abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30259457
Het ene opslagformaat kan toch ook gewoon efficiënter zijn? . En als je het wil testen importeer je de zut toch?
  zondag 4 september 2005 @ 15:35:26 #77
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_30259569
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:30 schreef idontlikepizza het volgende:
Het ene opslagformaat kan toch ook gewoon efficiënter zijn? . En als je het wil testen importeer je de zut toch?
Zou goed kunnen hoor, ik doe het ook maar voor het eerst

Kan je aan de bijgevoegde pic zien of ik het goed gedaan heb of moet ik hem dan echt weer importeren?
pi_30259620
Volgens mij wel. Maar het importeren in een test-database kost niet echt veel moeite, lijkt me? Zeker met die grootte..
  zondag 4 september 2005 @ 20:42:30 #79
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_30269017
quote:
Op zondag 4 september 2005 15:38 schreef idontlikepizza het volgende:
Volgens mij wel. Maar het importeren in een test-database kost niet echt veel moeite, lijkt me? Zeker met die grootte..
Het is allemaal gelukt, wel mat wat knip- en plakwerk omdat de file groter was dan 1,5mb.
pi_30275410
Ik weet niet hoe je je databasegrootte hebt bepaald, maar als je de tabellen gaat exporteren is dit altijd zonder de indices. Deze worden namelijk weer aangemaakt zodra je de boel importeert
pi_30317400
Ja collega´s en mede fokkers.
Even geen zin om nieuw topic te openen.

Maar ik ben ok zoek naar een mooie portal voor mijn website.
Ik heb op dit moment Mambo maar veel menesen vertellen me dat die te zwaar is en niet helemaal ideaal.
Kan iemand me helpen met wat tips?

Tnx
pi_30323223
Waarom wil je eigenlijk van mambo af? Heb je er problemen mee of draait je machine niet lekker?
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
Ik heb op dit moment Mambo maar veel menesen vertellen me dat die te zwaar is en niet helemaal ideaal.
is een beetje ala "ik wil een andere auto want volgens mijn buurman is mijn huidige niet goed".
pi_30323733
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:01 schreef devzero het volgende:
Waarom wil je eigenlijk van mambo af? Heb je er problemen mee of draait je machine niet lekker?
[..]

is een beetje ala "ik wil een andere auto want volgens mijn buurman is mijn huidige niet goed".
Draaid prima.
Maar ik wil verder kijken.

Ik vind de interface niet helemala ideaal.
Dus orientatie
pi_30325022
Dat hoort imho in een apart topic, aangezien jouw vraag helemaal niet over PHP of MySQL gaat en geen zin om een nieuw topic te openen, het enige wat je extra moet doen is een titel verzinnen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 21:49:00 #85
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30334717
Heren, ik heb een preg_match nodig, welke controleert of een invoer uit minimaal 9 en maximaal 10 decimale getallen bestaat. MAAR als het 9 decimale getallen betreft moet de tiende de letter x zijn....

preg_match("/^[0-9]{9,10}$/i"

Ok, maar hoe plak ik die x erin?

-edit-
preg_match("/^[0-9]{10}|^[0-9]{9}x{1}$/i"

[ Bericht 10% gewijzigd door Swetsenegger op 06-09-2005 22:06:54 ]
pi_30335215
/^[0-9]{9,9}[0-9x]$/i
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 22:09:25 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30335494
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:02 schreef SuperRembo het volgende:
/^[0-9]{9,9}[0-9x]$/i

Waarom zijn jouw reg_exps altijd mooier dan die van mij

pi_30336167
Regexps zijn stoer
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 september 2005 @ 22:28:06 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30336194
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:27 schreef SuperRembo het volgende:
Regexps zijn stoer
Dat kan ik alleen maar beamen (en verekte handig)
pi_30340950
quote:
Regexps zijn stoer
Absoluut helemaal mee eens
pi_30357357
Helaas wordt preg_replace vaak te overijverig gebruikt. Zoiets als

$tekst = preg_replace('/blaat/', 'taalb', $tekst);

is iets wat veel mensen gebruiken om een stuk tekst te vervangen, terwijl

$tekst = str_replace('blaat', 'taalb', $tekst);

toch vele malen sneller is
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 16:53:07 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30357878
quote:
Op woensdag 7 september 2005 16:37 schreef JeRa het volgende:
Helaas wordt preg_replace vaak te overijverig gebruikt. Zoiets als

$tekst = preg_replace('/blaat/', 'taalb', $tekst);

is iets wat veel mensen gebruiken om een stuk tekst te vervangen, terwijl

$tekst = str_replace('blaat', 'taalb', $tekst);

toch vele malen sneller is
Ja, dat zie ik ook vaak. of een check op e-mail adres met alleen @. Gebruik dan strstr...
  woensdag 7 september 2005 @ 17:57:58 #93
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_30360034
quote:
Regexps zijn stoer
Regexps zuigen als je niet goed weet hoe ze werken :S
Iemand nog eens een duidelijke "nederlandse" handleiding hiervoor?
-- ViPeRII --
pi_30360693
quote:
Op woensdag 7 september 2005 17:57 schreef ViPeRII het volgende:

[..]

Regexps zuigen als je niet goed weet hoe ze werken :S
Iemand nog eens een duidelijke "nederlandse" handleiding hiervoor?
Ik heb een powerpointpresentatie ooit eens via dit topic gekregen. Daar staat het best helder in (ik heb het nog niet zoveel gebruikt, dus ik weet niet of het diep genoeg gaat voor wat lastigere regexps )

Hier staat ie
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 19:48:16 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30363445
Nieuw topic ivm de veiligheids issues tegenwoordig.
Op een aantal mail scripts, ontving ik plotseling wat vreemde mailtjes, met diverse mailadressen en de termen cc en bcc in de body en daarnaast veel van dit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
This is a multi-part message in MIME format. 

--===============1077165900== 
Content-Type: text/plain; charset=\"us-ascii\" 
MIME-Version: 1.0 
Content-Transfer-Encoding: 7bit 

utnzpw 
--===============1077165900==-- 

Na wat gezocht te hebben, zag ik in het commentaar bij de mail() functie op php.net dat meer mensen daar recent last van hebben. Mail injection is hot.

Ik kwam ook het volgende artikel tegen: http://securephp.damonkohler.com/index.php/Email_Injection

Nu controlleer ik de userinput voor mail met een preg_match, en die valideert niet de injections welke op boven genoemde url als voorbeeld worden genoemd. Als ik het goed interpreteer, is alleen userinput welke in de headers terecht komen (mailto en from dus) gevoelig voor dit soort injection, en de body niet.

Is dit correct? In de body variabelen kunnen ze MIME types, boundry en content type injecteren wat ze willen, en zal toch niet resulteren in mails naar ontvangers welke je niet wil?
pi_30363686
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:06 schreef Godlike02 het volgende:
Ja collega´s en mede fokkers.
Even geen zin om nieuw topic te openen.

Maar ik ben ok zoek naar een mooie portal voor mijn website.
Kan iemand me helpen met wat tips?

Tnx
e107.org
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_30366721
quote:
Op woensdag 7 september 2005 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Is dit correct? In de body variabelen kunnen ze MIME types, boundry en content type injecteren wat ze willen, en zal toch niet resulteren in mails naar ontvangers welke je niet wil?
Voor zover ik weet wel, maar het wordt wellicht een probleem als ze de boundary makkelijk kunnen raden. Als ze die kunnen raden en in hun message zetten heb je het probleem dat ze vervolgens wél headers kunnen opgeven.

Ook moet je er dus op letten dat dingen als naam, e-mailadres, etc die in de mailheaders komen géén ongeldige tekens mogen bevatten zoals een enter, want dan kun je ook extra headers opgeven.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 september 2005 @ 21:26:53 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_30367458
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wel, maar het wordt wellicht een probleem als ze de boundary makkelijk kunnen raden. Als ze die kunnen raden en in hun message zetten heb je het probleem dat ze vervolgens wél headers kunnen opgeven.
Ik ben niet zo into mails.
Ik doe zelf niets met boundry., voorzover ik weet. Het is toch niet zo dat elke mail een boundry heeft?
quote:
Ook moet je er dus op letten dat dingen als naam, e-mailadres, etc die in de mailheaders komen géén ongeldige tekens mogen bevatten zoals een enter, want dan kun je ook extra headers opgeven.
Nee met preg_match check ik gewoon voor een geldig e-mail adres en daar horen enters niet in
  woensdag 7 september 2005 @ 22:02:04 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30369131
Ik wil graag backupbestanden van 200000 records terugzetten... hoe kan ik dat het beste doen? Uploaden via SQL gaat niet...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_30372934
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben niet zo into mails.
Hoeft niet, zolang je maar op de headers blijft letten
quote:
Ik doe zelf niets met boundry., voorzover ik weet. Het is toch niet zo dat elke mail een boundry heeft?
[..]
Boundaries worden gebruikt om een multipart e-mail (HTML-email bijvoorbeeld) op te delen in verschillende segmenten met verschillende headers (mime-type etc). Aangezien alleen een unieke boundary aan kan geven dat er een nieuw stuk (mét nieuwe headers) begint, moet je ervoor zorgen dat die ook echt uniek zal zijn. Waarschijnlijk heeft het verder geen gevolgen voor mailinjectie, aangezien de headers daar niet meer van toepassing zijn op de ontvanger.
quote:
Nee met preg_match check ik gewoon voor een geldig e-mail adres en daar horen enters niet in
Dan zit je wrs al gebakken mailinjecties zijn op slechte input controles gebaseerd, zoals een naam of e-mailadres dat klakkeloos in de headers wordt gegooid van de te versturen e-mail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')