Zeker niet. Waar lees jij dat?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:53 schreef beelz het volgende:
Maar eigenlijk ben je zelf gewoon te lui om zelf te werken en wil je dat je vriend werkt zodat jij met je luie reet thuis kan zitten een beetje zwanger zijn enzo? Dat kan je dus ook met minder woorden zeggen.
Je wil dat je vriend meer gaat verdienen zodat jij het beter hebt... Zoals moonah al zei: jij bent zelf egoïstisch. Het draait bij jou alleen om geld en je denkt dat je gelukkiger wordt als je vriend meer geld verdient. Jouw vriend is echter zo wel gelukkig dus waarom zou hij meer willen verdienen? Als dat kind er ooit komt (en echt ik hoop het niet want je zou hem helemaal verkeerd opvoeden) dan zal je vriend vast wel om loonsverhoging gaan vragen omdat je zo aandringt. En jij stopt dan uiteraard met werken waardoor jullie gezamelijke inkomen dus lager is dan het zou kunenn zijn. Of was je van plan een uitkering aan te vragen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef lamaris het volgende:
[..]
Zeker niet. Waar lees jij dat?
Ik streef er zelf ook naar om zoveel mogelijk te verdienen als ik maar kan.
Maar als hij dat niet doet, dan is ons gezamelijke inkomen dus lager dan het zou kunnen zijn.
En dat staat bepaalde mogelijkheden in de weg.
Natuurlijk ben ik zelf ook een egoist, want ik heb er ook belang bij als hij ambitieus is...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef Moonah het volgende:
Ik vind jóu juist egoïstisch...
Hij is toch zoals hij is, en als hij geld niet belangrijk vindt prima toch?
Als je een groot huis wil moet je zelf maar meer gaan verdienen.
Of je zoekt een andere vent.
En ja ik heb makkelijk praten want ik heb zelf ook zo'n vriend.
Hij heeft een WO-opleiding, 3 maanden in pak een beleidsfunctie vervuld, maar dat was gewoon niet wat hij wil. Nu werkt hij alweer jaren 3 avonden per week bij de TPG, zijn oude studiebaantje. Zo heeft hij overdag de tijd en de vrijheid om te doen en laten wat hij wil. Bv. rommelmarkten en kringloopwinkels afstruinen naar antiek en curiosa, zijn grote passie. En als we gaan samenwonen en ik krijg een kind, dan zullen we het niet heel breed hebben, ik werk zelf ook maar 3 dagen (ook 'onder mijn niveau'). Maar ik weet zeker dat we kunnen rondkomen. En het allerbelangijkste is dat we allebei erg gelukkig zijn.
Er is helemaal geen sprake van dat ik ooit zou stoppen met werken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef beelz het volgende:
[..]
Je wil dat je vriend meer gaat verdienen zodat jij het beter hebt... Zoals moonah al zei: jij bent zelf egoïstisch. Het draait bij jou alleen om geld en je denkt dat je gelukkiger wordt als je vriend meer geld verdient. Jouw vriend is echter zo wel gelukkig dus waarom zou hij meer willen verdienen? Als dat kind er ooit komt (en echt ik hoop het niet want je zou hem helemaal verkeerd opvoeden) dan zal je vriend vast wel om loonsverhoging gaan vragen omdat je zo aandringt. En jij stopt dan uiteraard met werken waardoor jullie gezamelijke inkomen dus lager is dan het zou kunenn zijn. Of was je van plan een uitkering aan te vragen?
Wat knap dat je dat allemaal uit mijn post kan halenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:58 schreef Nightwulf het volgende:
Zou lekker een ander zoeken als ik jou was.
Bij jou draait alles om geld en je vriend heeft (gelukkig) andere prioriteiten
Ja ik vind je een geldwolf, 2 salarissen en nog niet goed genoeg voor je.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef lamaris het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van dat ik ooit zou stoppen met werken.
Ik wil absoluut niet ondehouden worden, niet door een partner noch door de staat.
Je wil dus wel een paar jaar thuiszitten....quote:uit de OP:
Stel we willen kids. Dan moeten we de koter dumpen in een creche de hele dag omdat we het ons niet kunnen permitteren om 1 ouder een paar jaar thuis te laten zitten.
Jij wil hem ambitieus máken en dát vind ik egoïstisch.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:02 schreef lamaris het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik zelf ook een egoist, want ik heb er ook belang bij als hij ambitieus is...
Wie zegt dat IK dat per se moet zijn? Het ouderwetse rolmodel zit jou nog een beetje in de weg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:06 schreef beelz het volgende:
[..]
[..]
Je wil dus wel een paar jaar thuiszitten....
Als je vriend van jou ook wel een paar jaar thuis mag zitten zou ik maar zorgen dat ik zelf beter ging verdienen als ik jou was en niet je vriend pushen om meer te verdienen...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:08 schreef lamaris het volgende:
[..]
Wie zegt dat IK dat per se moet zijn? Het ouderwetse rolmodel zit jou nog een beetje in de weg.
Ik vind het beter als 1 van de 2 partners thuis is tijdens de eerste jaren van de koter.
Dat kan best ook de vader zijn. Maar dat moet financieel wel mogelijk zijn...
Nee ik wil hem niet ambitieus maken!!! Vooral niet!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij wil hem ambitieus máken en dát vind ik egoïstisch.
Je zóu hem bv ook kunnen respecteren en waarderen voor wie hij is en waar hij voor staat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |