Zou goed kunnen hoor, ik doe het ook maar voor het eerstquote:Op zondag 4 september 2005 15:30 schreef idontlikepizza het volgende:
Het ene opslagformaat kan toch ook gewoon efficiënter zijn?. En als je het wil testen importeer je de zut toch?
Het is allemaal gelukt, wel mat wat knip- en plakwerk omdat de file groter was dan 1,5mb.quote:Op zondag 4 september 2005 15:38 schreef idontlikepizza het volgende:
Volgens mij wel. Maar het importeren in een test-database kost niet echt veel moeite, lijkt me? Zeker met die grootte..
is een beetje ala "ik wil een andere auto want volgens mijn buurman is mijn huidige niet goed".quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
Ik heb op dit moment Mambo maar veel menesen vertellen me dat die te zwaar is en niet helemaal ideaal.
Draaid prima.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:01 schreef devzero het volgende:
Waarom wil je eigenlijk van mambo af? Heb je er problemen mee of draait je machine niet lekker?
[..]
is een beetje ala "ik wil een andere auto want volgens mijn buurman is mijn huidige niet goed".
Ja, dat zie ik ook vaak. of een check op e-mail adres met alleen @. Gebruik dan strstr...quote:Op woensdag 7 september 2005 16:37 schreef JeRa het volgende:
Helaas wordt preg_replace vaak te overijverig gebruikt. Zoiets als
$tekst = preg_replace('/blaat/', 'taalb', $tekst);
is iets wat veel mensen gebruiken om een stuk tekst te vervangen, terwijl
$tekst = str_replace('blaat', 'taalb', $tekst);
toch vele malen sneller is
Regexps zuigen als je niet goed weet hoe ze werken :Squote:
Ik heb een powerpointpresentatie ooit eens via dit topic gekregen. Daar staat het best helder in (ik heb het nog niet zoveel gebruikt, dus ik weet niet of het diep genoeg gaat voor wat lastigere regexps )quote:Op woensdag 7 september 2005 17:57 schreef ViPeRII het volgende:
[..]
Regexps zuigen als je niet goed weet hoe ze werken :S
Iemand nog eens een duidelijke "nederlandse" handleiding hiervoor?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | This is a multi-part message in MIME format. --===============1077165900== Content-Type: text/plain; charset=\"us-ascii\" MIME-Version: 1.0 Content-Transfer-Encoding: 7bit utnzpw --===============1077165900==-- |
e107.orgquote:Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
Ja collega´s en mede fokkers.
Even geen zin om nieuw topic te openen.
Maar ik ben ok zoek naar een mooie portal voor mijn website.
Ik heb op dit moment Mambo maar veel menesen vertellen me dat die te zwaar is en niet helemaal ideaal.
Kan iemand me helpen met wat tips?
Tnx
Voor zover ik weet wel, maar het wordt wellicht een probleem als ze de boundary makkelijk kunnen raden. Als ze die kunnen raden en in hun message zetten heb je het probleem dat ze vervolgens wél headers kunnen opgeven.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit correct? In de body variabelen kunnen ze MIME types, boundry en content type injecteren wat ze willen, en zal toch niet resulteren in mails naar ontvangers welke je niet wil?
Ik ben niet zo into mails.quote:Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel, maar het wordt wellicht een probleem als ze de boundary makkelijk kunnen raden. Als ze die kunnen raden en in hun message zetten heb je het probleem dat ze vervolgens wél headers kunnen opgeven.
Nee met preg_match check ik gewoon voor een geldig e-mail adres en daar horen enters niet inquote:Ook moet je er dus op letten dat dingen als naam, e-mailadres, etc die in de mailheaders komen géén ongeldige tekens mogen bevatten zoals een enter, want dan kun je ook extra headers opgeven.
Hoeft niet, zolang je maar op de headers blijft lettenquote:
Boundaries worden gebruikt om een multipart e-mail (HTML-email bijvoorbeeld) op te delen in verschillende segmenten met verschillende headers (mime-type etc). Aangezien alleen een unieke boundary aan kan geven dat er een nieuw stuk (mét nieuwe headers) begint, moet je ervoor zorgen dat die ook echt uniek zal zijn. Waarschijnlijk heeft het verder geen gevolgen voor mailinjectie, aangezien de headers daar niet meer van toepassing zijn op de ontvanger.quote:Ik doe zelf niets met boundry., voorzover ik weet. Het is toch niet zo dat elke mail een boundry heeft?
[..]
Dan zit je wrs al gebakkenquote:Nee met preg_match check ik gewoon voor een geldig e-mail adres en daar horen enters niet in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |