Sorry, maar dat meubelplaat zwak is is niet waar. Ik heb 15 jaar in dat zelfgebouwde bed geslapen, er hebben kinderen op geravot, en toen ik het bed af ging breken, was er nog geen beschadiging te zien. De planken liggen trouwens nog steeds compleet en helemaal goed in de kelder, geschikt voor eventueel hergebruik.quote:[b]Op dinsdag 30 augustus 2005 17:48 schreef SadKingBilly het volgende:[/b
Denk eraan dat meubelplaat (hoewel het er mooi uitziet) zeer zwak is; het is gewoon geperst spaanplaat met een laagje plastic. Ik heb zelf een bed gebouwd van dubbel mdf met daartussen balkjes vuren voor de dikte (de bovenrand van het bed is nu zo'n 10 cm breed)
Is dat wel fuckproof dan? Niet dat je opeens naar beneden stort. En post eens wat foto's.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:40 schreef mighty_myte het volgende:
als je kamer hoog genoeg is zou ik een mooie tweepersoons hoogslaper bouwen.
heb ik ook. je houdt enorm veel ruimte over en het ziet er sjiek uit als je het goed aanpakt.
Ik heb geen zin om mdf te gebruiken omdat ik niet wil gronden/lakken als het niet echt nodig isquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:46 schreef WouterB het volgende:
meubelpanelen zijn vooral heel zwak als je er veel druk op zet (loodrecht), als zijkanten zou het moeten kunnen, al snap ik niet waarom je het wilt doen, is niet bijzonder stevig, verwerkbaar, mooi of goedkoop.
Jawel; maar niet meer dan nodig is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef WouterB het volgende:
je wilt dus doe-het-zelven maar er niet te veel moeite voor hoeven doen?
Je hebt een "twijfelaars" matrasmaat 160x200. Is volgens mij volop te verkrijgen. Zeker bij de leenbakker/kwantum. Waarom al die moeite doen? Tegenwoordig is het niet meer zo duur. Het duurste heb je immers al. (ut matras) Goed de reklame blaadjes in de gaten houden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:22 schreef Tobbes het volgende:
Heel verhaal......
Denken jullie dat het een stuk goedkoper kan dan een bed aanschaffen?
Het is een soort vergroot pallet. Onbewerkt hout. Ik schat zoon cm of 10-12 hoogquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |