volgens jouw geloof wel dan. Laat iedereen lekker geloven waar hij/zij zich goed bij voeltquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Als heiden geloof ik in meerdere God(inn)en. Als een van onze God(inn)en een kind verwekt bij een mens, is het kind automatisch een halfgod.
Wat ik dan niet begrijp, is waarom Jezus altijd Zoon van God, of deel van de drie-eenheid word genoemd. Hij is toch ook gewoon een halfgod?
Kun je hier meer over vertellen?quote:Op donderdag 1 september 2005 02:13 schreef Keromane het volgende:
Jezus is de veramelnaam voor verschillende profeten die hun mondjes roerden toen het Romeinse rijk de overmacht ging krijgen. Van oorsprong zijn de verhalen terug te herleiden naar Egyptische mystiek. Inclusief die drieeenheid.
In het Christelijk geloof, is er maar 1 God, die god had een zoon die naar de aarde is gekomen, om te sterven voor zondige mensen. Maar inderdaad het was een 3 enige god, dus eigenlijk heeft hij iets van zichzelf naar de aarde laten gaan. En mijn mening is dan ook, dat je verschillende godsdiensten niet kunt combineren.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Als heiden geloof ik in meerdere God(inn)en. Als een van onze God(inn)en een kind verwekt bij een mens, is het kind automatisch een halfgod.
Wat ik dan niet begrijp, is waarom Jezus altijd Zoon van God, of deel van de drie-eenheid word genoemd. Hij is toch ook gewoon een halfgod?
Het is een lastig concept, maar vergelijkbaar met het Christelijk huwelijk waar een man en een vrouw 1 worden... ze zijn stoffelijk niet 1, maar geestelijk wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:07 schreef Alexxxxx het volgende:
nee de maria waarvan de geestelijken beweren dat het een hoer was, was een vrouwelijke priester, waar hij een liefdesrelatie mee hadquote:Op maandag 5 september 2005 17:52 schreef Salvad0R het volgende:
hij was gewoon een bastaard en maria was een hoer .
owww ik had vernomen dat jozef een timmerman was en maria zn vrouw, die op (of eigenlijk na) haar beurt god als excuus gebruikte om te verklaren dat ze vreemd was gegaanquote:Op maandag 5 september 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee de maria waarvan de geestelijken beweren dat het een hoer was, was een vrouwelijke priester, waar hij een liefdesrelatie mee had
mijn God?quote:Op maandag 5 september 2005 18:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
owww ik had vernomen dat jozef een timmerman was en maria zn vrouw, die op (of eigenlijk na) haar beurt jouw god als excuus gebruikte om te verklaren dat ze vreemd was gegaan!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |