abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30236906
Hallo allemaal,
Ik kom hier even meegluren omdat ik jullie wat wil vragen.

Ik geef (o.a. voor technika10) lezingen op ouderavond over veilig internet gebruik. Tijdens die lezingen vertel ik uiteraard over de gevaren van internet, maar net zo belangrijk vind ik het om te vertellen wat (in geval van middelbare school dus) leuk en nuttig is aan het internet. Zo gaan de ouders niet alleen met slechte ideeen naar huis.

Nu haal ik de info over gevaren natuurlijk uit boekjes etc. Een stuk ook uit eigen ervaring en die van mijn dochter.
Maar wat is er nu slimmer dan aan jullie te vragen wat je voor gevaren op het net ziet?

Ik hoop dat jullie me een flink stuk verder kunnen helpen

yvonne
pi_30236954
Enge mannetjes die je door middel van lieve woordjes op msn meelokken naar hun huis waarna ze je verkrachten en vermoorden.
pi_30236990
wat bedoel je precies?

a. doordat je vaak op internet zit is de kans groter dat je virussen binnen krijgt
of
b. Door de anonimiteit durven mensen ook meer, hierdoor kan criminaliteit ontstaan.. door bijvoorbeeld hacken

je kunt ook denken aan gegevens die je perongluk op internet deelt.. bijvoorbeeld : typ in kazaa maar eens iets persoonlijks in.. weet zeker dat je zo aan een aantal banknummers komt!
Dit keer zonder signature
pi_30237612
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:11 schreef Chriz2k het volgende:
Enge mannetjes die je door middel van lieve woordjes op msn meelokken naar hun huis waarna ze je verkrachten en vermoorden.
Een beetje overdreven vind je niet?
pi_30237662
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:33 schreef Conflict het volgende:

[..]

Het gebeurd...

Vooral in de dagen dat minderjarige meisjes voor het eerst het fenomeen chatten ontdekten, is nu al een stuk minder.
pi_30238319
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:35 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Het gebeurd...

Vooral in de dagen dat minderjarige meisjes voor het eerst het fenomeen chatten ontdekten, is nu al een stuk minder.
Het lukt nog steeds hoor.
pi_30238436
Ik trek me dingen zwaar aan die mensen mijn flikken op het internet en dan voel ik mezelf kut.
Ik weet niet of dat een gevaar is maar als de geintjes die bij mij geflikt zijn waren geflikt bij een echt depri persoon dan was hij of zij er denk ik niet meer geweest.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_30238438
een kloon! Maar ik heb het door omdat je alsnog je oude username eronder zet, dom dom dom, vast macht der gewoonte
pi_30240851
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:33 schreef Conflict het volgende:

[..]

helaas is dit niet overdreven. Het komt voor. Vermoorden is natuurlijk een uiterste, maar helaas meelokken gebeurt dus wel.
pi_30240890
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:01 schreef Repeat het volgende:
een kloon! Maar ik heb het door omdat je alsnog je oude username eronder zet, dom dom dom, vast macht der gewoonte
is dat tegen mij?
Ik kan je uit de droom helpen. Ik ben niet de Yvonne van het moderatorteam.
Er zijn meer vrouwen op deze aardkloot met deze naam hoor
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:24:30 #11
125878 Gabry
Lento Violento
pi_30241025
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:19 schreef myrose het volgende:

[..]

is dat tegen mij?
Ik kan je uit de droom helpen. Ik ben niet de Yvonne van het moderatorteam.
Er zijn meer vrouwen op deze aardkloot met deze naam hoor
Wat is een aardkloot?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_30241128
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:24 schreef Gabry het volgende:

[..]

Wat is een aardkloot?
een bargoense uitdrukking voor aarde, wereld.....
  zaterdag 3 september 2005 @ 21:30:44 #13
125878 Gabry
Lento Violento
pi_30241193
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 21:28 schreef myrose het volgende:

[..]

een bargoense uitdrukking voor aarde, wereld.....
Bar·goens1 (het ~)
1 geheimtaal van onderwereldfiguren e.d. => argot, boeventaal, dieventaal
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:11 schreef Chriz2k het volgende:
Praten hen ook bargoens?
pi_30249404
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:01 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Ik trek me dingen zwaar aan die mensen mijn flikken op het internet en dan voel ik mezelf kut.
Ik weet niet of dat een gevaar is maar als de geintjes die bij mij geflikt zijn waren geflikt bij een echt depri persoon dan was hij of zij er denk ik niet meer geweest.
Dat is volgens mij wel een punt, dat mensen die internet jonger hebben meegekregen de zaak vaak veel te serieus nemen, als mensen mij dingen trachten te flikken op internet raakt dat me nooit eigenlijk.
Een heer met stijl
pi_30252080
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:35 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Het gebeurd...

Ja maar datlijkt me niet echt een groot gevaar. Het lijkt me eerder zaak dat ouders hun kids in de gaten houden.
pi_30252086
Serieus reageren aub.

Ik weet niet echt wat voor gevaren er zijn. Ja dat je mail makkelijk gehackt kan worden en dat je dus niet mensen via internet moet vertrouwen, want je kent ze niet. En inderdaad dingen flikken bij elkaar over internet.
En het gebeurt inderdaad, dat een man kleine kinders lokt en ze dan verkracht en meestal écht vermoordt. Want wat moet hij daarna anders met die kinderen? ik heb het pas nog gelezen, ziek gewoon.
pi_30252114
Dat je gaat rukken voor je webcam, met aan de andere kant een lekker wijf, wat eigenlijk een gast is. En dat je dan later je filmpje terugziet op internet.

* Toeps zoekt betreffende topics...
pi_30252663
quote:
Op zondag 4 september 2005 10:01 schreef Toeps het volgende:
Dat je gaat rukken voor je webcam, met aan de andere kant een lekker wijf, wat eigenlijk een gast is. En dat je dan later je filmpje terugziet op internet.

het was wachten

Maja, inderdaad naïviteit is een groot probleem denk ik
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_30252704
Het enige gevaar is dat mijn Chello internet verbinding het weer eens af laat weten!
  zondag 4 september 2005 @ 11:39:43 #20
46571 Tha_TE
Mind Control
pi_30253486
Onwetendheid is een ernstige ziekte op het internet.
Met andere woorden, als je een gezond verstand hebt, en wat "common sense" hebt, dan komt alles goed.
Tja, anders ben je genaaid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tha_TE op 04-09-2005 11:44:57 (ik bedoelde onwetendheid :')) ]
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 12:20:11 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30254421
Je kan gehackt worden!!!
Achter het daadwerkelijke levne komen!!!
Je kan msn vriendjes en dinnetjes maken en meetne en verkracht worden door een of andere gek!!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30254552
quote:

*EW filmpje ook gezien heeft

Moet ik toch ook maar eens proberen iemand er zo in te luizen
  zondag 4 september 2005 @ 12:32:47 #23
125878 Gabry
Lento Violento
pi_30254748
Verslaving, tis zo lekker makkelijk om achter je comp te gaan
en daarop volgende verwaarlozing
pi_30255421
De hele Nederlandse taal gaat naar de klote door een grote groep zogenaamde Breezah chicks. Oke, dit is nog niet zo erg maar voor je het weet zijn het geen chicks meer maar lelijke enge mormels.
  Moderator zondag 4 september 2005 @ 13:16:15 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30255940
quote:
Was een heel topic over
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')