abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30116986
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Met mijn ragfijne analytische vermogens deduceer ik dat, even opletten nu mensen, de ander dus geen nazi is. Is dat dan een geallieerde? Zijn ze samen gestorven?
Je spint weer een subtiel net van vermoedens, frenologische inducties en klederdrachtanalyse.
En inderdaad, de ander is geen, herhaal geen nazi.
Ja, hij is zowaar een geallieerde!
Ze zijn niet zo intens samen gestorven als mijn eerste D D, het was meer zo dat eerst de ene de andere doodmaakte, en toen vriendjes van de andere de ene.
Waarbij ik te veel zou weggeven als ik zou zeggen welke van de ene en de andere de nazi en de gealiieerde was.
Zo. Lijkt me helder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117103
Aan de streepjes te zien die hij zich op zijn mouw heeft laten spelden concludeer ik dat de bovenste een admiraal is. Die verdacht veel op Karl Dönitz lijkt.

Foto nr. 2 is zijn britse tegenhanger Bertram Ramsay?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30117225
Nee Alecks. Het zijn wel zeebonken, maar niet die twee.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117312
Helaas ken ik zo weinig nazi's. Ik ken Adolf Hitler, dat was zeg maar de baas. En verder die dokter die van experimenteren hield en die andere kerel die mensen met een schrijftafel vermoordde. (Hoe deed hij dat eigenlijk?) En dan Franz Beckenbauer natuurlijk, maar die is het niet want die was geen generaal want dat was Rinus Michels al. Ingewikkeld, hoor.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30117420
Batuwu_Griekgriek: Ruwe zeebonken daarentegen lijken me wel jouw specialiteit...

En ik vind de twee nog verdacht veel op Dönitz en Ramsay lijken.. maar ik ben slecht in het herkennen van gezichten. Zeker die van Nazi's.
pi_30117465
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Helaas ken ik zo weinig nazi's. Ik ken Adolf Hitler, dat was zeg maar de baas. En verder die dokter die van experimenteren hield en die andere kerel die mensen met een schrijftafel vermoordde. (Hoe deed hij dat eigenlijk?) En dan Franz Beckenbauer natuurlijk, maar die is het niet want die was geen generaal want dat was Rinus Michels al. Ingewikkeld, hoor.
Je moet meer denken in de richting van Maarten Biesheuvel, als in brommer op zee, en zo. Dat soort nazi's en geallieerden.

En ik ga je heus niet vertellen hoe je mensen met een schrijftafel vermoordt hoor! Er lezen kinderen mee en zo, en dan breng je ze maar op gedachten. Het is toch al zo'n zelfmoordforum, dat Fok!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117523
Alleen als ze Loch Lomond drinken, Alecks.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30117573
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:31 schreef Alecks het volgende:
Batuwu_Griekgriek: Ruwe zeebonken daarentegen lijken me wel jouw specialiteit...

[afbeelding]

En ik vind de twee nog verdacht veel op Dönitz en Ramsay lijken.. maar ik ben slecht in het herkennen van gezichten. Zeker die van Nazi's.
Die nazi's leken ook allemaal op elkaar hč. Deden ze expres, volgens mij.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117698
Maarreh.. een brommer op zee, zelfmoordforum... Was er een dwergduikbootje betrokken bij de dood van de ene?

En een glazen kin bij de andere?
pi_30117734
Hmja, van Brommer op zee herinner ik me alleen nog maar dat ik het een kutboek vond. Dus dat helpt niet echt.

Vroeger werd zo'n zelfmoord gewoon nog live op het forum uitgevoerd. Vroeger bestonden beeer en Gellius nog. Vroeger postte ik een stuk vaker. Vroeger was alles beter.
pi_30117781
Vroeger was eind vorige week?
pi_30117886
Hm, wat een kuthint ook, Brommer op zee. Slaat echt nergens op. Wel een mooi boek, dat van Biesheuvel, dat ben ik met je eens Batuwu.
En hierbij een betere kuthint, in plaatjesvorm, Alecks.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118033
Die tip was overbodig, hoor. Ik had namelijk het duo Hood / Bismarck in gedachten. De Hood had namelijk een glazen kin, waardoor de bismarck haar in een paar salvo's knockout kreeg.

maar de bismark is niet gezonken door een midget sub...
pi_30118071
Alecks weet nog wat te maken van die idioot cryptische hint ook!
pi_30118096
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:48 schreef Alecks het volgende:
Ik had namelijk het duo Hood / Bismarck in gedachten. De Hood had namelijk een glazen kin, waardoor de bismarck haar in een paar salvo's knockout kreeg.
Het dunne dek van de Hood was haar glazen kin, inderdaad.
Maar als je dat duo in het hoofd hebt, dan kun je toch ook wel met twee namen komen? Van een nazi en een geallieerde?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118123
Captain Kerr en Kapitan Lindemann
pi_30118177
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:51 schreef Alecks het volgende:
Captain Kerr en Kapitan Lindemann
Bijna.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118208
Nadat ik de schepen in gedachten had had ik inderdaad de namen van de kapteins gezocht, die van de Bismarkck eerst. Echter, het plaatje wat ik van lindemann kreeg leeg in de eerste instantie niet helemaal... NU zie ik dat de oren wel kloppen.

Edit: hij klopt dus niet...

Kerr klopt wel, die heb ik inmiddels gevonden:
http://www.hmshood.com/crew/memorial/K/K_Names.html
pi_30118329
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:50 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Alecks weet nog wat te maken van die idioot cryptische hint ook!
Alecks weet niet zoveel van de 2e wereldoorlog dus kent hij alleen de meest opmerkelijke punten. (Hoogtepunten wil ik ze niet noemen). Bij duitse scheepjes denk ik daarom eigenlijk aan de Bismarck. En de Hood is daar onlosmakelijk mee verbonden.
pi_30118503
Kapitein Brinkmann van de Prinz Eugen is het ook niet... Ik ben echt slecht met nazi's. Alleen als ze een te strak wit pak aanhebben zou ik ze herkennen.
pi_30118593
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:05 schreef Alecks het volgende:
Kapitein Brinkmann van de Prinz Eugen is het ook niet... Ik ben echt slecht met nazi's. Alleen als ze een te strak wit pak aanhebben zou ik ze herkennen.
Er was nog een hogere nazi aan boord van de Bismarck.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118663
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

Op mijn foto staat het meisje in de witte jurk helemaal links er helemaal op, en wordt ze als de aanslagpleger genoemd. En volgens dezelfde bron is de foto die ik heb geplaatst als opgave, de laatste seconden voor de ontploffing genomen.
Maar het is geraden
En mijn bron (Robert Pape) zit fout en Batuwu had gelijk, denk ik.

http://www.flonnet.com/fl1503/15030170.htm

Weer een foutje gevonden in Dying to win van Robert Pape.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118686
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:05 schreef Alecks het volgende:
Dat heb ik dan weer met een ruim zittend beige kostuum. Dan noem ik ze allemaal voor je op. Maar ja, ze moeten altijd zo nodig een militair uniform aan en zo'n suffe pet op. Je zou bijna denken dat die nazi's een stel autoritaire figuren waren.
pi_30118714
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:11 schreef OllieA het volgende:En mijn bron (Robert Pape) zit fout en Batuwu had gelijk, denk ik.
Dat voorzichtige "denk ik" kun je natuurlijk wel weglaten.
pi_30118766
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer met een ruim zittend beige kostuum. Dan noem ik ze allemaal voor je op. Maar ja, ze moeten altijd zo nodig een militair uniform aan en zo'n suffe pet op. Je zou bijna denken dat die nazi's een stel autoritaire figuren waren.
Het schijnt anders dat Adolf dol was op herdershonden en müsli, dus dat zal toch nog wel wat meevallen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')