Zeer relaxed vergeleken bij de tijd van opa en oma, die moesten om half 8 beginnen en waren eveneens rond 6 uur klaar, maar moesten ook op zaterdag(ochtend) werken en hadden vrij met kerst, pasen en pinksteren en verder nog 3 extra vrije dagen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:12 schreef woooohaa het volgende:
Het is zoooo bizar. Al meer dan 10 jaar roepen mensen over flexibelere werktijden (het kon allemaal met computers, etc.) en nog steeds wordt van de gemiddelde werknemer gewoon verwacht dat ie om 9 uur op z'n plek zit (na een uurtje file rijden) en om half 6 oprot. Why??
Vroegahquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Zeer relaxed vergeleken bij de tijd van opa en oma, die moesten om half 8 beginnen en waren eveneens rond 6 uur klaar, maar moesten ook op zaterdag(ochtend) werken en hadden vrij met kerst, pasen en pinksteren en verder nog 3 extra vrije dagen.
Althans volgens de opa van een kennis, maar die man is 94(nog volledig bij) dus we hebben het dan ook over de jaren 30 volgens mij![]()
Het komt in principe nog uit de tijd, dat er geen electriciteit werd gebruikt, toen kon je 's nachts haast niks doen en was het bovendien nog eens echt levensgevaarlijk omdat je toen gewoon niks zag.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 02:09 schreef Speth het volgende:
Het probleem is dat ik op mijn vrije dagen (dus ook in het weekend) gewoon niets te zoeken heb in de ochtend. Voor 9 uur zijn de winkels dicht, niets is actief, je kan eigenlijk niets behalve ontbijten (en 's ochtends heb ik nooit honger). Bovendien kost eerder opstaan je een stukje nacht, waarin toch het meest te beleven valt. Erg actueel zijn die werktijden niet meer, ik ken maar weinig mensen die behoefte hebben aan opstaan op een gereformeerde 6 uur 's ochtends. Als ik om 9 uur uit m'n nest rol, is dat vroeg.
9 uur IS ook onmenselijk vroegquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 02:09 schreef Speth het volgende:
Als ik om 9 uur uit m'n nest rol, is dat vroeg.
Je kan in ieder geval al wel naar de winkel om boodschappen te doen, maar relaxed is het allerminst...quote:
ik weet PRECIES hoe jij je voeltquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:07 schreef Myers het volgende:
Verdomme, de vakantie is weer voorbij en dat betekent dat we weer vroeg op moeten staan: 7 uur, voor veel mensen zelfs nog vroeger. Hier heb ik dus echt de grootste moeite mee, rond die tijd zit ik meestal in een diepe REM slaap en van mijn wekker word ik dan dus niet wakker. De afgelopen 2 jaar is het me dan ook maar een paar keer gelukt om op tijd op school aanwezig te zijn, de wekker zet ik dan ook niet meer omdat mijn lichaam blijkbaar van me eist dat ik op een natuurlijke wijze wakker word.
Eigenlijk is dit ook wel logisch, waarom zijn veel mensen zo chagarijnig als ze weer moeten werken of naar school gaan? Dat komt omdat we onszelf geforceerd wakker maken en dan ook nog eens veel te vroeg. In de winter is het nog veel erger omdat het dan nog donker is als je op moet staan.
Edit: Oeps dit was eigenlijk bedoeld voor de klaagbaak![]()
you deserve itquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 08:11 schreef Avani het volgende:
Ik vind half 8 vandaag ook al té vroeg en dat is volgens m'n rooster dan nog relaxed.![]()
![]()
Dit werpt natuurlijk wel wat vragen op. Als er voor 9 uur niets open is, en er nergens iets te beleven is, waarom staan mensen dan zo vroeg op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 02:09 schreef Speth het volgende:
Het probleem is dat ik op mijn vrije dagen (dus ook in het weekend) gewoon niets te zoeken heb in de ochtend. Voor 9 uur zijn de winkels dicht, niets is actief, je kan eigenlijk niets behalve ontbijten (en 's ochtends heb ik nooit honger).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |