Ik ga er even achteraan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:04 schreef Joepie het volgende:
Even over het topic met de neppe rolex, het verkopen van dit soort dingen is strafbaar.
Artikel 337 wetboek van strafrecht.
1. Hij die opzettelijk:
1. valse, vervalste of wederrechtelijk vervaardigde merken,
2. waren, die zelf of op hun verpakking valselijk zijn voorzien van de handelsnaam van een ander of van het merk waarop een ander recht heeft,
3. waren, die ter aanduiding van herkomst, valselijk van de naam van een bepaalde plaats, met bijvoeging van een verdichte handelsnaam, zijn voorzien,
4. waren, waarop of op de verpakking waarvan een handelsnaam van een ander of een merk waarop een ander recht heeft, zij het dan ook met een geringe afwijking, is nagebootst of
5. waren of onderdelen daarvan die valselijk hetzelfde uiterlijk vertonen als een tekening of model waarop een ander recht heeft, dan wel daarmede slechts ondergeschikte verschillen vertonen,
invoert, doorvoert of uitvoert, verkoopt, te koop aanbiedt, aflevert, uitdeelt of in voorraad heeft, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste één jaar of geldboete van de vijfde categorie.
2. Niet strafbaar is hij die enkele waren, onderdelen daarvan of merken als omschreven in het eerste lid in voorraad heeft uitsluitend voor eigen gebruik.
3. Indien de schuldige van het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, zijn beroep maakt of het plegen van dit misdrijf als bedrijf uitoefent, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
4. Indien door het plegen van het misdrijf, genoemd in het eerste lid, gemeen gevaar voor personen of goederen te duchten is, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Nu weet ik natuurlijk niet wat de policy van fok is, maar dat het niet helemaal legaal is dit te verkopen lijkt me duidelijk.
Hoeft niet; heb ik al gedaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:12 schreef RATMEN het volgende:
Ik ga er even achteraan.
Ik zie lees hetquote:
Hallo!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Mag ik evenop Elisa.
Waarom altijd roepen ben je dom en ben je dit en ben je dat.
Mensen proberen je te helpen, en vervolgens ga jij zo beginnen
Namaakkleding mag niet, en dan denk jij dat een namaak rolex wel zou mogen ?
Het was je eigen trots die het topic openhield![]()
Hoi!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:35 schreef RATMEN het volgende:
[..]
Hallo!
Antwoord 1 is NEE, dat mag je niet. Antwoord 2 is: Je zult moeten begrijpen dat wij zaken navragen achter de schermen bij FA's en A's op het moment dat wij niet zeker zijn van wat we met bepaalde zaak moeten doen. Dan is het vervolgens geen onwil dat er niets gebeurt, dan zijn wij achter de schermen in overleg wat met een bepaald topic te doen.
We hebben dan ook nu de vraag om een standpunt te geven neergelegd bij de FA's en A's op basis waarvan wij in de toekomst adequaat op topics kunnen reageren.
Wij stellen juist de hulp en signalering van users op prijs, echter is het niet een optie van zo maar dicht gooien van bepaalde topics. We proberen dat zo zorgvuldig mogelijk te doen.
En laten we 1 ding voorop stellen, dat het topic open bleef heeft helemaal niets met ElisaB's trots te maken. Want behalve ElisaB kent dit forum nog twee mods en even voor mezelf sprekend, ik werk nog niet zo heel lang met haar samen, maar als ik het ergens niet mee eens ben, dan krijgt ze dat ECHT wel te horen.
Dag lieve admin,quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:43 schreef yvonne het volgende:
Hoi lieve heetgebakerde vriendjes van me:
Discussiëren over zaken van dubieuze danwel illegale aard is bij de wet in de meeste gevallen NIET verboden. Of wij het op FOK! toestaan of niet hangt van een aantal factoren af.
# Kan het FOK! schade toebrengen of in kwaad daglicht stellen ?
# Zou het een verkeerde doelgroep naar FOK! kunnen halen (denk aan modden van consoles of bespreken van warez)
# Vinden wij het als FOK! wel of niet gepast, danwel over een grens
Moderatie kan nooit zwart/wit zijn. Geen enkel topic en geen enkele situatie is met elkaar te vergelijken en dus is een discussie als deze per definitie zinloos.
In gevallen waarin de policy niet in oplossing voorziet geldt altijd het oordeel van de moderator/crew. Zo ook in dit geval.
ElisaB mag blijven dus
Uiteraard en daarom is modden ook zo moelijk en wordt alles van geval tot geval bekeken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:00 schreef Joepie het volgende:
Heetgebakerd valt wel mee hoor, ik zag vanochtend slechts dit topic en een twijfelende mod, dus had even het goede wetsartikel opgezocht. En nee ik roep niet gelijk dat iemand "op zwart" moet, twijfelen is toegestaan, en dat je het gaat navragen, is mooi.
Wat ik nu wel raar vind is dat je het hier gaat zitten verkopen als een discussie over een illegaal artikel. Het posten in een forum met de naam "vraag en aanbod", tags "te koop" neerzetten en een vraagprijs invullen. Dat is geen discussie meer, dat is gewoon verkopen.
Ik vind het prima als jullie als fok dan beslissen om het open te houden, maar ik lees hier niet echt in hoe jullie een volgende keer op het aanbieden van illegale zaken gaan reageren. Bij het modden zou toch ook binnen de grenzen van de wet blijven een puntje van aandacht kunnen zijn.
Ja hoor, je doet maarquote:
Waar heb je mij zien schelden?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:41 schreef S1nn3rz het volgende:
Jammer dat het niet magIk zie een heel verhaal, alleen wat vin je nou van het gescheld dat ze uitkraamt?
Nee, ze was even haar miniatuurtje van school en naar gymen brengen en ging daarna ff boodschappen doen.quote:En nu zien we haar niet, nu zit ze als de zielige mama in een hoekje haar nageltjes te bijten.
Gezien en gewaardeerdquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:00 schreef Joepie het volgende:
Heetgebakerd valt wel mee hoor, ik zag vanochtend slechts dit topic en een twijfelende mod, dus had even het goede wetsartikel opgezocht. En nee ik roep niet gelijk dat iemand "op zwart" moet, twijfelen is toegestaan, en dat je het gaat navragen, is mooi.
Wil je dit even komen uitleggen, want hier kan ik me nix bij voorstellenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:49 schreef S1nn3rz het volgende:
Het was je eigen trots die het topic openhield![]()
Ik zei toch dat het niets zou worden als ik hier mod zou worden. Maar er luisterde natuurlijk weer niemand naar mequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:52 schreef Adelante het volgende:
ach en wee, sinnerz verlangt terug naar de goede oude tijd toen ik nog mod was en er een dictatuur heerste op v&a.... of wacht... was dat nou shaolin?
verder verkapte tvp
en jij bent?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:52 schreef Adelante het volgende:
ach en wee, sinnerz verlangt terug naar de goede oude tijd toen ik nog mod was en er een dictatuur heerste op v&a.... of wacht... was dat nou shaolin?
verder verkapte tvp
Ik zie het nog niet helemaal. Maar dat kan ook aan mij liggen (heb ik wel meer last van gehad vandaag). Misschien dat een van de intelligente collega's er iets spannends in ziet en wellicht (en dat hoop ik eigenlijk) geeft TS zelf nog ff opheldering.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:39 schreef Het_Biertje het volgende:
[TK] Win XP Professional SP2
je mag volgens mij een Winxp Licentie nooit zomaar los verkopen.
Bij de Vobis bv, moet je altijd een hardware onderdeel erbij verkopen.
(althans,zo ging dat toen ik er werkte)
Addendum;
tevens best een interresant topic want in de OP heeft de TS het over een 'hoesje" terwijl hij later beweert dat het een retail versie schijnt te zijn wat altijd in een doos zit.
*Peter R de vries tune*
Rammelt dus een beetje.
Donequote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:22 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[TK] Veel Xbox spellen
Mag op slot. Dank u.
Hij kan toch ook doos niet meer hebben, maar wel de originele cd + licentie ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:39 schreef Het_Biertje het volgende:
[TK] Win XP Professional SP2
je mag volgens mij een Winxp Licentie nooit zomaar los verkopen.
Bij de Vobis bv, moet je altijd een hardware onderdeel erbij verkopen.
(althans,zo ging dat toen ik er werkte)
Addendum;
tevens best een interresant topic want in de OP heeft de TS het over een 'hoesje" terwijl hij later beweert dat het een retail versie schijnt te zijn wat altijd in een doos zit.
*Peter R de vries tune*
Rammelt dus een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |