abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:20:03 #126
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30114702
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:12 schreef kenz het volgende:
Het is behoorlijk asociaal om ergens gebruik van te maken, maar dan zomaar je eigen regels daarbij te verzinnen. Je weet van te voren hoe een Mac werkt, dus je weet waar je aan begint. Als de regels van de Mac je niet bevallen, heb je daar niks te zoeken en smeer je toch lekker je eigen boterham.

Het zijn geen regels.

Het is volgens mij gewoon een ideetje van de Mac om goedkoop rotzooi te verwijderen en dat schijnt ook te werken. dat er vervolgens mensen zijn die het een belachelijk idee vinden is niet echt heel vreemd lijkt me.

Het zijn puur zogenaamde gedragsregels die de maatschappij zich vervolgens heeft opgelegd. 'het hoort zo', 'het is een kleine moeite' 'dat weet je vantevoren'....allemaal onzin waar de Mac en andere fastfoodketens gewoon van profiteren. Zij weten heel goed dat zomaar iedereen het kan laten staan en er is niks wat ze er aan kunnen doen. Want die mensen betalen gewoon voor wat ze krijgen en gebruiken een etablissement waar dit voor bedoeld is.
Ze verstoren geen openbare orde en vallen er niemand mee lastig. Het is aan het restaurant zelf te zorgen dat mensen normaal kunnen zitten en eten.

Zij gebruiken die eetruimte om mensen aan zich te binden, om zelfs reclame te maken, sfeer op te roepen en wat al niet meer. Dan is het ook aan hen om te zorgen dat het er schoon is, want zij zijn degene die er aan verdienen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_30114769
In Oostenrijk was het helemaal niet de bedoeling dat je het zelf weggooide Het personeel deed dat en meestal vrij snel nadat iemand was opgestaan.
pi_30114790
Als jij het niet wilt opruimen doe je dat niet. Ik vind het niet erg om te doen en vind het een kleine moeite. Aangezien het een "ongeschreven regel" is vind ik het een beetje aso om het te laten staan.. moet je ook niet zeuren dat mensen je aankijken. Maar TS ruimt niet eens zn bekertje op in de kroeg..
pi_30114826
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:13 schreef Murray het volgende:
Mijn hemel, wat een fanatieke reacties.
pi_30114832
tsja , moeilijk onderwerp , zolang het niet verplicht is vind ik niet dat je mensen erop kan aanspreken dat het asociaal is , ik bedoel ze hebben er wel werknemers voor.

Ik doe het zelf 9 v/d 10x wel mede omdat het gewoon automatische is geworden. Het is helaas wel zo dat die grafdingen niet voor linkshandigen gemaakt zijn. Ik wil me bord/plateau LINKS vasthouden ja , is wat stabieler voor me. Nu moet ik dus onstabiel met rechts dat bord/plateau vasthouden met alle mogelijke gevolgen van dien.

Ik stem voor een dubbele hendel !
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_30114971
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:21 schreef ChrisJX het volgende:
In Oostenrijk was het helemaal niet de bedoeling dat je het zelf weggooide Het personeel deed dat en meestal vrij snel nadat iemand was opgestaan.
En een menu kost daar hetzelfde, terwijl de McChicken nog lekkerder is dan hier ook
pi_30115021
Ik krijg die zooi trouwens nooit weggegooid. Of de helft blijft hangen, of het hele dienblad verdwijnt in die box Ik ga er maar van uit dat het personeel ervoor opgeleid is en wél weet hoe het moet
pi_30115046
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik vind het echt belachelijk aangezien ik maar een beetje mee moet doen met de door hen verzonnen 'regel' dat het normaal is om dat zelf te doen.

[..]
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het zijn geen regels.

Het is volgens mij gewoon een ideetje van de Mac om goedkoop rotzooi te verwijderen en dat schijnt ook te werken. dat er vervolgens mensen zijn die het een belachelijk idee vinden is niet echt heel vreemd lijkt me.
Volgens mij had je in je OP al geconstateerd dat het een door hun verzonnen regel was (wat volgens mij idd zo is). En dus hou je je daar aan of je gaat ergens anders heen. Simpel lijkt me.
pi_30115132
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:26 schreef ChrisJX het volgende:
Ik krijg die zooi trouwens nooit weggegooid. Of de helft blijft hangen, of het hele dienblad verdwijnt in die box Ik ga er maar van uit dat het personeel ervoor opgeleid is en wél weet hoe het moet
toevallig ook links?

Vooral het bekertje met drinken blijft bij mij ALTIJD hangen
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:30:12 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30115155
Helemaal met de TS eens!

In een snackbar ruim ik mijn rommel ook zelf op, maar in een restaurant vind ik het al overdreven dat ik zelf mijn vreten mee moet nemen naar mijn tafel...
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:30:29 #136
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30115162
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:27 schreef kenz het volgende:

Volgens mij had je in je OP al geconstateerd dat het een door hun verzonnen regel was (wat volgens mij idd zo is). En dus hou je je daar aan of je gaat ergens anders heen. Simpel lijkt me.
Niet simpel. Het is geen regel, ze vragen je gewoon of je dat wil doen.

En ik beantwoord dat met 'nee, want je pretendert zo'n geweldige vreettent te zijn en je verdient bakken met geld en het is een grof schandaal dat je je klanten hun afval zelf in kleine klote-vuilnisbakken laat duwen, waar geen enkel maar dan ook geen enkele eetgelegenheid mee wegkomt'
pi_30115187
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:29 schreef Zeurberus het volgende:

toevallig ook links?
Nee, rechts. Kun je nagaan
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:31:19 #138
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_30115196
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:25 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En een menu kost daar hetzelfde, terwijl de McChicken nog lekkerder is dan hier ook
In antwerpen komen ze alles netjes opruimen en in Bratislava ook. Hier zijn ze gewoon lam die medewerkers en wij hollanders vinden weer dat we mee moeten helpen en als je niet gelijk klaar staat ben je weer een aso
Niet mieten! Door gieten!
pi_30115257
Overigens laat ik in een café waar je je drankje bij de bar moest bestellen (let op: dat is ook naar een toonbank lopen) mijn glas bij vertrek gewoon op het tafeltje waaraan ik heb gezeten staan. Die ga ik ook niet op de bar zetten. Alleen als ik in de buurt van de bar sta.
pi_30115267
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:30 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niet simpel. Het is geen regel, ze vragen je gewoon of je dat wil doen.

En ik beantwoord dat met 'nee, want je pretendert zo'n geweldige vreettent te zijn en je verdient bakken met geld en het is een grof schandaal dat je je klanten hun afval zelf in kleine klote-vuilnisbakken laat duwen, waar geen enkel maar dan ook geen enkele eetgelegenheid mee wegkomt'
Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de balie en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?
pi_30115300
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:31 schreef seilram het volgende:
In antwerpen komen ze alles netjes opruimen en in Bratislava ook. Hier zijn ze gewoon lam die medewerkers en wij hollanders vinden weer dat we mee moeten helpen en als je niet gelijk klaar staat ben je weer een aso
In Oostenrijk verkopen ze trouwens ook bier bij de Mac
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:33:56 #142
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30115304
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:31 schreef seilram het volgende:

[..]

Precies.

je zou je kunnen afvragen hoe dat komt. Misschien omdat wij hier niet echt een traditie hebben van uit eten gaan zoals in andere landen en fastfoodketens daar heel slim gebruik van maken. 'Hier wten ze niet beter' denken ze.

in het buitenland lachen mensen zich echt verrot als je hen ook maar voorstelt het afval van waar ze zelf voor betaald hebben en opeten in dezelfde eettent in de vuilnisbak te gooien.
pi_30115330
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef ChrisJX het volgende:
Overigens laat ik in een café waar je je drankje bij de bar moest bestellen (let op: dat is ook naar een toonbank lopen) mijn glas bij vertrek gewoon op het tafeltje waaraan ik heb gezeten staan. Die ga ik ook niet op de bar zetten. Alleen als ik in de buurt van de bar sta.
Alleen in me stamkroeg of als ik ergens weinig gedronken heb (lees het hele handeltje is in een keer mee te nemen) dan breng ik het terug

Overvolle bar/discotheek kan wel de tering krijgen
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:35:12 #144
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30115358
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:32 schreef kenz het volgende:

[..]

Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de bali en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?
Nee, zoals ik al zei vind ik eten halen niet echt een probleem. Evenals een biertje halen bij de bar in de kroeg. Maar daar ga ik m'n lege glazen ook echt niet telkens terugbrengen.
pi_30115385
quote:

[..]

Als je echt principieel bent, dan weiger je het eten mee te nemen van de balie en laat je het aan tafel serveren. Maar dat doe je dan zeker ook weer niet?
Moet ik nog eens in een dronken bui doen eigelijk

'Hier opeten of meenemen?'

En dan heerlijk blijven staan en de maaltijd verorberen
pi_30115410
Wees dan inderdaad consequent, ga dan aan een tafeltje zitten wachten tot ze je bestelling komen opnemen. En aangezien ze dat niet doen, heb jij dus ook niks om weg te gooien, dus heb je überhaupt geen probleem.
En ik deel de gangbare mening dat ik je een luie asociale hork vind
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:43:34 #147
128501 dit.is.geen.kloon.
Meki Woedend op Fok
pi_30115689
quote:

[..]

Als hij echt principieel is gaat'ie niet eens naar de McD.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:44:09 #148
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_30115708
quote:
Ik weet niet of het echt aan dat personeel ligt. Misschien zijn ze wat onderbezet.
Liugt aan het bedrijf zelf dan, of de filiaalmanager of franchisenemer.. (weet niet echt hoe het bedrijf in elkaar steekt, geloof dat het franchises zijn maar dat boeit ook niet echt) Is immers hun keuze om dan, schijnbaar een gebrek aan personeel te hebben. Aan de huidige prijzen zal het niet liggen, mind you. Dus wel veel geld vragen voor "eten", maar niet veel personeel rond hebben lopen waardoor je je eigen zooi weg moet keilen. Slecht plan, me dunkt.

Normaliter gooide ik altijd m'n dienblad leeg in zo'n bak, is na lezen van dit topic ook verleden tijd.

(btw, nooit iemand opgevallen dat bij de Burger King de dienbladen ook in de afvalbakken passen, en bij de MAC niet..? Toch weer een reden om bij de BK WEL weer je eigen dienbladje weg te tyfen.. )
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:44:31 #149
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_30115724
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:36 schreef Blapiet het volgende:
Wees dan inderdaad consequent, ga dan aan een tafeltje zitten wachten tot ze je bestelling komen opnemen. En aangezien ze dat niet doen, heb jij dus ook niks om weg te gooien, dus heb je überhaupt geen probleem.
Ik hoop niet dat je hier lang over nagedacht hebt.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:46:18 #150
128501 dit.is.geen.kloon.
Meki Woedend op Fok
pi_30115782
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je hier lang over nagedacht hebt.
Ik vind dat'ie een punt heeft! In welk normaal restaurant ga je nou zelf je eten aan de balie ophalen, om het zelf op een plank naar je zitplaats te brengen?! Daar heb je personeel voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')