abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30439985
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:

En waarom niet zoals roonaan zegt... tja geen idee. Ik vind naamgeving irritant, zou alles het liefst een nummer geven
Heb je wel eens code van jezelf van zegmaar 3 jaar terug eens bekeken ? Ik doe het zelf ook hoor, maar achteraf pas ik alle variabelen weer aan zodat het voor iedereen leesbaar is. En voor mij over 3 jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 september 2005 @ 23:40:35 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30440193
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je wel eens code van jezelf van zegmaar 3 jaar terug eens bekeken ? Ik doe het zelf ook hoor, maar achteraf pas ik alle variabelen weer aan zodat het voor iedereen leesbaar is. En voor mij over 3 jaar.
Nee, want 3 jaar geleden schreef ik nog geen code (tenminste, geen PHP)
Maar ik kan het nog verassend goed lezen en het zit best aardig in elkaar.

Mbt veiligheid heb ik hier en daar een steekje laten vallen af en toe. Ondertussen alweer recht getrokken.
pi_30440640
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:07 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Roonaan stelt voor om voor elk veld in de tabel "users" de string "user_" te plakken. Dan zijn de veldnamen uniek, en hoek je (meestal) geen tabelnamen te vermelden voor de veldnamen in je query.

In plaats van
[ code verwijderd ]

krijg je dan
[ code verwijderd ]

Ik zie 't voordeel niet. Ik zie wel nadelen.
Ik schrijf
1SELECT foo.name, bar.name FROM foo INNER JOIN bar ON bar.id = foo.id

het liefst als
1SELECT foo.name, bar.name FROM foo INNER JOIN bar USING(id)

Da's net weer iets korter
pi_30440927
Weet iemand toevallig hoe een bestandslijst kan worden verdeeld over meerdere pagina's? Ik gebruik voor mijn Fok! uploader nu een bestandslijst die gewoon in zijn geheel op één pagina staat. Maar de bestandslijst is onderhand zo lang geworden dat ik een pagina van bijna één meg moet downloaden om de lijst in te kunnen zien. Iemand een oplossing?
pi_30440992
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:04 schreef The_Terminator het volgende:
Weet iemand toevallig hoe een bestandslijst kan worden verdeeld over meerdere pagina's? Ik gebruik voor mijn Fok! uploader nu een bestandslijst die gewoon in zijn geheel op één pagina staat. Maar de bestandslijst is onderhand zo lang geworden dat ik een pagina van bijna één meg moet downloaden om de lijst in te kunnen zien. Iemand een oplossing?
Gaat het over SQL? Dan kun je simpelweg een LIMIT toepassen
pi_30441083
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:06 schreef JeRa het volgende:

[..]

Gaat het over SQL? Dan kun je simpelweg een LIMIT toepassen
Nee, het is gewoon een loop. Alle bestanden worden uit de upload dir opgevraagd en de bestandsnamen worden op de pagina weergegeven.
pi_30441293
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:10 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een loop. Alle bestanden worden uit de upload dir opgevraagd en de bestandsnamen worden op de pagina weergegeven.
Dan moet je alle bestandsnamen opvragen en in een array stoppen. Je moet weten hoeveel bestandsnamen je op één pagina wilt hebben. Het aantal pagina's dat je dan hebt is:

$aantalPaginas = ceil($totaalAantalBestanden / $bestandenPerPagina);

Vervolgens vraag je een paginanummer op dat loopt van 0...n - 1 met n = aantal pagina's. De items die je uit je array moet opvragen zijn dan:

$eersteItem = $paginaNummer * $bestandenPerPagina;
$laatsteItem = min($eersteItem + $bestandenPerPagina, $totaalAantalBestanden);

en die werk je dan met een loopje af de pagina's wil je natuurlijk laten zien als 1...n, maar dat is puur cosmetisch (je telt 1 op bij de interne waarde).

[ Bericht 2% gewijzigd door JeRa op 10-09-2005 00:23:31 ]
  zaterdag 10 september 2005 @ 01:31:38 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30442856
Ik probeer met
1
2
3
4
5
<?php
echo ini_get("session.use_trans_id");
echo
ini_get("output_buffering");
echo
ini_get("output_handler");
?>

uit te vinden waarom ie niet flusht, maar het laat niks zien? Doe ik wat fout? Is er een instelling die dit soort dingen "verbiedt"? Klopt het dan ook dat ik ini_set niet kan gebruiken?

Ik snap er geen fuck meer van.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30442913
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:18 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dan moet je alle bestandsnamen opvragen en in een array stoppen. Je moet weten hoeveel bestandsnamen je op één pagina wilt hebben. Het aantal pagina's dat je dan hebt is:

$aantalPaginas = ceil($totaalAantalBestanden / $bestandenPerPagina);

Vervolgens vraag je een paginanummer op dat loopt van 0...n - 1 met n = aantal pagina's. De items die je uit je array moet opvragen zijn dan:

$eersteItem = $paginaNummer * $bestandenPerPagina;
$laatsteItem = min($eersteItem + $bestandenPerPagina, $totaalAantalBestanden);

en die werk je dan met een loopje af de pagina's wil je natuurlijk laten zien als 1...n, maar dat is puur cosmetisch (je telt 1 op bij de interne waarde).
Dankje, daar kan ik wel wat mee
  zaterdag 10 september 2005 @ 01:42:49 #135
71919 wonderer
pi_30443063
Notice: ob_flush(): failed to flush buffer. No buffer to flush. in /home/fluidint/public_html/chats/chatfunctions.php on line 153

Die "foutmelding" krijg ik trouwens. Hoe kan er nou geen buffer zijn??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_30446066
omdat je geen ob_start() gebruikt hebt?
pi_30446128
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:02 schreef SuperRembo het volgende:
Ik ben niet lui hoor. Je moet weten wat je doet. Zelfs als je al je veldnamen in je database uniek maakt, dan is dat nog geen garantie dat je veldnamen in een query uniek zijn.
tuurlijk niet, maar dat maakt de kans erop stukken kleiner. Daarnaast is het in je resultset met mysql_fetch_assoc ook iets practischer, zeker als je extract zou gebruiken., of stomweg var_export bij het bekijken van je query resultaten.

Mijn belangrijkste pre is het feit dat je in ieder geval een houvast hebt qua naamgeving, en dat je er over nagedacht hebt hoe je je velden noemt, in plaats van maar wat te kiezen.

-r-
  zaterdag 10 september 2005 @ 20:33:19 #138
71919 wonderer
pi_30463587
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:13 schreef Roönaän het volgende:
omdat je geen ob_start() gebruikt hebt?
Dat moet ook niet... hij moet niet bufferen, hij moet alles meteen uitspugen, maar dat werkt op de een of andere manier niet. Ik probeer uit te vinden waarom niet, maar dat schiet niet op. Ik WEET dat hij buffert, want als de loop tot een eind komt, spuugt ie wel alles uit. Alleen als ik dus flush doe, zegt ie dat er geen buffer is...
pi_30464663
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:17 schreef Roönaän het volgende:

[..]

tuurlijk niet, maar dat maakt de kans erop stukken kleiner. Daarnaast is het in je resultset met mysql_fetch_assoc ook iets practischer, zeker als je extract zou gebruiken., of stomweg var_export bij het bekijken van je query resultaten.

Mijn belangrijkste pre is het feit dat je in ieder geval een houvast hebt qua naamgeving, en dat je er over nagedacht hebt hoe je je velden noemt, in plaats van maar wat te kiezen.

-r-
Je moet er zeker nadenken. Ik ben ook wel een voorstander van tabelnamen in meervoudsvorm. En engels natuurlijk.
Maar ik hou ook van duidelijke namen, dus categories en niet cats of iets degelijks. Wat doe je dan met de veldnamen? Ga je daar ook overal category_ voor zetten, of kort je het daar wel af tot cat_?
Nee, ik vind het nog steeds niks die table prefix.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 september 2005 @ 21:07:29 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30464775
Offtopic, weet iemand een site met mooie iconen gratis en voor niets uiteraard?
pi_30472461
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Offtopic, weet iemand een site met mooie iconen gratis en voor niets uiteraard?
Hier moet je vast & zeker wel wat mee kunnen
zo niet, dan zul je toch wat specifieker moeten zijn vrees ik
pi_30476625
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat moet ook niet... hij moet niet bufferen, hij moet alles meteen uitspugen, maar dat werkt op de een of andere manier niet. Ik probeer uit te vinden waarom niet, maar dat schiet niet op. Ik WEET dat hij buffert, want als de loop tot een eind komt, spuugt ie wel alles uit. Alleen als ik dus flush doe, zegt ie dat er geen buffer is...
Dan moet je ook geen ob_flush() gebruiken, maar gewoon flush().

Je moet er rekening mee houden dat IE niet zoveel nuttigs doet als er eerst niet iets van 256 characters uitgegooid zijn.
pi_30479219
Output buffering is een hel in PHP, zoals ik al twee keer eerder heb gezegd in deze reeks ik geloof dat de enige methode om het een beetje te laten werken is ob_flush() en flush() direct na elkaar aan te roepen als je wilt flushen, maar ook dat geeft geen garanties.
pi_30479770
ob_flush() moet je alleen gebruiken als je ob_start() hebt gebruikt. Aangezien hij dat niet heeft gedaan zou een enkele flush() voldoende moeten zijn. Echter zijn er voor sommige browsers wel wat haken en ogen, being dat er minimaal aantal bytes verzonden moet zijn voordat de browser begint met renderen.
pi_30481865
Ben ik het mee eens, ware het niet dat ik het vreemd blijf vinden wat er in de PHP manual staat:
quote:
flush() has no effect on the buffering scheme of your webserver or the browser on the client side. Thus you need to call both ob_flush() and flush() to flush the output buffers.
'output buffers' zijn in deze context de output buffers van PHP en de webserver, etc. Feitelijk zeggen ze daar niet dat je ob_start() hebt moeten aanroepen voordat je de ob_flush();flush(); methode gebruikt.
pi_30482773
misschien niet, maar ob_flush geeft wel een notice als je geen ob_start hebt gebruikt, vandaar. op zich zou je dus iets kunnen doen als:
for($i = 0, $c = ob_get_level(), $i < $c; $i++) ob_end_flush(); maar of dat nu zo'n succes is?

-r-
pi_30483740
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:58 schreef Roönaän het volgende:
misschien niet, maar ob_flush geeft wel een notice als je geen ob_start hebt gebruikt, vandaar. op zich zou je dus iets kunnen doen als:
for($i = 0, $c = ob_get_level(), $i < $c; $i++) ob_end_flush(); maar of dat nu zo'n succes is?
Maar die doet als ik 't goed begrijp dus niets als je geen ob_start() hebt gebruikt?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30484721
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:58 schreef Roönaän het volgende:
...maar of dat nu zo'n succes is?
Daar zal de vraagsteller zich over moeten buigen, maar ik geloof dat het sowieso al geen succes was dus het is het proberen waard

[offtopic]
Is er een bepaalde reden waarom je het niet zo doet?
1
2
3
while (ob_get_level() > 0) {
    ob_end_flush();
}

Dit is imo beter leesbaar en het introduceert geen twee nieuwe variabelen.
pi_30484864
Omdat je dan continue ob_get_level aan het evalueren bent.

zelf met for($i = 0; $i < count($array); $i++).. is ook niet altijd het beste.

-r-
  zondag 11 september 2005 @ 17:02:27 #150
71919 wonderer
pi_30488361
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:01 schreef JeRa het volgende:
Output buffering is een hel in PHP, zoals ik al twee keer eerder heb gezegd in deze reeks ik geloof dat de enige methode om het een beetje te laten werken is ob_flush() en flush() direct na elkaar aan te roepen als je wilt flushen, maar ook dat geeft geen garanties.
Maar het werkt prima op twee verschillende servers, dat is het hele punt. Ik roep ob_implicit_flush aan en hij spuugt alles netjes uit. Alleen op die ene server doet ie dat dus niet en ik probeer alles dat ik kan bedenken om uit te vinden waar dat aan ligt.

Ik weet lang niet zo veel van PHP als jullie, dus ik doe maar wat en hoop dat ik de fouten kan interpreteren. Ik snap gewoon niet waarom ie het op de ene server wel doet en op de andere niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')