abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30141279
Beste mensen, ik open dit topic omdat een vriendin van mij een probleem heeft met onze ex-huisbaas. Let wel: het huis staat nét over de grens met België. De huisbaas is een Nederlander, de huurster ook

Een beetje informatie over de huisbaas:
- De beste man heeft ons meerdere malen een paar dagen zonder verwarming laten zitten 's winters (afgelopen winter toen het hier -15 was ook)
- Beloftes komt hij niet na. (Hij belooft al minstens 7 jaar dat de badkamer vernieuwd wordt, dat moet ook, overal is schimmel te zien)
- Mondelinge afspraken.. die onthoudt hij niet..
- Twee van zijn studentenhuizen zijn al gesloten
Krantenkop:
Huiseigenaar had geen vergunning voor verhuur van studentenkamers
Hier te vinden: http://www.observant.unim(...)rg25/obs13/art36.htm

Dit is niet alles, maar ik denk ik hou het kort.

Het probleem:
Ik zal haar even L. noemen.
L ging vorige week naar haar kamer (paar uur reizen ernaartoe) om haar kamer te gaan verven. Zij had haar kamer paars geverfd 2 jaar geleden.

1) Dit zou zij niet mogen, hij had gezegd dat ze de kamer niet mocht verven.
-> Ik stond ernaast.... hij heeft gezegd dat het mocht. Heeft ons woord nog enige bewijskracht tegenover hem?

2) Zij kwam dus vorige week bij haar kamer aan, de kamer was al half geverfd de week daarvoor. De huisbaas had mannen in haar kamer gelaten om laminaat te leggen. Al haar spullen die er nog stonden hadden ze in de hal gegooid. We konden dus niet verven en zijn dus weg gegaan.
--> De huisbaas had toch geen recht mensen in háár kamer te laten? Zij huurde de kamer toch gewoon tot september? Hij moet toch sowieso eerst toestemming vragen de kamer binnen te gaan, laat staan spullen te verwijderen? Daarnaast was hij al verschillende keren in haar kamer geweest, zonder dat van te voren te melden, dat mag toch niet? (In mijn kamer ook, maar daar hebben we het nu niet over).

3) Zij mocht vanmiddag niet haar sleutel inleveren omdat ze de muren nog niet compleet geverfd had, de kosten van deze maand zouden op haar verhaald worden. Er komt een expert naar de kamer kijken, die kosten worden op haar verhaald. De expert stelt vast wat de schade aan de kamer is. Hij huurt een advocaat tegen haar in om alles op haar te verhalen, tenminste daar dreigde hij net mee.
--> Met schade bedoelt hij vast de vochtplekken in het plafond, en de nog niet compleet geverfde kamer. De vochtplekken waren er al toen zij daar kwam (dat heb ik op video staan). Heeft hij dan een poot om op te staan? Tenslotte was hij in háár kamer, waardoor zij niet kon verven?

Dit zijn even de vragen die ik nu kan bedenken. Is er iets wat we tegen hém kunnen doen? Of hebben we als studenten geen poot om op te staan? Het is tenslotte België.. Kunnen wij met iets naar de gemeente stappen?

(Ja, ik weet het, veel vragen)

Bedankt alvast

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 18-05-2019 12:48:53 ]
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_30142678
tnx Janetje! Hopelijk komen er wat reacties... en tot vanavond hoorde ik net?
I caught a glimpse of myself on the other sphere,
and for a fleeting moment I forgot the tears
pi_30172600
*schop!
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')