Thailand is hier niet ver vandaan en bovendien een populaire vakantiebestemming voor Taiwanezen. Ze zullen een Thai dus niet snel verwarren met een neger of (noord-)Afrikaanquote:Op donderdag 1 september 2005 05:13 schreef Glinzdorff het volgende:
Joh, en thaise bendes cq mafia hebben ze hier in nederland niet?
Lees anders eerst even de openingspostquote:Op donderdag 1 september 2005 05:22 schreef Glinzdorff het volgende:
Daar ging het niet om, rotte appels heb je overal.
Dat zei ik tegen hun ook al.quote:Op donderdag 1 september 2005 05:23 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien tegenwoordig een groot deel van de Amsterdamse bevolking donker is heb je niets aan die info.
quote:Op donderdag 1 september 2005 05:28 schreef Glinzdorff het volgende:
Waarom, je doelt op maroc's, je noemt bendes, maar mensen die niet op het rechte pad lopen van jou gesprekspartner zijn eigen ras, heb je hier ook.
Dus waar wil je heen, ik denk dat ik het wel weet.
Je mist het punt volledig.quote:Op donderdag 1 september 2005 05:31 schreef Glinzdorff het volgende:
Btw mischien moet je dit ook eens aan je gesprekspartner laten lezen.
http://www.nu.nl/news/582(...)ent_vrijgelaten.html
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!quote:Op donderdag 1 september 2005 05:06 schreef SeLang het volgende:
Zoals bij velen bekend woon ik in Taiwan en deze week kreeg ik een interessante vraag van een Taiwanese collega. Hij gaat binnenkort naar Amsterdam en kwam bezorgd bij mij informeren of er daar veel 'Afrikanen' zijn. Eerst begreep ik de achtergrond van de vraag niet, dus ik begon te vertellen over het koloniale verleden van Nederland en over de recente immigratie van vreemdelingen uit o.a. Turkije en Marokko...
Toen kwam de aap uit de mouw: hij was bang om beroofd te worden en het riscio van beroving kwam volgens hem van bendes gevormd door mensen met een donkere of getinte huidskleur. Eerst dacht ik nog dat het misschien een vooroordeel betrof -want wat weet een Taiwanees daar nu van- maar na flink doorvragen bleek dus dat er meerdere collegas en vrienden van hem in Nederland beroofd waren of een poging tot beroving hadden meegemaakt en dit was zonder uitzondering door zwarten of mensen die met een Marokkaans-achtig uiterlijk (dat maak ik op uit zijn omschrijving, ik kan niet verifieren of het daadwerkelijk Marokkanen waren of een aanpalende cultuur).
Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving. Nu hoor ik dus van buitenlandse bezoekers zonder enige voorkennis over hun ervaringen in NL.
Ik wou dat een aantal vooraanstaande politici eens aanwezig waren geweest bij dit gesprek.
1 Heb jij al eens een taiwanmees gezien??quote:Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!
2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.
3. dit topic is gewoon weer een bullshit reltopic![]()
Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...quote:Op donderdag 1 september 2005 05:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zei ik tegen hun ook al.
En dat maakte ze alleen nog meer bezorgd, want alle negatieve ervaringen zijn kennelijk alleen met die donkere helft van de bevolking.
quote:Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!
2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.
3. dit topic is gewoon weer een bullshit reltopic![]()
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"quote:
U is vroeg!quote:Op donderdag 1 september 2005 06:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...
En laat je collega eens "opsporing verzocht" kijken, geen Nederlander te zien vaak![]()
Maar goed, ik hoorde het van de zomer op vakantie ook steeds meer hoor van jongeren die naar A'dam wilden, dat ze negatieve ervaringen hadden of een negatief advies hadden gekregen van anderen wat betreft het bezoeken van A'dam e.d.
Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"
Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om berovingquote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"
Ga nou niet ontkennen dat je een bus aziaten van mijlenver kunt zien aankomen.
1. appels en peren moet je niet vergelijkenquote:Op donderdag 1 september 2005 06:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.
Laat ze lekker rondstruinen met hun camera's en andere zooi.
Of vraagt een meisje in een kort rokje er ook om om gepakt te worden?
Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan, roven doe je maar in Marokkoquote:Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. appels en peren moet je niet vergelijken
2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.
"When in Rome..." etc etc...
Ook appels en peren.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om beroving
Okay, mooi, zie jij eruit als een Marokkkaan, dan vraag je om discriminatie en vooroordelen, moet je er maar niet zo uit zien als het gros vd tasjesdieven in Amsterdam
Doe ik maar dat wordt ik weer voor racist uitgemaakt.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan
Ik vind het een prima vergelijking.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. appels en peren moet je niet vergelijken
2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.
"When in Rome..." etc etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |