abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30083549
Verdomme, de vakantie is weer voorbij en dat betekent dat we weer vroeg op moeten staan: 7 uur, voor veel mensen zelfs nog vroeger. Hier heb ik dus echt de grootste moeite mee, rond die tijd zit ik meestal in een diepe REM slaap en van mijn wekker word ik dan dus niet wakker. De afgelopen 2 jaar is het me dan ook maar een paar keer gelukt om op tijd op school aanwezig te zijn, de wekker zet ik dan ook niet meer omdat mijn lichaam blijkbaar van me eist dat ik op een natuurlijke wijze wakker word.

Eigenlijk is dit ook wel logisch, waarom zijn veel mensen zo chagarijnig als ze weer moeten werken of naar school gaan? Dat komt omdat we onszelf geforceerd wakker maken en dan ook nog eens veel te vroeg. In de winter is het nog veel erger omdat het dan nog donker is als je op moet staan :').

[ Bericht 8% gewijzigd door Myers op 30-08-2005 13:42:45 ]
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_30083571
Vroeg opstaan is ook niet mijn schizzle, nee!
pi_30083671
Wow, heb er nu al zin in, om 05:30 weer dat heerlijke geluid van m'n wekker...
pi_30083729
Het is zoooo bizar. Al meer dan 10 jaar roepen mensen over flexibelere werktijden (het kon allemaal met computers, etc.) en nog steeds wordt van de gemiddelde werknemer gewoon verwacht dat ie om 9 uur op z'n plek zit (na een uurtje file rijden) en om half 6 oprot. Why??
pi_30084266
geen idee... heb het ook niet verzonnen
pi_30085326
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 00:12 schreef woooohaa het volgende:
Het is zoooo bizar. Al meer dan 10 jaar roepen mensen over flexibelere werktijden (het kon allemaal met computers, etc.) en nog steeds wordt van de gemiddelde werknemer gewoon verwacht dat ie om 9 uur op z'n plek zit (na een uurtje file rijden) en om half 6 oprot. Why??
Zeer relaxed vergeleken bij de tijd van opa en oma, die moesten om half 8 beginnen en waren eveneens rond 6 uur klaar, maar moesten ook op zaterdag(ochtend) werken en hadden vrij met kerst, pasen en pinksteren en verder nog 3 extra vrije dagen.
Althans volgens de opa van een kennis, maar die man is 94(nog volledig bij) dus we hebben het dan ook over de jaren 30 volgens mij
Een heer met stijl
pi_30085370
Eigenlijk vind ik dat wel dom dat de mensheid na al die eeuwen elkaar nog verplicht om vroeg op te staan als men naar school moet of moet werken..
tis toch bezope?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:14:09 #8
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_30085371
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 01:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Zeer relaxed vergeleken bij de tijd van opa en oma, die moesten om half 8 beginnen en waren eveneens rond 6 uur klaar, maar moesten ook op zaterdag(ochtend) werken en hadden vrij met kerst, pasen en pinksteren en verder nog 3 extra vrije dagen.
Althans volgens de opa van een kennis, maar die man is 94(nog volledig bij) dus we hebben het dan ook over de jaren 30 volgens mij
Vroegah
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_30085396
Het is érg kut ja .
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 01:44:48 #10
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_30086036
Het probleem is dat ik op mijn vrije dagen (dus ook in het weekend) gewoon niets te zoeken heb in de ochtend. Voor 9 uur zijn de winkels dicht, niets is actief, je kan eigenlijk niets behalve ontbijten (en 's ochtends heb ik nooit honger). Bovendien kost eerder opstaan je een stukje nacht, waarin toch het meest te beleven valt. Erg actueel zijn die werktijden niet meer, ik ken maar weinig mensen die behoefte hebben aan opstaan op een gereformeerde 6 uur 's ochtends. Als ik om 9 uur uit m'n nest rol, is dat vroeg.
pi_30086401
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 02:09 schreef Speth het volgende:
Het probleem is dat ik op mijn vrije dagen (dus ook in het weekend) gewoon niets te zoeken heb in de ochtend. Voor 9 uur zijn de winkels dicht, niets is actief, je kan eigenlijk niets behalve ontbijten (en 's ochtends heb ik nooit honger). Bovendien kost eerder opstaan je een stukje nacht, waarin toch het meest te beleven valt. Erg actueel zijn die werktijden niet meer, ik ken maar weinig mensen die behoefte hebben aan opstaan op een gereformeerde 6 uur 's ochtends. Als ik om 9 uur uit m'n nest rol, is dat vroeg.
Het komt in principe nog uit de tijd, dat er geen electriciteit werd gebruikt, toen kon je 's nachts haast niks doen en was het bovendien nog eens echt levensgevaarlijk omdat je toen gewoon niks zag.
Dus je sliep toen gewoon vanaf dat het donker werd totdat het licht werd ja
Een heer met stijl
pi_30086408
quote:
Als ik om 9 uur uit m'n nest rol, is dat vroeg.
9 uur IS ook onmenselijk vroeg
pi_30086474
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 03:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

je kan ook overdrijven
nuff said.
pi_30086492
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 03:15 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je kan in ieder geval al wel naar de winkel om boodschappen te doen, maar relaxed is het allerminst...

Vroeger op de middelbare school elke ochtend om 6 uur wakker worden om vervolgens een uur te fietsen naar de dichtstbijzijnde niet-christelijke niet-boerse school was ook geen aangename bezigheid... Dat ik dat ooit gedaan heb kan ik me nu amper voorstellen

Helaas is uit onderzoek gebleken dat in landen waar de werktijden ruimer zijn (bijvoorbeeld in landen met een siesta), dit de economie niet ten goede komt. Take the pain dus..
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 04:05:50 #16
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_30086503
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 00:07 schreef Myers het volgende:
Verdomme, de vakantie is weer voorbij en dat betekent dat we weer vroeg op moeten staan: 7 uur, voor veel mensen zelfs nog vroeger. Hier heb ik dus echt de grootste moeite mee, rond die tijd zit ik meestal in een diepe REM slaap en van mijn wekker word ik dan dus niet wakker. De afgelopen 2 jaar is het me dan ook maar een paar keer gelukt om op tijd op school aanwezig te zijn, de wekker zet ik dan ook niet meer omdat mijn lichaam blijkbaar van me eist dat ik op een natuurlijke wijze wakker word.

Eigenlijk is dit ook wel logisch, waarom zijn veel mensen zo chagarijnig als ze weer moeten werken of naar school gaan? Dat komt omdat we onszelf geforceerd wakker maken en dan ook nog eens veel te vroeg. In de winter is het nog veel erger omdat het dan nog donker is als je op moet staan .

Edit: Oeps dit was eigenlijk bedoeld voor de klaagbaak
ik weet PRECIES hoe jij je voelt
opstaan moet natuurlijk
gewoon werken wanneer je er zin in hebt, nog het productiefst ook
logisch dat ik 1 keer ben blijven zitten en gezakt ben voor eindexamen

dit jaar staatsexamens doen
thuis studeren
opstaan wanneer ik wil
leren wanneer ik wil
had ik 4 jaar eerder moeten doen
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 04:12:47 #17
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_30086512
True true ik heb er zelf ook ernorme last van maar dat heeft ook met het niet in slaap kunnen komen te maken.
Wat kun je eraan doen? Zelf een bedrijf beginnen WEL met flexibele werktijden, tis alleen moeilijk te verkopen aan een klant dat je pas vanaf 11uur beschikbaarbent. Maar dan kun je collega proberen te vinden die juist wel vroeg willen werken, en ja die zijn er ook. Zo heb ik een tijdje geleden bij een stage bedrijf samen met iemand gewerkt die van 8 tot 16:30 werkte en ik van 10:30 tot 19:00, ging perfect imho.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_30086991
naar klaagbaak op verzoek
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_30087002
Ik lig er niet wakker van
pi_30087026
Goeiemorgen

jezus wat doe ik hier zo vroeg?
pi_30087038
Ik vind half 8 vandaag ook al té vroeg en dat is volgens m'n rooster dan nog relaxed.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_30087049
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 08:11 schreef Avani het volgende:
Ik vind half 8 vandaag ook al té vroeg en dat is volgens m'n rooster dan nog relaxed.
you deserve it
pi_30087062
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 08:13 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

you deserve it
Gelukkig ben jij nu ook al wakker hè.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:06:46 #24
128466 Jezus_Christus
Ja, de zoon van...
pi_30087690
De morgenstond heeft goud in de mond.

Jezus heeft gesproken.
The purpose of Jesus is to flip out and smite the wicked.
pi_30087731
quote:
Het probleem is dat ik op mijn vrije dagen (dus ook in het weekend) gewoon niets te zoeken heb in de ochtend. Voor 9 uur zijn de winkels dicht, niets is actief, je kan eigenlijk niets behalve ontbijten (en 's ochtends heb ik nooit honger).
Dit werpt natuurlijk wel wat vragen op. Als er voor 9 uur niets open is, en er nergens iets te beleven is, waarom staan mensen dan zo vroeg op?

Dat klopt toch niet?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')