abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30104890
Probeer niet op alles voorbereid te zijn, dat is echt niet nodig en alles wat je hier kunt kopen kun je ook in Australië kopen!

Die medicijnenkist is leuk als je van plan bent om zelfstandig een afdeling van artsen zonder grenzen op te richten, maar anders niet. Het enige dat ik bij me heb is aspirientjes en anti-diarree pillen. Bij alle andere verwondingen wacht ik tot het vanzelf over gaat of in een extreem geval naar de dokter.

Over de kampeerspullen moet je ook eens nadenken. Dat gaat naast het gewicht ook een probleem worden in volume. Veel backpackers slapen in jeugdherbergen en hebben nooit een matje, opblaaskussen of gasbrander nodig. Neem een lakenzak, slaapzak en kussensloop mee en je zit goed. Mocht dat niet zo zijn, dan koop je het daar op het moment dat je het nodig hebt. Als je bijvoorbeeld de eerste zes maanden niet kampeert, dan heb je in ieder geval niet zes maanden lopen sjouwen met je matje en brander.

Qua kleren is het inderdaad wel goed om iets nets mee te nemen. Een nette spijkerbroek bijvoorbeeld. Iemand schreef hier dat het lang duurt om te laten drogen, maar dat is onzin, je hangt hem aan je bed of buiten en het droogt vanzelf, gewoon niet wassen een uur voor je gaat verkassen. En voor uitgaan is het zeker goed, je wilt niet altijd herkenbaar zijn als backpacker toch? (ik ben in de woestijn van Australië bij Broken Hill zelfs al aangezien voor mijnwerker!!) Kleren die je moet strijken zijn op zich niet zo handig.

Over het inpakken van je rugzak: alle kleren oprollen, scheelt ruimte (snap nog steeds niet waarom, maar het is zo). Ontwikkel verder een systeem, waarbij je altijd alles op dezelfde plaats hebt zitten. Kun je zonder na te denken je tas inpakken en na het wassen je kleren weer terug stoppen. Ook handig als je op je kamer het licht niet wil aandoen (slapende kamergenoten) en je kunt toch je spullen vinden.
pi_30104956
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 16:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
condooms!

Hoeveel geld neem je mee eigenlijk?

Ik denk dat je paklijst verder aardig compleet is.
Het valt me op dat je erg vaak vraagt hoeveel geld iemand heeft/kwijt is voor een reis. Is dat omdat je zelf ook op reis wil?
pi_30132386
Oke bedankt ik heb mijn lijstje flink ingekort, staat er nog iets onnodigs bij of ben ik toch iets belangrijks vergeten?

Algemeen

pennen en papier (als schrijfblok, dagboek, bewaarschrift, adresgids, agenda etc.)
zaklamp
praktische reisgids (lonely planet/capitool)
goede labels voor aan de rugzak
een moneybelt (geldtasje) voor onder je kleren die aan de vereisten voldoet
kleine hangslotjes voor aan je rugzak
portemonnee
een dagrugzak of schoudertas
horloge/wekker
bindbanden, om bijv. spullen aan rugzak te binden (ook als waslijn te gebruiken..)
eigen internationale emailaccount

Verzorging

wc papier
deodorant
tandpasta douche/shampoocombinatie of shampoo & waszeepcombinatie (shampooflessen willen door de druk in vliegtuigen, bussen e.d. weleens opengaan: doe ze in schroefdopfles van nalgene of een gripzak!
(Reis)tandenborstel, tandpasta
aftershave
handige toilettas: liefst ophangbaar
2 handdoeken: reishanddoeken zijn lichtgewicht & sneldrogend!
(reis)scheergerei (houder/mesjes)
Condooms
kleine flesjes zonnebrand met hoge en lage factor (moet toch worden bijgekocht)
aftersun/bodylotion

Medicijndoos

handige medicijn doos/tas
aspirine: pijnwerend middel: lichte en zware pijnstillers (eventueel plaatselijk ook te krijgen)
iets tegen blaren
lipbalsem
trekzalf

Kleding en schoeisel

minimaal 2 a 3 lange broeken 1nette (om bijvoorbeeld te solliciteren)
een shirt met lange mouwen of een luchtig overhemd met lange mouwen: denk aan eerbied voor lokale gebruiken, bloedzuigers, muggen!
2 a 3 korte broeken
een (fleece) trui/sweater: voor de koele avonden berguitstapjes
twee of drie wijde niet snel vies lijkende T shirts/luchtige shirts
sokken 'voor een week'
ondergoed 'voor een week'
een paar travelsandals / waterschoenen
reis-was-setje
iets waarin je slaapt
zwemkleding
riem
goede schoenen (niet teveel, nemen erg veel plaats in beslag)
goede handdoeken (staat er al eerder bij), badhanddoek

Liggen en slapen

een laken of lakenzak
Kussensloop (eventueel een paar)

Reisaccessoires en praktische zaken

adresboekje: incl emailadressen
Fotocamera en benodigdheden (hoesje, oplader, kabeltjes voor uploaden, geheugenkaartje)
Adreskaartjes
reserve gespen, veters, bindriemen, voor de rugzak
foto’s van thuis
zonnebril + hoesje
adapter/ wereldstekker

In het vliegtuig

Tas/rugzak (staat er al eerder bij)
Sokken
Ondergoed
Een beetje geld

Papieren & geld

Paspoort (moet 6 maanden na terugkomst nog geldig zijn)
kopies van je paspoort
kopies van je tickets
travelles cheques
alarmnummer van je alarmcentrale
alarmnummer van je verzekeringsmaatschappij
kopies van het verzekeringsbewijs, ziektekostenpolis en van je travellers cheques
kopies van de travellers cheques zelf
pinpas
creditcard (eventueel)
cash geld
internationale telefoonkaart
verzekeringsinfo/voorwaarden
internationaal rijbewijs (ook handig om af te geven als een soort ID)
pasfoto’s
VIP-kaart (Australische kortingskaart voor goedkopere hostels)
(Vlieg)tickets
Visa
Engelstalig C.V. + kopieen diploma’s etc.
Afschrift van minmaal 3200,- op je bankrekening
Pasje in het engels maken met naam, en contact opnemen met… bij ongeluk
-
-
  woensdag 31 augustus 2005 @ 16:57:46 #29
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_30136760
Ik had zelf nog 2 pakjes kaarten en wat dobbelstenen bij me, altijd leuk bij drankspelletjes.
Oh en een frisbee is ook leuk (kun je ook daar kopen)

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_30138353
Jezus zeg,wat een lijst.

Als je nou naar Tadjikistan ging kon ik me zo'n paklijst nog voorstellen.
Maar je gaat naar Australië, alleen de Costa del Sol is nog toeristischer!

Dus laat die brander maar lekker thuis, daar krijg je echt spijt van.
pi_30141986
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:57 schreef Litman het volgende:
Ik had zelf nog 2 pakjes kaarten en wat dobbelstenen bij me, altijd leuk bij drankspelletjes.
Oh en een frisbee is ook leuk (kun je ook daar kopen)

Ja das inderdaad nog wel een idee!!
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:55 schreef DaveM het volgende:
Jezus zeg,wat een lijst.

Als je nou naar Tadjikistan ging kon ik me zo'n paklijst nog voorstellen.
Maar je gaat naar Australië, alleen de Costa del Sol is nog toeristischer!

Dus laat die brander maar lekker thuis, daar krijg je echt spijt van.
Volgens mij moet je de 2e versie even doorlezen.. er is al een hoop geschrapt
-
-
pi_30164269
Schoenen vind ik altijd het moeilijkste, hoe doen jullie dat?

Eigenlijk wil ik teenslippers, sandalen, wandel/bergschoen, sportschoenen (om echt te sporten dus) en gewone nette schoenen meenemen. Maar dat neemt dus zo veel plaats in beslag. Ik ga in tegenstelling tot de topicstarter naar Canada, waar het in de winter echt koud gaat zijn.
pi_30165400
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef BushRanger het volgende:
Schoenen vind ik altijd het moeilijkste, hoe doen jullie dat?

Eigenlijk wil ik teenslippers, sandalen, wandel/bergschoen, sportschoenen (om echt te sporten dus) en gewone nette schoenen meenemen. Maar dat neemt dus zo veel plaats in beslag. Ik ga in tegenstelling tot de topicstarter naar Canada, waar het in de winter echt koud gaat zijn.
teenslippers en sandalen lijkt me vooral een beetje overdreven. Sandalen kun je ook prima als slippers misbruiken is mijn ervaring, dat scheelt al weer één paar
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  donderdag 1 september 2005 @ 16:27:58 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30169956
Ik houd me sowieso niet aan de standaard-backpackers-schoenen-lijst...

Meestal neem ik mee: één paar goede gypies waar ik me lekker in voel en waar ik goed op kan lopen; één paar slippers, voor onder de douche (evt.) en op het strand; één paar "open" schoentjes die ik gebruik voor 's avonds/netjes/dansen. Afhankelijk van waar ik heen ga neem ik nog een paar oude gympen mee, voor als die andere nat zijn.

Teva's vind ik lelijk en onhandig (er belandt toch altijd alleen maar rotzooi in), bergschoenen te veel gesleep en ook lelijk. Moet ik wel bij zeggen dat ik behoorlijk wat afloop tijdens zo'n reis, zowel in stad of natuur, maar dat ik geen échte hiker ben. Dágen achter elkaar op pad ben ik dus niet, maar voor gewoon flink wandelen hebben mijn gympen me nooit in de steek gelaten...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30181029
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:27 schreef Hik het volgende:
Ik houd me sowieso niet aan de standaard-backpackers-schoenen-lijst...

Meestal neem ik mee: één paar goede gypies waar ik me lekker in voel en waar ik goed op kan lopen; één paar slippers, voor onder de douche (evt.) en op het strand; één paar "open" schoentjes die ik gebruik voor 's avonds/netjes/dansen. Afhankelijk van waar ik heen ga neem ik nog een paar oude gympen mee, voor als die andere nat zijn.

Teva's vind ik lelijk en onhandig (er belandt toch altijd alleen maar rotzooi in), bergschoenen te veel gesleep en ook lelijk. Moet ik wel bij zeggen dat ik behoorlijk wat afloop tijdens zo'n reis, zowel in stad of natuur, maar dat ik geen échte hiker ben. Dágen achter elkaar op pad ben ik dus niet, maar voor gewoon flink wandelen hebben mijn gympen me nooit in de steek gelaten...
Ik houd me ook niet aan backpackerspaklijsten, ik neem mijn jarenlange ervaring als uitgangspunt maar toch blijven de schoenen het lastigste.

Teva's zijn inderdaad niet mooi, maar er zijn ook sandalen van andere merken. Het feit dat sommige mensen sandalen en teenslippers verafschuwen, houdt mij niet tegen om ze in warme klimaten te dragen. Nu naar Canada neem ik alleen de teenslippers mee. Verder de goretex bergschoenen, omdat ik ook in wat ruiger terrein wil lopen. Normale nette schoenen om undercover te gaan als 'normale' burger en de sportschoenen. Toch drie paar als je de teenslippers niet meetelt (passen in een zijvakje).
pi_30330203
Men wat maak jij je druk zeg...heb eerst een blik geworpen op je 1e lijst en later zag ik dat je hem al ingekort had maar je neemt nog steeds echt veeeeeel te veeeeeeel mee.

Denk je dat we alleen in Nederland supermarkten, drogisterijen etc hebben?

Reis zelf elk jaar een paar maanden door Azie (geef toe dat ik het grootste deel van m'n tijd op het strand in Thailand verdoe) maar wat ik meeneem past in een C1000 tas !
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:39:05 #37
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_30332058
Goed topic dit
Ik ben ook al druk bezig met mijn packlist... (bekende voorpret )
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')