Een Kreidler KS50? Je bedoelt dan een zundapp ks 50 of een andere kreider. Een ori zundapp kan je 1:60 mee halenquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:31 schreef RetepV het volgende:
Hi, in het kader van dat ik wat minder afhankelijk wil zijn van de benzinespeculeerders leek het me een goed plan om bij mooi weer met een brommer naar mijn werk te gaan. Ik ga er daar bij van uit dat een brommer een stuk zuiniger is dan mijn auto. Mijn auto rijdt zo'n 1 op 11.5, wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het feit dat het een automaat is, gekoppeld met het feit dat ik een zware rechtervoet heb en dat mijn hersenen iets hebben met het geluid van een kick-down.
De vraag is nu echter, hoe zuinig is een brommer?
Ik zat te denken aan een Puch Maxi, omdat die lekker goedkoop zijn in aanschaf en onderhoud (heb er vroeger ook wel eentje gehad). Hoe zuinig is een Maxi? Ik weet het niet meer, 20 jaar geleden had ik er voor het laatst één)
Maar een Puch Maxi is natuurlijk niet stoer, dus het verbruik van een schakelbrommer a-la een Kreidler KS50 ofzo is ook wel interessant om te weten.
Scooters zijn voor mij niet interessant. Ten eerste vind ik het klotedingen: alles zit weggestopt achter plastic. Ten tweede zijn ze gewoon te duur. Ik heb geen zin om meer dan 100 euro aan een brommer uit te geven.
Gevaarlijk langzaam. Doet me ineens denken aan een racemotor waar iemand een vw-tdi blok onder geschroefd had. Ik zal eens zoeken, erg grappig.quote:Op zondag 4 september 2005 14:23 schreef MRPhone het volgende:
Of koop een indische Enfield motor en haal uit Duitsland het bijpassende dieselblokkie. Top 90km per uur 0 tot 80 km per uur in 25 seconden ofzo (of nog langzamer) en een verbruik van 1 op 50 op diesel. En gezien er waarschijnlijk toch niet op gecontroleerd zal worden kun je evt ook proberen om er rooie in te tanken.
http://www.f2motorcycles.ltd.uk/restoration.html
[afbeelding]
maar wel zûnigquote:Op zondag 4 september 2005 14:28 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gevaarlijk langzaam. Doet me ineens denken aan een racemotor waar iemand een vw-tdi blok onder geschroefd had. Ik zal eens zoeken, erg grappig.
[mierenneukmodus]quote:Op maandag 5 september 2005 14:45 schreef BertV het volgende:
je kunt ook gaan fietsen... 1 op boterham
alles kost brandstof, maar als de afstand maar een paar km is waarom dan gelijk met de brommer.quote:Op maandag 5 september 2005 14:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[mierenneukmodus]
brood maken kost ook brandstof
[/mierenneukmodus]
Tja, iedereen heeft daar zo z'n redenen voor. Een brommer is voor de middelange afstand (10-20km) een prima oplossing denk ik zo.quote:Op maandag 5 september 2005 14:49 schreef BertV het volgende:
[..]
alles kost brandstof, maar als de afstand maar een paar km is waarom dan gelijk met de brommer.
"wel leuk"quote:Op donderdag 8 september 2005 14:45 schreef RetepV het volgende:
Kijk, motorrijden is wel leuk, maar dan moet ik eerst nog zo'n 600 euro dokken voor een rijbewijs. Daar koop ik dus 6 Puch Maxi's voor. En dan reken ik nog niet de aanschaf van de motor zelf mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |