Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Mirena. Mirena werd me door mijn huisarts aangeraden als alternatief voor de pil. Ik heb hem naar de nadelen gevraagd, maar helaas niet op internet rondgekeken naar mogelijke bijwerkingen/ gevolgen (stom, stom, stom!!!). Het plaatsen zelf was een drama, maar dat kan gebeuren. Bij de één doet het meer pijn dan bij de ander. Na het plaatsen heb ik een paar dagen kramp gehad, maar ook dat is niet bepaald bijzonder. De eerste 8 maanden beviel het me super, ik werd amper/ niet ongesteld en had nergens last van. Maar na die 8 maanden kreeg ik vreselijke krampen in mijn buik, bloedverlies de hele maand door. Ik ben na een paar weken afwachten naar de huisarts gegaan, die adviseerde me om weer te wachten. Aangezien ik het toch niet vertrouwde heb ik aangegeven dit niet te willen doen en uiteindelijk kreeg ik een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar zijn verschillende echo's gemaakt, inwendig en van buitenaf. Op de echo zag men dat mijn eierstokken verstopt zaten met oude eicellen en er was een zwarte plek in mijn baarmoeder te zien. Ondanks die tegenstrijdigheid dachten ze dat ik zwanger was. Dat bleek godzijdank niet het geval. Wel zat de hele boel van binnen verstopt. Het spiraaltje is direct verwijderd en ik ben weer met de pil begonnen. Het heeft nog drie maanden geduurd voordat mijn lichaam weer normaal ging doen en toen kwam pas al die troep uit me lopen, opgedroogd bloed enz enz. Dus voor mij nooit meer een spiraaltje.