abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2005 @ 02:02:10 #1
111433 Sud
Neverending
pi_30188938
Ik ga binnenkort een cursus salsa doen en ik vroeg me af of jullie muziektips (voor beginners) hebben? En wat is eigenlijk het verschil tussen salsa en merengue?
Wie kan er al op dansen?
pi_30195986
ik kan er op dansen
pi_30196598
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:02 schreef Sud het volgende:
Ik ga binnenkort een cursus salsa doen en ik vroeg me af of jullie muziektips (voor beginners) hebben? En wat is eigenlijk het verschil tussen salsa en merengue?
Wie kan er al op dansen?
Je kunt bij de afdeling 'wereldmuziek' zoeken naar Marc Anthony. Hij heeft wel relaxte salsanummers... Salsa is iets complexer dan merengue, maar als je het eenmaal door hebt is het alleen maar leuker...

Merengue is een beetje om en om met je voeten stapen... de heer begint op de 1 met links, 2 rechts, 3 links.... 7 links, 8 rechts... en dan een beetje rondjes draaien en figuurtjes maken...

Salsa (LA-style) is voor de heer naar voren op 1 met links, bijsluiten met rechts op 2, naar achter met links op 3 en pauze op 4... 5: achter met rechts, 6: bijsluiten met links en 7: naar voren met rechts... iets complexer dus...

Wil je het helmaal moeilijk maken, dan moet je eens kijken naar salsa-on-2 cursussen... weer een andere telling...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_30196798
Waar ga je de cursus volgen?

Salsa is wat ingewikkelder en aktiever, merengue is meer relaxed en makkelijker op te pakken

Ik vind merengue momenteel leuker omdat het gewoon relaxter is...
Het lekkerste merengue nummer vind ik: Papi Sancez - Enamorame.

[ Bericht 10% gewijzigd door Skorpija op 02-09-2005 14:26:19 ]
pi_30336792
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:41 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Je kunt bij de afdeling 'wereldmuziek' zoeken naar Marc Anthony. Hij heeft wel relaxte salsanummers... Salsa is iets complexer dan merengue, maar als je het eenmaal door hebt is het alleen maar leuker...

Merengue is een beetje om en om met je voeten stapen... de heer begint op de 1 met links, 2 rechts, 3 links.... 7 links, 8 rechts... en dan een beetje rondjes draaien en figuurtjes maken...

Salsa (LA-style) is voor de heer naar voren op 1 met links, bijsluiten met rechts op 2, naar achter met links op 3 en pauze op 4... 5: achter met rechts, 6: bijsluiten met links en 7: naar voren met rechts... iets complexer dus...

Wil je het helmaal moeilijk maken, dan moet je eens kijken naar salsa-on-2 cursussen... weer een andere telling...
doodkapje de salsa LA-Style die jij uitlegt is een mambo in een salsa sluit je namelijk niet bij maar stap je door op 3 naar achter voor de heren en op 7 naar voor voor de heren.

voor achter achter pauze achter achter voor

misschien iets te bijdehand voor een nieuwe fok user maar toch
pi_31869548
voor achter achter pauze achter achter voor
moet natuurlijk zijn
voor achter achter pauze achter voor voor

sorry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')