Heb je wel eens code van jezelf van zegmaar 3 jaar terug eens bekeken ?quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
En waarom niet zoals roonaan zegt... tja geen idee. Ik vind naamgeving irritant, zou alles het liefst een nummer geven
Nee, want 3 jaar geleden schreef ik nog geen code (tenminste, geen PHP)quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je wel eens code van jezelf van zegmaar 3 jaar terug eens bekeken ?Ik doe het zelf ook hoor, maar achteraf pas ik alle variabelen weer aan zodat het voor iedereen leesbaar is. En voor mij over 3 jaar.
Ik schrijfquote:Op vrijdag 9 september 2005 23:07 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Roonaan stelt voor om voor elk veld in de tabel "users" de string "user_" te plakken. Dan zijn de veldnamen uniek, en hoek je (meestal) geen tabelnamen te vermelden voor de veldnamen in je query.
In plaats van
[ code verwijderd ]
krijg je dan
[ code verwijderd ]
Ik zie 't voordeel niet. Ik zie wel nadelen.
1 | SELECT foo.name, bar.name FROM foo INNER JOIN bar ON bar.id = foo.id |
1 | SELECT foo.name, bar.name FROM foo INNER JOIN bar USING(id) |
Gaat het over SQL? Dan kun je simpelweg een LIMIT toepassenquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:04 schreef The_Terminator het volgende:
Weet iemand toevallig hoe een bestandslijst kan worden verdeeld over meerdere pagina's? Ik gebruik voor mijn Fok! uploader nu een bestandslijst die gewoon in zijn geheel op één pagina staat. Maar de bestandslijst is onderhand zo lang geworden dat ik een pagina van bijna één meg moet downloaden om de lijst in te kunnen zien. Iemand een oplossing?
Nee, het is gewoon een loop. Alle bestanden worden uit de upload dir opgevraagd en de bestandsnamen worden op de pagina weergegeven.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:06 schreef JeRa het volgende:
[..]
Gaat het over SQL? Dan kun je simpelweg een LIMIT toepassen
Dan moet je alle bestandsnamen opvragen en in een array stoppen. Je moet weten hoeveel bestandsnamen je op één pagina wilt hebben. Het aantal pagina's dat je dan hebt is:quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een loop. Alle bestanden worden uit de upload dir opgevraagd en de bestandsnamen worden op de pagina weergegeven.
1 2 3 4 5 | <?php echo ini_get("session.use_trans_id"); echo ini_get("output_buffering"); echo ini_get("output_handler"); ?> |
Dankje, daar kan ik wel wat meequote:Op zaterdag 10 september 2005 00:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan moet je alle bestandsnamen opvragen en in een array stoppen. Je moet weten hoeveel bestandsnamen je op één pagina wilt hebben. Het aantal pagina's dat je dan hebt is:
$aantalPaginas = ceil($totaalAantalBestanden / $bestandenPerPagina);
Vervolgens vraag je een paginanummer op dat loopt van 0...n - 1 met n = aantal pagina's. De items die je uit je array moet opvragen zijn dan:
$eersteItem = $paginaNummer * $bestandenPerPagina;
$laatsteItem = min($eersteItem + $bestandenPerPagina, $totaalAantalBestanden);
en die werk je dan met een loopje afde pagina's wil je natuurlijk laten zien als 1...n, maar dat is puur cosmetisch (je telt 1 op bij de interne waarde).
tuurlijk niet, maar dat maakt de kans erop stukken kleiner. Daarnaast is het in je resultset met mysql_fetch_assoc ook iets practischer, zeker als je extract zou gebruiken., of stomweg var_export bij het bekijken van je query resultaten.quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:02 schreef SuperRembo het volgende:
Ik ben niet lui hoor. Je moet weten wat je doet. Zelfs als je al je veldnamen in je database uniek maakt, dan is dat nog geen garantie dat je veldnamen in een query uniek zijn.
Dat moet ook niet... hij moet niet bufferen, hij moet alles meteen uitspugen, maar dat werkt op de een of andere manier niet. Ik probeer uit te vinden waarom niet, maar dat schiet niet op. Ik WEET dat hij buffert, want als de loop tot een eind komt, spuugt ie wel alles uit. Alleen als ik dus flush doe, zegt ie dat er geen buffer is...quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:13 schreef Roönaän het volgende:
omdat je geen ob_start() gebruikt hebt?
Je moet er zeker nadenken. Ik ben ook wel een voorstander van tabelnamen in meervoudsvorm. En engels natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 september 2005 10:17 schreef Roönaän het volgende:
[..]
tuurlijk niet, maar dat maakt de kans erop stukken kleiner. Daarnaast is het in je resultset met mysql_fetch_assoc ook iets practischer, zeker als je extract zou gebruiken., of stomweg var_export bij het bekijken van je query resultaten.
Mijn belangrijkste pre is het feit dat je in ieder geval een houvast hebt qua naamgeving, en dat je er over nagedacht hebt hoe je je velden noemt, in plaats van maar wat te kiezen.
-r-
Hier moet je vast & zeker wel wat mee kunnenquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Offtopic, weet iemand een site met mooie iconen gratis en voor niets uiteraard?
Dan moet je ook geen ob_flush() gebruiken, maar gewoon flush().quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:33 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat moet ook niet... hij moet niet bufferen, hij moet alles meteen uitspugen, maar dat werkt op de een of andere manier niet. Ik probeer uit te vinden waarom niet, maar dat schiet niet op. Ik WEET dat hij buffert, want als de loop tot een eind komt, spuugt ie wel alles uit. Alleen als ik dus flush doe, zegt ie dat er geen buffer is...
'output buffers' zijn in deze context de output buffers van PHP en de webserver, etc. Feitelijk zeggen ze daar niet dat je ob_start() hebt moeten aanroepen voordat je de ob_flush();flush(); methode gebruikt.quote:flush() has no effect on the buffering scheme of your webserver or the browser on the client side. Thus you need to call both ob_flush() and flush() to flush the output buffers.
Maar die doet als ik 't goed begrijp dus niets als je geen ob_start() hebt gebruikt?quote:Op zondag 11 september 2005 13:58 schreef Roönaän het volgende:
misschien niet, maar ob_flush geeft wel een notice als je geen ob_start hebt gebruikt, vandaar. op zich zou je dus iets kunnen doen als:
for($i = 0, $c = ob_get_level(), $i < $c; $i++) ob_end_flush(); maar of dat nu zo'n succes is?
Daar zal de vraagsteller zich over moeten buigen, maar ik geloof dat het sowieso al geen succes was dus het is het proberen waardquote:Op zondag 11 september 2005 13:58 schreef Roönaän het volgende:
...maar of dat nu zo'n succes is?
1 2 3 | while (ob_get_level() > 0) { ob_end_flush(); } |
Maar het werkt prima op twee verschillende servers, dat is het hele punt. Ik roep ob_implicit_flush aan en hij spuugt alles netjes uit. Alleen op die ene server doet ie dat dus niet en ik probeer alles dat ik kan bedenken om uit te vinden waar dat aan ligt.quote:Op zondag 11 september 2005 12:01 schreef JeRa het volgende:
Output buffering is een hel in PHP, zoals ik al twee keer eerder heb gezegd in deze reeksik geloof dat de enige methode om het een beetje te laten werken is ob_flush() en flush() direct na elkaar aan te roepen als je wilt flushen, maar ook dat geeft geen garanties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |