abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30405369
Ik vind het ook maar een vreemd spel. Wel leuk, maar een topper zou ik het niet willen noemen.

Ik vind het verhaal echt helemaal niks, totaal geen spanning of plotwendingen of wat dan ook. Ik ben nu op het punt gekomen waar het spel bij de Xbox volgens mij afliep, en heb de "eindbaas" verslagen. Nu gaat het verhaal helemaal op een vreemde manier verder.

Ook heb ik bij veel dingen het idee dat het cheaten is, omdat het er allemaal zo makkelijk op wordt. Wat hierboven wordt gezegd over die diamanten had ik nog niet door, maar ik merkte het wel met vlees. Dit doe ik maar niet meer, te goedkoop. Maar ook is het vaak gewoon te lullig om gewoon je spreuken te gebruiken, doordat iedereen spontaan doodvalt als je enflame gebruikt. En dan heb je nog dat lullige spreukje ook ja, waardoor je vrijwel oneindige xp's krijgt. Helemaal stom dat je zelfs die drankjes mag vermedigvuldigen!

Wat misschien nog wel erger is, is dat ik totaal geen behoefte heb om sidequests te doen, nutteloze klusjes. Voor het geld hoef je het niet te doen, er is namelijk niks te koop. Voor de xp's ook niet, de skills die ik gebruiken wil, zijn al lang gemaxed. En je krijgt er ook geen coole items van. Trek ik bijvoorbeeld een zwaard uit een steen, is ie net iets meer dan de helft zo sterk als het zwaard wat ik al gebruikte.

Voorlopig heb ik ook totaal geen behoefte om straks opnieuw te beginnen als kwade legende. Ik zie niet in hoe het dan anders wordt. Mensen gaan misschien wat andere irritante dingen roepen de hele tijd, maar voor de rest blijf je hetzelfde kunnen. Ik kan straks ook niet opnieuw beginnen als andere type character, ik wilde een mage zijn, maar je krijgt zo veel xp's, dat ik ook alle skills van de fighter volledig heb, samen met het sterkste harnas en het beste zwaard.

Voorlopig ben ik dus in deel twee van het verhaal aanbeland. Ik ben er even bezig, maar ik heb nog geen aanwijzingen dat ik sterker kan gaan worden dan ik al ben, of dat de vijanden een uitdaging gaan worden. Ook het verhaal is niet verder gegaan nog dan, kom naar deze nieuwe wereld, en sla hier mensen in elkaar.
pi_30408916
Ik heb trouwens zojuist verder gespeeld, en het was toch niet helemaal wat ik dacht. Ik dacht dat ik op ongeveer de helft was ofzo, dat ik nu de aanvulling mocht doen. Was kennelijk nog maar een klein stukje, met gewoon zo veel mogelijk monsters doden en dan een eindbaas. Ik heb echt het idee gehad dat ik de hele tijd op godmode heb gespeeld. Heb namelijk de laatste 30 jaar geen healthpotion gebruikt.

Vond het geen heel kort spel zo, maar inderdaad zeker ook niet lang. Het is zeker geen spel waarvoor ik een Xbox zou kopen om te kunnen spelen, en toch weer een bevestiging dat Molyneux best aardige spellen maakt, maar zeker geen Miyamoto is.
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:25:11 #53
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_30413629
nouuuuuuuuuuuu, dat weet ik nog zo niet yourmaster!

Ik vond de vroegere spellen waar hij 'leiding' (BULLFROG) over had, ook zeeeeer mooi!

Denk aan spellen als:
Dungeon keeper 1&2
THeme hospital
Syndicate (wars)
Magic carpet

Ze hadden allemaal iets, waarmee je je eigen vrijheid enzo had, ik vind dat echt heerlijk als ik weet dat ik niet een stom liniear verhaaltje hoef af te spelen

(okay, er zit altijd wel een rode draad in, maar je hoeft tenminste niet steeds hetzelfde te doen als je wilt, je kan altijd nog iets tussendoor doen)
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
pi_30413720
Helemaal eens met YourMaster.
Als je eenmaal enflame op lvl 2 hebt is het spel eigenlijk gedaan. Ik weet ook niet zo snel een oplossing voor de spells, minder krachtig maken van xp verzamelen en spells is misschien ook niet de oplossing.

Het is jammer dat als je ooit Baldur's gate series hebt gespeeld er zo weinig spellen in de buurt komen van die complexiteit. Is natuurlijk ook niet mogelijk op een Xbox.. maar de uitdaging wordt eigenlijk toch wel verwacht. Je wil op zijn minst een beetje tactisch nadenken over je character wat je wil en kunt.. probleem is dat je inderdaad al vrij snel alles kunt

Conclusie:
Leuk spel om een keer te doorlopen, het ziet er allemaal tof uit maar voor de gameplay hoef je het niet te doen.
pi_30414228
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:25 schreef Rikoko het volgende:
Ik vond de vroegere spellen waar hij 'leiding' (BULLFROG) over had, ook zeeeeer mooi!

Denk aan spellen als:
Dungeon keeper 1&2
THeme hospital
Syndicate (wars)
Magic carpet

Ze hadden allemaal iets, waarmee je je eigen vrijheid enzo had, ik vind dat echt heerlijk als ik weet dat ik niet een stom liniear verhaaltje hoef af te spelen
Dat gevoel wat hij probeert uit te dragen, inderdaad de keuze tussen plezier beleven aan de mieren suiker geven en kijken wat ze er mee doen, of de mieren met je vergrootglas verbranden en het gevoel van macht wat daarbij komt kijken, is iets wat mij wel aanspreekt in games.

Dungeon keeper vind ik het leukste spel ooit gemaakt, maar hij heeft volgens mij bij DK2 al laten zien dat het een toevalstreffer was. En Theme Hospital vond ik inderdaad ook wel leuk, maar na een level of 8 werd die voor mij ook al saai. Populus is ook erg populair geweest, maar ook dat is gewoon allemaal niks geweldigs.

Kortom, ik blijf juist in het licht van zijn oude games, van mening dat hij leuke spellen kan maken, maar dat het geen godheid van de industrie is.
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:52:38 #56
124714 Rikoko
pi_30414367
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:47 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Dat gevoel wat hij probeert uit te dragen, inderdaad de keuze tussen plezier beleven aan de mieren suiker geven en kijken wat ze er mee doen, of de mieren met je vergrootglas verbranden en het gevoel van macht wat daarbij komt kijken, is iets wat mij wel aanspreekt in games.

Dungeon keeper vind ik het leukste spel ooit gemaakt, maar hij heeft volgens mij bij DK2 al laten zien dat het een toevalstreffer was. En Theme Hospital vond ik inderdaad ook wel leuk, maar na een level of 8 werd die voor mij ook al saai. Populus is ook erg populair geweest, maar ook dat is gewoon allemaal niks geweldigs.

Kortom, ik blijf juist in het licht van zijn oude games, van mening dat hij leuke spellen kan maken, maar dat het geen godheid van de industrie is.
Jaaaa jaaa okay okay, daar geef ik je wel gelijk in (ook al vond ik populous 3 wél leuk )

En ik heb het spel zelf ( WIE IS NOU DE TOPIC STARTER) nog niet gespeeld want ik wacht op mn nieuwe computer, maar het lijkt mij inderdaad ook niet echt leuk als je een spel speelt waar je weinig inzet voor hoeft te doen, ik bedoel, t moet natuurlijk wel een beetje een uitdaging blijven, en niet steeds maar iets herhalends!

Het is inderdaad wel leuk ja al die vrijheid, en daar ga ik dan ook maar voor, ook al weet ik nu dat het een beetje makkelijk gaat worden

pi_30414506
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:28 schreef Jonks het volgende:
Helemaal eens met YourMaster.
Als je eenmaal enflame op lvl 2 hebt is het spel eigenlijk gedaan. Ik weet ook niet zo snel een oplossing voor de spells, minder krachtig maken van xp verzamelen en spells is misschien ook niet de oplossing.
Het zou al héél veel schelen, als je voor spells en items zou moeten werken. Het is belachelijk dat het sterkste zwaard in het spel, gewoon te koop is en dat je alle spreuken gewoon uit mag kiezen, zelfs als je eigenlijk als fighter door het leven wilde gaan.

Ik had het erg leuk gevonden, als ik door sidequests te doen mogelijkheden vrij zou spelen die er anders niet zouden zijn. Dat je bijvoorbeeld maar de keuze hebt uit 4 spells, en dat je door quests die te maken hebben met will-power nieuwe spreuken erbij kan vinden. En bij fighter quests bijvoorbeeld een mooi stuk harnas of een mooi wapen.

Ook experience zou niet voor zo'n belachelijk groot percentage uit een paar kleine momenten, maar ook uit quests en sidequests. Tijdens mijn laatste quest heb ik bijvoorbeeld mijn combatmultiplier meerdere keren rond de 80 gehad, dat is belachelijk. Vooral als je dan als beloning voor de missie 4000 xp's krijgt ofzo, terwijl je er zelf net 160.000 bij kreeg.
pi_30414586
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 10:52 schreef Rikoko het volgende:Het is inderdaad wel leuk ja al die vrijheid, en daar ga ik dan ook maar voor, ook al weet ik nu dat het een beetje makkelijk gaat worden
Ik kan misschien wel een hele hoop minpunten opnoemen, maar ik zal je zeker niet afraden om het spel te spelen. Het is wel een leuk spel, alleen niet het spel van het jaar.
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:11:50 #59
124714 Rikoko
pi_30414901
Neee okay dat begrijp ik

Maar lijkt me inderdaad wel effe leuk voor 1 á 2 week
pi_30415591
Ik ben er 6 dagen mee zoet geweest, zo'n 12 uur in totaal.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:08:38 #61
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30417205
mmmm ik ben het spel nu 2 dagen aan het spelen en ik geniet er met volle teugen van!
Normaal speel ik uitsluitend fps en swat achtige games en die drempel naar RPG (alhoewel het dit genre eigenlijk niet volledig mag dragen begrijp ik...) is wel erg verlaagd. Het spel speelt heerlijk alhoewel soms erg makkelijk (wat ik persoonlijk leuk vind want ik wil niet tot op het frustrerende af spelen).

Ik ben eigenlijk meteen aan allerlei sidequests begonnen en gewoon domweg gaan wandelen en jeez wat een wervelwind aan ervaringen doe je dan op! Geweldige omgevingen en spannende subquests alleen is geld nog erg moeilijk om aan te komen, en soms weet je van gekkigheid niet welke kan je op moet...Maar toen kwam ik er eindelijk achter dat ik bij de guild een quest kon doen (terwijl ik dik 4 uur had rondgelopen en heftige wapens hadf gekocht e.d.)...een boerderij beschermen tegen bandietjes....jezus dat is dan echt te fucking makkelijk maar je krijgt er wel een smak geld voor.

Weet iemand of die main quests trouwens chronologisch zijn of dat ze verdwijnen als je 5 dagen aan het rondzwerven bent?
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:38:43 #62
124714 Rikoko
pi_30422116
Kan iemand trouwens mij vertellen wat voor een 3d kaart je nodig hebt? Ik heb namelijk geen shader in mijn kaart zou blij wezen als iemand even wil kijken in readme bij requirements ofzo
pi_30441268
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:08 schreef clowncloon het volgende:
mmmm ik ben het spel nu 2 dagen aan het spelen en ik geniet er met volle teugen van!

Geweldige omgevingen en spannende subquests alleen is geld nog erg moeilijk om aan te komen, en soms weet je van gekkigheid niet welke kan je op moet...Maar toen kwam ik er eindelijk achter dat ik bij de guild een quest kon doen (terwijl ik dik 4 uur had rondgelopen en heftige wapens hadf gekocht e.d.)...een boerderij beschermen tegen bandietjes....jezus dat is dan echt te fucking makkelijk maar je krijgt er wel een smak geld voor.
Ben blij dat je het leuk vind.

Hoe komt het dat je de subquests zo spannend vind? Die boerderij-quest had ik inderdaad ook gedaan. Nou niet echt spannend, er komen gewoon wat mensen op je af lopen, die je dan zonder problemen dood maakt, niet echt spannend.

Je weet trouwens dat je een kaart hebt hè, en dat je altijd op je minimap kan zien welke kant je hoofdquest is? Op je kaart kan je bij elk gebied zien welke subquests er zijn, en dan kan je er met G gelijk op, of naast teleporteren.
pi_30542730
Klopt het dat je niet tussentijds kan saven? Als ik m'n quicksave wil laden dan laadt die gewoon m'n laatste behaalde autosave.
pi_30561677
Op mn PC werkte dat wel. Ik had m wel in 8.5 uur uitgespeeld (ja hij is qua missies langer dan de XboX). Wel 100% Good, stuk of 6 skills helemaal Mastered...tja makkie
pi_30564954
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:36 schreef Fillipe het volgende:
Klopt het dat je niet tussentijds kan saven? Als ik m'n quicksave wil laden dan laadt die gewoon m'n laatste behaalde autosave.
Klopt niet. Als je niet met een missie bezig bent, kan je een world save doen en wordt dus alles opgeslagen. Ben je wel met een missie bezig, kan je alleen een Hero save doen, dan slaat ie dus alleen de verkregen xp's en je nieuwe items en leeftijd enzo op. Je begint dan gewoon weer op het punt vlak voordat je de missie begon.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:46:31 #67
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30565927
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:17 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Ben blij dat je het leuk vind.

Hoe komt het dat je de subquests zo spannend vind? Die boerderij-quest had ik inderdaad ook gedaan. Nou niet echt spannend, er komen gewoon wat mensen op je af lopen, die je dan zonder problemen dood maakt, niet echt spannend.

Je weet trouwens dat je een kaart hebt hè, en dat je altijd op je minimap kan zien welke kant je hoofdquest is? Op je kaart kan je bij elk gebied zien welke subquests er zijn, en dan kan je er met G gelijk op, of naast teleporteren.
Ik weet niet waarom ik die sub-quests zo leuk vind, misschien omdat je het niet MOET doen..gewoon lekker rondlopen en zelf de boel ontdekken in plaats van alles voorgekauwd krijgen.
Er zijn trouwens meer submissies dan reguliere missies! Maar als je eenmaal veel subs hebt gedaan zijn de reguliere missies soms wel ERG makkelijk

Die tip is handig! thanks!

Weet jij trouwens ook waar ik die laatste mushroom kan vinden? Ik heb er 1 gekocht bij barrowfiels, 1 opgevist bij de demon deur en 1 gekregen geloof ik...maar er schijnt ergens een trader bij the guild te lopen die de laatste heeft maar ik kan het nergens vinden! aarrgh.

@dafan; je kan het spel idd vrij snel uitspelen als je je haast maar heej, half life 2 kan je ook in 34 minuten uitspelen...maar heb je dan de echte game-ervaring?
Je kan in Fable onwaarschijnlijk veel onzin tegenkomen, boeken lezen, geheime opvissen en opgraven, subquests en dingen traden en kopen/verhandelen....
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_30573442
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:46 schreef clowncloon het volgende:Weet jij trouwens ook waar ik die laatste mushroom kan vinden?
Geen idee.

Ik vind die subquests juist niet leuk omdat ze absoluut niet moeten, en je er nog niks aan hebt ook. Heb er wel een aantal gedaan uit nieuwsgierigheid, maar was elke keer teleurgesteld wat ik er voor terug kreeg.
  woensdag 14 september 2005 @ 15:47:24 #69
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30574140
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:24 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Geen idee.

Ik vind die subquests juist niet leuk omdat ze absoluut niet moeten, en je er nog niks aan hebt ook. Heb er wel een aantal gedaan uit nieuwsgierigheid, maar was elke keer teleurgesteld wat ik er voor terug kreeg.
shiiiiiit

nou ja, niks aan hebt, je krijgt er XP voor en af en toe wel een nuttige prijs (vaak ook een wapen die je al lang en breed overtroeft maar goed...die kan je dan weer slijten )
  woensdag 14 september 2005 @ 19:06:00 #70
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_30579500
Ik moet zeggen dat ik het zelf met best wel wat plezier gespeeld heb.
Ik vind die simpele hack and slash games wel een leuke afwisseling tussen de wat serieuzere door.

Het spel gaat lekker vlot, soms idd wat te vlot.

Ik heb het idee dat ik nog niet alles gedan heb wat gedaan kan worden, alle sub quests, overal een huisje en een meisje
Wat wel jammer is dat je geld geen probleem is en dat ik eigenlijk geen enkel moment in de problemen ben gekomen qua health. Geld zat voor potions en als ik daar niet op lette had ik toch wel 30+ resurection villes bij me.

Dat begeuren met lady grey heb ook noet opgelost, leek me wel leuk om die te schaken.

Wat ik vooral jammer vind is dat er op een bepaald punt in het verhaal de sub quests verdwijnen. Ik schat dat dat het extensie verhaal op de Xbox is geweest.

Ik ga in iedergeval (ben al bezig) een zo evil mogelijk figuur maken.
Ik heb al de titel Arseface gekocht en ieder die heb bezigt maakt kennis met mijn katana. Soms doe ik per ongeluk een goede daad. Wat de bereffende NPC ook meestal moet bekopen.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
pi_30580362
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:47 schreef clowncloon het volgende:nou ja, niks aan hebt, je krijgt er XP voor en af en toe wel een nuttige prijs (vaak ook een wapen die je al lang en breed overtroeft maar goed...die kan je dan weer slijten )
Nou vertel dan, heb ik nog nooit meegemaakt.
Wapens die ik overtroef vind ik niet nuttig, heb niks aan het verkopen. Maar je hebt het ook over andere dingen, wat voor nuttigs heb je gehad?
  woensdag 14 september 2005 @ 19:34:28 #72
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30580548
Nou ik loop bijvoorbeeld rond in een platemail pak maar je kan NERGENS een +15 helm vinden ofzo...doe ik een quest voor een trader in knothale glade...krijg ik een mooie helm! nuttig! heel nuttig!
Maar oke, veel beloningen zijn niet echt woeptiedoe
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:48:05 #73
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_30628096
Ik vind het spelletjes toch wel vetjes.

Mar ik ben wel geen echte rpg/fantasy lover.

Het vechten en de interfaces mochten wel wat duidelijker zijn.
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:56:10 #74
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_30628234
Ik heb het inmiddels uitgespeeld

Maar ik heb veel dingen niet kunnen doen (kan niet al die mushrooms vinden gvd) dus ik denk dat ik het maar weer eens ga spelen maar dan uber-evil

heerlijk spel!
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:16:59 #75
90727 DoCiZzY-
Here be commies!
pi_30653281
Fable is een leuk en vooral mooi spel.. alleen de gameplay gaat zo saai worden na een tijdje..

Ik heb het ondertussen al bijna 2 weken niet meer gespeeld nadat ik Arena-kampioen ben geworden en Thunder heb verslagen ( die veel te makkelijk is )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')