abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30181087
Ik ben vandaag al een paar uur aan het kloten geweest om een autotje uit een foto te halen en dan daaromheen een soortement van oplichtend effect te maken, zodat de achtergrond niet meer zichtbaar was.. Nu zag het er totaal niet uit... dus bij deze de vraag hoe doe je dat?

Ben geen voorbeeld nodig (qua foto) maar meer eventjes kort uitleg over hoe ik dit moet aanpakken.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  donderdag 1 september 2005 @ 22:01:06 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30181314
Tja, dat kan op veel verschillende manieren.

Mogelijk principe: auto selecteren, kopiëren, plakken in een nieuw bestand als layer, achtergrond zelf maken.

Vier methoden voor hetzelfde:
1. Magic wand (toverstokje), maar deze werkt uiteraard niet al te best op foto's waar het uit te knippen beeld niet op een effen achtergrond staat.
2. Magnetic lasso (lasso-knop inhouden met linker muis). Dit is een soort hippe vorm van de foto uitsnijden door langs de rand te bewegen. Werkt, maar de randen worden meestal wat hoekig.
3. Eraser (gom). Handmatig alles wat je niet wilt hebben wissen.
4. Quick mask. Druk op Q. Je kunt nu de onderdelen die je wel/niet wilt hebben inkleuren met de brush tool (kwast), met een door jouw gekozen brush. Daarna ga je uit quick mask en je hebt een mooie uitsnedeselectie.

Oplichtend effect:
(Simpelste oplossing) Rechtermuisknop op de uitgesneden of geselecteerde auto, ga onder layers naar Blending options en kies voor Outer glow.

Maar ik denk dat iedereen weer iets anders aanraadt, je kunt dus misschien beter nog nét iets duidelijker formuleren wat je wil en hoe je het tot nu toe hebt gedaan
Ga doorrrrrr!
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:36:35 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30192489
plaats de foto gewoon ff Chandler ( haaai )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30216457
Haaj Puckzzzz (lekker wiefke,..) ennuh als je het zo graag wilt...

Zijn er meerdere, maar kan je mij dan ook gelijk vertellen hoe jij het doet?

Ps. kom eens sjetten
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_30334212
teken met de pen een lijn om je object - zet wel de feather (doezelaar) op 1.
ga dan naar help en exporteer de afbeelding met transparante achtergroend. kies in het menu voor de optie ik selecteer het gebied dat transparant moet worden. volg de aanwijzigingen en sla op als eps. tadaa. das de makkelijkste
pi_30594047
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:48 schreef Chandler het volgende:
Haaj Puckzzzz (lekker wiefke,..) ennuh als je het zo graag wilt...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zijn er meerdere, maar kan je mij dan ook gelijk vertellen hoe jij het doet?

Ps. kom eens sjetten
Chandler beeb (hoe ist in Grun? )

je foto's zijn een beetje klein om nu nog te bewerken. dat wordt lelijk heb je een linkje naar de grotere versie? en dan van #1 ofzo, daar kan ik wel wat mee

ik tsjet niet meer....gaat teveel tijd inzitten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30594498
Hi Puckzzzie... goed hier in grun..

grotere foto's heb ik helaas niet kunnen vinden
Like trump...
pi_30595367
Een paar pogingen: Ik weet niet goed hoe je het wilt hebben, een paar kleurtjes geprobeerd

blur:
pi_30595552
Gaat er eingelijk gewoon om dat de auto op een witte achtergrond komt, maar ziet er zo al verdomde mooi uit meid!!!
Like trump...
pi_30595967

pi_30599103
omg. wat ben je ook een topster; hiermee maak je me stiefpa erg blij... maar hoe heb jij dit nou gedaan dan?
Like trump...
pi_30599637
fotootje vergroten tot 300%
met polygoontool eromheen selecteren
selectie vergroten met 3 pixels
ctrlC - ctrl V
selectie omdraaien
feather (doezelaar) 1 pixel
backspace net zo lang tot ie niet zo hoekig meer is en een zacht randje heeft
extra laagje maken (onder de laag van de auto)
wit maken met verfemmertje
origineel weggooien.

is een klusje van 5 minuutjes
pi_30601453
dat je zoveel tijd er aan wilde besteden ... waar heb ik dit aan verdiend nogmaals tnx meis
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')