quote:En weet iemand wat dat is met die cd "used songs" die ik ergens heb zien liggen? is dat ook een nieuwe? en komt Mr. Waits nog eens richting Europa? Voor mijn part Parijs of zo? zijn er al tourdata bekend?
Op donderdag 21 maart 2002 20:22 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Ja die ja. Als je dat een goed nummer vindt moet je zijn hele cd 'Mule Variatons' eens luisteren. Is toch een van zijn meer toegankelijke cd's en tegelijk ook zo'n beetje zijn beste (maar dat is een mening). Heerlijk groezelig maar toch ook uitermate melodieus.
quote:Dat is gewoon weer zo'n wazige verzamel-cd die niets toevoegt. Zie http://www.parool.nl/1012283421353.html voor recensie.
Op donderdag 21 maart 2002 20:49 schreef _Maria_ het volgende:[..]
En weet iemand wat dat is met die cd "used songs"
quote:Nee. Nog niets bekend. Ik hoop dat hij uberhaupt ooit nog een keer gaat touren. Laatste keer was 1999. En dan zal het wel erg lastig worden om kaarten te krijgen.
en komt Mr. Waits nog eens richting Europa? Voor mijn part Parijs of zo? zijn er al tourdata bekend?
quote:Ik ken een aantal mensen, en niet van de snuggerste soort, die toen een kaart hadden, en in Utrecht zijn gaan kijken, dus zou aan een kaart geraken in principe vrijwel iedereen moeten kunnen lukken. Ik zoek eigenlijk gewoon een goede reden om naar parijs te gaan, of italie of zo. Hij gaat vast nog wel touren.
Op donderdag 21 maart 2002 20:59 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Dat is gewoon weer zo'n wazige verzamel-cd die niets toevoegt. Zie http://www.parool.nl/1012283421353.html voor recensie.
[..]Nee. Nog niets bekend. Ik hoop dat hij uberhaupt ooit nog een keer gaat touren. Laatste keer was 1999. En dan zal het wel erg lastig worden om kaarten te krijgen.
quote:Ja idd, die gast heeft gewoon tijden lang op Epitaph records gestaan. Een Punkrock record! En volgens mij maakt die gast echt geen punk.
Op woensdag 31 oktober 2001 18:25 schreef WaterBlade7 het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze hem met 'Big in Japan' op Punkorama 4 hebben gesmeten
Waarom stond ie er nou op dan?
quote:Waarschijnlijk waren ze blij dat ze hem binnen hadden gehaald. En dat nummer (big in Japan) is een aardig uptempo nummer dus past nog enigzins op de plaat. Maar wel beetje vreemd ja. Vond ik ook. Maar uiteindelijk zit hij natuurlijk wel bij Epitaph, al is het maar bij een sublabel (anti- records).
Op maandag 13 mei 2002 15:52 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Ja idd, die gast heeft gewoon tijden lang op Epitaph records gestaan. Een Punkrock record! En volgens mij maakt die gast echt geen punk.
Waarom stond ie er nou op dan?
Vooral "Alice" is errug mooi!
quote:Geen idee... Ik ken de eerdere versie niet.
Op woensdag 16 oktober 2002 14:41 schreef Sellars het volgende:
In hoeverre verschilt de Alice die een tijdje geleden uitkwam van de demo die eerder in dit topic genoemd werd?
quote:Een wereld van verschil.
Op woensdag 16 oktober 2002 14:41 schreef Sellars het volgende:
In hoeverre verschilt de Alice die een tijdje geleden uitkwam van de demo die eerder in dit topic genoemd werd?
Ik vind in ieder geval de nieuwe versie van Alice mooier.
Hoewel....de versie van Reeperbahn op de Alice demo's blijft onovertoffen.
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken Tom waits eigenlijk alleen maar van 2 verzamel cd's ( "used songs" en "beautifull maladies" respectievelijk asylum years en island years )wat vinden jullie het beste als ik op deze verzamelaars af moet gaan doe mij dat het oudere werk maar asylumyears dus ...
Asylum :
Asylum Years Asylum 1984
Bounced Checks Asylum 1981
Heartattack and Vine Asylum 1980
Blue Valentine Asylum 1978
Foreign Affairs Asylum 1977
Small Change Asylum 1976
Nighthawks at the Diner Asylum 1975
The Heart of Saturday Night Asylum 1974
Closing Time Asylum 1973island :
Beautiful Maladies Island 1998
The Black Rider Island 1993
Bone Machine Island 1992
Night on Earth Original Soundtrack Recording Island 1992
Big Time Island 1988
Frank's Wild Years Island 1987
Rain Dogs Island 1985
Swordfishtrombones Island 1983recentere werk epitaph :
Blood Money Anti 2002
Alice Anti 2002
Mule Variations Epitaph 1999
maar ik ben benieuwd naar uw meningen ??
Van zijn jaren 70 werk vind ik Closing Time, Small Change, Heartattack and Vine.
Uit zijn latere werk vind ik Swordfishtrombones, Rain Dogs, Bone Machine, Mule Variations, Blood Money en Alice echt heel goed.
quote:Goed plan! Als ie in Europa gaat touren, ga ik ook.
Op donderdag 21 maart 2002 21:57 schreef _Maria_ het volgende:[..]
Ik zoek eigenlijk gewoon een goede reden om naar parijs te gaan, of italie of zo. Hij gaat vast nog wel touren.
quote:Tja dan moet ik toch nog maar eens een "gewoon" album van hem luisteren ipv alleen maar verzamelaars
Op zondag 30 maart 2003 13:58 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik vind het nieuwere werk absoluut beter, de de Island years en het werk op Epitaph.
In de jaren 70 heeft hij ook zeker een aantal sterke platen gemaakt, maar ook platen die te zeer dreven op het cliché beeld van de drinkende zanger. In zijn latere werk kreeg hij veel meer een eigen (meer interessante) stijl.Van zijn jaren 70 werk vind ik Closing Time, Small Change, Heartattack and Vine.
Uit zijn latere werk vind ik Swordfishtrombones, Rain Dogs, Bone Machine, Mule Variations, Blood Money en Alice echt heel goed.
quote:Ik zou beginnen met Mule Variations. Een van zijn meer toegankelijke 'latere' platen en wat mij betreft ook een van de beste.
Op zondag 30 maart 2003 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
Tja dan moet ik toch nog maar eens een "gewoon" album van hem luisteren ipv alleen maar verzamelaars
All-time Waits-favourite is bij mij toch wel Downtown Train.
wa kost da ???? * Bosbeetle heeft toch wel zin om daar bij te zijn !quote:Op maandag 6 september 2004 14:30 schreef lily het volgende:
Tom Waits treedt vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 november 2004 op in Het Koninklijk Theater Carré - de eerste shows in Nederland in vijf jaar.
De shows in Carré maken deel uit van een Europese tour van in totaal acht shows, en volgt op de release van Waits’ nieuwe album ‘Real Gone’ op maandag 4 oktober. Naast Amsterdam, doet Waits de steden Berlijn, Antwerpen en Londen aan.
De kaartverkoop begint zaterdag 2 oktober door Ticket Service en het bespreekbureau van Carré (0900-2525255)
Waits’ nieuwe live band bestaat uit Marc Ribot (gitaar), Larry Taylor (bas) and Brain Mantia (drums), dezelfde muzikanten die op 'Real Gone' meespelen, het album dat is geschreven en geproduceerd door Tom Waits en Kathleen Brennan.
Op het 15 nieuwe tracks tellende album ‘Real Gone’ album presenteert Waits’ een vernieuwende muzikale smeltkroes van elementaire blues, Jamaicaanse rock-steady, Afrikaanse en Latijnsamerikaanse ritmes en melodieën, en wat Waits’ zelf ‘cubist funk’ noemt. Het album komt uit op het Anti label.
*slikquote:Op vrijdag 10 september 2004 21:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De kaarten voor het concert in Antwerpen kostten 100 euro. Ik denk dat de kaarten hier niet veel goedkoper danwel duurder zullen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |