abonnement Unibet Coolblue
pi_30022175
Onderzoek naar baby Big Brother

DEN HAAG Minister De Geus van Sociale Zaken wil weten of er een baby geboren mag worden in de Big Brotherserie op Talpa. De Arbeidsinspectie gaat kijken of de baby valt onder de regels voor kinderarbied. Morgen is de eerste aflevering te zien van Big Brother.

Onder de deelnemers is een zwangere vrouw die voor de camera's een baby ter wereld zal brengen. Het is de bedoeling dat het kind daarna in het huis blijft.

Voor kinderen tot 12 jaar gelden regels voor optredens op tv, in films en in het theater. De Arbeidsinspectie gaat nu kijken op die regels ook gelden voor de baby die in de serie wordt geboren.

bron: www.nos.nl / NOS Teletekst
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:40:04 #2
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_30022245
Hebben die lui niets beters te doen?
Een land besturen ofzo?
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
pi_30022285
Ik kijk er al naar uit dat de borstvoeding van het kind wordt afgebroken door de arbeidsinspectie. "Ja sorry, maar dit duurt echt te lang en dat mag niet hè".
pi_30022287
CDA vindt BB natuurlijk verwerpelijk en dit is een treitermanoevre
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:48:18 #5
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_30022324
sterker nog, Tanja raakt iig haar zwangerschapsuitkering kwijt omdat ze in principe betaald werk doet nu en dat mag helem,aal niet
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:52:15 #6
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30022364
Goede zet dus van Hummie en Ernst of wie dit maar verzonnen heeft. Gratis publiciteit.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_30022372
Sinds wanneer is poepen, huilen en slapen arbeid??
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30022399
Geldt dat dan ook voor al die bevallings- en opvoedingsprogramma's?
mooi he, alles
pi_30022415
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:48 schreef Magneet het volgende:
sterker nog, Tanja raakt iig haar zwangerschapsuitkering kwijt omdat ze in principe betaald werk doet nu en dat mag helem,aal niet
Ze krijgt er toch niets voor betaald... of is eten krijgen ook al betaling
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:05:44 #10
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_30022512
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:55 schreef phileine het volgende:
Geldt dat dan ook voor al die bevallings- en opvoedingsprogramma's?
Die wet stamt vast nog uit de tijd van voor de reality programma's.

Bij dit soort berichten denk ik dat we misschien ook maar eens wat camera's op de ministeries moesten ophangen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_30022533
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:56 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ze krijgt er toch niets voor betaald... of is eten krijgen ook al betaling
volgens mij krijgen de bewoners wel een vergoeding.
pi_30022580
Maar de baby toch niet?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30022786
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:07 schreef rickmans het volgende:

[..]

volgens mij krijgen de bewoners wel een vergoeding.
Oh ok. Dat wist ik niet
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:25:05 #14
111339 whitef0x
toch nie zo blond als gedacht
pi_30022787
Het word sowieso interessant wanneer er een uitzending op een zondag is .. Daar voor alle jongeren tot 16 jaar geld dat er niet op zondag gewerkt mag worden .. Van de andere kant in hoeverre is het in beeld gebracht worden werken ..

Hoe dan ook het zal nog wel een discussie worden als Tanja het tot aan de geboorte volhoudt in BB
While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:26:31 #15
862 Arcee
Look closer
pi_30022812
Ze halen eerst alles uit de kast om dit tot op de bodem toe uit te zoeken.

Daarna gaan ze 'es kijken wat ze kunnen doen om levensgevaarlijke TBS-ers niet meer te laten ontsnappen.

Maar eerst die BB-baby! Die wordt gewoon te werk gesteld in dat huis straks. Schande!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:28:03 #16
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_30022833
Altijd grappig die politiek.
pi_30022875
Talpa vindt het vast leuk. Extra reclame voor BB
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_30023148
Dus dat kind begint meteen na de geboorte met pensioenopbouw op het moment dat ze geboren wordt?
Ik vind het een goed plan van de Geus. Laat maar zien dat je de baas bent en je druk maakt om dat soort dingen. Want dat is héél belangrijk.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:00:38 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30023312
Ik vind dit soort extra soaps natuurlijk leuk! Het zou wel wat zijn als minister de Geus het zover voor mekaar krijgt dat Tanja het huis moet verlaten. Niet dat ik dat erg zou vinden, want ze is toch verreweg het stomste wicht daar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:08:05 #20
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_30024542
En terecht. Belachelijk dat zoiets op TV moet gebeuren. Het leven van dat kind is gelijk niet meer te redden...

Ik hoop dat er tegen opgetreden wordt en dat ongelooflijk domme mens (roken als je zwanger bent ) een boete krijgt en uit het programma wordt gehaalt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Moderator zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:18:08 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30024777
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
En terecht. Belachelijk dat zoiets op TV moet gebeuren. Het leven van dat kind is gelijk niet meer te redden...
quote:
Ik hoop dat er tegen opgetreden wordt en dat ongelooflijk domme mens (roken als je zwanger bent ) een boete krijgt en uit het programma wordt gehaalt.
Nou gelukkig leven we niet in zo'n Sieg Heil-maatschappij.
Dat roken als aanstaande moeder is oerstom, maar een samenleving waarin de overheid op een door jou voorgestelde wijze bepaalt wat er wel en niet mag, lijkt me al helemáál niks.

Verder: voortreffelijke publiciteit voor het programma. De 'serieuze' bladen lieten BB tot nu toe links liggen, maar dit kan ook de Volkskrant en consorten niet meer negeren.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:28:59 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_30025021
Ik snap alleen niet hoe je het kinderarbeid kunt noemen als die nicotine-verslaafde huilmachine straks geworpen is.. dat doet dan echt niet meer dan slapen, eten en schijten... als dat ook al werken is: die baan wil ik wel
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_30067452
-edit: weer open-

[ Bericht 74% gewijzigd door Ripley op 29-08-2005 11:20:47 ]
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_30088141
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 09:55 schreef phileine het volgende:
Geldt dat dan ook voor al die bevallings- en opvoedingsprogramma's?
Je slaat de spijker op de kop. Bij die opvoedprogramma's worden de kinderen een week of vier gefilmd om te kijken of veranderen. Het is weer een storm in een glas water. Ze moet nog twee maanden zwangeren en wie weet ligt ze er voor de bevalling uit. Ik geloof dat Den Haag kinderarbeid niet sterk kan maken. Kinderabeid betekent letterlijk: "het werken van kinderen in fabrieken enz.". Als jij als baby zijnde de hele dag ligt te poepen, piesen, eten en slapen valt dat niet onder arbeid
Als de katten van huis gaan, dan ga ik ook!!!!!!!!
pi_30090807
Straks halen ze de baby direct uit het big brother huis wanneer het geboren is. Tanja moet dan gewoon blijven zitten natuurlijk...

dat brengt leuke tv met zich mee.. én heel nederland op zijn kop.

Of de pa komt het kindje ophalen!
Babe In Totale Control of Herself
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')