abonnement Unibet Coolblue
pi_36834413
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:01 schreef ankepanke het volgende:
Jepjep, ze gaan wel in je maar ik weet niet of ze ook in de baarmoeder gaan...

Ze stoppen een soort "dildo" in je met een condoom erom. Lekkere omschrijving, maar daar lijkt het het meeste op. Hier zit dan een echo gedeelte op, waar ze dan mee "kijken" naar je baarmoeder. (Is trouwens best wel leuk om eens te zien:-)
Ik vond het niet pijnlijk ofzo, het is wel een beetje een onprettig gevoel, maar als je je ontspant dan valt het reuze mee.

Succes/sterkte ermee!!!
Precies, het ding lijkt op een kleine vibrator. In je baarmoeder komen ze niet. Toen ze bij mij keken met zo'n ding kwam die amper tegen de baarmoedermond aan. Enne ... de meeste vrouwen zijn maar al te blij met een "kwak" glijmiddel hoor heeft de gyn me verzekerd
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  maandag 10 april 2006 @ 20:49:08 #102
142772 Yolli
Being just me...
pi_36835149
Nou... ik heb as donderdag de afspraak.
We'll see how it goes.

Al was de blik van mn schoonzusje onbetaalbaar toen ik haar vroeg naar een inwendige echo, hoe dat was.
Ze is zelf net een paar maanden geleden voor de 2de keer moeder geworden.
Vrolijk vertelde ze hoe zij dat had mee gemaakt. En midden in d'r zin stopt ze ineens en valt helemaal stil. DIe ogen werden GROOT. Totdat ik haar maar het verlossende woord zei: niet zwanger.... heb haar nog nooit zo opgelucht gezien
It takes wings to discover the sky
pi_36861417
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:28 schreef anne_Chris het volgende:

[..]

waar haal je dat vandaan zoals ik hierboven al schreef heb ik ook een gekantelde baarmoeder; bij heel veel vrouwen ligt die nu eenmaal niet zoals "op het plaatje". en toch twee kinderen gekregen en geen gynaecoloog of huisarts die het er ooit over heeft gehad...
o ik had een vriendin die had dat ook toen werd haar verteld dat zij beter wel onder behandeling kon omdat dat veiliger was. dus ik ging er van uit dat het zo was mijn verontschuldiging daar voor
pi_36862504
Morgen is voor mij de grote dag (inmiddels berg-formaat ). Zie er best een beetje tegenop, zeker omdat ik de dag erna direct weer vanalles moet. Vandaar dat ik nog wel een paar vraagjes heb, en wie kunnen die nu beter beantwoorden dan jullie als ervaringsdeskundigen?

1) Ik moet ochtendurine meenemen, maar heb pas 's middags de afspraak. Bewaar ik dat bij kamertemperatuur of in de koelkast?
2) Helpt de verdoving?
3) Hoe lang duurt het voordat je weer naar huis mag, direct of even wachten?
4) Hebben jullie vantevoren pijnstillers gehad en zo ja, welke, hoeveel en wanneer?
5) Hoe lang blijf je na het plaatsen ongeveer nog bloed verliezen?
6) Mochten jullie direct na het plaatsen tampons gebruiken?
7) Heeft iemand eerst de pil nog een tijdje verder geslikt naast de Mirena, om onregelmatigheid en spotting te onderdrukken? (in mijn geval evt ivm zomervakantie)

Kortom, ik ben niet onzeker en zeeeeeeeeeeker niet nerveus...ahum.

Maar als iemand mij hiermee wat zou willen helpen zou ik dat enorm waarderen, zit me toch nogal op te vreten hier...
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_36875393
1) Ik moet ochtendurine meenemen, maar heb pas 's middags de afspraak. Bewaar ik dat bij kamertemperatuur of in de koelkast?
2) Helpt de verdoving?
3) Hoe lang duurt het voordat je weer naar huis mag, direct of even wachten?
4) Hebben jullie vantevoren pijnstillers gehad en zo ja, welke, hoeveel en wanneer?
5) Hoe lang blijf je na het plaatsen ongeveer nog bloed verliezen?
6) Mochten jullie direct na het plaatsen tampons gebruiken?
7) Heeft iemand eerst de pil nog een tijdje verder geslikt naast de Mirena, om onregelmatigheid en spotting te onderdrukken? (in mijn geval evt ivm zomervakantie)

1> Volgens mij in de koelkast, maar weet dit niet zeker.
2> Ik moest van te voren 2 tabletjes pijnstillers innemen, ik denk dat dit de pijn wel iets heeft verzacht (ondanks dat ze bij mij bijna uitgewerkt waren, voor meer info zie mijn berichten van juni 2005)
3> Je mag meteen weer naar huis. Ik was eventjes dizzy, maar na 2 minutjes zitten kon ik naar huis.
4> Ik heb 2 tabletjes gehad, maar weet niet meer welke. Naproxen dacht ik, maar weet dit niet zeker.
5> Ik heb ongeveer 2 dagen nog gebloed, een soort menstruatie-bloedingkje.
6> Geen idee, volgens mij wel.
7> Nee, ik ben na een half jaar pas weer ongesteld geweest. Je kan de pil volgens mij wel doorslikken ofzoiets, maar dit zou ik wel even navragen.

Maak je niet teveel zorgen, probeer gewoon rustig te blijven. Ik vond het reuze meevallen. Maar anderen weer niet.

Succes / sterkte ermee!!! (Laat je morgen, erna, nog wat horen?)
pi_36877486
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:36 schreef Ilske het volgende:
Morgen is voor mij de grote dag (inmiddels berg-formaat ). Zie er best een beetje tegenop, zeker omdat ik de dag erna direct weer vanalles moet. Vandaar dat ik nog wel een paar vraagjes heb, en wie kunnen die nu beter beantwoorden dan jullie als ervaringsdeskundigen?

1) Ik moet ochtendurine meenemen, maar heb pas 's middags de afspraak. Bewaar ik dat bij kamertemperatuur of in de koelkast? Huisartsenlab zegt: in de koelkast.
2) Helpt de verdoving? wat wil je laten verdoven dan? het enige wat zeer kan doen is de baarmoedermond waar ze even een tang op moeten zetten... even doorbijten en het is voorbij
3) Hoe lang duurt het voordat je weer naar huis mag, direct of even wachten? je kunt even duizelig zijn, maar dat duurt meestal maar heel even. zodra je je goed voelt lekker naar huis.
4) Hebben jullie vantevoren pijnstillers gehad en zo ja, welke, hoeveel en wanneer? nee
5) Hoe lang blijf je na het plaatsen ongeveer nog bloed verliezen? geen idee.
6) Mochten jullie direct na het plaatsen tampons gebruiken? waarom niet? maar bij onzekerheid even aan je huisarts vragen.
7) Heeft iemand eerst de pil nog een tijdje verder geslikt naast de Mirena, om onregelmatigheid en spotting te onderdrukken? (in mijn geval evt ivm zomervakantie) nee. nooit meer last gehad van bloedverlies
Voor anticonceptie hoef je de pil iig niet meer te slikken; Mirena is direkt werkzaam.
Kijk anders even hier: www.mirena.nl, daar worden veel vragen beantwoord. Of google even op de gebruikershandleiding van Mirena.

Succes donderdag en laat je alstjeblieft niet gek maken door horrorverhalen van anderen! (sprak een tevreden gebruikster).
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  woensdag 12 april 2006 @ 06:21:27 #107
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_36877501
Ik mocht niet direct tampons gebruiken, omdat de touwtjes van de Mirena nog niet meteen zacht worden. Volgens de gyn was er daardoor een kleine kans dat de Mirena verschoven zou worden bij het uithalen van de tampons.

Jammer dat je de dag erna niet vrij hebt gehouden, dat scheelt een hoop stress denk ik.

Sterkte, het valt allemaal reuze mee!
pi_36888479
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ben net geweest, ding zit erin, heb me blijkbaar veel te bang gemaakt van tevoren. Maar goed, dat zorgde er dus voor dat het erg meeviel. De gyn legde per stap gewoon rustig uit wat hij ging doen, en wat er gevoelig/pijnlijk zou kunnen zijn.
Het verdovingsprikje in de baarmoedermond was hooguit waar te nemen, niet pijnlijk. Het opmeten voel je wel, en ook het inbrengen wel, maar pijn kan ik het niet noemen.

Het enige wat ik erg vervelend vind is dat ik geen tampons mag gebruiken ivm infectierisico (omdat de baarmoedermond wat opgerekt is) en de kans op uitstoten. Wel kon ik gewoon nog 1 pilstrip gebruiken, en bij de eerstvolgende menstruatie mogen tampons wel weer gewoon. Ik denk dat ik vanaf dat moment het ding maar gewoon zijn werk laat doen en kijk hoe het gaat.

Dus, opgelucht gevoel, beetje kramp maar dat komt helemaal goed. Nogmaals bedankt!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_36913725
quote:
Op maandag 13 maart 2006 15:12 schreef Lempicka het volgende:
die ranzige smurrie dat duur nog wel een weekje of zo.. maar daarna!! Wat een feest, niet meer ongesteld.. ik was van de week zelfs verbaasd toen ik bij een vriendin allemaal maandverband en tampons op de wc zag staan..
Het kan dus zijn dat nadat Mirena geplaatst is, je nog een week of twee blijft vloeien!? Damn...ben het eigenlijk nu wel al zat, al die inlegkruisjes...

Ik heb 'm vorige week woensdag laten plaatsen trouwens. Eerste dag van menstruatie, dus meteen gebeld en een afspraak gemaakt. Gewoon naartoe gegaan en geprobeerd er niet teveel over na te denken. Vond het inbrengen niet echt wat je zegt aangenaam haha, ook ik viel bijna flauw nadat ik opstond. Daarna zweten en trillen, maar na nog 5 min. bij de gyn op het bankje te hebben gelegen, vond ik het wel goed geweest. Wat een vrouwonvriendelijk maandverband hebben ze daar zeg!! Hadden me net zo goed een luier kunnen geven!

Nog een vraagje...heeft iemand van jullie, naast de zeurende pijntjes of krampen af en toe, ook last gehad van haar concentratievermogen? Ik ben er af en toe echt helemaal niet bij met m'n hoofd. Maar dat kan ook door iets anders komen natuurlijk.
  maandag 17 april 2006 @ 13:16:37 #110
24763 bull39
Bulletje zonder lulletje
pi_37030054
Ik heb afgelopen woensdag de Mirena laten plaatsen en ik moet zeggen dat het plaatsen zo gebeurd was geen pijn niks gevoelt maar ik was ook goed ontspannen mischien dat dat een meevaller was, heb in het verleden IVF gehad en dat was pijnelijker dan de plaatsing van de Mirena. Alleen heb ik last van licht krampjes in mijn buik en pijnelijke borsten en de sex is goed mijn man voelt hem niet en ik ook niet, ik weet wel dat wij bepaalde standjes niet meer kunnen doen vanwege diep penetratie.
En verders heb ik na controlle in julie, ik hoop wel dat de krampjes die ik voel snel tot het verleden behoren.

Ik hoop dat alles goed zit en werkt en dat mijn probleem is opgelost.
Ik ben een leuk wijffie
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:24 #111
142772 Yolli
Being just me...
pi_37061656
Zo.... heb afgelopen donderdag onderzoek gehad.
EINDELIJK weet ik de reden van mijn hevige buikpijn aanvallen.
Het blijkt dat ik een kyste in mijn rechter eierstok heb gehad, deze is inmiddels bijna verdwenen.
Dat is de oorzaak geweest van de pijn.
Ben echt ZO opgelucht dat alles oké is verder.
It takes wings to discover the sky
pi_37070422
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:16 schreef bull39 het volgende:
ik weet wel dat wij bepaalde standjes niet meer kunnen doen vanwege diep penetratie.


Zit eraan te denken deze maand de Mirena te laten zetten maar dit staat me dan weer heel erg tegen.. zijn er veel die daar last van hebben?
  dinsdag 18 april 2006 @ 21:25:20 #113
98634 Lempicka
Back to Life
pi_37075997
ik heb daar in ieder geval helemaal geen last van.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_37079992
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:25 schreef Lempicka het volgende:
ik heb daar in ieder geval helemaal geen last van.
Ik ook niet!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37101438
Ah mooi zo Had gelezen dat je naar de huisarts moest als je last had van pijn tijdens de sex, dus het zou ook gewoon niet moeten horen. Wil alleen zo'n ding als ik er 0,0 last van heb!
  woensdag 19 april 2006 @ 17:56:23 #116
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37101799
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ah mooi zo Had gelezen dat je naar de huisarts moest als je last had van pijn tijdens de sex, dus het zou ook gewoon niet moeten horen. Wil alleen zo'n ding als ik er 0,0 last van heb!
Door dat ding ben ik juist van alle klachten af!
pi_37104304
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:25 schreef Yolli het volgende:
Zo.... heb afgelopen donderdag onderzoek gehad.
EINDELIJK weet ik de reden van mijn hevige buikpijn aanvallen.
Het blijkt dat ik een kyste in mijn rechter eierstok heb gehad, deze is inmiddels bijna verdwenen.
Dat is de oorzaak geweest van de pijn.
Ben echt ZO opgelucht dat alles oké is verder.
Heej dit heb ik ook gehad... denk ik dan. Ik had laatst megaveel buikpijn rechts onderin mijn buik. Omdat mijn blinde darm eruit is, kon het eigenlijk niets anders zijn dan iets met mijn eierstok (dacht ik zo zelf).
De huisarts heeft daarom gezegd dat het een eitje was dat laat kapotgegaan was.
Was echt een kl*tebuikpijn zeg!
pi_37104470
ow, tis nu weer weg :-) Heb er een kleine week last van gehad.
pi_37157464
Ik heb van meerdere mensen gehoord en het inmiddels ook op internet gelezen dat de Mirena in de praktijk niet zo betrouwbaar is als het theoriepercentage aangeeft. Er zijn aardig wat "Mirena-baby's"... Veel meer dan pil- of ringbaby's. Aangezien ik geen kinderen wil, schrik ik daar best van. Ik ben (naar tevredenheid) aan de Nuvaring maar bleef toch de Mirena overwegen. Nu toch iets minder...

Hoe zitten jullie daarin?
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:55:19 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37157996
@Klusmus: volgens mij valt het wel mee Je leest juist de verhalen waarin het mis gaat, niet de vele duizenden verhalen van vrouwen bij wie het goed gaat.

Wat ik lees, is dat de Mirena net zo betrouwbaar is als een sterilisatie. Dwz, <2 op de 1000 vrouwen die 'm een jaar lang gebruiken, zullen inderdaad zwanger worden. Dat percentage ligt hoger bij de pil.

Over de Nuvaring is nog te weinig bekend, om daar zekerheden over te geven.

Overigens ga ik 'm waarschijnlijk binnenkort ook laten plaatsen. Zit een lang verhaal aan vast, dat komt nog wel een keer .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_37196029
Ik heb van meerdere mensen gehoord en het inmiddels ook op internet gelezen dat de Mirena in de praktijk niet zo betrouwbaar is als het theoriepercentage aangeeft. Er zijn aardig wat "Mirena-baby's"... Veel meer dan pil- of ringbaby's. Aangezien ik geen kinderen wil, schrik ik daar best van. Ik ben (naar tevredenheid) aan de Nuvaring maar bleef toch de Mirena overwegen. Nu toch iets minder...

Hoe zitten jullie daarin?
[/quote]

wil je echt geen kinderen of nu niet
anders zou ik zeggen: laat je stereliseren
en als je dan van de bloedingen af wilt kan je de mirena
er bij laten plaatsen.
maar dat is wel heel definitief
de nuvaring heb ik ook gehad, in het begin hielp die wel tegen mijn zware bloedingen, maar later niet meer.
De mirena ben ik verloren !!
pi_37237033
[wil je echt geen kinderen of nu niet
anders zou ik zeggen: laat je stereliseren
en als je dan van de bloedingen af wilt kan je de mirena
er bij laten plaatsen.
maar dat is wel heel definitief
de nuvaring heb ik ook gehad, in het begin hielp die wel tegen mijn zware bloedingen, maar later niet meer.
De mirena ben ik verloren !!
[/quote]

Wij willen helemaal geen kinderen. Steriliseren? Nou echt niet! Dat is een behoorlijke operatie bij een vrouw en bij een man slechts een poliklinische ingreep! Mjin vriend is 31 en ik ben 30. Hoe ouder we worden, hoe zekerder we worden van onze beslissing om niet aan kinderen te beginnen. Maar mijn vriend ziet knip-knip op zijn 31ste nog niet zitten wat ik logisch vind. Ik heb daarbij niets tegen hormonale voorbehoedsmiddelen omdat dat de menstruatie reguleert, daar ben ik heel blij mee. Sterilisatie is dus (nog) niet nodig.

Jij hebt maar tijdelijk baat gehad bij de Nuvaring? Hmmm, ik hoop dat het bij mij beter gaat dan. Ik ben nog aan mijn eerste ring bezig dus ik heb geen idee wat het doet met m'n menstruatie...

Ben je de Mirena verloren?? Hoe kan dat nou???? Hij zit toch in je baarmoeder??? Lijkt me niet prettig zeg...
pi_37237507
Jepjep, de mirena kun je inderdaad verliezen. Dan komt ie volgens mij met je menstruatie mee eruit. Daarom moet je na elke bloeding even checken of je draadjes er nog zitten.

Ik heb de mirena omdat ik telkens de pil vergat, en geen zin had in gedoe met condooms, dus is de mirena ideaal. Ik was 20 toen ik hem liet zetten, en ik vind een jaar of 25 wel oke om kids te nemen (mijn mening, na school, eerst een tijdje een baan)... Of ik laat hem er eerder uithalen, kan allemaal.

Voor mij is het dus een "pilvervanger" zeg maar. De voordelen van geen menstruatie en geen hormonale schommelingen zijn mooi meegenomen.

Ik hoop eigenlijk niet dat ik toch "per ongeluk" zwanger wordt. Mocht dit wel het geval zijn, dan is de baby welkom. Ik heb een goede relatie en mijn vriend wil later ook kids, dus dat komt dan allemaal goed. Liever niet natuurlijk, maarja, dat risico neem je erbij... Hoewel het een mini-mini-mini risico is.
pi_37337136
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:03 schreef Klusmus het volgende:
[wil je echt geen kinderen of nu niet
anders zou ik zeggen: laat je stereliseren
en als je dan van de bloedingen af wilt kan je de mirena
er bij laten plaatsen.
maar dat is wel heel definitief
de nuvaring heb ik ook gehad, in het begin hielp die wel tegen mijn zware bloedingen, maar later niet meer.
De mirena ben ik verloren !!
Wij willen helemaal geen kinderen. Steriliseren? Nou echt niet! Dat is een behoorlijke operatie bij een vrouw en bij een man slechts een poliklinische ingreep! Mjin vriend is 31 en ik ben 30. Hoe ouder we worden, hoe zekerder we worden van onze beslissing om niet aan kinderen te beginnen. Maar mijn vriend ziet knip-knip op zijn 31ste nog niet zitten wat ik logisch vind. Ik heb daarbij niets tegen hormonale voorbehoedsmiddelen omdat dat de menstruatie reguleert, daar ben ik heel blij mee. Sterilisatie is dus (nog) niet nodig.

Jij hebt maar tijdelijk baat gehad bij de Nuvaring? Hmmm, ik hoop dat het bij mij beter gaat dan. Ik ben nog aan mijn eerste ring bezig dus ik heb geen idee wat het doet met m'n menstruatie...

Ben je de Mirena verloren?? Hoe kan dat nou???? Hij zit toch in je baarmoeder??? Lijkt me niet prettig zeg...
[/quote]

In 2003 kreeg ik heftige bloedingen. Met de nuvaring werd dat minder. ik was toen 40.
Wegens succesverhalen op mijn werk ben ik daarna aan de mirena begonnen.,want die vertelden dat ze helemaal niet meer ongesteld waren en ik had zulke zware bloedingen dat ik amper kon werken. De oorzaak daarvan was een klein vleesboompje.
En ja ik ben de mirena echt verloren, hij is niet teruggevonden.(waarschijnlijk was mijn baarmoedermond te slap vanwege het krijgen van 2 jongens, die hebben nl een groot hoofd.)
Je kunt mijn verhaal lezen in het laatste gedeelte van de eerste serie: mirena, voor tijdens en na het plaatsen. Ik heb mijn verhaal ook op]medicity.nl staan(anoniempje)
Als je op google 'mirena verloren' intikt kom je er direkt in.
Er staat nu iemand die nog geen kinderen heeft gekregen die zwanger is omdat hij er uitgezakt is na 2 jaar.
Ik wil je niet bang maken, mijn verhaal heb ik op internet gezet om mensen te waarschuwen voor wat mij is overkomen.
Ik ben natuurlijk wel een enorme uitzondering, maar toch....
Het gaat ook bij heel veel mensen goed, alleen niet bij mij. Bovendien zat alles tegen wat tegen kon zitten.
Ik ben nu ook gesteriliseerd, en ja dat is een grote ingreep, maar of je dat op jou leeftijd al moet doen vind ik een lastige beslissing.
Ik heb bewondering voor mensen die zeggen dat ze echt geen kinderen willen, want je komt een keer op een punt dat het niet meer kan.
Mensen oordelen ook heel snel, dat heb ik gemerkt met het vertellen van mijn verhaal op internet. Maar ik heb veel meer lieve en hartverwarmende reacties gehad.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:15:22 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_37337180
In de bijsluiter van Mirena staat dat de Mirena níet geplaatst kan worden bij vrouwen die last hebben van vleesbomen in de baarmoeder. Lijkt mij dus dat de arts je dat had moeten melden .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')