abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30266106
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is WEL waar. Aan kraanwater worden hogeren eisen gesteld.
Wbt. hygiene mischien: maar als jou kraanwater morgen ineens 10% meer zout bevat, dan mag dat en op bronwater is die controle strenger.
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 4 september 2005 @ 19:14:27 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30266131
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bar Le Duc is frans voor Utrèg. Of beter gezegd: Utrecht, leusden, Bunnik, etc etc.
Sourcy komt uit de buurt van Utrecht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 4 september 2005 @ 19:15:17 #28
45206 Pietverdriet
pi_30266157
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wbt. hygiene mischien: maar als jou kraanwater morgen ineens 10% meer zout bevat, dan mag dat en op bronwater is die controle strenger.
Wist je dat mineraalwater 3 keer zo radioactief mag zijn als het koelwater van een kerncentrale?
pi_30266164
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt, andere kant van de snelweg als de bar le duc bron.
pi_30266205
Heb je de link die ik gaf, en jij later ook noemde, al bekeken? dat filmpje is best boeiend om te zien.
  zondag 4 september 2005 @ 19:17:09 #31
45206 Pietverdriet
pi_30266235
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heb je de link die ik gaf, en jij later ook noemde, al bekeken? dat filmpje is best boeiend om te zien.
Ik heb hem gezien toen ie destijds op tv was.
pi_30266288
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb hem gezien toen ie destijds op tv was.
Ik ook, en vanmorgen (middag) weer, via die link. Dat ze een meneer van bar le duc aan de telefoon hebben, die verteld dat de bronnen in utrecht liggen.

Den Bosch wordt in het hele filmpje niet genoemd. (en als het water in den bosch net zo smaakt als in raamsdonksveer (nabij oosterhout), dan is dat maar goed ook )
  zondag 4 september 2005 @ 19:18:59 #33
45206 Pietverdriet
pi_30266294
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Klopt, andere kant van de snelweg als de bar le duc bron.
Riedel zit trouwens net iets oostelijker als ik me goed herinner, in Ede.
pi_30266310
Oh en van de site:
quote:
Drinkwater komt uit de kraan. Of uit een flesje. In Spa heet het Spa, in Utrecht heet het Bar le Duc en in Bunnik heet het Sourcy. Het meeste bronwater van Nederland gaat door het toilet en op kantoor drinken we tweedehands water uit een koeler.
  zondag 4 september 2005 @ 19:19:55 #35
45206 Pietverdriet
pi_30266319
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ook, en vanmorgen (middag) weer, via die link. Dat ze een meneer van bar le duc aan de telefoon hebben, die verteld dat de bronnen in utrecht liggen.

Den Bosch wordt in het hele filmpje niet genoemd. (en als het water in den bosch net zo smaakt als in raamsdonksveer (nabij oosterhout), dan is dat maar goed ook )
Okay, dan herinner ik me het gewoon fout, the tricks the mind plays
pi_30266341
Welk water produceert riedel dan? (merk).

Ik dacht dat die alleen appelsientje en zo maken
  zondag 4 september 2005 @ 19:23:17 #37
83951 rashudo
project 2501
pi_30266415
Ik vind sourcy het lekkerst.. maar waarom? En of ik dat blind ook zou zeggen?
Their eyes opaque.
  zondag 4 september 2005 @ 19:24:44 #38
45206 Pietverdriet
pi_30266458
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Welk water produceert riedel dan? (merk).

Ik dacht dat die alleen appelsientje en zo maken
Dubbelfris, best lekker
Coolbest, die neppert verse sinaasappelsap uit gecontreerde sinaasappelsiroop
Al die "sapjes" van Riedel zijn concentraat met water.
  zondag 4 september 2005 @ 19:34:21 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30266757
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Rotterdam krijgt zijn water uit de spaarbekkens in de Biesbosch. (net als de omringende gemeenten)
^

Berkel en Rodenrijs IS een omringende gemeente en wij krijgen het water uit de Haagse duinen.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 4 september 2005 @ 19:43:08 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30267044
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee dus. Dat probeer ik je nou juist te vertellen. De controle op kraanwater is dus strenger.

Bronwater wordt onaangepast de fles in gegooid. (Komt wel uit door de overheid goedgekeurde grondlagen)
quote:
Controle van water
Door wie wordt kraanwater gecontroleerd?

De overheid heeft de eisen die aan kraanwater gesteld worden beschreven in de Waterleidingwet en het Waterleidingbesluit. In het Waterleidingbesluit staat precies aangeven welke stof in welke hoeveelheid in drinkwater mag voorkomen. Ook staat vermeld op wat voor manier drinkwater gecontroleerd moet worden. In laboratoria onderzoeken de waterbedrijven dagelijks honderden watermonsters. Die monsters nemen ze bij de winning, tijdens en na de zuivering, in de waterleidingen en bij je thuis. Het water is, voordat we het bij je thuis afgeleverd wordt, op 256 verschillende stoffen gecontroleerd.

Door wie wordt flessenwater gecontroleerd?
De controle van mineraal- en bronwater wordt geregeld via de Warenwet. Een exploitant moet erkenning vragen voor een bron bij het ministerie van Volksgezondheid. De Keuringsdienst van Waren handelt de aanvraag verder af. Daar hoort een uitgebreid bodem- en wateronderzoek bij.

Is het kraanwater altijd van goede kwaliteit?
Ja, de waterbedrijven controleren het drinkwater streng. Ze controleren het water als ze het winnen en zuiveren. En ze nemen elke veertien dagen een monster uit de kraan. Al deze monsters testen ze in laboratoria. Want het drinkwater in Nederland moet voldoen aan strenge eisen. Deze eisen staan in de Waterleidingwet en het Waterleidingbesluit.
Gewoonlijk is er op de kwaliteit van het drinkwater niets aan te merken. Vinden ze toch een verhoogde concentratie van een bepaalde stof, dan nemen ze op tijd maatregelen. Ze wachten nooit tot de maximaal toegestane norm is bereikt. In overleg met de Inspectie voor Volksgezondheid besluiten ze bijvoorbeeld om het water extra te zuiveren, het water te mengen of de bron of inlaat te sluiten.
Dus je 10% meer zout verhaal klopt niet.

Zuivering mineraalwater/bronwater
quote:
Mineraalwater
De kwaliteitseisen voor mineraalwater zijn omschreven in het Warenwetbesluit Verpakte Waters. Volgens de EU mineraalwaterrichtlijn (richtlijn 80/777/EEG) is natuurlijk mineraalwater microbiologisch heilzaam water uit een ondergrondse aquifer, een voor grondwater goeddoorlatende laag, dat door natuurlijke of geboorde bronnen wordt afgetapt. De enige behandeling die is toegestaan, is de verwijdering van ijzer en sulfides (zwavelverbindingen) en het (opnieuw) toevoegen van koolzuurgas. Voor natuurlijk mineraalwater gelden afwijkende kwaliteitseisen, mede omdat dit water niet of nauwelijks gezuiverd mag worden.
Voor mineraalwater schrijft de wet geen normen voor wat betreft de gehaltes aan minerale zouten.
En dat verwijderen wordt vaak niet eens gedaan.

bron: http://www.verswater.nl
pi_30275139
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dubbelfris, best lekker
Coolbest, die neppert verse sinaasappelsap uit gecontreerde sinaasappelsiroop
Al die "sapjes" van Riedel zijn concentraat met water.
Ik dacht ook dat dubbelfris riedel was, maar dat is dus niet zo... dat is van 'friesland foods' (als ik het pak mag geloven..)
pi_30275228
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee dus. Dat probeer ik je nou juist te vertellen. De controle op kraanwater is dus strenger.

Bronwater wordt onaangepast de fles in gegooid. (Komt wel uit door de overheid goedgekeurde grondlagen)
[..]

Dus je 10% meer zout verhaal klopt niet.

Zuivering mineraalwater/bronwater
[..]

En dat verwijderen wordt vaak niet eens gedaan.

bron: http://www.verswater.nl
Zolang het mineraal gehalte binnen de wettelijke eisen valt, is het kraanwater. Kan zijn dat daar vandaag 10 mg natrium / liter in zit, en morgen 20mg en, aangezien het ook voor een zout arm dieet is + dat op het pak de exacte samenstelling staat, mag je er vanuit gaan dat bronwater wat nauwkeuriger is ..
  maandag 5 september 2005 @ 01:40:19 #43
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30277892
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zolang het mineraal gehalte binnen de wettelijke eisen valt, is het kraanwater. Kan zijn dat daar vandaag 10 mg natrium / liter in zit, en morgen 20mg en, aangezien het ook voor een zout arm dieet is + dat op het pak de exacte samenstelling staat, mag je er vanuit gaan dat bronwater wat nauwkeuriger is ..
Alweer fout. Wil je het niet begrijpen ofso?

Er kan niet opeens meer inzitten. Het is volgens de wet dus bepaald hoeveel van elke stof erin mag zitten. Je bronwater of je mineraalwater is helemaal niet exacter. Het komt gewoon zo uit de grond en daarvan weten ze dan hoeveel erin zit. Klopt het niet volgens de richtlijnen dan wordt het behandeld.
quote:
De smaak van water

Wat is het verschil tussen kraanwater en flessenwater?

Het belangrijkste verschil tussen flessenwater en kraanwater is de prijs. Een liter kraanwater is 400 tot 1000 keer zo goedkoop als een fles bron- of mineraalwater. Een ander verschil is de winning en zuivering. Kraanwater wordt volledig gezuiverd voor levering, terwijl bron- en mineraalwater vrijwel rechtstreeks zonder behandeling de fles in gaan. Al dan niet met toevoeging van koolzuurgas. Tot slot wordt kraanwater bij je thuis afgeleverd terwijl je flessenwater zelf moet halen.

Wat is het verschil tussen bron- en mineraalwater?
Bron- en mineraalwater verschillen alleen in de plaats waar het wordt gebotteld: mineraalwater wordt bij de bron gebotteld en bronwater bij een bottelarij. Als er een smaakje aan het water wordt toegevoegd, mag het ook geen mineraalwater meer heten.

Waarom smaakt water overal anders?
De smaak van water hangt voornamelijk af van de plaats waar het water gewonnen wordt. De hoeveelheid mineralen in de grondlagen zoals natrium, kalium, calcium en magnesium bepalen de smaak. Daarnaast heeft de behandeling die het water ondergaat invloed op de smaak.
  maandag 5 september 2005 @ 20:09:23 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30297668
quote:
Op zondag 4 september 2005 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bar le Duc ook
quote:
Bar-le-Duc
Bar-le-Duc is samen met Spa het best verkochte water in Nederland. Vreemd daarom dat er over Bar-le-Duc, over producent United Soft Drinks en haar reclame nauwelijks informatie te vinden is. Het programma de Keuringsdienst van Waarde ging gelukkig op onderzoek uit. In deze uitzending komt naar voren dat het bronwater van 'Bar le Duc' eigenlijk gewoon Utrechts kraanwater is. Ook het bronwater van Sourcy (eveneens een merk van United Soft Drinks) komt uit dezelfde "grondlaag" als het water van Bar le Duc en is dus, technisch gezien, hetzelfde water.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30313322
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Rotterdam krijgt zijn water uit de spaarbekkens in de Biesbosch. (net als de omringende gemeenten)
Ik vind het water hier in Rotterdam niet te drinken!! Heeft echt zo´n grond smaak!
Ik heb sinds kort een waterkoeler hier staan met van die grote flessen bronwater erop, lekker water en ook nog eens koud!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 6 september 2005 @ 19:41:16 #46
22592 crew  Ole
pi_30329976
Het doet me denken aan het sprookje van de keizer die nieuwe kleren kreeg...
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')