Zodra mijn kids klaar zijn met school (edit: de middelbare school, dus) mogen ze van mij sowieso zo snel mogelijk het huis uit. Daar heb ik best een ouderlijke bijdrage voor over.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:58 schreef tonks het volgende:
[..]
Als mijn kinderen nog op school zitten of dat nou uni is of hbo of mbo of vmbo of basischool dan hoeven ze van mij niks te betalen hoormaar als ze zelf al flink wat geld verdienen en nog steeds thuis wonen dan kunnen ze best wel eens iets meebetalen bijvoorbeeld de boodschappen ofzo
Oh nee, van mij mogen ze zo lang thuis blijven wonen als ze willen. Zo lang ze studeren betalen wij alle kosten. Wat ze tekort komen aan studiegeld voor school, betalen wij bij. We betalen zelfs hun autorijlessen. Voor zakgeld moeten ze zelf zorgen.quote:Op maandag 6 november 2006 12:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zodra mijn kids klaar zijn met school (edit: de middelbare school, dus) mogen ze van mij sowieso zo snel mogelijk het huis uit. Daar heb ik best een ouderlijke bijdrage voor over.![]()
Netjes.quote:Op maandag 6 november 2006 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh nee, van mij mogen ze zo lang thuis blijven wonen als ze willen. Zo lang ze studeren betalen wij alle kosten. Wat ze tekort komen aan studiegeld voor school, betalen wij bij. We betalen zelfs hun autorijlessen. Voor zakgeld moeten ze zelf zorgen.
Zo gauw ze stoppen met studeren en wel werken, betalen ze mee in het huishouden. Wel een reeël deel, uiteraard.
Mocht het zo zijn dat één van de twee te lui is om te werken, dan heeft ie dus helemaal geen geld om te stappen, kleren te kopen, auto te rijden, enz...
Jawel. Hier zullen ze op een bepaald moment ook wel de deur uitgaan. Misschien pas als ze gaan samenwonen of trouwen. (Moeten ze wel eerst een vriendinnetje of vriendje, je weet maar nooit zoeken)quote:Op maandag 6 november 2006 12:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Netjes.Ik had het overigens wel over mijn hypothetische kids, want vooralsnog heb ik ze niet.
![]()
Nouja, ik zal ze ook niet het huis uitzetten, maar het lijkt me wel normaal dat ze op een gegeven moment een nieuwe fase ingaan, en daar hoort op jezelf wonen ook bij.
Of studeren, voor een studentenkamer hoef je meestal niet op een wachtlijst.quote:Op maandag 6 november 2006 12:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel. Hier zullen ze op een bepaald moment ook wel de deur uitgaan. Misschien pas als ze gaan samenwonen of trouwen. (Moeten ze wel eerst een vriendinnetje of vriendje, je weet maar nooit zoeken)
Kan ook best zijn dat ze eerder op zichzelf willen wonen. Als ze een goede baan hebben, is dat ook mogelijk ivm huis kopen. Voor huren wordt dat wat lastiger. Er zijn hier wachttijden van 5 jaar of langer. Als ze zich dus op hun 18de verjaardag in laten schrijven, hebben ze rond hun 23ste een woning. Ik acht de kans groter dat ze wel eerder iets kopen. Tja en anders heb ik ze nog een tijdje thuis. De oudste is 14.
De vervolgopleidingen die ze op dit moment op het oog hebben zijn zo dicht bij, dat thuiswonen het voordeligst is.quote:Op maandag 6 november 2006 12:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of studeren, voor een studentenkamer hoef je meestal niet op een wachtlijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |