abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:10:25 #276
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_30081371
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:09 schreef BVO het volgende:

[..]

Juist omdat ze zo zeikt vind ik d'r weer leuk. .
Emma is die leuke. .
Emma, Emma ......
..... was dat die ene die achterbleef en daar spijt van kreeg? met die verrotte lippen?
pi_30081409
Wie was ook alweer die Kungfu-liefhebber? Is hij eigenlijk wel in beeld geweest?
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:13:18 #278
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_30081466
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:03 schreef Svensational het volgende:
Hoe bedoel je
zo'n losse aflevering waarin de kandidaten worden voorgesteld
pi_30081507
De kandidaten werden toch al voorgesteld vandaag ?
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_30081529
quote:
Samenvatting Aflevering 1
47 dagen geleden begonnen de expeditieleden met de nieuwe serie Expeditie Robinson. Meteen krijgen zij met de eerste proef te maken. De deelnemers moeten zolang mogelijk aan een kruis hangen. De deelnemers zijn onder de indruk van de kruizen.

Dit zal een van de zwaarste proeven uit de geschiedenis van Expeditie Robinson worden. Wanneer de deelnemers aan het kruis hangen krijgen ze te horen dat ze strijden voor zichzelf en voor het team. De winnaar krijgt een neutraliserende stem en een prijs voor het team.

Belangrijkste voor de deelnemers is om niet als eerste te vallen. Na 10 minuten moet Douwe opgeven. Daarna vallen de deelnemers stuk voor stuk van het kruis. Maxime blijft uiteindelijk over met 3 van het oude kamp. Na 1 uur en 25 minuten blijft Maxime als enige over en wint voor het jonge team. Het jonge team wordt kamp Zuid en het oude team Noord. Kamp Noord krijgt zal dan een vervelende mededeling krijgen. Ze moeten binnen een uur beslissen wie direct de expeditie moet verlaten. Margriet stelt voor om direct te beslissen zodat het geen langdurig iets word. Ze kiest Douwe, omdat hij als eerste van het kruis viel. De andere deelnemers volgen en Douwe moet vertrekken. Douwe vindt dat hij geen eerlijke kans heeft gehad.

Onder leiding van Maxime geniet kamp Zuid van de eerste dag op het eiland. Er komt niks van het bouwen van een kamp en daar stoort Johnny zich erg aan. Hij neemt het heft in handen door vuur te gaan maken.

Kamp Noord bouwt daarintegen in een recordtijd een luxe onderkomen. Ook het maken van vuur levert geen enkel probleem op. De sfeer is goed en het verlies van Douwe wordt al snel weggerelativeerd. Bij het openmaken van cocosnoten wil Elbert indruk maken en schiet daarbij uit en verwond zichzelf. Hij krijgt medische hulp en mag voorlopig niet meedoen met proeven.

Ondertussen zijn er nog 2 deelnemers die in het geheim een onderkomen hebben gekregen op een rotsachtig eiland. Zonder strand en met alleen rots moeten ze in het geheim zien te overleven. Esther en Marnix, die in de grot terecht komen, krijgen dan te horen dat zij apart van de andere expeditieleden moeten overleven. Met de foto's van de andere deelnemers kunnen ze alleen maar speculeren.

Ondertussen wordt de irritatie van Johnny over de leidersrol van Maxime steeds groter. Wanneer Maxima 's ochtends vroeg in zijn eentje op zoek gaat naar voedsel begint Johnny met de overige deelnemers een eigen voedselexpeditie. Hij stelt tijdens de trip de leidersrol van Maxima aan de kaak. Hij vindt Maxime geen echte leider. De andere deelnemers zijn het echter niet eens met hem.

De beide kampen krijgen post. Kamp Zuid moet 2 deelnemers achterlaten omdat door het wegvallen van Douwe en Elbert het evenwicht weg is. Emma en Fleur blijven achter.

De eliminatieproef bestaat uit een waterestafette. De deelnemers moeten onder water de binnenkant van een toren bereiken en dan naar boven klimmen. Wanneer de deelnemer het daarnaast liggende platvorm aanraakt mag de volgende deelnemer. John start sterk en zet kamp Noord op voorsprong. Maar Meredith en Nicole zorgen voor een voorsprong voor kamp Zuid. Carl weet weer wat terrein terug te winnen maar het is te weinig. Kamp Zuid wint weer.

Bij terugkomst van kamp Noord is de sfeer gespannen. Elsje vindt dat John het eten niet goed verdeeld. De spanning loopt licht op. De deelnemers nemen nog een duik, aangezien dit wel de laatste zou kunnen zijn. Margriet voelt zich een beetje buiten de groep vallen.

Op kamp Zuid heeft Johnny een dipje. Hij zit nog steeds met het leiderschap van Maxime in zijn hoofd. Hij gaat pontificaal op het strand liggen onder het motto: 'als jullie me niet als leider willen zien, dan moeten jullie het zelf maar weten'.

De deelnemers op het geheime eiland hebben een voedselprobleem. Ze gaan uiteindelijk vissen en dat levert wonderbaarlijk genoeg veel resultaat op. Esther heeft de knop omgezet als vegetarier en eet nu lekker van de vis.

Op de eilandraad valt het doek voor Margriet. Door haar mindere groepgerichte opstelling kiezen de andere kampleden dat zij moet vertrekken. De andere enkele stemmen vallen op: John, Elsje en Annita
Bron
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:16:13 #281
65997 Oldbie
pi_30081579
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:11 schreef Kontiki het volgende:
Wie was ook alweer die Kungfu-liefhebber? Is hij eigenlijk wel in beeld geweest?
Dat was Tom. Idd weinig gezien
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:16:55 #282
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_30081610
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:10 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Emma, Emma ......
..... was dat die ene die achterbleef en daar spijt van kreeg? met die verrotte lippen?
Ja. . Dat Belgische studentje.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_30082056
Het valt me mee dat vanuit christelijke hoek geen bezwaar is gemaakt tegen de kruizen in het reclamefilmpje van Expeditie Robinson 2005. Ik had een soortgelijke reactie verwacht als bij de hand van god van Versatel. Ik vond dat er weinig verrassingen in deze aflevering zaten. Er is weer een variant op het duivelseiland en de mangrove. Ik denk dat de deelnemers ook wel inschatten dat de kans bestaat dat iemand die zo snel moet afvallen een herkansing krijgt. Ik zag aankomen dat Douwe naar het dertigerseiland zou gaan en ik zag aankomen dat de jongeren de eliminatieproef gingen winnen. Johnny doet me denken aan Patrick van Expeditie Robinson van vorig jaar. Die dacht ook dat hij een leider was en stortte vervolgens in. Leuke details vond ik het vermelden van de periode waarin het geheel zich heeft afgespeeld en het overzichtsshot, zoals dat gebruikt wordt in de serie 24, met drie beelden van de drie groepen. Het laatste voegt totaal geen informatie toe maar ik vond het leuk gevonden.

Een paar quotes die mij opvielen :
Maxime over het feit dat hij min of meer de leider is : Er moet toch iemand met de scepter zwaaien.
Esther ziet de foto's van de andere deelnemers : O de kandidaten, o wat lachen.
Johnny heeft leiderschapsaspiraties : Sommige mensen moeten een beetje gestuurd worden.
Johnny als wordt voorgelezen dat de proef fysiek zwaar is : Het hoeft niet lichamelijk zwaar te zijn.
Elsje klaagt dat John niet iedereen een gelijke portie geeft : Ik had zo'n klein kanotje in m'n potje (ik heb geen idee wat het betekent).
John vervolgens over Elsje : 't Is niet iemand die op een eiland hoort, maar eigenlijk op een resort.
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:31:45 #284
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_30082195
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:14 schreef Svensational het volgende:
De kandidaten werden toch al voorgesteld vandaag ?
nou, wat je zegt
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:33:06 #285
65997 Oldbie
pi_30082235
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:27 schreef Bus watcher het volgende:
Het valt me mee dat vanuit christelijke hoek geen bezwaar is gemaakt tegen de kruizen in het reclamefilmpje van Expeditie Robinson 2005. Ik had een soortgelijke reactie verwacht als bij de hand van god van Versatel.
De hand van God kon ik mij goed voorstellen. Een beetje normaal denkend mens kan protesten verwachten.
Met de kruizen ligt dat anders denk ik. Vroeger was kruizigen een algemene straf. Niet alleen Jezus werdt gekruizigd. Kruizigen was toen wat de galg / elektrische stoel later was en wat de spuit nu is. Gewoon de doodstraf. Daar zullen ze niet zomaar bezwaren tegen maken.
quote:
John vervolgens over Elsje : 't Is niet iemand die op een eiland hoort, maar eigenlijk op een resort.
Geweldige uitspraak
pi_30082251
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:31 schreef babette21 het volgende:

[..]

nou, wat je zegt
Ja nou, dat duurde al lang genoeg Zo'n hele aflevering ga ik niet volhouden .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:34:51 #287
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082302
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:16 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dat was Tom. Idd weinig gezien
[afbeelding]
compleet weggeedit idd. Zal dus nog wel beeldtijd vergoed krijgen in komende afleveringen.

Wel matig dat ie de kruisiging proef niet heeft gewonnen. Dat had ik nou juist van een kung-fu'er wel verwacht...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:35:56 #288
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082350
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:27 schreef Bus watcher het volgende:
John
Woodstock t-shirt
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_30082400
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 22:30 schreef merino het volgende:
nou nou het was weer heerlijk

en dan straks ook nog TI en Survivor: Guatemala (15 sept)

Valt me overigens op dat iedereen toch wel beetje op dezelfde manier naar deze ep heeft gekeken
Douwe
Johnny
Elsje
Magriet

en wat ik ook echt niet begrijp is waarom het totaal niet op een Survivor manier gespeeld wordt. Je zou toch verwachten dat iemand dat wel gevolgt zou hebben en daar van geleerd zou hebben...
Dat snap ik inderdaad ook niet. Elke keer hoop ik weer dat er een nederlandse Richard Hatch of Rob Cesternino komt, maar denk dat het ook dit seizoen niet het geval zal zijn.
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:39:03 #290
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082464
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:37 schreef trepper het volgende:

[..]

Dat snap ik inderdaad ook niet. Elke keer hoop ik weer dat er een nederlandse Richard Hatch of Rob Cesternino komt, maar denk dat het ook dit seizoen niet het geval zal zijn.
trepper

softe domme Nederlanders idd

maar gelukkig is het al bijna de 15de
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:41:07 #291
65997 Oldbie
pi_30082548
ff bijleren.....Survivor is de amerikaanse versie van ER?
op welke zender?
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:42:14 #292
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082590
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:41 schreef Oldbie het volgende:
op welke zender?
wordt hier niet uitgezonden. Alleen Borneo (eerste seizoen) is destijds hier op de tv geweest (via internet de eps gedownload dus )

Survivor zit inmiddels bij de 11de editie en is verreweg leuker en beter geproduceerd dan ER.

ER is overigens Zweeds van oorsprong

edit//
en het is idd de amerikaanse variant van ER
pi_30082652
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:41 schreef Oldbie het volgende:
op welke zender?
Survivor

maandag 29 augustus 2005 @ 23:47:36 #294
65997 Oldbie
pi_30082807
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:39 schreef merino het volgende:

[..]

trepper

softe domme Nederlanders idd

maar gelukkig is het al bijna de 15de
Inderdaad, maar kijk ook altijd met plezier naar expeditie robinson. Hoewel ik het vorig jaar erg vond tegenvallen. Maar dat kwam mede door de vele vrijwillige afvallers. Hopelijk blijft er dit keer iedereen totdat ze weggestemd worden in, maar als ik die Johnny zo zie, dan betwijfel ik het.
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:49:09 #296
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082863
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:47 schreef Oldbie het volgende:
maar hoe kan ik het dan volgen als het hier niet te zien is??
internet
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:50:24 #297
44906 merino
World of Sleepers
pi_30082915
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:47 schreef trepper het volgende:

[..]

Inderdaad, maar kijk ook altijd met plezier naar expeditie robinson. Hoewel ik het vorig jaar erg vond tegenvallen. Maar dat kwam mede door de vele vrijwillige afvallers. Hopelijk blijft er dit keer iedereen totdat ze weggestemd worden in, maar als ik die Johnny zo zie, dan betwijfel ik het.
vorig jaar niet gezien (kut net5 met hun gebrek aan herhalingen ). Waarom waren er dan zoveel vrijwillig opgestapt? Hielden ze het niet meer uit? Vind ik opzich wel goed eigenlijk. Het heeft me altijd verbaast dat er bij Survivor zo weinig mensen zijn ingestort...
pi_30083046
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 23:50 schreef merino het volgende:

[..]

vorig jaar niet gezien (kut net5 met hun gebrek aan herhalingen ). Waarom waren er dan zoveel vrijwillig opgestapt? Hielden ze het niet meer uit? Vind ik opzich wel goed eigenlijk. Het heeft me altijd verbaast dat er bij Survivor zo weinig mensen zijn ingestort...
De meesten hadden het wel gezien en een paar hielden het niet meer uit. Geen echte doorzetters. In survivor worden de kandidaten veel beter gecast. We hebben tot nu daar slechts 2 mensen zien vertrekken omdat ze het niet meer uithielden
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:58:58 #299
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_30083211
Dat verstekelingenkamp is wel ietwat voorspelbaar. Wel leuk dat er nu ook twee man zitten die ze helemaal nog niet kennen.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:01:35 #300
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_30083312
Ik snap heel die commotie om dat kruisigen niet? . Ben dan ook niet gelovig, maar om daar nou zo'n heisa om te maken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')