Dat gevoel wat hij probeert uit te dragen, inderdaad de keuze tussen plezier beleven aan de mieren suiker geven en kijken wat ze er mee doen, of de mieren met je vergrootglas verbranden en het gevoel van macht wat daarbij komt kijken, is iets wat mij wel aanspreekt in games.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:25 schreef Rikoko het volgende:
Ik vond de vroegere spellen waar hij 'leiding' (BULLFROG) over had, ook zeeeeer mooi!
Denk aan spellen als:
Dungeon keeper 1&2
THeme hospital
Syndicate (wars)
Magic carpet
Ze hadden allemaal iets, waarmee je je eigen vrijheid enzo had, ik vind dat echt heerlijk als ik weet dat ik niet een stom liniear verhaaltje hoef af te spelen
Jaaaa jaaa okay okay, daar geef ik je wel gelijk in (ook al vond ik populous 3 wél leukquote:Op vrijdag 9 september 2005 10:47 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Dat gevoel wat hij probeert uit te dragen, inderdaad de keuze tussen plezier beleven aan de mieren suiker geven en kijken wat ze er mee doen, of de mieren met je vergrootglas verbranden en het gevoel van macht wat daarbij komt kijken, is iets wat mij wel aanspreekt in games.
Dungeon keeper vind ik het leukste spel ooit gemaakt, maar hij heeft volgens mij bij DK2 al laten zien dat het een toevalstreffer was. En Theme Hospital vond ik inderdaad ook wel leuk, maar na een level of 8 werd die voor mij ook al saai. Populus is ook erg populair geweest, maar ook dat is gewoon allemaal niks geweldigs.
Kortom, ik blijf juist in het licht van zijn oude games, van mening dat hij leuke spellen kan maken, maar dat het geen godheid van de industrie is.
Het zou al héél veel schelen, als je voor spells en items zou moeten werken. Het is belachelijk dat het sterkste zwaard in het spel, gewoon te koop is en dat je alle spreuken gewoon uit mag kiezen, zelfs als je eigenlijk als fighter door het leven wilde gaan.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:28 schreef Jonks het volgende:
Helemaal eens met YourMaster.
Als je eenmaal enflame op lvl 2 hebt is het spel eigenlijk gedaan. Ik weet ook niet zo snel een oplossing voor de spells, minder krachtig maken van xp verzamelen en spells is misschien ook niet de oplossing.
Ik kan misschien wel een hele hoop minpunten opnoemen, maar ik zal je zeker niet afraden om het spel te spelen. Het is wel een leuk spel, alleen niet het spel van het jaar.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:52 schreef Rikoko het volgende:Het is inderdaad wel leuk ja al die vrijheid, en daar ga ik dan ook maar voor, ook al weet ik nu dat het een beetje makkelijk gaat worden
Ben blij dat je het leuk vind.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef clowncloon het volgende:
mmmm ik ben het spel nu 2 dagen aan het spelen en ik geniet er met volle teugen van!
Geweldige omgevingen en spannende subquests alleen is geld nog erg moeilijk om aan te komen, en soms weet je van gekkigheid niet welke kan je op moet...Maar toen kwam ik er eindelijk achter dat ik bij de guild een quest kon doen (terwijl ik dik 4 uur had rondgelopen en heftige wapens hadf gekocht e.d.)...een boerderij beschermen tegen bandietjes....jezus dat is dan echt te fucking makkelijk maar je krijgt er wel een smak geld voor.
Klopt niet. Als je niet met een missie bezig bent, kan je een world save doen en wordt dus alles opgeslagen. Ben je wel met een missie bezig, kan je alleen een Hero save doen, dan slaat ie dus alleen de verkregen xp's en je nieuwe items en leeftijd enzo op. Je begint dan gewoon weer op het punt vlak voordat je de missie begon.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:36 schreef Fillipe het volgende:
Klopt het dat je niet tussentijds kan saven? Als ik m'n quicksave wil laden dan laadt die gewoon m'n laatste behaalde autosave.
Ik weet niet waarom ik die sub-quests zo leuk vind, misschien omdat je het niet MOET doen..gewoon lekker rondlopen en zelf de boel ontdekken in plaats van alles voorgekauwd krijgen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:17 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ben blij dat je het leuk vind.
Hoe komt het dat je de subquests zo spannend vind? Die boerderij-quest had ik inderdaad ook gedaan. Nou niet echt spannend, er komen gewoon wat mensen op je af lopen, die je dan zonder problemen dood maakt, niet echt spannend.
Je weet trouwens dat je een kaart hebt hè, en dat je altijd op je minimap kan zien welke kant je hoofdquest is? Op je kaart kan je bij elk gebied zien welke subquests er zijn, en dan kan je er met G gelijk op, of naast teleporteren.
Geen idee.quote:Op woensdag 14 september 2005 10:46 schreef clowncloon het volgende:Weet jij trouwens ook waar ik die laatste mushroom kan vinden?
shiiiiiitquote:Op woensdag 14 september 2005 15:24 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Geen idee.
Ik vind die subquests juist niet leuk omdat ze absoluut niet moeten, en je er nog niks aan hebt ook. Heb er wel een aantal gedaan uit nieuwsgierigheid, maar was elke keer teleurgesteld wat ik er voor terug kreeg.
Nou vertel dan, heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:47 schreef clowncloon het volgende:nou ja, niks aan hebt, je krijgt er XP voor en af en toe wel een nuttige prijs (vaak ook een wapen die je al lang en breed overtroeft maar goed...die kan je dan weer slijten)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |