abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2005 @ 15:11:54 #176
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32259264
Enkele quotes uit de column ('Waar houdt de verloedering op?') van Johan Derksen d.d. 02/03-2005:

"In De Arena wordt al jaren een wanbeleid gevoerd, maar algemeen directeur Arie van Eijden doet alsof hij gek is en verbindt nergens consequenties aan. Links en rechts sneuvelen stafleden, er is voor een kapitaal geïnvesteerd in miskopen, maar de gladde verantwoordelijke man overleeft alle stormen en verstopt zich achter de drogreden dat het niet in het belang van de club is als hij opstapt. En de raad van commissarissen geeft geen kik."

"Onder de dominante penningmeester Arie van Os en vervolgens onder Van Eijden kregen de passanten Morten Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse en Ronald Koeman volop gelegenheid hun eigen spelers aan te trekken. Op een bepaald moment stonden er zelfs zestig peperdure profs op de loonlijst in Amsterdam, van wie er wekelijks zestien werden opgeroepen."

"Dezelfde trainers moesten vertrekken, omdat het publiek en de spelers ontevreden waren of als de invloedrijke achterban erop aandrong. Want beursgenoteerd bedrijf of niet, bij Ajax blijven de achterklap, de lobby in de wandelgangen en de vijfde colonne bestaan."

"Opvallend is dat de voorzitters Michael van Praag en John Jaakke uitblonken als representatief uithangbord van de club, maar ze hebben het gevoerde wanbeleid nooit een halt kunnen toeroepen."

"En voor Ajax is het te hopen dat Van Eijden nu geen blunders meer maakt. Er zal eerst een technisch directeur moeten komen die op zijn beurt een trainer aantrekt. Alleen zo kan de rust terugkeren in De Arena. Als Van Eijden slim is, luistert hij deze keer naar Johan Cruijff. Bij de KNVB en in Barcelona is iedereen erg tevreden over diens adviezen."

Enkele quotes uit de column ('Beursgenoteerd Ajax geleid als amateurclub') d.d. 09/11-2005:

"Deze legendarische voorzitters waren wel echte Ajacieden en dat kan van de huidige preses John Jaakke allerminst worden gezegd. Deze gladde jurist realiseerde zijn droom en zijn stuitende ijdelheid zorgt ervoor dat de baantjeszieke Jaakke er alles aan zal doen om te overleven."

"Niet omdat het goed is voor Ajax, maar omdat hij verslaafd is aan pluche en status. Met zijn gepantserde glimlach weerstaat hij alle aanvallers, vijanden, intriganten en criticasters. Hij laat zich graag tot op het bot beledigen, als zijn functie maar niet in gevaar komt."

"Van Eijden vertrekt op 1 december – en dat is een aderlating voor Ajax. Van Eijden kent de club door en door en deed tevens ervaring op als directeur betaald voetbal bij de KNVB. Door het vertrek van deze Ajax-icoon krijgt Jaakke alle ruimte zijn gebrek aan kennis te etaleren."

"Omdat Jaakke niet uit Ajax of de voetbalwereld afkomstig is, wordt hij niet geremd door enige kennis van zaken. Daarom is de aanwezigheid van de ervaren algemeen directeur Van Eijden erg belangrijk voor de club."

"Ajax heeft nu een voorzitter die er voor de meerdere eer en glorie van zichzelf zit, maar ik heb sterk de indruk dat de ledenraad ook grotendeels bestaat uit haantjes die hun voetbalvisie schromelijk overschatten en er alles aan doen om tot hun zeventigste te overleven."

In de eerste column is algemeen directeur Arie van Eijden het zwarte schaap en is Johan Derksen niet negatief over voorzitter John Jaakke, maar ruim een half jaar later is Johan Derksen 180 graden gedraaid qua mening. Mijn vraag is dan ook, wie neemt Johan Derksen nog serieus?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_32262951
ho ho... Over Jaakke was hij ook niet positief hoor, nooit echt geweest, alleen was Jaakke te onbekend en kleurloos om er een mening over te hebben. 't Gaat nu toch ook superslecht met Ajax... ? ...Dat Van Eijden ook weggaat ... hij is toch n beetje de laatste der mohikanen... Het viel mij ook op, dat plotselinge "positieve" gezever over Van Eijden , maar er is de afgelopen tijd toch een negatieve ontwikkeling geweest, dan kun je toch zo volwassen zijn om je mening bij te stellen...? Dat Derksen nu wel relatief positief is over Van Eijden is beetje over the top, maar ik neem wat Derksen zegt heus wel serieus... en dat ie chargeert geeft ie zelf toch ook vaak genoeg toe...? tis maar een amusant tv-programmaatje hoor
pi_32266409
Als Derksen zijn Collega zo meent af te moeten vallen, dan wil je toch niet meer met zo'n zak hooi samenwerken? Hij roept eerst op zijn column hoe goed Barbera is, en dat het niks te maken heeft met het feit dat ze de dochter van Frits Barend is, en vervolgens steekt hij haar het mes in de rug.

Wat een suffe zak. En dat gedraai kont in zijn jongste column over Van der Eijden is alleen maar typerend. Ik lees in dit topic dat veel mensen Derksen bewonderen om zijn sterke mening, maar de mening is bij hem zo veranderlijk als de resulaten van feyenoord. Hij past zijn zogenaamd stevige mening aan zodra het 'm uitkomt.

Derksen = hypocriete opportunist.
Castel di Sangro per sempre!
  maandag 14 november 2005 @ 19:41:19 #179
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32266941
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:24 schreef Jgeerling het volgende:

Welkom in de voetballerij
Feyenoord!!! * Barça
pi_32270942
quote:
hypocriet
opportunist de ontwikkelingen in de voetballerij veranderen elke minuut, dan moet je toch zeker af en toe je mening bij kunnen stellen?
  maandag 14 november 2005 @ 21:58:50 #181
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_32271141
Ik ben het er mee eens, Johan Derksen is echt een irritante zeur geworden. Ik heb toch veel liever Hugo Borst, die ook erg hard en direct is(ook een beetje gestoord) maar wel gelijk heeft
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_32278664
Hugo Borst is als peroon af en toe een ontzettende etterbak zijn, en zijn mening soms wel erg zwaar op de hand, hij heeft in zijn columns vaak aardige punten. De Hugo Borst van TV kan ik soms wel schieten.

Maar Getikte Rik, leg mij eens uit waarom Derksen niet hypocriet is, en onderbouw dat met meer dan een smily. Ik heb duidelijk aangegeven waaromik 'm wel hypocriet vind, nu jij...
pi_32279072
Borst heeft echt niet altijd gelijk hoor
pi_32279757
quote:
Maar Getikte Rik, leg mij eens uit waarom Derksen niet hypocriet is, en onderbouw dat met meer dan een smily. Ik heb duidelijk aangegeven waaromik 'm wel hypocriet vind, nu jij...
hypocriet = vriendelijk doen en het niet menen, schijnheilig dus, en dat kun je van Derksen dus toch niet zeggen? Hij heeft een duidelijke mening die hij altijd (dus ook met de persoon in kwestie naast hem zittend op tv) verkondigt. Dat is gewoon een feit.

Hij schrijft al een eeuwigheid voor VI, en de 15 jaar dat ik 'm kritisch lees kan ik 'm echt niet betrappen op hypocrisie. Dat zullen zelfs de meeste vijanden van m zeggen...De laatste jaren heeft hij de achterpagina van de VI, en dat is vaak niet meer dan een verslag van wat hij op tv zegt, of gaat zeggen. Als columnist is hij qua stijl niet briljant (dat geeft hij ook zelf toe: hij vindt Borst ook n veel betere schrijver) maar nogmaals,

je mening bijstellen, (over bijv. Jaakke/B. barend) heeft niks met draaikonterij te maken, maar met je mening bijstellen omdat de voor jouw bekende informatie daarom vraagt, of dat de persoon in kwestie door et ijs zakt in zijn of haar nieuwe functie...

Wat je van Derksen ook persoonlijk vindt: hij heeft (ook zeker dankzij zijn "slaafjes" van de VI-redactie) beschikking over heel veel inside-informatie. Ook heeft hij in het verleden vaak genoeg kritiekpunten gehad bij Cruijff, Van Basten etc.
Bovendien relativeert hij zichzelf vaak genoeg.. Genee wees 'm soms op zijn uitspraken in het verleden die inconsequent leken, (jammer dus dat Genee weg is) maar zelfs dat kon Derksen altijd onderbouwen.

de stelling Derksen = hypocriet en dan erbij vind ik ook niet echt onderbouwend.

Het voetbalwereldje is maar kein, dus zal Derksen heus vaak personen tegenkomen die hij ooit positief, maar ook negatief heeft besproken. Derksen heeft Advocaat bijv. NOOIT zo persoonlijk beledigd als tal van zijn collegas, De veel harder uit de hoek kwamen uit populistische motieven

Als je 'm niet mag en met zulke drogredenen aankomt adviseer ik eens om al zn columns/stukjes/tv-optredens van de afgelopen jaren te lezen/bekijken. Dan ontdek je dat die consequenter zijn dan die van Hugo Borst, of ieder ander opinie-figuur. Verder zou ik zijn felle uitspraken af en toe met een klein korreltje zout nemen, dat doet ie zelf ook. ER zijn echter veel meer andere figuren binnen de sportjournalistiek die je niet met 1 korreltje zout, maar met een hele ZAK zout moet nemen... Van die zgn. vriendelijke mensen die zo aardig/deskundig lijken op TV, doch ondertussen...DAT zijn de hypocrieten, ALLEEN weten zij dat zo goed te verbergen...Want DAT is het kenmerk van de waarlijke hypocriet!

amen... ( mn toetsenbord is nu verrot, en typen via on-screen keyboard zuigt)

kom maar weer op met tegen-argumenten en feiten, ik ga iig erst n nieuw toetsenbord halen
mzzl
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:40:56 #185
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_32297669
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:52 schreef getikte_rik het volgende:

[..]
opportunist de ontwikkelingen in de voetballerij veranderen elke minuut, dan moet je toch zeker af en toe je mening bij kunnen stellen?
Als je eerst je mening als absolute waarheid verkondigt, zonder welke vorm van nuance dan ook, dan komt het wat ongeloofwaardig over om daarna die absolute mening weer te veranderen. Van mij mag de beste man best elke zijn mening bij stellen. Maar verwacht dan niet dat ik hem serieus neem als hij de volgende keer weer met zo'n absolute uitspraak komt.

Voor iemand die echt inzicht in voetbal en het voetbalwereldje heeft veranderen ontwikkelingen namelijk niet elke minuut. Mensen die inzicht hebben zien grotere stromingen en passen hun mening daarop aan, niet op basis van het laatste gerucht wat je nu weer gehoord hebt van welke bron dan ook.
Derksen is zeker goed ingelicht en is erg vermakelijk op tv. Maar een consistente mening of zelfs maar verstand van voetbal? Nee!
pi_32299983
quote:
Derksen is zeker goed ingelicht en is erg vermakelijk op tv. Maar een consistente mening of zelfs maar verstand van voetbal? Nee!
ik zou qua tactiek niet altijd op m vertrouwen, nee Die man hoort gewoon lekker met een sigaar in zijn mond over voetbel te lullen op tv. Wat je zegt: vermakelijke tv. Het is toch maar voetbal? En op tv is hij toch vermakelijk? Beter dan wie ook! Niet aan ergeren, maar van genieten. Ergeren is zoooo makkelijk (en "verkapte bewondering") Wees blij met zo'n vent op tv, of geef je de voorkeur aan de goed-nieuws-show van talpa?
pi_32303644
Zo mooi dat Hans Kraaij jr er weer zat maandag ..

Vorig jaar die quote van JD..

"als je een van de meest succesvolle coaches van dit moment kunt uitnodigen uit de eredivisie (toentertijd meen ik de trainer van Twente .. weet ik niet zeker), dan snap ik niet wat hij (Hans Kraaij jr.) hier doet.

Die woordenwisseling die toen ontstond tussen Wilfred en Johan.. prachtig
pi_32307179
Derksen verkondigd heel vaak in zijn programma bepaalde transfers of in elk geval besprekingen die achteraf absoluut niet lijken te gebeuren. Hij zit er wat dat betreft vaak naast. Dat ie af en toe ook eens raak schiet mag je van een hoofdredacteur van VI wel verwachten.

En Kraaij JR... Hij was als Psycho-voetballer op het veld (keiharde overtredingen) af en toe wel vermakelijk. Youp van 't Hek noemde 'm eens lustmoordenaar. Maar hoe hij af en toe spelers zelfs in de rust voor de Camera probeert te trekken (hij rukt daadwerkelijk aan hun shirt) en na afloop regelmatig veel flaters slaat, het doet pijn aan oog en oor.

Derksen en Voetbal Inside zijn voor de voetbalwereld een beetje wat SBS6 Shownieuws is voor nederland, een roddelprogramma over voetbal. En dan van de hand van een voetballer die iemand de ene dag een middelmatige clubspeler noemt, om vervolgens 2 jaar later te zeggen dat ie altijd veel talent had.
pi_32307815
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:05 schreef Jgeerling het volgende:
En dan van de hand van een voetballer die iemand de ene dag een middelmatige clubspeler noemt, om vervolgens 2 jaar later te zeggen dat ie altijd veel talent had.
Hij gaf wel duidelijk toe dat Hans Kraaij het goed had gezien dat Huntelaar veel talent had. Destijds vond Derksen KJH niet goed genoeg en gaf maandag toe dat hij inderdaad een goede ontwikkeling had doorgemaakt. Hij geeft het dan iig wel toe als hij er naast heeft gezeten.
pi_34807630
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_34808848
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:05 schreef Jgeerling het volgende:
Derksen verkondigd heel vaak in zijn programma bepaalde transfers of in elk geval besprekingen die achteraf absoluut niet lijken te gebeuren. Hij zit er wat dat betreft vaak naast. Dat ie af en toe ook eens raak schiet mag je van een hoofdredacteur van VI wel verwachten.

En Kraaij JR... Hij was als Psycho-voetballer op het veld (keiharde overtredingen) af en toe wel vermakelijk. Youp van 't Hek noemde 'm eens lustmoordenaar. Maar hoe hij af en toe spelers zelfs in de rust voor de Camera probeert te trekken (hij rukt daadwerkelijk aan hun shirt) en na afloop regelmatig veel flaters slaat, het doet pijn aan oog en oor.

Derksen en Voetbal Inside zijn voor de voetbalwereld een beetje wat SBS6 Shownieuws is voor nederland, een roddelprogramma over voetbal. En dan van de hand van een voetballer die iemand de ene dag een middelmatige clubspeler noemt, om vervolgens 2 jaar later te zeggen dat ie altijd veel talent had.
ga eerst ns leren spellen voorat ik je serieus neem. Tis maar n spelletje, Derksen begrijpt dat...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 6 februari 2006 @ 21:30:40 #192
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_34808864
quote:
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_35692420
Hij ziet er inderdaad niet zo afgetraind meer uit...
That's all folks!
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 maart 2006 @ 22:05:50 #194
7889 tong80
Spleenheup
pi_35693161
Topioctitel aangepast

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_35693194
We springen in op de actualiteit.
That's all folks!
pi_35693590
hij gaat dood
  zaterdag 4 maart 2006 @ 08:41:11 #197
127004 maril
Smeetsfan
pi_35702890
Wat is er dan met Johan aan de hand dat de topictitel veranderd is.?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_35702906
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 08:41 schreef maril het volgende:
Wat is er dan met Johan aan de hand dat de topictitel veranderd is.?
Dat kun je snel zelf invullen na al die sigaren.
pi_35703776
Ik zeg botox.
pi_35729859
Hij is een beetje dik geworden

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2006 01:47:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')