Thailand is hier niet ver vandaan en bovendien een populaire vakantiebestemming voor Taiwanezen. Ze zullen een Thai dus niet snel verwarren met een neger of (noord-)Afrikaanquote:Op donderdag 1 september 2005 05:13 schreef Glinzdorff het volgende:
Joh, en thaise bendes cq mafia hebben ze hier in nederland niet?
Lees anders eerst even de openingspostquote:Op donderdag 1 september 2005 05:22 schreef Glinzdorff het volgende:
Daar ging het niet om, rotte appels heb je overal.
Dat zei ik tegen hun ook al.quote:Op donderdag 1 september 2005 05:23 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien tegenwoordig een groot deel van de Amsterdamse bevolking donker is heb je niets aan die info.
quote:Op donderdag 1 september 2005 05:28 schreef Glinzdorff het volgende:
Waarom, je doelt op maroc's, je noemt bendes, maar mensen die niet op het rechte pad lopen van jou gesprekspartner zijn eigen ras, heb je hier ook.
Dus waar wil je heen, ik denk dat ik het wel weet.
Je mist het punt volledig.quote:Op donderdag 1 september 2005 05:31 schreef Glinzdorff het volgende:
Btw mischien moet je dit ook eens aan je gesprekspartner laten lezen.
http://www.nu.nl/news/582(...)ent_vrijgelaten.html
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!quote:Op donderdag 1 september 2005 05:06 schreef SeLang het volgende:
Zoals bij velen bekend woon ik in Taiwan en deze week kreeg ik een interessante vraag van een Taiwanese collega. Hij gaat binnenkort naar Amsterdam en kwam bezorgd bij mij informeren of er daar veel 'Afrikanen' zijn. Eerst begreep ik de achtergrond van de vraag niet, dus ik begon te vertellen over het koloniale verleden van Nederland en over de recente immigratie van vreemdelingen uit o.a. Turkije en Marokko...
Toen kwam de aap uit de mouw: hij was bang om beroofd te worden en het riscio van beroving kwam volgens hem van bendes gevormd door mensen met een donkere of getinte huidskleur. Eerst dacht ik nog dat het misschien een vooroordeel betrof -want wat weet een Taiwanees daar nu van- maar na flink doorvragen bleek dus dat er meerdere collegas en vrienden van hem in Nederland beroofd waren of een poging tot beroving hadden meegemaakt en dit was zonder uitzondering door zwarten of mensen die met een Marokkaans-achtig uiterlijk (dat maak ik op uit zijn omschrijving, ik kan niet verifieren of het daadwerkelijk Marokkanen waren of een aanpalende cultuur).
Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving. Nu hoor ik dus van buitenlandse bezoekers zonder enige voorkennis over hun ervaringen in NL.
Ik wou dat een aantal vooraanstaande politici eens aanwezig waren geweest bij dit gesprek.
1 Heb jij al eens een taiwanmees gezien??quote:Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!
2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.
3. dit topic is gewoon weer een bullshit reltopic![]()
Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...quote:Op donderdag 1 september 2005 05:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat zei ik tegen hun ook al.
En dat maakte ze alleen nog meer bezorgd, want alle negatieve ervaringen zijn kennelijk alleen met die donkere helft van de bevolking.
quote:Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. Hij was bang voor mensen met een donkeren of getinte huidskleur. Moet 'ie eens in de spiegel gaan kijken!
2. aziatische toeristen moeten er ook niet zo bijlopen met hun rugzakje, jas over de mouw, hoedje op en een dikke camera om de nek. Dat is vragen om problemen.
3. dit topic is gewoon weer een bullshit reltopic![]()
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"quote:
U is vroeg!quote:Op donderdag 1 september 2005 06:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn ervaringen met niet legale dingen ook overigens...
En laat je collega eens "opsporing verzocht" kijken, geen Nederlander te zien vaak![]()
Maar goed, ik hoorde het van de zomer op vakantie ook steeds meer hoor van jongeren die naar A'dam wilden, dat ze negatieve ervaringen hadden of een negatief advies hadden gekregen van anderen wat betreft het bezoeken van A'dam e.d.
Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"
Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om berovingquote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja wat nou? Die mensen lopen er als toerist bij. Ze schreeuwen het uit: "Ik ben toerist! Ik heb een camera en een dikke portemonnee. Kom maar halen!"
Ga nou niet ontkennen dat je een bus aziaten van mijlenver kunt zien aankomen.
1. appels en peren moet je niet vergelijkenquote:Op donderdag 1 september 2005 06:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, daar verdienen ze in Nederland geld aan.
Laat ze lekker rondstruinen met hun camera's en andere zooi.
Of vraagt een meisje in een kort rokje er ook om om gepakt te worden?
Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan, roven doe je maar in Marokkoquote:Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. appels en peren moet je niet vergelijken
2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.
"When in Rome..." etc etc...
Ook appels en peren.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Dus omdat je eruit ziet als een toerist, vraag je om beroving
Okay, mooi, zie jij eruit als een Marokkkaan, dan vraag je om discriminatie en vooroordelen, moet je er maar niet zo uit zien als het gros vd tasjesdieven in Amsterdam
Doe ik maar dat wordt ik weer voor racist uitgemaakt.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen die straatrovertjes dan
Ik vind het een prima vergelijking.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
1. appels en peren moet je niet vergelijken
2. als je bang bent om overvallen te worden moet je zorgen dat je niet zo opvalt. Hoe doe je dat? Door niet zo opvallen met je spullen te flashen en te schreeuwen dat je een toerist bent.
"When in Rome..." etc etc...
Riiiiiight.quote:Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving.
Oh niet eens voor dom?quote:Op donderdag 1 september 2005 07:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe ik maar dat wordt ik weer voor racist uitgemaakt.
Ik neem beroving juist NIET voor lief. Vandaar dat ik me ook aanpas. Als ik het voor lief zou nemen zou ik gewoon lekker de toerist uithangen met de instelling: "zou ik vanmiddag of vanavond beroofd worden? Ik hoop ná het eten eigenlijk" etc etc...quote:Op donderdag 1 september 2005 07:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind het een prima vergelijking.
En je neemt beroving al voor lief, zegt meer over jou dan over anderen.
Doe jij maar lekker je oogklepjes voor.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh niet eens voor dom?
Valt me weer mee dan.
Goh, mijn fiets is gejat, waar komt dat door dan?quote:Op donderdag 1 september 2005 07:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ook appels en peren.
Wat is er gebeurd met 'common sense' tegenwoordig? Ik ga in het buitenland ook niet mijn hele hebben en houwen uitstallen als ik een stad ga bekijken. Ik kleed en gedraag me zoveel mogelijk als de plaatselijke bevolking. Zal niet altijd lukken maar voorlopig ben ik nog nooit iets kwijtgeraakt of overvallen.
Ja, één keer BIJNA. In de Franse metro. En toen liep ik er inderdaad bij als een 1e klas tourist. Maar ik stop al mijn geld, sleutels etc in een(strakke) broekzak met een rits dus daar kwamen ze niet ver mee(merkte ze op).
Verder nooit dus.
Ik bedoelde ermee dat je het normaal vind en er om loopt te vragen, ongeacht of je met tien of twintig camera's om je lijf loopt.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik neem beroving juist NIET voor lief. Vandaar dat ik me ook aanpas. Als ik het voor lief zou nemen zou ik gewoon lekker de toerist uithangen met de instelling: "zou ik vanmiddag of vanavond beroofd worden? Ik hoop ná het eten eigenlijk" etc etc...
Ik accepteer wel het feit dat het er is. Als je denkt dat het niet bestaat ben je echt naïef.
Als ik daarmee dan jou niet hoef te zien, graagquote:Op donderdag 1 september 2005 07:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe jij maar lekker je oogklepjes voor.
Heb je nog een paar over?quote:Op donderdag 1 september 2005 07:08 schreef milagro het volgende:
[..]
Als ik daarmee dan jou niet hoef te zien, graag![]()
Nee...je had een (degelijk) slot moeten kopenquote:Op donderdag 1 september 2005 07:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Goh, mijn fiets is gejat, waar komt dat door dan?
Oh wacht, ik had een lelijk oud barrel moeten kopen.
Hij had gewoon lekker zijn spullen uit de auto moeten halen. Je WEET dat er autodieven zijn en je WEET dat je ze niet tegenhoudt.quote:De auto van mijn ex leeggeroofd, dat komt door?
Oh wacht, hij had gewoon hem niet op straat moeten parkeren, maar in de garage.
Daar valt nu eenmaal niets aan te doen he...quote:Dat omaatje laatst, overvallen door een tasjesdief.
Oh wacht moet ze maar niet zo opvallend oud doen.
Iedereen WEET dat straatrovers het op toeristen munten. Als je dan al bang bent om beroofd te worden dan tel je toch gewoon 1+1 op?quote:Op donderdag 1 september 2005 07:08 schreef popolon het volgende:
Ik bedoelde ermee dat je het normaal vind en er om loopt te vragen, ongeacht of je met tien of twintig camera's om je lijf loopt.
Het is warm he, dus vroeg wakkerquote:
moeten ze maar niet zo homoërig erbij lopen, dan vraag je erom in elkaar gerost te worden natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:21 schreef Vampier het volgende:
Toeristische homo's zijn helemaal de bom bij de rifnegers natuurlijk.
Ik ben tenminste niet naïef. Trouwens, ik gedraag met zo alleen op vakantie. En het voordeel is dat ik 3 minuten 'in de stress' zit bij het uitzoeken van wat wel meenemen en wat niet dat ik de hele dag zorgeloos op pad kan. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:19 schreef popolon het volgende:
Je bent al aardig aan het verzuren, achterdocht ten top.
Ben blij dat ik niet zo hoef te leven.
Ik ben nóg wakkerquote:Op donderdag 1 september 2005 07:21 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is warm he, dus vroeg wakker
U ook trouwens, hoe komt dat zo?
Doe eens niet zo dom.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:23 schreef allsystemshalt het volgende:
@ Nembronic,
Dus u is van mening dat diefstal legaal is omdat mensen het uitlokken dmv bezittingen te hebben ?
Lekker man!quote:Op donderdag 1 september 2005 07:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben nóg wakker
Films gekeken vannacht wat ik was gisteren laat wakker en kon niet slapen.
Net zoals blonde meisjes erom vragen om verkracht te worden omdat ze nooit hun poten kunnen thuishouden als hun hormen aan de kook raken.quote:Op donderdag 1 september 2005 07:22 schreef milagro het volgende:
[..]
moeten ze maar niet zo homoërig erbij lopen, dan vraag je erom in elkaar gerost te worden natuurlijk.
's Nachts fietsen of lopenquote:Op donderdag 1 september 2005 07:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Lekker man!
Ik heb helaas nooit echt iemand om die films zo 's nachts mee te kijken (vriend heeft egwoon degelijk werk dus moet vroeg op), anders zou ik het ook vaker doen hoor, heerlijk!
Net wel een uur op het balkon gezeten, maar wat is er lekkerder dan midden in de nacht een film kijken, stukje buiten fietsen e.d. en dan lekker overdag slapen![]()
Jij. Jij verdraait mijn woorden en trekt conclusies die je helemaal niet moet trekken. Zelfde geldt voor 'verkrachten door kort rokje' etc.quote:
quote:Op donderdag 1 september 2005 07:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jij. Jij verdraait mijn woorden en trekt conclusies die je helemaal niet moet trekken. Zelfde geldt voor 'verkrachten door kort rokje' etc.
Weet het helaas heel zekerquote:Op donderdag 1 september 2005 07:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
's Nachts fietsen of lopen![]()
Weet je zeker dat je een vriendje hebt?![]()
ik ga in ieder geval NU naar bed.... ZZZZZZ
Veel Aziaten (in elk geval Taiwanezen, Japanners, Singaporezen, etc) zijn inderdaad een beetje naief wat criminaliteit betreft. De reden is dat die landen een veel lagere criminaliteit hebben dan NL.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:23 schreef Nembrionic het volgende:
quote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
Lijpe Mocro-flavour!quote:Op donderdag 1 september 2005 08:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
Zandnegers
quote:Op donderdag 1 september 2005 08:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gaan we hen nu verwijten dat zij hun samenleving beter op orde hebben dan wij
Je bent er nog nooit geweest hè?quote:Op donderdag 1 september 2005 08:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
- politie kun je zo omkopen als ze je betrappen
Gelukkig is uitlokking ook strafbaar.quote:Op donderdag 1 september 2005 08:58 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
Kijk ze nu eens uitlokken
Ik overdrijf gewoon omdat ik zo kotsziek wordt van al die kneuzen die lopen te zeiken dat het elders allemaal beter is geregeld. Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:01 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Je bent er nog nooit geweest hè?
Vast niet verder gekomen dan de camping in Lunteren.
Is toch ook zo?quote:Op donderdag 1 september 2005 09:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
dat het elders allemaal beter is geregeld.
Dat betwijfel ik dus ernstig.quote:Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.
Geef dan eens voorbeelden waar het volgens jou beter vertoeven is dan Nederland.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:06 schreef SteveBallmer het volgende:
Dat betwijfel ik dus ernstig.
Waarneer is een land dan naar jou idee goed geregeld?quote:Op donderdag 1 september 2005 09:06 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Is toch ook zo?
[..]
Dat betwijfel ik dus ernstig.
Ik vind NL in het algemeen ook helemaal geen slecht land om te leven, maar wat dit aspect betreft kunnen we heel wat leren van sommige andere landen.quote:Op donderdag 1 september 2005 09:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Naar mijn idee is NL nog steeds een van de betere landen om te leven.
Noorwegenquote:Op donderdag 1 september 2005 09:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Geef dan eens voorbeelden waar het volgens jou beter vertoeven is dan Nederland.
Dat is er maar 1.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:00 schreef juliusbackpacking het volgende:
Noorwegen
Wat een onzinredering. Dus mocht ik vinden dat je een raar smoelwerk hebt, dan MOET ik je een knal geven? Dat slaat toch nergens op? Beetje zelfdiscipline mag wel zeg.quote:Op donderdag 1 september 2005 06:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er zijn genoeg landen waar het veel slechter gaat dan hier, maar dat neemt niet weg dat het in nederland sterk achteruit aan het gaan is. Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is er maar 1.
Dan hoort Nederland nog steeds bij de betere landen om in te leven.
Daar gaat het wel om.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
Daar gaat het niet om
Sorry hoor, maar daar geloof ik echt niks van.quote:Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.
Gelukkig beschouw ik het niet als een levensdoel jou ergens van te overtuigen.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:35 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om.
Diegene op wie ik reageerde zegt dat hij betwijfeld dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.
Als jij maar één land kunt verzinnen waar het beter vertoeven is, dan is het gewoon zo dat Nederland één van de betere landen is om in te leven.
[..]
Sorry hoor, maar daar geloof ik echt niks van.
Maar om nu meteen elke keer te zeggen dat het in andere landen zoveel beter is vind ik te ver gaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, er zijn genoeg landen waar het veel slechter gaat dan hier, maar dat neemt niet weg dat het in nederland sterk achteruit aan het gaan is. Vroeger stond de nederlandse gezondheidszorg in de top 4, nu staan we op plaats 12 in de buurt van polen.
De hele zorgstaat wordt met de grondgelijk gemaakt en de samen leving wordt steeds harder. Het individu dat telt, ikke ikke ikke en de rest.....
dus?quote:Op donderdag 1 september 2005 05:23 schreef Isabeau het volgende:
Aangezien tegenwoordig een groot deel van de Amsterdamse bevolking donker is heb je niets aan die info.
aanpassen aan de crimineel..........quote:Op donderdag 1 september 2005 07:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik neem beroving juist NIET voor lief. Vandaar dat ik me ook aanpas. Als ik het voor lief zou nemen zou ik gewoon lekker de toerist uithangen met de instelling: "zou ik vanmiddag of vanavond beroofd worden? Ik hoop ná het eten eigenlijk" etc etc...
Ik accepteer wel het feit dat het er is. Als je denkt dat het niet bestaat ben je echt naïef.
bron?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:31 schreef Pagangod het volgende:
99% van de straatroven in Rotterdam alleen al worden gedaan door niet westerse allochtonen (afrikaanse afkomst en islamitische afkomst)
alle blanke landen waar nauwelijks buitenlanders wonen zijn geweldig (kwa buitenlanders alleen doelend op bepaalde negers en moslims).quote:Op donderdag 1 september 2005 10:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is er maar 1.
Dan hoort Nederland nog steeds bij de betere landen om in te leven.
geef dan eens een paar concrete voorbeelden.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Pagangod het volgende:
alle blanke landen waar nauwelijks buitenlanders wonen zijn geweldig (kwa buitenlanders alleen doelend op bepaalde negers en moslims).
edit: netjes blijvenquote:Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef Pagangod het volgende:
[..]
alle blanke landen waar nauwelijks buitenlanders wonen zijn geweldig (kwa buitenlanders alleen doelend op bepaalde negers en moslims).
De nederlandse steden zijn niet zo bagger geworden door een stel blanke gabbers knaapje
Scandinavie is geweldigquote:Op donderdag 1 september 2005 11:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
geef dan eens een paar concrete voorbeelden.
Ik zou niet weten welke landen daar voor in aanmerking komen.
Overal wonen wel niet blanke mensen.
Ook daar wonen niet blanke mensenquote:Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Pagangod het volgende:
Scandinavie is geweldig
Want?quote:ga anders in die leuke buurten wonen in rotterdam amsterdam den haag en het kanaleneiland in utrecht
Klopt! Sta ik in Malmö voor een stoplicht, stopt er een BMW naast me die bij groen met gigantisch gierende banden wegrijdt, mij in een smerige rubberlucht achterlatend. De bestuurder? Een Marokkaan. Toeval?quote:Op donderdag 1 september 2005 12:07 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ook daar wonen niet blanke mensen
[..]
jah, in nieuwzeeland zijn de blanken de boeven. Zij hebben de oorspronkelijke bewoners onderdrukt dus dat zal je wel aanspreken.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Pagangod het volgende:
[..]
Scandinavie is geweldig
nieuw zeeland ook, en de oorspronkelijke bewoners kan ik natuurlijk niet zien als buitenlanders
ga anders in die leuke buurten wonen in rotterdam amsterdam den haag en het kanaleneiland in utrecht
Ik ben toevallig afgelopen maand nog in Athene geweest. En daar zag ik ook veel afrikanen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:30 schreef rameijer het volgende:
In Griekenland zijn er weinig buitenlanders (behalve Albaniers (Albanezen?)) en weinig criminaliteit
![]()
Ik ben verhuisd van Amsterdam naar Athenequote:Op donderdag 1 september 2005 13:39 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ben toevallig afgelopen maand nog in Athene geweest. En daar zag ik ook veel afrikanen.
Daarnaast is de criminaliteit in Athene zeker niet minder dan in Amsterdam ofzo. Iemand die daar woont vind Amsterdam veiliger dan Athene.
Dat verschil zegt al genoeg over het verschil in veiligheidsgevoel bij mensenquote:Op donderdag 1 september 2005 14:46 schreef rameijer het volgende:
En ik vind het hier toch echt wel veiliger, al is het alleen maar omdat er geen Kutmarokkanen zijn![]()
Spuit 11 geeft ook modderquote:Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat een onzinredering. Dus mocht ik vinden dat je een raar smoelwerk hebt, dan MOET ik je een knal geven? Dat slaat toch nergens op? Beetje zelfdiscipline mag wel zeg.
Kijk...jij begrijpt het!quote:Op donderdag 1 september 2005 09:10 schreef calvobbes het volgende:
Wat een leuk topic weer.
Iemand zegt dat je berovingen kunt voorkomen door goed op je spullen te letten en de mensen die het daar niet mee eens zijn leggen die uitspraak uit alsof de slachtoffers het hebben uitgelokt en het hun eigen schuld is.
Tussen goed op je spullen letten en een misdaad uitlokken zit een heel groot verschil hoor.
Dat wil iedereen. Maar kan dat? Gebeurt dat? Nee. Dus het is verschrikkelijk dom om er geen rekening mee te houden.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:40 schreef Pagangod het volgende:
[..]
aanpassen aan de crimineel..........
ik wil liever dat ze gewoon verwijderd worden van de maatschappij
Nee, daarom is Utrecht ook leukerquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:29 schreef rameijer het volgende:
Heeft Utrecht dan net zoveel coffeshops, sexwinkels, bloemenmarkten, Paleizen, Dammen, Pleinen, trams, parken, clubs, hoeren en junks als Amsterdam?![]()
Ow, die is gevonden op Utrecht CS een paar weken geleden.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:42 schreef SeLang het volgende:
Update:
Alweer een collega beroofd van een laptop, dit keer op station Duivendrecht.
En alweer door een groep marokkaan-achtigen
Btw: ik hoop maar voor die marokkaan dat ie met een Chinese Windows versie kan omgaan![]()
Als je op mij doelt dan heb je er dus echt niets van begrepen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 03:38 schreef StefanP het volgende:
Want dat ze een camera om hun nek hebben betekent natuurlijk meteen dat ze bestolen mogen worden, volgens bepaalde users hier. Wat een vreselijk trieste houding.
Het punt is dat ik hier (in Taiwan) nu al 2 jaar woon en nog nooit iets vervelends heb meegemaakt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 05:01 schreef Nembrionic het volgende:
Waar SeLang zit worden vast ook smerige dingen uitgevreten. Maar daar hoor je hem weer niet over natuurlijk. Relnicht....
Ik woon ook al 25 Jaar in Nederland.quote:Op zaterdag 17 september 2005 07:18 schreef SeLang het volgende:
Het punt is dat ik hier (in Taiwan) nu al 2 jaar woon en nog nooit iets vervelends heb meegemaakt.
In Parijs zijn het Algerijnen en Tunesiërs. Niet dat je 't verschil ziet verder...quote:Op zaterdag 17 september 2005 09:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik woon ook al 25 Jaar in Nederland.
En heb ook nog nooit een beroving meegemaakt.
Het is gewoon een feit dat toeristen een makkelijke prooi zijn voor dergelijke diefstallen. En dat is niet alleen in Nederland zo, dat is overal ter wereld zo. In Amsterdam zijn het dan misschien veel Mocro's in Parijs weer anderen.
Blijft diefstal hoor!quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:05 schreef calvobbes het volgende:
Heeft die niet gewoon de computer naast zich neergelegd toen die even zat en is die toen niet stiekem meegenomen?
Jawel maar dan vind ik het knap dat diegene zeker weet dat het een stel Marokkanen waren.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:09 schreef Duvel het volgende:
Blijft diefstal hoor!
quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Parijs zijn het Algerijnen en Tunesiërs. Niet dat je 't verschil ziet verder...
Het was een groepje die om ze heen kwam staan en aan een kant een hoop herrie etc maakte. Dat leidde de aandacht af. Vervolgens griste eentje aan de andere kant de laptop weg.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:05 schreef calvobbes het volgende:
Hoe ging die beroving in Duivendrecht eigen Selang?
Ik was afgelopen maandag nog op dat station en daar zag ik veel beveiliging en veel andere mensen rondlopen. Lijk mij niet echt een goed werkterrein waar een groep iets gaat stelen. Dat valt zo op en overal hangen camera's, dus die worden zo gezien.
's Avonds is er nog meer bewaking en toegangscontrole.
Heeft die niet gewoon de computer naast zich neergelegd toen die even zat en is die toen niet stiekem meegenomen?
Het gaat hier in alle gevallen om zakelijke reizigers.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:19 schreef Echo99 het volgende:
Ik blijf erbij dat toeristen makkelijke prooien zijn.
Ja, hoor, elke dag staan er nog blanke zelfhaters op de Dam die verkondigen dat het toch allemaal te wijten is aan die blanke. Oftewel: waar heb je het over?quote:Op donderdag 1 september 2005 05:06 schreef SeLang het volgende:
Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving.
Oke. Het wordt ontheemden zou beter op zijn plaats zijn. Maar om bovengenoemde redenen zijn ze inderdaad kwetsbaarder.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat hier in alle gevallen om zakelijke reizigers.
En natuurlijk zijn die kwetsbaarder, want ze hebben vaak bagage bij zich dus kunnen moeilijker achter daders aanrennen, ze kennen de taal niet, ze kennen de omgeving niet, ze voelen zich geintimideerd als ze met één of twee zijn en door een groep worden belaagd, etc.
Daarnaast zijn oost-Aziaten vaak een beetje naief omdat in hun eigen land de criminaliteit veel lager is.
Jij kunt het een sterk verhaal vinden maar zo is het gewoon gebeurd.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:36 schreef calvobbes het volgende:
Overdag zijn er in ieder geval gewoon mensen bij de kaartverkoop loketten en in de winkeltjes. En 's avonds zijn er dus toegangs controles. Lijkt me sterk dat die jouw collega's niet hadden kunnen vertellen of er een politiebureau in de buurt is.
Ik zeg niet dat het een sterk verhaal is, ik kan moeilijk beoordelen of het wel of niet gebeurd is. Maar uit jouw verhalen krijg ik wel het idee dat die collega's van jou er als een makkelijk prooi bijlopen en niet weten wat te doen.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:41 schreef SeLang het volgende:
Jij kunt het een sterk verhaal vinden maar zo is het gewoon gebeurd.
Ga toch weg man, kijk om je heen in amsterdam of rotterdam en probeer het te zien door de ogen van een toerist. Als je een marokkaanse toerist bent denk je dta je een ronde hebt gereist en weer thuis bent. alleen dan wel met het uitschot en niet met de echte bevolking van je thuisland.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:49 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een sterk verhaal is, ik kan moeilijk beoordelen of het wel of niet gebeurd is. Maar uit jouw verhalen krijg ik wel het idee dat die collega's van jou er als een makkelijk prooi bijlopen en niet weten wat te doen.
Met wat simpele voorbereiding, voorlichting en goed op je spullen letten kun je dit soort dingen makkelijk voorkomen. Zorg dat je zo weing tassen bij je hebt zodat je die makkelijk kunt beschermen, zorg dat je niet laat zien dat je een laptop bij je hebt als je die niet goed in de gaten kunt houden etc.
Berovingen van toeristen zijn gewoon een irritant wereldwijd fenomeen en dat is al jaren zo. Dat doort dingen kun je echt wel makkelijk voorkomen door gewoon zelf je spullen goed in de gaten te houden.
Daarmee zeg ik niet dat het hun eigen schuld is, maar dat ze het wel hadden kunnen voorkomen.
De politie en verzekering lachen je tenminste ook uit als er spullen uit je auto of huis zijn verdwenen als je de deur open had staan.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:56 schreef UberPhreak het volgende:
Ga toch weg man, kijk om je heen in amsterdam of rotterdam en probeer het te zien door de ogen van een toerist. Als je een marokkaanse toerist bent denk je dta je een ronde hebt gereist en weer thuis bent. alleen dan wel met het uitschot en niet met de echte bevolking van je thuisland.
Dat helpt zeker. Maar dat is wel een uiterste.quote:Ik zou zeggen leg je spullen in een kluis thuis en ga in lompen over straat om niet bestolen te worden... dat helpt![]()
rooie rakker.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:58 schreef Meki het volgende:
hier wordt je beroofd door de belastingdienst
En waarom is dat 'niet verwonderlijk'?quote:Op zaterdag 17 september 2005 05:27 schreef Cappy het volgende:
Ach Selang,
Ze had in Amsterdam de eerste dag wel wat gezeik gehad met mocro's bij het station, maar dat is ook niet verwonderlijk en dan nog als je de kansen gaat berekenen....
Onzin. In Rotterdam bv zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:12 schreef haagse_elfje het volgende:
kijk, als je in de schilderswijk hier loopt heb je idd een grotere kans dat je berooft word. Het feit is dat daar heel veel marokanen wonen, hier in de binnenstad kan je ook net zo goed door een nederlander berooft worden...
Neen, daar wordt ook voor gewaarschuwd in diverse reisgidsen enzo. Ik denk dat de Taiwanese reisgidsen over Nederland nu ook opnemen dat men als toerist moet oppassen voor een stel mocro's in de grote stedenquote:Op zaterdag 17 september 2005 12:53 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb het hele topic vluchtig doorgelezen, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is geworden hoe ze tegen andere europese landen aankijken. Bijv. parijs is toch ook niet zo fris met groepjes algerijnen?
Is Leiden CS erg onveilig? Mn moeder zeurt er altijd over als ik laat savonds nog op Leiden CS aankom, maar ik geloof niet dat 't zo gevaarlijk is daar...quote:Op donderdag 1 september 2005 13:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
toevallig is iemand die ik ken gisteren hier op het centraal station beroofd van een heleboel geld.
door 2 marokkanen.
nu is het wel leiden, maarja.
hier wil ik overigens niks mee bevestigen, noch ontkrachten..
omdat jij zelf geconfrenteerd wordt met het mislukken van je linkse ideologie, zeker?quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:24 probeerde Falco politiek correct te zijn:
[bladieblaat]
Echt walgelijk zulke reacties.
Anders steek je je kop nog dieper in het zand.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, hoor, elke dag staan er nog blanke zelfhaters op de Dam die verkondigen dat het toch allemaal te wijten is aan die blanke. Oftewel: waar heb je het over?
Dude, ik ben niet linksquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:57 schreef blink143 het volgende:
[..]
omdat jij zelf geconfrenteerd wordt met het mislukken van je linkse ideologie, zeker?
Ik vond dit wel een interessant gegeven omdat veel mensen in NL nog steeds in de ontkenningsfase zitten wat betreft de multiculturele samenleving.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:07 schreef StefanP het volgende:
[..]
Anders steek je je kop nog dieper in het zand.![]()
irrelevant ad hominem-gewauwel verwijderd.
Bron?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:58 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Onzin. In Rotterdam bv zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
Hier sukkel:quote:
Algemeen bekend. Nu opbokken als je niets zinnigs te melden hebt.quote:Allochtonen nemen volgens de politie zo'n 99% van de straatroven in Rotterdam voor hun rekening.
Sorry, waar kan ik dat lezen? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat 99% van alle aangehouden personen in verband met straatroof in het centrum van Rotterdam allochtoon waren, maar niet dat 99% van de straatrovers in Rotterdam allochtoon zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:58 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Hier sukkel:
[..]
Algemeen bekend. Nu opbokken als je niets zinnigs te melden hebt.
Ja, zonder bronnen zou het inderdaad allemaal wat gemakkelijker zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2005 21:54 schreef blink143 het volgende:
[..]
Jahaa, daar is-ie weer, de standaard verdedigingstechniek!
Hier: http://www.sg.unimaas.nl/oudelezingen/vink.htmquote:Op zaterdag 17 september 2005 21:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sorry, waar kan ik dat lezen?
Daar zijn legio bronnen van. Dus nu opzouten.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, zonder bronnen zou het inderdaad allemaal wat gemakkelijker zijn.
Dit is een lezing, waar zijn zijn bronnen? Ik kom namelijk wel mediaberichten tegen waarin staat dat 99% van de aangehouden personen - heel verwarrend wordt er daar inconsequent omgegaan met de termen 'verdachten' en 'daders' - in het centrum van Rotterdam in verband met straatroof allochtoon zijn, dat is natuurlijk heel wat anders.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:01 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Hier: http://www.sg.unimaas.nl/oudelezingen/vink.htm
Nu verder niet zeuren.
anders staat er in dat 45 procent antillaans is en 38 procent kut-marokkaans, naïeve doos.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit is een lezing, waar zijn zijn bronnen? Ik kom namelijk wel mediaberichten tegen waarin staat dat 99% van de aangehouden personen - heel verwarrend wordt er daar inconsequent omgegaan met de termen 'verdachten' en 'daders' - in het centrum van Rotterdam in verband met straatroof allochtoon zijn, dat is natuurlijk heel wat anders.
Ja, die cijfers kloppen... als het gaat om het aantal verdachten dat is aangehouden met betrekking tot straatroof in het centrum van Rotterdam over een bepaald jaar.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:08 schreef blink143 het volgende:
[..]
anders staat er in dat 45 procent antillaans is en 38 procent kut-marokkaans, naïeve doos.
Dat lijkt mij geen goed advies, maar laat ik even veronderstellen dat je bedoelde dat ik op 't moment met mijn kop in het zand zit. Goed, dan wil ik weten waar, waarover.quote:
Dat allochtonen slechter zijn voor ons land dan de orginele autochtonen. Hiermee is de multiculturele samenleving geen zegen voor Nederland, echter sommige linkse ideologici ontkennen dat.quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen goed advies, maar laat ik even veronderstellen dat je bedoelde dat ik op 't moment met mijn kop in het zand zit. Goed, dan wil ik weten waar, waarover.
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:33 schreef blink143 het volgende:
[..]
Dat allochtonen slechter zijn voor ons land dan de orginele autochtonen. Hiermee is de multiculturele samenleving geen zegen voor Nederland, echter sommige linkse ideologici ontkennen dat.
Je bedoelt dat je uit deze cijfers ook de conclusie kunt trekken dat allochtone straatrovers er significant slechter in zijn aan de politie te ontkomen dan autochtone?quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit is een lezing, waar zijn zijn bronnen? Ik kom namelijk wel mediaberichten tegen waarin staat dat 99% van de aangehouden personen - heel verwarrend wordt er daar inconsequent omgegaan met de termen 'verdachten' en 'daders' - in het centrum van Rotterdam in verband met straatroof allochtoon zijn, dat is natuurlijk heel wat anders.
Oftewel: Ik zeg het nergens en je speculeert maar wat??quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:36 schreef blink143 het volgende:
[..]
Je houding geeft dat sowieso aan.
Ben jij een naieve boomknuffelaar ofzo?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:58 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Onzin. In Rotterdam bv zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
quote:Op donderdag 1 september 2005 06:47 schreef Choumacher het volgende:
[..]
Jij bent zeker zon pigmenterwijs beter bedeelde medelander met mediterrane trekken?
Wat begrijp je niet aan "Rotterdam" ? Reageer gewoon eens inhoudelijk.quote:Op zondag 18 september 2005 12:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ben jij een naieve boomknuffelaar ofzo?
In heel de wereld zijn buitenlanders verantwoordelijk voor 99% van de straatroven.
Komt van deze (helaas gecache-te) pagina:quote:Uit de meest recente cijfers van het ministerie van Justitie blijkt dat jeugdige Marokkanen in 2000 waren oververtegenwoordigd in gevangenissen. In de leeftijdscategorie 15 tot 24 jaar zijn omgerekend per 100.000 inwoners 960 gevangenen Marokkaan.
Voor autochtonen is dat cijfer 64. Overigens is het gedetineerdencijfer van Antillianen/Arubanen nog aanzienlijk hoger dan dat van Marokkanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |