abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30053379
Voor ik begin, wil ik even iedereen vragen het soapgehalte van dit verhaal te negeren. Het is overigens erg lang, dus ik kan me voorstellen dat je halverwege afhaakt.

In ieder geval, mijn probleem is als volgt: 4 jaar geleden leerde ik een jongeman kennen op het Internet, het klikte meteen en dat resulteerde in lange gesprekken etc., kortom, je kent het wel, het is de orde van de dag tegenwoordig. Al met al werd het intiemer en intiemer. Ik was net uit een relatie, maar hij was al 6 jaar samen met iemand. Op een gegeven moment kon hij er niet echt mee omgaan, hij dacht te veel aan mij en besloot het contact te verbreken. Ik vond het erg, maar wat doe je eraan? Bijzonder weinig. Kortom, moved on. Een flink aantal maanden later nam hij weer contact met me op, ik vond het erg leuk hem weer te spreken, dat was allicht wederzijds, we gingen weer verder waar we gebleven waren, maar dit keer hadden we ook telefonisch contact. Goed, die gesprekken waren meer seksueel getint dan de gesprekken online en jawel, hoor: hij kon er weer niet mee omgaan en besloot het contact te verbreken. Ik vond het dit keer erger dan de vorige keer, maar ik heb me er bij neergelegd. Wederom, moved on with my life. Er verstreek weer een flink aantal maanden en hij nam weer contact met me op. Dit keer hadden we zelfs een aantal keren telefoonseks, wat in mijn optiek onder "vreemd gaan" valt, zij het niet fysiek, maar het is naar mijn mening ook een vorm van seks met de ander hebben. We besloten af te spreken, om te zien of die aantrekkingskracht in real life ook aanwezig was. Zo gezegd, zo gedaan, hij was die dag vanuit Parijs ingevlogen en had een prachtig doosje Godiva bonbons voor me meegenomen en we hebben heerlijk gegeten. Ik was heel erg gecharmeerd van hem, we hadden al genoeg foto's uitgewisseld, dus het uiterlijk was geen verrassing. In ieder geval, de aantrekkingskracht was er zeker, in zoverre dat we die eerste avond met elkaar naar bed gingen. En de volgende avond en nacht brachten we ook samen door. Ik vond het belangrijk zijn vriendin ter sprake te brengen, immers, wat we deden was niet erg integer. Hij gaf aan dat hij sinds hij mij kende zich realiseerde dat zij niet was wat hij wilde, ze waren uit elkaar gegroeid. (Toelichting: hij en ik zijn van dezelfde afkomst, we zijn allebei niet Nederlands, zijn vriendin was wel een Nederlandse.) De volgende dag heeft hij zijn relatie met haar beeindigd. Ik ging er, heel stom van me, van uit dat hij dat om mij had gedaan en dat ie met mij verder zou gaan. Het volgende weekend brachten we samen door in het Kurhaus in Scheveningen, heel romantisch gedaan, veel gelachen en lol gehad. Ik werd verliefd. En ik dacht dat hij dat ook was. Maar ik zat er naast. Hij beweerde dat hij niet verliefd was, op het moment dat ik vroeg hoe nu verder te gaan. Hij kon er niet zo goed mee omgaan, the break up with his girlfriend backfired on him en, je raadt het al, hij verbrak het contact. Goed, dat deed dus pijn. Ik was immers verliefd geworden, wilde dolgraag bij hem zijn, maar dat was dus niet wederzijds. Goed, dat heb ik verwerkt en ben weer doorgegaan met mijn leven. Geloof het of niet, 8 maanden later kreeg ik een mailtje, hij wilde uitleggen waarom hij weg was gegaan etc. en zijn excuses aanbieden, want hij voelde zich niet goed over de manier waarop alles is gelopen etc. en hij had heel erg genoten van onze tijd samen en ik verdiende het niet om zo behandeld te worden etc. Ik hoorde dat aan en liet weten dat ik niets zou doen met die informatie. Het was genoteerd en dat was dat. Een paar maanden later zocht hij weer contact. Hij gaf aan dat ie me maar niet kon vergeten, dat ie heeft geblunderd en dat hij spijt had van zijn acties, hij wilde me graag weer zien en eigenlijk verder gaan waar we waren gebleven een jaar terug. Ik was op dat moment verliefd op een ander, wat ook niet wederzijds was. Ik besloot met hem af te spreken en meer niet. We gingen uit eten, we hadden dezelfde gesprekken, same ol' same ol', er leek weinig veranderd. Het klikte nog steeds heel erg goed. We besloten die nacht samen uit te gaan, maar we raakten zo in gesprek in de auto, dus zijn we naar Duitsland gereden om daar diezelfde auto (een nieuwe lease) te "testen" op de Duitse autobahn. Toen we terugreden was het diep in de nacht, we waren allebei doodmoe en we besloten maar een hotelletje te gaan pakken om te gaan slapen. Echt te slapen. Wat een knullige veronderstelling was, aangezien je moeilijk naast elkaar in 1 bed kan slapen, zonder dat er iets zou gebeuren. En dat deed het. Maar het was eigenlijk het tegengestelde van de tijd die we een jaar daarvoor hadden gehad, ik had gevoelens voor een ander en ik barstte in tranen uit. Hij vatte dat weer verkeerd op en het eindigde in een fiasco waar we allebei spijt van hebben. Maar het werd nog erger. Ik was daarvoor gestopt met de pil voor een half jaar en was net die maand weer begonnen aan de eerste strip. Ik was echter 9 dagen over tijd en ik begon me zorgen te maken, wellicht had de pil niet gepakt. Ik heb hem dit voorgelegd, we spraken er over en hij gaf aan dat hij niet klaar was voor eventuele kinderen, hij was maar 1 week per maand in Nederland, omdat ie veel moest reizen voor zijn werk, hij zou nooit thuis zijn en daarnaast, ik was toch niet echt wat hij wilde. Dat laatste kwam heel erg hard aan. Heel hard. Ik raakte nogal upset toen ik op zoek ging naar informatie over abortus etc. Uiteindelijk werd ik ongesteld. Geluk bij een ongeluk. Evengoed, ik wilde hem zien en weten waar ik aan toe was. We spraken af en hij gaf die avond aan, dat ie mij niet als partner wilde. Dit keer liet ik hem niet zo makkelijk weglopen, ik was het er niet mee eens. Het voelde niet goed, wat hij deed. Maar hij zette door, zei heel duidelijk: ik wil je niet. Ik was heel erg diep gekwetst en gaf aan, dat als hij nog 1 keer contact met me op zou nemen, ik hem in brand zou steken.

Goed, het duurde even voordat ik dat had verwerkt. Ik zag hem altijd als een integere vent, met een beetje bindingsangst etc. Hij heeft zijn moeder op een vervelende manier verloren en daarna een nare jeugd gehad, ik nam het hem allemaal niet kwalijk. He was a good guy, but just not good to me. Maar nu begon ik het klootzakgehalte van zijn gedrag te zien. En ik heb er een flinke tijd mee geworsteld en heb het toen losgelaten. Op dat moment gebeurde zoveel in mijn leven, verhuisd naar Amsterdam, nieuwe baan, literatuurprijs gewonnen, boekencontract in de wacht gesleept. Ik had mijn leventje op orde en he was out of the picture.

Tot vorige week maandag. Toen kreeg ik een SMSje. "Ik hoorde dat je in Amsterdam woonde tegenwoordig. Welkom." En ik wist weer hoe laat het was. Ik reageerde verre van toeschietelijk, maar ik reageerde wel. Hij gaf aan dat ie een paar dingen met me wilde bespreken, dat hij wist dat hij enorm geblunderd had met mij en dat hij helemaal niets te willen had, maar dat hij het heel erg op prijs zou stellen als ik hem zou aanhoren. Ik gaf aan dat ik hem niet wilde zien, maar dat ik wel bereid was te luisteren. Goed, hij stak van wal. Dat ik wist dat hij weer contact met me opnam, omdat ie mij maar niet kon vergeten, er was zoveel gebeurd het afgelopen jaar, hij had toen problemen met zijn gezondheid, inmiddels is hij al geopereerd en heeft hij maandenlang fysiotherapie gehad, hij had toen issues op het werk, ging verre van goed, maar inmiddels hij heeft promotie gemaakt, hij is leidinggevende, hoeft niet meer zo veel te reizen en al helemaal niet intercontinentaal, hij was dus vaker thuis, ging geweldig op zijn werk in zijn nieuwe functie, daarnaast was zijn huis dan eindelijk opgeleverd, daar had hij ook heel veel problemen mee gehad, maar nu is zijn leven weer helemaal op orde. Er waren nog wat complicaties. In de tussentijd was ie teruggegaan naar zijn ex, de NLse, ze was bij hem ingetrokken, omdat ze uit huis gezet was, maar hij wist dat hij geen toekomst had met haar en hij had besloten het nu definitief te breken en totaal geen contact meer met haar te hebben. En al die tijd heeft ie nagedacht over mij, over ons, hoe goed we bij elkaar pasten, waarom hij me maar niet uit zijn hoofd kon zetten, dat hij dacht dat het prille wat we hadden al die probleempjes niet zou overleven, maar nu is alles anders, hij weet dat hij een flink aantal kansen heeft gehad, maar hij zou toch graag weer met mij willen omgaan en hij wilde nu settelen etc. En of ik hem een kans wilde geven zijn woorden om te zetten in daden, en dat hij wist dat hij me naar had behandeld en heeft gekwetst en zijn excuses daarvoor etc. Of ik alsjeblieft met hem uit eten wilde gaan, omdat hij dit persoonlijk wil laten zien.

Heden ten dage is de status dat hij gisteren "het gesprek" met zijn ex-vriendin heeft gehad en ze zou vandaag of morgen vertrekken uit zijn huis.

Ik ben zelf behoorlijk in de war en heb daarom besloten mijn verhaal eens op te schrijven en te kijken wat de meningen zijn hierover, misschien dat ik daar uit kan afleiden wat ik moet doen. Ik heb geprobeerd zo gedetailleerd mogelijk te zijn. Zelf ben ik ook moe van al die vriendjes etc. en ik wil ook graag settelen, mijn ouders willen dolgraag kleinkinderen. Dus...

[ Bericht 0% gewijzigd door Qamar op 28-08-2005 13:21:44 (Tiepvaud.) ]
"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
Multatuli.
pi_30053756
walgelijke man, sorry, dat is mijn conclusie, ik zou hem niet meer willen zien, of hem tenminste een paar maand laten wachten

ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:41:47 #3
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_30053925
niet doen!! sorry maar je kunt beter dan dit
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:43:18 #4
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_30053950
korte conclusie : wat een lul, zowel tegenover zn ex als tegenover jou
pi_30054011
Gewoon laten gaan. Denk je niet dat je moe bent van al die vriendjes en het gedoe, door wat je in de tussentijd allemaal met hem hebt doorgemaakt? Elke keer weer die liefde die opbloeit, dan weer de afwijzing, telkens opnieuw?
Iedereen wil uiteindelijk settelen... En ja, telkens daten en verliefd worden, en dat het dan toch nog misloopt, dat is ook vermoeiend. Maar je moet ook wel naar jezelf luisteren. Dat hij er nu klaar voor is, wil nog niet zeggen dat jij er aan toe bent! Hij kan toch niet verwachten dat elke keer als hij belt, jij weer voor hem klaar staat?
Ik zou er goed over nadenken...
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:48:09 #6
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_30054061
Hoe naïf kun je zijn.
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:48:40 #7
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_30054079
je moet hem nu eigelijk in de fik steken he
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:50:01 #8
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_30054117
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:48 schreef doemaardrie het volgende:
Hoe naïf naïef kun je zijn.
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_30054140
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:09 schreef Qamar het volgende:
Ik was heel erg diep gekwetst en gaf aan, dat als hij nog 1 keer contact met me op zou nemen, ik hem in brand zou steken.
Vergeet je gevoelens van toen niet. Het zal weer gebeuren!
Huh?
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:54:44 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_30054192
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:50 schreef SwOoSh het volgende:

[..]
Dank je ben nog niet helemaal wakker.
pi_30054196
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:48 schreef SwOoSh het volgende:
Ik weet waar zijn nieuwe huis staat.
Multatuli.
  zondag 28 augustus 2005 @ 13:56:13 #12
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_30054233
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:45 schreef esjuh het volgende:
Gewoon laten gaan. Denk je niet dat je moe bent van al die vriendjes en het gedoe, door wat je in de tussentijd allemaal met hem hebt doorgemaakt? Elke keer weer die liefde die opbloeit, dan weer de afwijzing, telkens opnieuw?
Iedereen wil uiteindelijk settelen... En ja, telkens daten en verliefd worden, en dat het dan toch nog misloopt, dat is ook vermoeiend. Maar je moet ook wel naar jezelf luisteren. Dat hij er nu klaar voor is, wil nog niet zeggen dat jij er aan toe bent! Hij kan toch niet verwachten dat elke keer als hij belt, jij weer voor hem klaar staat?
Ik zou er goed over nadenken...
Ik ben het hier wel mee eens.
Denk eerst heel goed na wat je doet, en ga niet zomaar weer met hem verder.
Hij heeft je gewoon gebruikt, als ik het zo lees. Wie zegt dat hij dat niet weer doet? Als hij echt bij je wilt zijn, waarom heeft hij dat dan niet eerder bedacht?
Als ik het zo lees, geef ik het eerlijk gezegd vrij weinig kans van slagen, mochten jullie het met elkaar proberen...
Sterkte er mee.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_30054282
godver zeg maak eens wat alinea's ofzo

lijkt overigens wel een R&P-specifiek probleem te zijn
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:01:40 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30054337
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:48 schreef SwOoSh het volgende:
We don't need no water let the motherfucker burn Burn motherfucker burn
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:04:34 #15
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_30054377
Ga met hem naar bed, trek bij hem in, raak zwanger en schrijf een boek erover met een happy end...
pi_30054448
The best predictor of future behaviour is past behaviour. Meid, die jongen kan doen en laten wat ie wil met jou, voor hem ideaal toch, hij hoeft maar weer een keer aardig te doen en jij bent alweer verkocht. En daarna heeft ie weer een paar maanden de tijd om met anderen te rotzooien.
quote:
maar hij zou toch graag weer met mij willen omgaan en hij wilde nu settelen etc.
hij zegt ook gewoon hetgene dat nodig is om jou weer ove de streep te trekken. Eerst wilde hij al geen kind met je, was jij het opeens toch niet voor hem, als hem dat even beter uitkwam... En voor de rest al die smoesjes eromheen waarom het nu allemaal opeens een stuk beter zou zijn zou ik ook niet al te serieus nemen... (dat vorige keren dat ie weer bij je terug kwam gaf hij immers ook al aan dat ie je maar niet kon vergeten enz. bla bla bla) Het komt echt manipulatief op mij over. Hij gebruikt je en is alleen maar in je lichaam en in een gezellige avond geinteresseerd.

Laat je niet sociaal en emotioneel de afgrond inwerken door 1 zo'n gast...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_30054595
Bad news, niet doen... straks neem je met hem en ziet ie over een jaartje of 6 ook "geen toekomst" meer in jou.... he's done it before...he can do it again
There is no life after death, there is only life
pi_30054940
Ok...

Je kan weinig inbrengen tegen een unaniem oordeel, nietwaar.
Multatuli.
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:38:13 #19
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_30054998
Ik vind trouwens wel dat wij mannen mekaar een beetje moeten steunen.

Dus TS als ik jou was zou ik gewoon weer contact met deze jongeman opnemen, want het is duidelijk dat hij helemaal gek van je is.
pi_30055102
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:34 schreef Qamar het volgende:
Ok...

Je kan weinig inbrengen tegen een unaniem oordeel, nietwaar.
ik vind het een kwal, dat zal je zelf ook wel vinden ja, maar ja, je hart vindt dat niet onmiddellijk hé

ik zeg niet dat ik hem zomaaar uit mijn leven zou verbannen, maar hij zou wel wat moeite moeten doen, niet onmiddellijk toehappen dus
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_30055210
Ik zou er niet aan beginnen. Aangezien het in het verleden al zo verkeerd is gegaan. Dat soort herinneringen blijven je toch dwars zitten, krijg je twijfels van die je de hele tijd parten gaan spelen. Hoe goed het soms verder ook (even) voelt.

Verder weet je dat hij al snel problemen heeft met intimiteit, dus grote kans dat je straks weer net een beetje blij bent dat het goed gaat en dat hij zich dan weer raar gaat voelen, etc. etc. Zo blijf je bezig...

Als je er toch aan begint, zorg er dan wel voor dat je verdomde zeker bent dat zijn ex inderdaad zijn ex is en ook inderdaad weg is. Laat je niet bedonderen. En doe het veilig, als je het doet. Maar zorg er vooral voor dat je eraan begint om de juiste redenen. Niet omdat je wil settelen en dus maar genoegen neemt met iemand waar je anders niet (meer) voor zou gaan, niet omdat je ouders kleinkinderen willen, maar omdat het goed zit.

Het is moeilijk om de juiste beslissingen te nemen wanneer je gevoel je op het verkeerde spoor zet, maar probeer toch te voorkomen dat je fouten maakt waar je later echt spijt van krijgt.
pi_30055297
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:34 schreef Qamar het volgende:
Ok... Je kan weinig inbrengen tegen een unaniem oordeel, nietwaar.
Ik zou niet weten wat jij eraan hebt om te horen dat hij spijt heeft. Je bent heel duidelijk geweest en je conclusie is inmiddels dat hij een "good guy is, alleen niet naar jou". Waarom hetzelfde liedje opnieuw riskeren?
Doe eens wild ....
pi_30055380
quote:
dat als hij nog 1 keer contact met me op zou nemen, ik hem in brand zou steken.
!!!!!!!!
anyway, na het lezen van je hele verhaal, bekruipt mij het gevoel dat die gozer je zonder problemen nogmaals in de steek zou laten .
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:27:27 #24
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_30058547
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:48 schreef doemaardrie het volgende:
Hoe naïf kun je zijn.
dit was ook mijn gedachte afkappen dus
pi_30059628
Als je graag een zelfdestructief leven wilt leiden moet je het vooral doen TS!

m.a.w. kappuh....laat je niet zo leven, trek je eigen plan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')