abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30142369
Als heiden geloof ik in meerdere God(inn)en. Als een van onze God(inn)en een kind verwekt bij een mens, is het kind automatisch een halfgod.

Wat ik dan niet begrijp, is waarom Jezus altijd Zoon van God, of deel van de drie-eenheid word genoemd. Hij is toch ook gewoon een halfgod?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:02:57 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_30144281
hij was gewoon een slimme vent , alleen vaak verkeerd begrepen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:05:13 #3
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30144378
ja want maria is toch door god bevrucht, omdat jozef impotent was?
maarja ik geloof toch niet in de bijbel. bovendien zijn de verhaaltjes over griekse goden enzo veel leuker.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 1 september 2005 @ 00:49:45 #4
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_30152779
volgens de Visighoten was hij een werkelijk aards mens ! (edit:)

[ Bericht 42% gewijzigd door merlin693 op 01-09-2005 00:57:44 ]
  donderdag 1 september 2005 @ 00:55:44 #5
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_30152918
ga mischien weghalen dus doe nu c/p
pi_30154271
Jezus is de veramelnaam voor verschillende profeten die hun mondjes roerden toen het Romeinse rijk de overmacht ging krijgen. Van oorsprong zijn de verhalen terug te herleiden naar Egyptische mystiek. Inclusief die drieeenheid.
pi_30156511
Die sprookjes blijven altijd leuk heh?

Jezus Christus betekend niets meer dan Koning der Varkens
pi_30161483
Schopje naar WFL, ik laat het opschonen of eventueel sluiten aan de mods daar over.
pi_30161542
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Als heiden geloof ik in meerdere God(inn)en. Als een van onze God(inn)en een kind verwekt bij een mens, is het kind automatisch een halfgod.

Wat ik dan niet begrijp, is waarom Jezus altijd Zoon van God, of deel van de drie-eenheid word genoemd. Hij is toch ook gewoon een halfgod?
volgens jouw geloof wel dan. Laat iedereen lekker geloven waar hij/zij zich goed bij voelt
  donderdag 1 september 2005 @ 12:10:36 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_30161642
quote:
Op donderdag 1 september 2005 02:13 schreef Keromane het volgende:
Jezus is de veramelnaam voor verschillende profeten die hun mondjes roerden toen het Romeinse rijk de overmacht ging krijgen. Van oorsprong zijn de verhalen terug te herleiden naar Egyptische mystiek. Inclusief die drieeenheid.
Kun je hier meer over vertellen?

Ik was altijd meer onder de indruk dat Jezus wel één met god moest worden, omdat anders een hoop van de uitspraken (in mij geloven, via mij naar god komen) meer op afgoderij gingen lijken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30163174
Waren en toen opeens 2 goden toen Jesus nog leefde?
To see or not to see. That's my answer.
  donderdag 1 september 2005 @ 13:02:06 #12
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_30163326
Iedereen die zichzelf zogenaamd uit de dood herrezen krijgt,
mag zich wat mij betreft God noemen hoor
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_30166667
quote:

In het Christelijk geloof, is er maar 1 God, die god had een zoon die naar de aarde is gekomen, om te sterven voor zondige mensen. Maar inderdaad het was een 3 enige god, dus eigenlijk heeft hij iets van zichzelf naar de aarde laten gaan. En mijn mening is dan ook, dat je verschillende godsdiensten niet kunt combineren.
  donderdag 1 september 2005 @ 15:05:52 #14
124377 pmb_rug
salvation received
pi_30167153
quote:

Het is een lastig concept, maar vergelijkbaar met het Christelijk huwelijk waar een man en een vrouw 1 worden... ze zijn stoffelijk niet 1, maar geestelijk wel.
tja, het is moeilijk om te begrijpen, maar het heeft sowieso geen zin om termen uit de griekse mythologie (halfgod) op het Christendom te betrekken...
Jezus = God = Vader, Zoon en Heilige Geest
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 1 september 2005 @ 17:17:20 #15
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30171676
Volgens de koran was jezus gewoon een mens hoor wel een profeet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_30291372
Jezus was de eerste mens die zijn ontwikkeling had volbracht op de aardse sfeer. Hij hoefde niet meer terug naar de aarde, maar deed dit toch, voor de onbewuste mensenmassa.

Sommigen mediums zeggen dat Jezus de eerste bewuste (zijn levensevolutie volbracht) was van al ons, en daarom God's zoon is. Jezus is te vinden in het grote AL, de opvolgende sfeer na de 7e lichtsfeer.
pi_30292764
Dat Maria Jezus verwekte, wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook op een andere manier een bijdrage heeft geleverd aan het bestaan van Jezus. Oftewel God liet zichzelf kruizigen, zie daar de barmhartig- en genadigheid... (Even vanuit de bijbel redenerend) .
pi_30293589
Daar zijn nog behoorlijk wat mensen voor afgefikt in en voor de middeleeuwen, afhankelijk of je in het oost dan wel (voormalige) west romeinse rijk woonde. Jezus kan gezien worden als volledig menselijk, volledig goddelijk of een combi in een lichaam. Het maakt natuurlijk nogal wat uit voor de vraag of er boete is gedaan voor de erfzonde als er een god of een mens gekruisigd is.

Umberto Eco's Baudolino behandelt die discussies op een erg vermakelijke manier. Tevens het enige boek van Eco dat je binnen een weekend uit kan hebben.
pi_30293658
hij was gewoon een bastaard en maria was een hoer .
pi_30293737
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
hij was gewoon een bastaard en maria was een hoer .
nee de maria waarvan de geestelijken beweren dat het een hoer was, was een vrouwelijke priester, waar hij een liefdesrelatie mee had
pi_30293900
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nee de maria waarvan de geestelijken beweren dat het een hoer was, was een vrouwelijke priester, waar hij een liefdesrelatie mee had
owww ik had vernomen dat jozef een timmerman was en maria zn vrouw, die op (of eigenlijk na) haar beurt god als excuus gebruikte om te verklaren dat ze vreemd was gegaan !!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Salvad0R op 05-09-2005 18:06:35 ]
pi_30294033
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

owww ik had vernomen dat jozef een timmerman was en maria zn vrouw, die op (of eigenlijk na) haar beurt jouw god als excuus gebruikte om te verklaren dat ze vreemd was gegaan !!!
mijn God? lees aub de OP eens.
pi_30294046
en fuck de griekse mythologie ff, en de romeinse erbij .
Daarin komen ook eenogige monsters en 10 koppige honden voor, halfgoden passen in hetzelfde straatje.
en wat voor bewijs had Jesus eigenlijk voor zijn claim dat ie de zoon van god was?
kan men geen DNA test op zn lijkwade doen ?
pi_30294056
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:05 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

mijn God? lees aub de OP eens.
ph sorry ik ga ff editten
pi_30294150
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:06 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ph sorry ik ga ff editten
dank je