abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 05:06:29 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30155391
Zoals bij velen bekend woon ik in Taiwan en deze week kreeg ik een interessante vraag van een Taiwanese collega. Hij gaat binnenkort naar Amsterdam en kwam bezorgd bij mij informeren of er daar veel 'Afrikanen' zijn. Eerst begreep ik de achtergrond van de vraag niet, dus ik begon te vertellen over het koloniale verleden van Nederland en over de recente immigratie van vreemdelingen uit o.a. Turkije en Marokko...

Toen kwam de aap uit de mouw: hij was bang om beroofd te worden en het riscio van beroving kwam volgens hem van bendes gevormd door mensen met een donkere of getinte huidskleur. Eerst dacht ik nog dat het misschien een vooroordeel betrof -want wat weet een Taiwanees daar nu van- maar na flink doorvragen bleek dus dat er meerdere collegas en vrienden van hem in Nederland beroofd waren of een poging tot beroving hadden meegemaakt en dit was zonder uitzondering door zwarten of mensen die met een Marokkaans-achtig uiterlijk (dat maak ik op uit zijn omschrijving, ik kan niet verifieren of het daadwerkelijk Marokkanen waren of een aanpalende cultuur).

Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving. Nu hoor ik dus van buitenlandse bezoekers zonder enige voorkennis over hun ervaringen in NL.
Ik wou dat een aantal vooraanstaande politici eens aanwezig waren geweest bij dit gesprek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_30155405
Joh, en thaise bendes cq mafia hebben ze hier in nederland niet?
pi_30155409
Ok, mooi gesprek, mail het naar het binnenhof zou ik zeggen.
Karper diem, vis van de dag
  donderdag 1 september 2005 @ 05:20:58 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30155422
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:13 schreef Glinzdorff het volgende:
Joh, en thaise bendes cq mafia hebben ze hier in nederland niet?
Thailand is hier niet ver vandaan en bovendien een populaire vakantiebestemming voor Taiwanezen. Ze zullen een Thai dus niet snel verwarren met een neger of (noord-)Afrikaan
Mijn reisverslagen
pi_30155425
Daar ging het niet om, rotte appels heb je overal.
pi_30155428
Aangezien tegenwoordig een groot deel van de Amsterdamse bevolking donker is heb je niets aan die info.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 1 september 2005 @ 05:23:34 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30155429
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:22 schreef Glinzdorff het volgende:
Daar ging het niet om, rotte appels heb je overal.
Lees anders eerst even de openingspost
Mijn reisverslagen
  donderdag 1 september 2005 @ 05:25:23 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30155432
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:23 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien tegenwoordig een groot deel van de Amsterdamse bevolking donker is heb je niets aan die info.
Dat zei ik tegen hun ook al.
En dat maakte ze alleen nog meer bezorgd, want alle negatieve ervaringen zijn kennelijk alleen met die donkere helft van de bevolking.
Mijn reisverslagen
pi_30155435
Waarom, je doelt op maroc's, je noemt bendes, maar mensen die niet op het rechte pad lopen van jou gesprekspartner zijn eigen ras, heb je hier ook.
Dus waar wil je heen, ik denk dat ik het wel weet.
pi_30155437
Btw mischien moet je dit ook eens aan je gesprekspartner laten lezen.
http://www.nu.nl/news/582(...)ent_vrijgelaten.html
  donderdag 1 september 2005 @ 05:40:47 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30155451
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:28 schreef Glinzdorff het volgende:
Waarom, je doelt op maroc's, je noemt bendes, maar mensen die niet op het rechte pad lopen van jou gesprekspartner zijn eigen ras, heb je hier ook.
Dus waar wil je heen, ik denk dat ik het wel weet.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:31 schreef Glinzdorff het volgende:
Btw mischien moet je dit ook eens aan je gesprekspartner laten lezen.
http://www.nu.nl/news/582(...)ent_vrijgelaten.html
Je mist het punt volledig.

Een groep buitenlandse bezoekers zonder voorkennis bezoekt Nederland en vertelt mij over hun negatieve ervaringen.
Niet een van hen is door een racist overgoten met bleekwater.
Wel zijn een aantal van hen beroofd door andere groepen.
Door deze ervaringen krijgen ze een bepaald beeld en ze vertellen mij daarover.

Misschien hebben ze het toevallig slecht getroffen? Ik weet het niet.
Maar eerstehand ervaringen van mensen zonder voorkennis moet je niet naast je neerleggen want daar kun je iets van leren.
Mijn reisverslagen
  donderdag 1 september 2005 @ 06:23:45 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155521
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:06 schreef SeLang het volgende:
Zoals bij velen bekend woon ik in Taiwan en deze week kreeg ik een interessante vraag van een Taiwanese collega. Hij gaat binnenkort naar Amsterdam en kwam bezorgd bij mij informeren of er daar veel 'Afrikanen' zijn. Eerst begreep ik de achtergrond van de vraag niet, dus ik begon te vertellen over het koloniale verleden van Nederland en over de recente immigratie van vreemdelingen uit o.a. Turkije en Marokko...

Toen kwam de aap uit de mouw: hij was bang om beroofd te worden en het riscio van beroving kwam volgens hem van bendes gevormd door mensen met een donkere of getinte huidskleur. Eerst dacht ik nog dat het misschien een vooroordeel betrof -want wat weet een Taiwanees daar nu van- maar na flink doorvragen bleek dus dat er meerdere collegas en vrienden van hem in Nederland beroofd waren of een poging tot beroving hadden meegemaakt en dit was zonder uitzondering door zwarten of mensen die met een Marokkaans-achtig uiterlijk (dat maak ik op uit zijn omschrijving, ik kan niet verifieren of het daadwerkelijk Marokkanen waren of een aanpalende cultuur).

Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving. Nu hoor ik dus van buitenlandse bezoekers zonder enige voorkennis over hun ervaringen in NL.
Ik wou dat een aantal vooraanstaande politici eens aanwezig waren geweest bij dit gesprek.
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!

2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.

3. dit topic is gewoon weer een bullshit reltopic
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 1 september 2005 @ 06:47:00 #14
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_30155583
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!

2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.

1 Heb jij al eens een taiwanmees gezien??

2 Ja die arme marokkanen ze worden door die vieze toeristen eigenlijk gedwongen omze te beroven. Eigenlijk zouden ie toeristen opgepakt moeten woren. Schorem is het

3 hee doe je mee met de pvda

Jij bent zeker zon pigmenterwijs beter bedeelde medelander met mediterrane trekken?
  donderdag 1 september 2005 @ 06:49:35 #15
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30155587
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zei ik tegen hun ook al.
En dat maakte ze alleen nog meer bezorgd, want alle negatieve ervaringen zijn kennelijk alleen met die donkere helft van de bevolking.
Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...
En laat je collega eens "opsporing verzocht" kijken, geen Nederlander te zien vaak
Maar goed, ik hoorde het van de zomer op vakantie ook steeds meer hoor van jongeren die naar A'dam wilden, dat ze negatieve ervaringen hadden of een negatief advies hadden gekregen van anderen wat betreft het bezoeken van A'dam e.d.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30155591
quote:

[..]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 1 september 2005 @ 06:52:23 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155597
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"

Ga nou niet ontkennen dat je een bus aziaten van mijlenver kunt zien aankomen.
  donderdag 1 september 2005 @ 06:53:00 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155599
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:49 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...
En laat je collega eens "opsporing verzocht" kijken, geen Nederlander te zien vaak
Maar goed, ik hoorde het van de zomer op vakantie ook steeds meer hoor van jongeren die naar A'dam wilden, dat ze negatieve ervaringen hadden of een negatief advies hadden gekregen van anderen wat betreft het bezoeken van A'dam e.d.
U is vroeg!
  donderdag 1 september 2005 @ 06:56:11 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30155614
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"
Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.

Laat ze lekker rondstruinen met hun camera's en andere zooi.

Of vraagt een meisje in een kort rokje er ook om om gepakt te worden?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30155629
quote:

[..]

Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om beroving

Okay, mooi, zie jij eruit als een Marokkkaan, dan vraag je om discriminatie en vooroordelen, moet je er maar niet zo uit zien als het gros vd tasjesdieven in Amsterdam
  donderdag 1 september 2005 @ 06:58:02 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155631
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.

Laat ze lekker rondstruinen met hun camera's en andere zooi.

Of vraagt een meisje in een kort rokje er ook om om gepakt te worden?
1. appels en peren moet je niet vergelijken
2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.

"When in Rome..." etc etc...
pi_30155637
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.

Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan, roven doe je maar in Marokko
  donderdag 1 september 2005 @ 07:01:09 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155653
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om beroving

Okay, mooi, zie jij eruit als een Marokkkaan, dan vraag je om discriminatie en vooroordelen, moet je er maar niet zo uit zien als het gros vd tasjesdieven in Amsterdam
Ook appels en peren.

Wat is er gebeurd met 'common sense' tegenwoordig? Ik ga in het buitenland ook niet mijn hele hebben en houwen uitstallen als ik een stad ga bekijken. Ik kleed en gedraag me zoveel mogelijk als de plaatselijke bevolking. Zal niet altijd lukken maar voorlopig ben ik nog nooit iets kwijtgeraakt of overvallen.

Ja, één keer BIJNA. In de Franse metro. En toen liep ik er inderdaad bij als een 1e klas tourist. Maar ik stop al mijn geld, sleutels etc in een(strakke) broekzak met een rits dus daar kwamen ze niet ver mee(merkte ze op).

Verder nooit dus.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:01:42 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155655
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan
Doe ik maar dat wordt ik weer voor racist uitgemaakt.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:02:20 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30155658
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik vind het een prima vergelijking.

En je neemt beroving al voor lief, zegt meer over jou dan over anderen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30155662
quote:
Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving.
Riiiiiight.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_30155664
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Doe ik maar dat wordt ik weer voor racist uitgemaakt.
Oh niet eens voor dom?
Valt me weer mee dan.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:05:22 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155667
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik vind het een prima vergelijking.

En je neemt beroving al voor lief, zegt meer over jou dan over anderen.
Ik neem beroving juist NIET voor lief. Vandaar dat ik me ook aanpas. Als ik het voor lief zou nemen zou ik gewoon lekker de toerist uithangen met de instelling: "zou ik vanmiddag of vanavond beroofd worden? Ik hoop ná het eten eigenlijk" etc etc...

Ik accepteer wel het feit dat het er is. Als je denkt dat het niet bestaat ben je echt naïef.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:06:32 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155668
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:04 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh niet eens voor dom?
Valt me weer mee dan.
Doe jij maar lekker je oogklepjes voor.
pi_30155674
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ook appels en peren.

Wat is er gebeurd met 'common sense' tegenwoordig? Ik ga in het buitenland ook niet mijn hele hebben en houwen uitstallen als ik een stad ga bekijken. Ik kleed en gedraag me zoveel mogelijk als de plaatselijke bevolking. Zal niet altijd lukken maar voorlopig ben ik nog nooit iets kwijtgeraakt of overvallen.

Ja, één keer BIJNA. In de Franse metro. En toen liep ik er inderdaad bij als een 1e klas tourist. Maar ik stop al mijn geld, sleutels etc in een(strakke) broekzak met een rits dus daar kwamen ze niet ver mee(merkte ze op).

Verder nooit dus.
Goh, mijn fiets is gejat, waar komt dat door dan?
Oh wacht, ik had een lelijk oud barrel moeten kopen.
De auto van mijn ex leeggeroofd, dat komt door?
Oh wacht, hij had gewoon hem niet op straat moeten parkeren, maar in de garage.
Dat omaatje laatst, overvallen door een tasjesdief.
Oh wacht moet ze maar niet zo opvallend oud doen.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:08:34 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30155677
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik neem beroving juist NIET voor lief. Vandaar dat ik me ook aanpas. Als ik het voor lief zou nemen zou ik gewoon lekker de toerist uithangen met de instelling: "zou ik vanmiddag of vanavond beroofd worden? Ik hoop ná het eten eigenlijk" etc etc...

Ik accepteer wel het feit dat het er is. Als je denkt dat het niet bestaat ben je echt naïef.
Ik bedoelde ermee dat je het normaal vind en er om loopt te vragen, ongeacht of je met tien of twintig camera's om je lijf loopt.

Maar goed, pas jij je maar lekker aan, preventief tegen beroving.

Gelukkig is niet iedereen zo.

Maar die vragen er ook om.
pi_30155682
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:06 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Doe jij maar lekker je oogklepjes voor.
Als ik daarmee dan jou niet hoef te zien, graag
  donderdag 1 september 2005 @ 07:10:19 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30155688
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Als ik daarmee dan jou niet hoef te zien, graag
Heb je nog een paar over?
  donderdag 1 september 2005 @ 07:10:26 #34
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155689
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:07 schreef milagro het volgende:

[..]
Goh, mijn fiets is gejat, waar komt dat door dan?
Oh wacht, ik had een lelijk oud barrel moeten kopen.
Nee...je had een (degelijk) slot moeten kopen
quote:
De auto van mijn ex leeggeroofd, dat komt door?
Oh wacht, hij had gewoon hem niet op straat moeten parkeren, maar in de garage.
Hij had gewoon lekker zijn spullen uit de auto moeten halen. Je WEET dat er autodieven zijn en je WEET dat je ze niet tegenhoudt.
quote:
Dat omaatje laatst, overvallen door een tasjesdief.
Oh wacht moet ze maar niet zo opvallend oud doen.
Daar valt nu eenmaal niets aan te doen he...
  donderdag 1 september 2005 @ 07:14:08 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155706
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:08 schreef popolon het volgende:
Ik bedoelde ermee dat je het normaal vind en er om loopt te vragen, ongeacht of je met tien of twintig camera's om je lijf loopt.
Iedereen WEET dat straatrovers het op toeristen munten. Als je dan al bang bent om beroofd te worden dan tel je toch gewoon 1+1 op?

Wie is nou 'gekker'?

1. Ik, omdat ik zeg dat je het uitlokt en erom vraagt omdat je je als een uithangbord gedraagt.

2. Die toerist die willens en weten zich toch toch als uithangbord gedraagt ook al WEET hij dat hij een favoriet doelwit is maar dit toch doet omdat 'hij ook principes heeft' en je volgens zijn principes gewoon over straat moet kunnen zonder problem? (dit vinden we ALLEMAAL maar het KAN niet. Sim-pel)
  donderdag 1 september 2005 @ 07:19:50 #36
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30155734
Je bent al aardig aan het verzuren, achterdocht ten top.

Ben blij dat ik niet zo hoef te leven.
pi_30155743
Toeristische homo's zijn helemaal de bom bij de rifnegers natuurlijk.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 1 september 2005 @ 07:21:43 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30155745
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

U is vroeg!
Het is warm he, dus vroeg wakker
U ook trouwens, hoe komt dat zo?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30155751
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:21 schreef Vampier het volgende:
Toeristische homo's zijn helemaal de bom bij de rifnegers natuurlijk.
moeten ze maar niet zo homoërig erbij lopen, dan vraag je erom in elkaar gerost te worden natuurlijk.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:22:56 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155752
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:19 schreef popolon het volgende:
Je bent al aardig aan het verzuren, achterdocht ten top.

Ben blij dat ik niet zo hoef te leven.
Ik ben tenminste niet naïef. Trouwens, ik gedraag met zo alleen op vakantie. En het voordeel is dat ik 3 minuten 'in de stress' zit bij het uitzoeken van wat wel meenemen en wat niet dat ik de hele dag zorgeloos op pad kan. Denk daar maar eens over na.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:26:07 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155771
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:21 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het is warm he, dus vroeg wakker
U ook trouwens, hoe komt dat zo?
Ik ben nóg wakker
Films gekeken vannacht wat ik was gisteren laat wakker en kon niet slapen.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:26:33 #43
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155773
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:23 schreef allsystemshalt het volgende:
@ Nembronic,

Dus u is van mening dat diefstal legaal is omdat mensen het uitlokken dmv bezittingen te hebben ?
Doe eens niet zo dom.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:31:42 #44
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30155806
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik ben nóg wakker
Films gekeken vannacht wat ik was gisteren laat wakker en kon niet slapen.
Lekker man!
Ik heb helaas nooit echt iemand om die films zo 's nachts mee te kijken (vriend heeft egwoon degelijk werk dus moet vroeg op ), anders zou ik het ook vaker doen hoor, heerlijk!
Net wel een uur op het balkon gezeten, maar wat is er lekkerder dan midden in de nacht een film kijken, stukje buiten fietsen e.d. en dan lekker overdag slapen
pi_30155821
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:22 schreef milagro het volgende:

[..]

moeten ze maar niet zo homoërig erbij lopen, dan vraag je erom in elkaar gerost te worden natuurlijk.
Net zoals blonde meisjes erom vragen om verkracht te worden omdat ze nooit hun poten kunnen thuishouden als hun hormen aan de kook raken.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 1 september 2005 @ 07:34:14 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155829
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:31 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Lekker man!
Ik heb helaas nooit echt iemand om die films zo 's nachts mee te kijken (vriend heeft egwoon degelijk werk dus moet vroeg op ), anders zou ik het ook vaker doen hoor, heerlijk!
Net wel een uur op het balkon gezeten, maar wat is er lekkerder dan midden in de nacht een film kijken, stukje buiten fietsen e.d. en dan lekker overdag slapen
's Nachts fietsen of lopen

Weet je zeker dat je een vriendje hebt?

ik ga in ieder geval NU naar bed.... ZZZZZZ
  donderdag 1 september 2005 @ 07:37:01 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30155844
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:33 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Look who is talking.
Jij. Jij verdraait mijn woorden en trekt conclusies die je helemaal niet moet trekken. Zelfde geldt voor 'verkrachten door kort rokje' etc.
pi_30155852
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Jij. Jij verdraait mijn woorden en trekt conclusies die je helemaal niet moet trekken. Zelfde geldt voor 'verkrachten door kort rokje' etc.
  donderdag 1 september 2005 @ 07:40:18 #50
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30155855
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

's Nachts fietsen of lopen

Weet je zeker dat je een vriendje hebt?

ik ga in ieder geval NU naar bed.... ZZZZZZ
Weet het helaas heel zeker
Slaap lekker!
pi_30155887
Ach, 3 keer beroofd, en 3 keer door buitenlanders.

Dus bij deze: het zijn heeeel vaak buitenlanders.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  donderdag 1 september 2005 @ 08:07:01 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30156050
quote:
Veel Aziaten (in elk geval Taiwanezen, Japanners, Singaporezen, etc) zijn inderdaad een beetje naief wat criminaliteit betreft. De reden is dat die landen een veel lagere criminaliteit hebben dan NL.
Gaan we hen nu verwijten dat zij hun samenleving beter op orde hebben dan wij en ze het het daarom abnormaal vinden om openlijk op straat beroofd te worden ?

Overigens lopen ze lang niet allemaal met een camera om hun nek. Ze worden er vaak uitgepikt omdat men vanwege hun Aziatische uiterlijk aanneemt dat ze rijk zijn en naief en daarnaast zijn ze vaak fysiek wat kleiner (lekker laf dus).
Mijn reisverslagen
pi_30156091
Uitlokking en dus terechte beroving?? wat een bullshit zeg.
pi_30156102
quote:

Jij bent echt getikt!
pi_30156144
Ik denk dat je in grote steden zowiezo moet uitkijken, of het nu buitenlanders zijn of (blanke) junks
  donderdag 1 september 2005 @ 08:28:36 #56
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_30156286
Marokkaan-achtigen

Nie sloan mo schuppe!
pi_30156330
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:28 schreef Sas22 het volgende:
Marokkaan-achtigen

quote:

Heb je weleens van Algerijnen ( ) gehoord?
  donderdag 1 september 2005 @ 08:43:17 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30156456
Zo zie je maar weer wat voor een geweldig imago ons mooie land heeft! Naast hoeren en drugs staat Amsterdam nu ook al bekend om zijn grijpgrage Marocs. En kom nou niet aan met "een Aziaat loopt rond om beroofd te worden".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30156457
Zandnegers
'The Less you know, The more you believe'
  donderdag 1 september 2005 @ 08:46:25 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30156502
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
Zandnegers
Lijpe Mocro-flavour!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 1 september 2005 @ 08:51:33 #61
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30156576
Graag ontopic houden, en geen flauwekul reakties plaatsen hier
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 1 september 2005 @ 08:54:43 #62
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30156636
Voor degenen die roepen dat je je niet als toerist moet gedragen: het is natuurlijk van de zotte dat je je niet over straat kunt begeven zonder beroofd te worden op basis van je uiterlijk. Ja, ik weet dat het zo is, maar dat is natuurlijk nooit een excuus. Milagro heeft gelijk: als je dat zegt, dan zeg je ook dat een overduidelijke homo er om vraagt in elkaar gerost te worden, of een meisje van 18 in de zomer in burqa door Amsterdam moet op straffe van verkrachting.

TS stelt een probleem aan de orde. En natuurlijk moeten allerlei figuren weer melden dat het niet komt door de types die beschreven worden, maar door het gedrag van de slachtoffers. Terwijl het probleem gewoon ligt aan een stel etterbakken waar de politie niet voldoende achteraan zit, en waarvan blijkbaar wordt genegeerd of verzwegen dat ze een probleem vormen.

Het probleem dat ik van binnen de (Amsterdamse) politie te horen krijg is dit: Omdat er onvoldoende tijd en midddelen beschikbaar worden gemaakt om achter dit soort groepjes aan te gaan geeft de samenleving een signaal af. Het signaal dat je in Nederland rustig kunt roven omdat de pakkans en de er op volgende straf zo klein zijn dat het de moeite waard is om het als beroep te kiezen.

Nederland moet zich veel drukker gaan maken om zijn imago. We maken ons niet druk over hoe ons drugsbeleid in het buitenland wordt uitgebeeld, en we maken ons niet druk over hoe toeristen thuis vertellen dat het er in Nederland toe gaat. Toch leveren beide praatjes ons veel schade op, want veel mensen zullen erdoor besluiten niet naar Nederland te komen als toerist, en ik heb zelfs mensen gesproken die om dit soort vakantieervaringen van vrienden en collega's besloten om hun Europese vestiging niet in Nederland te plaatsen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30156693

Kijk ze nu eens uitlokken
pi_30156700
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gaan we hen nu verwijten dat zij hun samenleving beter op orde hebben dan wij

- gelukkig woon je daar nu
- wel veel kleine meisjes daar he, en niet duur
- politie kun je zo omkopen als ze je betrappen
- op drugsgebruik staan naar mijn idee wel erg zware straffen
etc etc etc.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30156715
Moet je die domme spleetoog nou zien met die tas zo open en bloot!
pi_30156739
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
- politie kun je zo omkopen als ze je betrappen
Je bent er nog nooit geweest hè?
Vast niet verder gekomen dan de camping in Lunteren.
  donderdag 1 september 2005 @ 09:02:07 #67
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30156760
quote:
Op donderdag 1 september 2005 08:58 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]

Kijk ze nu eens uitlokken
Gelukkig is uitlokking ook strafbaar. Door naar PI Overamstel met die gasten!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30156824
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:01 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Je bent er nog nooit geweest hè?
Vast niet verder gekomen dan de camping in Lunteren.
Ik overdrijf gewoon omdat ik zo kotsziek wordt van al die kneuzen die lopen te zeiken dat het elders allemaal beter is geregeld. Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.
Fiets
pi_30156840
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
dat het elders allemaal beter is geregeld.
Is toch ook zo?
quote:
Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.
Dat betwijfel ik dus ernstig.
pi_30156927
Wat een leuk topic weer.

Iemand zegt dat je berovingen kunt voorkomen door goed op je spullen te letten en de mensen die het daar niet mee eens zijn leggen die uitspraak uit alsof de slachtoffers het hebben uitgelokt en het hun eigen schuld is.
Tussen goed op je spullen letten en een misdaad uitlokken zit een heel groot verschil hoor.
pi_30156942
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:06 schreef SteveBallmer het volgende:

Geef dan eens voorbeelden waar het volgens jou beter vertoeven is dan Nederland.
pi_30156961
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:06 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Is toch ook zo?
[..]

Waarneer is een land dan naar jou idee goed geregeld?
Als de bevolking geen inspraak heeft, je je eigen verzekering voor ziekenzorg moet regelen? er dus geen basis verzekering is, je je eigen oude dag moet regelen, je geen belasting hoeft te betalen, de criminaliteit 0,0, alleen de rijke mensen een opleiding kunnen volgen?
Ik snap het nooit, leg het mij eens uit.

Ik ben zelf dol op de verzorgingsstaat helaas is het huidige kabinet ervan overtuigd dat deze beetje voor beetje afgebouwd moet worden.
Fiets
  donderdag 1 september 2005 @ 09:48:10 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30157568
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.
Ik vind NL in het algemeen ook helemaal geen slecht land om te leven, maar wat dit aspect betreft kunnen we heel wat leren van sommige andere landen.

Ik vind het heerlijk om hier in Taiwan te leven, een land met weinig criminaliteit, weinig lomp en onbeschoft gedrag, mensen die op een kluitje wonen (3x zo dicht bevolkt als NL) maar elkaar veel meer de ruimte geven dan in NL, geen vandalisme, etc.
Er zijn hier ook genoeg dingen die minder goed zijn dan in NL, maar wat zou het mooi zijn als we bovenstaande dingen ook in NL hadden...
Mijn reisverslagen
pi_30157793
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Geef dan eens voorbeelden waar het volgens jou beter vertoeven is dan Nederland.
Noorwegen
pi_30157914
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:00 schreef juliusbackpacking het volgende:

Noorwegen
Dat is er maar 1.
Dan hoort Nederland nog steeds bij de betere landen om in te leven.
pi_30158038
quote:

[..]

Wat een onzinredering. Dus mocht ik vinden dat je een raar smoelwerk hebt, dan MOET ik je een knal geven? Dat slaat toch nergens op? Beetje zelfdiscipline mag wel zeg.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_30158433
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:06 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is er maar 1.
Daar gaat het niet om, er zijn genoeg landen waar het veel slechter gaat dan hier, maar dat neemt niet weg dat het in nederland sterk achteruit aan het gaan is. Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.

De hele zorgstaat wordt met de grondgelijk gemaakt en de samen leving wordt steeds harder. Het individu dat telt, ikke ikke ikke en de rest.....
pi_30158606
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:28 schreef juliusbackpacking het volgende:

Daar gaat het niet om
Daar gaat het wel om.
Diegene op wie ik reageerde zegt dat hij betwijfeld dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.

Als jij maar één land kunt verzinnen waar het beter vertoeven is, dan is het gewoon zo dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.
quote:
Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.
Sorry hoor, maar daar geloof ik echt niks van.
pi_30158972
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:35 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om.
Diegene op wie ik reageerde zegt dat hij betwijfeld dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.

Als jij maar één land kunt verzinnen waar het beter vertoeven is, dan is het gewoon zo dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.
[..]

Sorry hoor, maar daar geloof ik echt niks van.
Gelukkig beschouw ik het niet als een levensdoel jou ergens van te overtuigen.
pi_30159228
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:28 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, er zijn genoeg landen waar het veel slechter gaat dan hier, maar dat neemt niet weg dat het in nederland sterk achteruit aan het gaan is. Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.

De hele zorgstaat wordt met de grondgelijk gemaakt en de samen leving wordt steeds harder. Het individu dat telt, ikke ikke ikke en de rest.....
Maar om nu meteen elke keer te zeggen dat het in andere landen zoveel beter is vind ik te ver gaan.
dat van die gezondheidszorg geloof ik btw ook niet.
Fiets
pi_30159341
ik ben het eens met Nembrionic eigenlijk...

het is zeker waar dat criminaliteit beter aangepakt zou moeten worden door de politie, maar als jij in Parijs of Rome met de metro gaat, probeer je er zelf ook zoveel mogelijk aan te doen om niet beroofd te worden.

Het lijkt me niet meer dan logisch om bepaalde maatregelen te nemen, zoals nooit je bagage op de grond zetten, en er met je rug naartoe staan. Of je portemonnee in je broekzak te stoppen, i.p.v. je kontzak.

Men weet dat er zakkenrollers rondlopen, dat de politie niet overal een toeziend oog kan houden, dat de metro een gevaarlijke plaats is. Zelf verantwoordelijkheid nemen voor je spullen dus, in plaats van (deels terecht) alle schuld op de politie te schuiven.

Uitlokking is misschien niet het juist woord voor Aziaten. Maar als je je even verplaatst in de gedachtengang van een zakkenroller/berover: pak je iemand die makkelijk te beroven is/eruit ziet alsof hij geen rekening houdt met je, of iemand die niet open en bloot met zijn waardevolle spullen rondloopt, en je dus niet eens zeker bent of hij zijn portemonnee wel bij heeft...

Rekening houden met je omgeving is misschien niet idealistisch, het zou immers overal veilig moeten zijn, maar zeker wel verstandig als je de kans op zakkenrollen/beroving wil verkleinen.

tering, wat een verhaal
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_30160227
99% van de straatroven in Rotterdam alleen al worden gedaan door niet westerse allochtonen (afrikaanse afkomst en islamitische afkomst)
pi_30160311
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:23 schreef Isabeau het volgende:
dus?

zijn alle allochtonen in Amsterdam dan neger en moslim? nee

het is een feit, al heb je een stad met maar 10% allochtoon en dat is neger en of moslim, dan veroorzaken die al meer dan de helft al niet meer dan 3 kwart van de criminaliteit
pi_30160536
quote:
Op donderdag 1 september 2005 07:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

aanpassen aan de crimineel..........

ik wil liever dat ze gewoon verwijderd worden van de maatschappij
pi_30160566
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:31 schreef Pagangod het volgende:
99% van de straatroven in Rotterdam alleen al worden gedaan door niet westerse allochtonen (afrikaanse afkomst en islamitische afkomst)
bron?
Fiets
pi_30160857
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:06 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is er maar 1.
alle blanke landen waar nauwelijks buitenlanders wonen zijn geweldig (kwa buitenlanders alleen doelend op bepaalde negers en moslims).

De nederlandse steden zijn niet zo bagger geworden door een stel blanke gabbers knaapje
pi_30160912
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Pagangod het volgende:

alle blanke landen waar nauwelijks buitenlanders wonen zijn geweldig (kwa buitenlanders alleen doelend op bepaalde negers en moslims).
geef dan eens een paar concrete voorbeelden.
Ik zou niet weten welke landen daar voor in aanmerking komen.
Overal wonen wel niet blanke mensen.
pi_30160999
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Pagangod het volgende:

[..]

De nederlandse steden zijn niet zo bagger geworden door een stel blanke gabbers knaapje
edit: netjes blijven

[ Bericht 11% gewijzigd door Conflict op 01-09-2005 14:51:34 ]
Fiets
pi_30161130
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

bron?
99% R'damse straatrovers allochtoon
pi_30161200
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:51 schreef calvobbes het volgende:

[..]

geef dan eens een paar concrete voorbeelden.
Ik zou niet weten welke landen daar voor in aanmerking komen.
Overal wonen wel niet blanke mensen.
Scandinavie is geweldig

nieuw zeeland ook, en de oorspronkelijke bewoners kan ik natuurlijk niet zien als buitenlanders

ga anders in die leuke buurten wonen in rotterdam amsterdam den haag en het kanaleneiland in utrecht
pi_30161501
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Pagangod het volgende:

Scandinavie is geweldig
Ook daar wonen niet blanke mensen
quote:
ga anders in die leuke buurten wonen in rotterdam amsterdam den haag en het kanaleneiland in utrecht
Want?
Is dat een goede afspiegeling van hoe Nederland in zijn geheel is?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:53:30 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30163063
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:07 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ook daar wonen niet blanke mensen
[..]
Klopt! Sta ik in Malmö voor een stoplicht, stopt er een BMW naast me die bij groen met gigantisch gierende banden wegrijdt, mij in een smerige rubberlucht achterlatend. De bestuurder? Een Marokkaan. Toeval?

Overigens wordt het noordelijker snel beter.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30163107
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Pagangod het volgende:

[..]

Scandinavie is geweldig

nieuw zeeland ook, en de oorspronkelijke bewoners kan ik natuurlijk niet zien als buitenlanders

jah, in nieuwzeeland zijn de blanken de boeven. Zij hebben de oorspronkelijke bewoners onderdrukt dus dat zal je wel aanspreken.
Fiets
pi_30164334
In Griekenland zijn er weinig buitenlanders (behalve Albaniers (Albanezen? )) en weinig criminaliteit
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_30164360
toevallig is iemand die ik ken gisteren hier op het centraal station beroofd van een heleboel geld.
door 2 marokkanen.
nu is het wel leiden, maarja.

hier wil ik overigens niks mee bevestigen, noch ontkrachten..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_30164637
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:30 schreef rameijer het volgende:
In Griekenland zijn er weinig buitenlanders (behalve Albaniers (Albanezen? )) en weinig criminaliteit
Ik ben toevallig afgelopen maand nog in Athene geweest. En daar zag ik ook veel afrikanen.

Daarnaast is de criminaliteit in Athene zeker niet minder dan in Amsterdam ofzo. Iemand die daar woont vind Amsterdam veiliger dan Athene.
pi_30165742
Qua criminaliteit (waar het hier om gaat) is Noorwegen misschien wel beter, maar ik mis toch wel "mijn turkse winkel op-de-hoek" hoor.
Waar moet ik nu blgur kopen dan? kikkererwten is er ook moeilijk vinden... of tamari... maar ja, ik kook dan ook moeilijk. Maar dit is meer een onderdeel van mijn leven dan criminatliteit.
Verder hebben ze daar meer ingevroren groente, en zijn de 'verse' groente ingevroren vervoerd (vanuit Nederland), waardoor ze binnen 2 dagen geconsumeerd moeten worden.
And the druids turn to stone...
pi_30166495
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik ben toevallig afgelopen maand nog in Athene geweest. En daar zag ik ook veel afrikanen.

Daarnaast is de criminaliteit in Athene zeker niet minder dan in Amsterdam ofzo. Iemand die daar woont vind Amsterdam veiliger dan Athene.
Ik ben verhuisd van Amsterdam naar Athene

En ik vind het hier toch echt wel veiliger, al is het alleen maar omdat er geen Kutmarokkanen zijn

Er zijn wel veel Afrikanen, maar die zijn allemaal straatventers

Is diegene in Athene ook een FOK!ker toevallig?
the shore
pi_30168925
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rameijer het volgende:

En ik vind het hier toch echt wel veiliger, al is het alleen maar omdat er geen Kutmarokkanen zijn
Dat verschil zegt al genoeg over het verschil in veiligheidsgevoel bij mensen
  donderdag 1 september 2005 @ 16:16:47 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30169609
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wat een onzinredering. Dus mocht ik vinden dat je een raar smoelwerk hebt, dan MOET ik je een knal geven? Dat slaat toch nergens op? Beetje zelfdiscipline mag wel zeg.
Spuit 11 geeft ook modder Lees het topic eens door.
  donderdag 1 september 2005 @ 16:17:01 #101
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30169619
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:10 schreef calvobbes het volgende:
Wat een leuk topic weer.

Iemand zegt dat je berovingen kunt voorkomen door goed op je spullen te letten en de mensen die het daar niet mee eens zijn leggen die uitspraak uit alsof de slachtoffers het hebben uitgelokt en het hun eigen schuld is.
Tussen goed op je spullen letten en een misdaad uitlokken zit een heel groot verschil hoor.
Kijk...jij begrijpt het!
  donderdag 1 september 2005 @ 16:18:13 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30169656
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:40 schreef Pagangod het volgende:

[..]

aanpassen aan de crimineel..........

ik wil liever dat ze gewoon verwijderd worden van de maatschappij
Dat wil iedereen. Maar kan dat? Gebeurt dat? Nee. Dus het is verschrikkelijk dom om er geen rekening mee te houden.
pi_30178090
Waarom snapt niemand dat je gewoon niet naar A'dam moet gaan, Utrecht is veel leuker
pi_30197991
Heeft Utrecht dan net zoveel coffeshops, sexwinkels, bloemenmarkten, Paleizen, Dammen, Pleinen, trams, parken, clubs, hoeren en junks als Amsterdam?
the shore
pi_30198484
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:29 schreef rameijer het volgende:
Heeft Utrecht dan net zoveel coffeshops, sexwinkels, bloemenmarkten, Paleizen, Dammen, Pleinen, trams, parken, clubs, hoeren en junks als Amsterdam?
Nee, daarom is Utrecht ook leuker
  zaterdag 17 september 2005 @ 01:42:43 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30655412
Update:
Alweer een collega beroofd van een laptop, dit keer op station Duivendrecht.
En alweer door een groep marokkaan-achtigen

Btw: ik hoop maar voor die marokkaan dat ie met een Chinese Windows versie kan omgaan
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:18:09 #107
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30655797
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:42 schreef SeLang het volgende:
Update:
Alweer een collega beroofd van een laptop, dit keer op station Duivendrecht.
En alweer door een groep marokkaan-achtigen

Btw: ik hoop maar voor die marokkaan dat ie met een Chinese Windows versie kan omgaan
Ow, die is gevonden op Utrecht CS een paar weken geleden.
- Privacy Matters
pi_30656290
Ja, leuk land toch inmiddels dat Nederland? Ik heb medelijden met de toeristen die naar een van de grote steden komen, met de hoop om daar blonde meisjes op klompen, tulpen en molens te zien. Ze komen het CS uit en het enige wat ze zullen zien zijn aggressieve, botte mensen. Over de dam lopend zien ze bijna niets dan mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk... vrouwen met hoofddoeken en Marokkanse of Turkse kerels die continue "he, psst, want some coke?" vragen. "is dit nou Nederland?" hoor ik ze al beteuterd tegen elkaar zeggen. Toch maar van monument naar monument lopend, het enige wat er nog een beetje aan herinnert dat ze toch echt in NL zijn, wordt hun camera gestolen door iemand op een scooter en de portemonnee blijkt gejat, nadat iemand 'zomaar' tegen ze aan liep.

Want dat ze een camera om hun nek hebben betekent natuurlijk meteen dat ze bestolen mogen worden, volgens bepaalde users hier. Wat een vreselijk trieste houding.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 17 september 2005 @ 05:01:31 #109
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30656510
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 03:38 schreef StefanP het volgende:
Want dat ze een camera om hun nek hebben betekent natuurlijk meteen dat ze bestolen mogen worden, volgens bepaalde users hier. Wat een vreselijk trieste houding.
Als je op mij doelt dan heb je er dus echt niets van begrepen.
Ik heb niets gezegd over "mogen".

Anyway...dit hele gebeuren vindt in elk land, in elke grote stad plaats. Dus waar hebben we het over? Waar SeLang zit worden vast ook smerige dingen uitgevreten. Maar daar hoor je hem weer niet over natuurlijk. Relnicht....
pi_30656525
Oosterse mensen zijn nu eenmaal een mooi doelwit, over het algemeen wat kleiner, als ze al hier zijn ook wat ruimer bedeeld, leuke gadgets bij en ze spreken de taal niet...ideaal tenzij je tegen kungfu Billie oploopt als overvaller. Houdt niet in dat ik dat normaal vindt hoor, al die rotgastjes die het "mijn en dijn" principe niet snappen en uberhaupt beroerde omgangsvormen bezigen.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  zaterdag 17 september 2005 @ 05:27:44 #111
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_30656535
Ach Selang,

Ik ben deze zomer met een " vriendin" door Nederland getrokken. Er waren dagen bij dat ze alleen met de trein moest naar de steden die ze wilde bekijken,omdat ik moest werken. Ze had in Amsterdam de eerste dag wel wat gezeik gehad met mocro's bij het station, maar dat is ook niet verwonderlijk en dan nog als je de kansen gaat berekenen....

Het ergste vondt ze het zuiden....waar ik dus vandaan kom... ( ja ik werd er wel pissed om). Ze werd aangesproken door een meisje dat voor het wereld natuur fonds (breda) bezig was en mijn vriendin gaf aan dat ze geen nederlands sprak... vervolgens is ze door het hele centrum van Breda lastig gevallen door 4 mocro's ... Ze is toen een cafe in gelopen ( O'mearas..ierse pub) waar de barman ( iers) de mocro die naar binnen was gekomen weer naar buiten heeft gestuurd. ( praise to Kenny .. )

Dat was zo ongeveer het ergste, omdat ze toen alleen was... voor de rest... In Utrecht en in Maastricht zijn WE ook wel redelijk lastig gevallen al was het maar schelden tot het moment dat ik terug begon te praten ( kut het is geen amerikaan?!) maar dan nog.Het feit dat ik met een Amerikaanse rondliep was al erg genoeg voor de " niet blanke mens" .

Nu weet iedereen wel dat de helft van NL een hekel schijnt te hebben aan Amerikanen .. en ik gok nu dat het bij de Wannabe Nederlanders 70% tot 99% is, maar het is maar een dekmantel .. jatten en geld is de hoofdzaak.. dus het is heel simpel volgens hun.. zie je een spleetoog bij centraal ... " moeilijk doen"
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zaterdag 17 september 2005 @ 07:18:01 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30656616
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 05:01 schreef Nembrionic het volgende:
Waar SeLang zit worden vast ook smerige dingen uitgevreten. Maar daar hoor je hem weer niet over natuurlijk. Relnicht....
Het punt is dat ik hier (in Taiwan) nu al 2 jaar woon en nog nooit iets vervelends heb meegemaakt.
Maar mijn Taiwanese collega's zetten één voet in Nederland en worden meteen beroofd.
In geen enkel geval waren de plegers van het misdrijf autochtone Nederlanders.
(En het gaat hier dus niet om één incident)
Mijn reisverslagen
pi_30657219
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 07:18 schreef SeLang het volgende:

Het punt is dat ik hier (in Taiwan) nu al 2 jaar woon en nog nooit iets vervelends heb meegemaakt.
Ik woon ook al 25 Jaar in Nederland.
En heb ook nog nooit een beroving meegemaakt.

Het is gewoon een feit dat toeristen een makkelijke prooi zijn voor dergelijke diefstallen. En dat is niet alleen in Nederland zo, dat is overal ter wereld zo. In Amsterdam zijn het dan misschien veel Mocro's in Parijs weer anderen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:04:58 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30657476
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik woon ook al 25 Jaar in Nederland.
En heb ook nog nooit een beroving meegemaakt.

Het is gewoon een feit dat toeristen een makkelijke prooi zijn voor dergelijke diefstallen. En dat is niet alleen in Nederland zo, dat is overal ter wereld zo. In Amsterdam zijn het dan misschien veel Mocro's in Parijs weer anderen.
In Parijs zijn het Algerijnen en Tunesiërs. Niet dat je 't verschil ziet verder...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30657488
Hoe ging die beroving in Duivendrecht eigen Selang?

Ik was afgelopen maandag nog op dat station en daar zag ik veel beveiliging en veel andere mensen rondlopen. Lijk mij niet echt een goed werkterrein waar een groep iets gaat stelen. Dat valt zo op en overal hangen camera's, dus die worden zo gezien.
's Avonds is er nog meer bewaking en toegangscontrole.

Heeft die niet gewoon de computer naast zich neergelegd toen die even zat en is die toen niet stiekem meegenomen?
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:09:06 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30657527
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:05 schreef calvobbes het volgende:
Heeft die niet gewoon de computer naast zich neergelegd toen die even zat en is die toen niet stiekem meegenomen?
Blijft diefstal hoor!

Ik kom ook regelmatig op Duivendrecht en moet zeggen dat ik er 0,0 bewaking heb gezien. Wat ik wel debiel vond was dat langs de weg die van station Duivendrecht naar de Arena loopt, om de zoveel meter bordjes hangen dat je op moet passen dat je mobiel niet wordt gejat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30657562
tekenend topic over de randstad inderdaad.

Mag hopen dat het de rest van nederland niet zo wordt als in de randstad, maar ik vrees ervoor....
And then there were syntax-errors
pi_30657593
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:09 schreef Duvel het volgende:

Blijft diefstal hoor!
Jawel maar dan vind ik het knap dat diegene zeker weet dat het een stel Marokkanen waren.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:19:26 #119
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30657649
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Parijs zijn het Algerijnen en Tunesiërs. Niet dat je 't verschil ziet verder...

ontopic: Ik blijf erbij dat toeristen makkelijke prooien zijn. In Nederland ben ik nog nooit bestolen. Maar in mijn afgelopen 4 vakanties (Spanje, Frankrijk, Turkije, Egypte) is er minimaal 1 poging gedaan tot...
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:23:00 #120
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30657709
Misschien dat er nog iets anders meespeelt. Het feit dat een bepaald soort mensen gewoon makkelijkere slachtoffers zijn. Zoals ik schreef in mijn vorige post ben ik nog nooit bestolen in nederland. Mijn vrouw daarentegen is al een keer of 3 / 4 het slachtoffer geworden van diefstal.

(waarvan 2 keer in amsterdam )
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:30:11 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30657835
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:05 schreef calvobbes het volgende:
Hoe ging die beroving in Duivendrecht eigen Selang?

Ik was afgelopen maandag nog op dat station en daar zag ik veel beveiliging en veel andere mensen rondlopen. Lijk mij niet echt een goed werkterrein waar een groep iets gaat stelen. Dat valt zo op en overal hangen camera's, dus die worden zo gezien.
's Avonds is er nog meer bewaking en toegangscontrole.

Het was een groepje die om ze heen kwam staan en aan een kant een hoop herrie etc maakte. Dat leidde de aandacht af. Vervolgens griste eentje aan de andere kant de laptop weg.
Bewaking was op dat moment kennelijk nul, want ze hebben nog gezocht naar een politieburo of iets dergelijks om daar aangifte te doen (maar niet gevonden).

Er wordt bij ons nu gewaarschuwd voor marokkaan-achtigen als er business trips naar NL worden gemaakt omdat binnen korte tijd meerdere mensen zijn beroofd. Er zijn ook mensen die Duivendrecht vermijden, maar ik weet niet of overstappen via Amsterdam CS echt minder risico heeft.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:34:18 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30657904
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:19 schreef Echo99 het volgende:
Ik blijf erbij dat toeristen makkelijke prooien zijn.
Het gaat hier in alle gevallen om zakelijke reizigers.
En natuurlijk zijn die kwetsbaarder, want ze hebben vaak bagage bij zich dus kunnen moeilijker achter daders aanrennen, ze kennen de taal niet, ze kennen de omgeving niet, ze voelen zich geintimideerd als ze met één of twee zijn en door een groep worden belaagd, etc.
Daarnaast zijn oost-Aziaten vaak een beetje naief omdat in hun eigen land de criminaliteit veel lager is.
Mijn reisverslagen
pi_30657928
quote:
Op donderdag 1 september 2005 05:06 schreef SeLang het volgende:

Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving.
Ja, hoor, elke dag staan er nog blanke zelfhaters op de Dam die verkondigen dat het toch allemaal te wijten is aan die blanke. Oftewel: waar heb je het over?

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 17-09-2005 10:40:51 ]
pi_30657948
Overdag zijn er in ieder geval gewoon mensen bij de kaartverkoop loketten en in de winkeltjes. En 's avonds zijn er dus toegangs controles. Lijkt me sterk dat die jouw collega's niet hadden kunnen vertellen of er een politiebureau in de buurt is.

Ik denk trouwens dat jullie beter gezegd kan worden veel beter op jullie spullen te letten. Straks word je dan niet beroofd door Marokkanen, maar is er op Utrecht CS een junk die de spullen jat.
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:38:51 #125
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30657989
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het gaat hier in alle gevallen om zakelijke reizigers.
En natuurlijk zijn die kwetsbaarder, want ze hebben vaak bagage bij zich dus kunnen moeilijker achter daders aanrennen, ze kennen de taal niet, ze kennen de omgeving niet, ze voelen zich geintimideerd als ze met één of twee zijn en door een groep worden belaagd, etc.
Daarnaast zijn oost-Aziaten vaak een beetje naief omdat in hun eigen land de criminaliteit veel lager is.
Oke. Het wordt ontheemden zou beter op zijn plaats zijn. Maar om bovengenoemde redenen zijn ze inderdaad kwetsbaarder.
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 17 september 2005 @ 10:41:46 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30658036
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:36 schreef calvobbes het volgende:
Overdag zijn er in ieder geval gewoon mensen bij de kaartverkoop loketten en in de winkeltjes. En 's avonds zijn er dus toegangs controles. Lijkt me sterk dat die jouw collega's niet hadden kunnen vertellen of er een politiebureau in de buurt is.
Jij kunt het een sterk verhaal vinden maar zo is het gewoon gebeurd.
Ik weet dat ze op zoek zijn geweest naar een politieburo o.i.d. maar niet gevonden (ik weet niet welk tijdstip het was) en toen zijn ze verder gereisd en hebben ergens anders aangifte gedaan
Mijn reisverslagen
pi_30658212
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:41 schreef SeLang het volgende:

Jij kunt het een sterk verhaal vinden maar zo is het gewoon gebeurd.
Ik zeg niet dat het een sterk verhaal is, ik kan moeilijk beoordelen of het wel of niet gebeurd is. Maar uit jouw verhalen krijg ik wel het idee dat die collega's van jou er als een makkelijk prooi bijlopen en niet weten wat te doen.

Met wat simpele voorbereiding, voorlichting en goed op je spullen letten kun je dit soort dingen makkelijk voorkomen. Zorg dat je zo weing tassen bij je hebt zodat je die makkelijk kunt beschermen, zorg dat je niet laat zien dat je een laptop bij je hebt als je die niet goed in de gaten kunt houden etc.

Berovingen van toeristen zijn gewoon een irritant wereldwijd fenomeen en dat is al jaren zo. Dat doort dingen kun je echt wel makkelijk voorkomen door gewoon zelf je spullen goed in de gaten te houden.
Daarmee zeg ik niet dat het hun eigen schuld is, maar dat ze het wel hadden kunnen voorkomen.
De politie en verzekering lachen je tenminste ook uit als er spullen uit je auto of huis zijn verdwenen als je de deur open had staan.
pi_30658394
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een sterk verhaal is, ik kan moeilijk beoordelen of het wel of niet gebeurd is. Maar uit jouw verhalen krijg ik wel het idee dat die collega's van jou er als een makkelijk prooi bijlopen en niet weten wat te doen.

Met wat simpele voorbereiding, voorlichting en goed op je spullen letten kun je dit soort dingen makkelijk voorkomen. Zorg dat je zo weing tassen bij je hebt zodat je die makkelijk kunt beschermen, zorg dat je niet laat zien dat je een laptop bij je hebt als je die niet goed in de gaten kunt houden etc.

Berovingen van toeristen zijn gewoon een irritant wereldwijd fenomeen en dat is al jaren zo. Dat doort dingen kun je echt wel makkelijk voorkomen door gewoon zelf je spullen goed in de gaten te houden.
Daarmee zeg ik niet dat het hun eigen schuld is, maar dat ze het wel hadden kunnen voorkomen.
De politie en verzekering lachen je tenminste ook uit als er spullen uit je auto of huis zijn verdwenen als je de deur open had staan.
Ga toch weg man, kijk om je heen in amsterdam of rotterdam en probeer het te zien door de ogen van een toerist. Als je een marokkaanse toerist bent denk je dta je een ronde hebt gereist en weer thuis bent. alleen dan wel met het uitschot en niet met de echte bevolking van je thuisland.

Ik zou zeggen leg je spullen in een kluis thuis en ga in lompen over straat om niet bestolen te worden... dat helpt
And then there were syntax-errors
pi_30658429
hier wordt je beroofd door de belastingdienst
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30658986
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:56 schreef UberPhreak het volgende:

Ga toch weg man, kijk om je heen in amsterdam of rotterdam en probeer het te zien door de ogen van een toerist. Als je een marokkaanse toerist bent denk je dta je een ronde hebt gereist en weer thuis bent. alleen dan wel met het uitschot en niet met de echte bevolking van je thuisland.

Dat heeft niks met mijn opmerking dat je een berovin / diefstal kunt voorkomen te maken.
Dat is gewoon een "lekker schelden op allochtonen" reactie.
quote:
Ik zou zeggen leg je spullen in een kluis thuis en ga in lompen over straat om niet bestolen te worden... dat helpt
Dat helpt zeker. Maar dat is wel een uiterste.
Er is ook wel een gulden middenweg te vinden hoor
  zaterdag 17 september 2005 @ 11:58:39 #131
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_30660162
En laten we het nu eens over de Chinese triades hebben! Waar zijn zij? Waarom zorgen ZIJ niet voor hun reizende landgenoten?! Hè?! Nou?!

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:37:27 #132
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_30661154
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
hier wordt je beroofd door de belastingdienst
rooie rakker.
Lang leve mij! *O*
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:39:13 #133
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30661204
Klopt, in buitenland ziet men wel in dat het hier goed fout gaat met al die multiculturele elementen. Alleen de kaaskopjes zelf willen het maar niet begrijpen.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:53:05 #134
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30661539
Ik heb het hele topic vluchtig doorgelezen, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is geworden hoe ze tegen andere europese landen aankijken. Bijv. parijs is toch ook niet zo fris met groepjes algerijnen?
Vampire Romance O+
  zaterdag 17 september 2005 @ 12:54:31 #135
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30661579
Multikul is vrijwel nergens fris.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:12:39 #136
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_30665334
kijk, als je in de schilderswijk hier loopt heb je idd een grotere kans dat je berooft word. Het feit is dat daar heel veel marokanen wonen, hier in de binnenstad kan je ook net zo goed door een nederlander berooft worden...
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:29:53 #137
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_30665811
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 05:27 schreef Cappy het volgende:
Ach Selang,
Ze had in Amsterdam de eerste dag wel wat gezeik gehad met mocro's bij het station, maar dat is ook niet verwonderlijk en dan nog als je de kansen gaat berekenen....
En waarom is dat 'niet verwonderlijk'?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 17 september 2005 @ 15:58:19 #138
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30666547
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:12 schreef haagse_elfje het volgende:
kijk, als je in de schilderswijk hier loopt heb je idd een grotere kans dat je berooft word. Het feit is dat daar heel veel marokanen wonen, hier in de binnenstad kan je ook net zo goed door een nederlander berooft worden...
Onzin. In Rotterdam bv zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
Hup, aan het werk!
pi_30669695
Geloof me, hij kan beter in Taiwan blijven.

Al die kut-marokkanen hier die onze meisjes stelselmatig verkrachten, dankzij onze sociale staat op hun gat liggen, dametjes overrijden in hun BMW 316i M3 met bleruitlaatpijp en stinken als de ziekte, üntermensch bahbah
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:24:24 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30670016
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:53 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb het hele topic vluchtig doorgelezen, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is geworden hoe ze tegen andere europese landen aankijken. Bijv. parijs is toch ook niet zo fris met groepjes algerijnen?
Neen, daar wordt ook voor gewaarschuwd in diverse reisgidsen enzo. Ik denk dat de Taiwanese reisgidsen over Nederland nu ook opnemen dat men als toerist moet oppassen voor een stel mocro's in de grote steden . Zou me weinig verbazen helaas, maar tis niet anders . Neemt niet weg dat een toerist het uitlokt. Echt walgelijk zulke reacties .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30670638
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
toevallig is iemand die ik ken gisteren hier op het centraal station beroofd van een heleboel geld.
door 2 marokkanen.
nu is het wel leiden, maarja.

hier wil ik overigens niks mee bevestigen, noch ontkrachten..
Is Leiden CS erg onveilig? Mn moeder zeurt er altijd over als ik laat savonds nog op Leiden CS aankom, maar ik geloof niet dat 't zo gevaarlijk is daar...
pi_30674916
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:24 probeerde Falco politiek correct te zijn:
[bladieblaat]

Echt walgelijk zulke reacties .
omdat jij zelf geconfrenteerd wordt met het mislukken van je linkse ideologie, zeker?
pi_30675318
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, hoor, elke dag staan er nog blanke zelfhaters op de Dam die verkondigen dat het toch allemaal te wijten is aan die blanke. Oftewel: waar heb je het over?
Anders steek je je kop nog dieper in het zand. Trouwens klopt het dat jij nog thuis woont, zoals op dat fok-haat forum staat te lezen? Dan zul je het wel allemaal weten ja
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30675384
Ik hoorde laatst wel dat er zo'n groepje overvallers opgepakt was die toegaven dat ze het vooral hadden gemunt op "boeren" dat zijn blanke Nederlanders en "koelies" dat zijn aziatische types. Omdat die twee groepen minder aggresief waren en dus minder snel terugvochten of moeilijk deden bij een overval.

Een "koelie" toerist is natuurlijk helemaal jackpot voor die gasten.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:32:40 #145
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30676223
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:57 schreef blink143 het volgende:

[..]

omdat jij zelf geconfrenteerd wordt met het mislukken van je linkse ideologie, zeker?
Dude, ik ben niet links .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30676424
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:07 schreef StefanP het volgende:

[..]

Anders steek je je kop nog dieper in het zand.
irrelevant ad hominem-gewauwel verwijderd.

Wie ontkent wat en hoe weet SeLang dat?
pi_30676440
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:58 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Onzin. In Rotterdam bv zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
Bron?
pi_30677111
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bron?
Jahaa, daar is-ie weer, de standaard verdedigingstechniek!
  zaterdag 17 september 2005 @ 21:58:29 #149
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30677267
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bron?
Hier sukkel:
quote:
Allochtonen nemen volgens de politie zo'n 99% van de straatroven in Rotterdam voor hun rekening.
Algemeen bekend. Nu opbokken als je niets zinnigs te melden hebt.
Hup, aan het werk!
pi_30677288
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:58 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Hier sukkel:
[..]

Algemeen bekend. Nu opbokken als je niets zinnigs te melden hebt.
Sorry, waar kan ik dat lezen? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat 99% van alle aangehouden personen in verband met straatroof in het centrum van Rotterdam allochtoon waren, maar niet dat 99% van de straatrovers in Rotterdam allochtoon zijn.
pi_30677367
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:54 schreef blink143 het volgende:

[..]

Jahaa, daar is-ie weer, de standaard verdedigingstechniek!
Ja, zonder bronnen zou het inderdaad allemaal wat gemakkelijker zijn.
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:01:48 #152
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30677398
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 21:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sorry, waar kan ik dat lezen?
Hier: http://www.sg.unimaas.nl/oudelezingen/vink.htm

Nu verder niet zeuren.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:02:08 #153
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30677415
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, zonder bronnen zou het inderdaad allemaal wat gemakkelijker zijn.
Daar zijn legio bronnen van. Dus nu opzouten.
Hup, aan het werk!
pi_30677561
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:01 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Hier: http://www.sg.unimaas.nl/oudelezingen/vink.htm

Nu verder niet zeuren.
Dit is een lezing, waar zijn zijn bronnen? Ik kom namelijk wel mediaberichten tegen waarin staat dat 99% van de aangehouden personen - heel verwarrend wordt er daar inconsequent omgegaan met de termen 'verdachten' en 'daders' - in het centrum van Rotterdam in verband met straatroof allochtoon zijn, dat is natuurlijk heel wat anders.
pi_30677678
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is een lezing, waar zijn zijn bronnen? Ik kom namelijk wel mediaberichten tegen waarin staat dat 99% van de aangehouden personen - heel verwarrend wordt er daar inconsequent omgegaan met de termen 'verdachten' en 'daders' - in het centrum van Rotterdam in verband met straatroof allochtoon zijn, dat is natuurlijk heel wat anders.
anders staat er in dat 45 procent antillaans is en 38 procent kut-marokkaans, naïeve doos.
pi_30677822
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:08 schreef blink143 het volgende:

[..]

anders staat er in dat 45 procent antillaans is en 38 procent kut-marokkaans, naïeve doos.
Ja, die cijfers kloppen... als het gaat om het aantal verdachten dat is aangehouden met betrekking tot straatroof in het centrum van Rotterdam over een bepaald jaar.
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:18:08 #157
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30678122
Steek je kop maar in het zand.
Hup, aan het werk!
pi_30678232
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:18 schreef Ciurlizza het volgende:
Steek je kop maar in het zand.
Dat lijkt mij geen goed advies, maar laat ik even veronderstellen dat je bedoelde dat ik op 't moment met mijn kop in het zand zit. Goed, dan wil ik weten waar, waarover.
pi_30678725
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]

Dat lijkt mij geen goed advies, maar laat ik even veronderstellen dat je bedoelde dat ik op 't moment met mijn kop in het zand zit. Goed, dan wil ik weten waar, waarover.
Dat allochtonen slechter zijn voor ons land dan de orginele autochtonen. Hiermee is de multiculturele samenleving geen zegen voor Nederland, echter sommige linkse ideologici ontkennen dat.
pi_30678757
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:33 schreef blink143 het volgende:

[..]

Dat allochtonen slechter zijn voor ons land dan de orginele autochtonen. Hiermee is de multiculturele samenleving geen zegen voor Nederland, echter sommige linkse ideologici ontkennen dat.
Waar zeg ik dat?
pi_30678845
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:34 schreef Monidique het volgende:
[..]

Waar zeg ik dat?
Je houding geeft dat sowieso aan.
  zondag 18 september 2005 @ 01:01:29 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30684644
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je uit deze cijfers ook de conclusie kunt trekken dat allochtone straatrovers er significant slechter in zijn aan de politie te ontkomen dan autochtone?

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 18-09-2005 12:26:45 (De tweede allo moest een auto zijn.) ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_30690730
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 22:36 schreef blink143 het volgende:

[..]

Je houding geeft dat sowieso aan.
Oftewel: Ik zeg het nergens en je speculeert maar wat??
  zondag 18 september 2005 @ 12:45:19 #164
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30692138
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:58 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Ben jij een naieve boomknuffelaar ofzo?

In heel de wereld zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 18 september 2005 @ 15:59:02 #165
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_30698018
quote:
Op donderdag 1 september 2005 06:47 schreef Choumacher het volgende:

[..]

Jij bent zeker zon pigmenterwijs beter bedeelde medelander met mediterrane trekken?

Waar slaat dit in hemelsnaam op
Krekker is de bom!
  maandag 19 september 2005 @ 16:18:56 #166
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30729197
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ben jij een naieve boomknuffelaar ofzo?

In heel de wereld zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
Wat begrijp je niet aan "Rotterdam" ? Reageer gewoon eens inhoudelijk.
Hup, aan het werk!
  maandag 19 september 2005 @ 16:58:43 #167
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30730559
quote:
Uit de meest recente cijfers van het ministerie van Justitie blijkt dat jeugdige Marokkanen in 2000 waren oververtegenwoordigd in gevangenissen. In de leeftijdscategorie 15 tot 24 jaar zijn omgerekend per 100.000 inwoners 960 gevangenen Marokkaan.

Voor autochtonen is dat cijfer 64. Overigens is het gedetineerdencijfer van Antillianen/Arubanen nog aanzienlijk hoger dan dat van Marokkanen.
Komt van deze (helaas gecache-te) pagina:
KLIK

Waar dan weer vermeld wordt: Bron: Algemeen Dagblad, 13 november 2003
pi_33661837
lol, ik had ergens stats gezien dat Marokaanen en Antiliaanen de ergste zijn.
Wat ik met erg bedoel is crimineel, geweldadig, enz...
Amstelveen de beste
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:16:57 #169
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_33662837
nutteloze topickick
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')