quote:
Maar Getikte Rik, leg mij eens uit waarom Derksen niet hypocriet is, en onderbouw dat met meer dan een smily. Ik heb duidelijk aangegeven waaromik 'm wel hypocriet vind, nu jij...
hypocriet = vriendelijk doen en het niet menen, schijnheilig dus, en dat kun je van Derksen dus toch niet zeggen? Hij heeft een duidelijke mening die hij altijd (dus ook met de persoon in kwestie naast hem zittend op tv) verkondigt. Dat is gewoon een feit.
Hij schrijft al een eeuwigheid voor VI, en de 15 jaar dat ik 'm kritisch lees kan ik 'm echt niet betrappen op hypocrisie. Dat zullen zelfs de meeste vijanden van m zeggen...De laatste jaren heeft hij de achterpagina van de VI, en dat is vaak niet meer dan een verslag van wat hij op tv zegt, of gaat zeggen. Als columnist is hij qua stijl niet briljant (dat geeft hij ook zelf toe: hij vindt Borst ook n veel betere schrijver) maar nogmaals,
je mening bijstellen, (over bijv. Jaakke/B. barend) heeft niks met draaikonterij te maken, maar met je mening bijstellen omdat de voor jouw bekende informatie daarom vraagt, of dat de persoon in kwestie door et ijs zakt in zijn of haar nieuwe functie...
Wat je van Derksen ook persoonlijk vindt: hij heeft (ook zeker dankzij zijn "slaafjes" van de VI-redactie) beschikking over heel veel inside-informatie. Ook heeft hij in het verleden vaak genoeg kritiekpunten gehad bij Cruijff, Van Basten etc.
Bovendien relativeert hij zichzelf vaak genoeg.. Genee wees 'm soms op zijn uitspraken in het verleden die inconsequent leken, (jammer dus dat Genee weg is) maar zelfs dat kon Derksen altijd onderbouwen.
de stelling Derksen = hypocriet en dan
![]()
erbij vind ik ook niet echt onderbouwend.
Het voetbalwereldje is maar kein, dus zal Derksen heus vaak personen tegenkomen die hij ooit positief, maar ook negatief heeft besproken. Derksen heeft Advocaat bijv. NOOIT zo persoonlijk beledigd als tal van zijn collegas, De veel harder uit de hoek kwamen uit populistische motieven
Als je 'm niet mag en met zulke drogredenen aankomt adviseer ik eens om al zn columns/stukjes/tv-optredens van de afgelopen jaren te lezen/bekijken. Dan ontdek je dat die consequenter zijn dan die van Hugo Borst, of ieder ander opinie-figuur. Verder zou ik zijn felle uitspraken af en toe met een klein korreltje zout nemen, dat doet ie zelf ook. ER zijn echter veel meer andere figuren binnen de sportjournalistiek die je niet met 1 korreltje zout, maar met een hele ZAK zout moet nemen... Van die zgn. vriendelijke mensen die zo aardig/deskundig lijken op TV, doch ondertussen...DAT zijn de hypocrieten, ALLEEN weten zij dat zo goed te verbergen...Want DAT is het kenmerk van de waarlijke hypocriet!
amen... ( mn toetsenbord is nu verrot, en typen via on-screen keyboard zuigt)
kom maar weer op met tegen-argumenten en feiten, ik ga iig erst n nieuw toetsenbord halen
mzzl