijn leven buiten Fok.

Let wel: Niet bij elk filiaal gaat dit op dezelfde manier.
LB zeker? werk ik ook, maar bij ons mag bijna alles wel retour.. behalve geopende textiel dingen ofzo
galbrechtzaterdag 3 september 2005 @ 23:11
of is iedereen nu druk aan het zoeken wat lb betekent?
DevilsAndDustzondag 4 september 2005 @ 11:56
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 23:01 schreef galbrecht het volgende:

[..]

LB zeker? werk ik ook, maar bij ons mag bijna alles wel retour.. behalve geopende textiel dingen ofzo
Sorry, ik was al niet meer online. Maar je hebt gelijk ja
veldmuiszondag 4 september 2005 @ 11:58
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 23:11 schreef galbrecht het volgende:
of is iedereen nu druk aan het zoeken wat lb betekent?
Die broodverhuurder, toch?

Groetjes,

veldmuis
Koewamzondag 4 september 2005 @ 12:55
Hoe zit het dan exact?

Groetjes,
Koewam
Mainportzondag 4 september 2005 @ 13:05
groetjes,

Mainport
PanPanzondag 4 september 2005 @ 13:08
Het komt door de identificatieplicht!

Groeties,

PanPan
vigierzondag 4 september 2005 @ 13:28
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:58 schreef veldmuis het volgende:
Die broodverhuurder, toch?
Moehahaha!!!!!

Hoe zit het eigenlijk met kleding die je aan laat passen? Ofwel: je koopt een overhemd, en daarvan moet de taille ingenomen worden.... dan heb je dus wel een probleempje
Maar die worden bij jullie niet verkocht, dus dat scheelt.
AgLarrrzondag 4 september 2005 @ 13:33
quote:
je mag, voor zover ik weet, alsnog binnen 6,7,8 dagen ruilen, en dan krijg je je geld terug.
Toch? Dát is een beetje grijs voor mij.
Artikelen die deel uit maken van de nieuwe of normale collectie mogen binnen 8 dagen geruild worden mits niet gedragen en de kaartjes nog aan het artikel + kassabon. Je krijgt naar keuze: geld terug, tegoedbon, ander artikel van dezelfde waarde.

Artikelen die gekocht worden in de opruiming mogen geruild worden, mits niet gedragen, maar er wordt geen geld terug gegeven, kortom: tegoedbon of ander artikel.

Mocht een artikel het kwalitatief af laten weten dan wordt dit artikel gerepareerd op kosten van het filiaal of teruggestuurd naar de leverancier die er vervolgens een nieuwe voor terugstuurt.

Zo werkt dat, en terecht.
AgLarrrzondag 4 september 2005 @ 13:36
quote:
Hoe zit het eigenlijk met kleding die je aan laat passen? Ofwel: je koopt een overhemd, en daarvan moet de taille ingenomen worden.... dan heb je dus wel een probleempje
Voordat zo'n artikel vermaakt wordt moet je het eerst kopen. Vervolgens wordt het voor je ingenomen of e.d. Het artikel is in feite al van jou. Bevalt de verbouwing niet dan wordt nogmaals geprobeerd het naar jouw wensen te vormen en in het ergste geval krijg je een deel van het aankoop bedrag terug.
sungaMsunitraMzondag 4 september 2005 @ 13:43
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:48 schreef Yildiz het volgende:
schande

groetjes,
Yildiz
Nee, je moet gewoon nadenken voordat je wat koopt zodat je achteraf geen spijt krijgt
Metro2005dinsdag 6 september 2005 @ 13:48
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 22:37 schreef Yildiz het volgende:
daar erger ik mij zo aan he, dat dat op kassa's overal staat. Dat dat niet geruild kan worden.
Of zulks soort rare voorwaarden, wat de consumentenrechten met alles schendt.

Schande!
Als dat er staat ga jij een overeenkomst aan onder die voorwaarde als je iets koopt.
Yildizdinsdag 6 september 2005 @ 15:02
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als dat er staat ga jij een overeenkomst aan onder die voorwaarde als je iets koopt.
Als ik een bordje draagt met zuig mijn penis als je op mijn stukje grond komt, en je komt op mijn grond omdat je dat wil, wordt je nog niet verplicht om mijn penis te zuigen.

Om het even op een andere manier te zeggen zeg maar.
Niet dat ik het wil.

Het gaat erom dat datgene wat in consumentenrechtenwet staat, geldt bóven de voorwaarden gesteld in de winkel.