abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30214118
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:59 schreef milagro het volgende:

[..]

Precies, het is helemaal geen té klein buikje, maar een mooi buikje.
Tanja heeft ingevallen wangen en kringen onder haar ogen, maar ze is niet te dun of zo, vind ik.
Ze is ws van zichzelf slank.
En als je gewoon eet, hoef je niet meer aan te komen dan 10 of 11 kilo of zo en ben je zwaarder dan houd je of (te)veel vocht vast of je vreet gewoon teveel.
Uhm, nou, daar wil ik toch even op inhaken. Ik ben slank van mezelf ( bij 1 m 70, normaliter 54 kilo, niets te veel lijkt me zo) Ik ben bij mijn vorige 2 zwangerschappen beide keren rond de 30 kilo aangekomen. Ik at niet meer, ik snoepte niet meer. Behalve dat ik enorm veel vocht vasthield, kon ik door bekkenproblemen al heel vroeg niet meer sporten, dit speelde uiteraard wel een rol in het sneller aankomen.

Toch vertelde mijn beider gyno's me destijds ( en nu ik zwanger van de derde ben, hoor ik het weer) Dat de zwangerschaps boekjes ons wel heel netjes vertellen dat we niet meer dan 12 kilo gemiddeld hoeven aan te komen, maar dat dat in de praktijk vrijwel altijd anders gaat. Bovendien zijn wij hier allang van die cijfertjes af gestapt, je wordt niet eens meer gewogen bij de verlos of de gynecoloog. Het boeit gewoon niet. Ja, tenzij je enorm opzwelt in korte tijd en het dus wellicht een voorteken van Pre-eclamsie kan zijn, maar anders is het devies vooral: Laat het los.

Eet gewoon, en alles wat je aankomt, kom je aan, en daarna zie je wel weer verder. Lijnen is nu toch uit den boze. Opletten daarintegen is wat anders. Maar ja, de ene vrouw is de andere niet. De ene komt nu eenmaal meer aan dan de ander.

Zo is het leven.

Maar om te zeggen dat iemand die meer dan 10 kilo aankomt in haar 9 maanden zwangerschap gewoon te veel vreet is natuurlijk kolder. Mijn kinderen wogen bijv. al ruim 10 pond per stuk. Tel daarbij op het vruchtwater ( had altijd mega veel water) En de groei van je borsten ( van A cup naar grote C!) die liter extra bloed en je reserve vetlaagje voor in de borstovedingstijd en je zit al ver over die 10 kilo heen.

Geen dingen roepen waar je te weinig van weer. Het is nml ook nog eens mijn werk
pi_30214648
Als het je werk is had je zelf ook wel wat zorgvuldiger mogen zijn in je uitspraken. Maar goed, sportief van je dat je het hebt teruggenomen. We zijn het geloof ik allemaal eens dat geen zwangerschap hetzelfde is en dat de grootte van je buik echt niets zegt over de gezondheid van jou of je kindje (dat heeft mijn vk me ook vaak genoeg verzekerd). Ikzelf ben per saldo ongeveer 6 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, eerste trimester 13 kilo eraf, daarna 19 kilo erbij. Kerngezond kindje. Het zegt dus gewoon niets...

Wel jammer dat Tanja nog steeds zo haar kop in het zand blijft steken over dat roken. Maar ja, ze is helaas niet de enige.
mooi he, alles
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:39:33 #178
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30214760
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:34 schreef phileine het volgende:

Wel jammer dat Tanja nog steeds zo haar kop in het zand blijft steken over dat roken. Maar ja, ze is helaas niet de enige.
nee helaas inderdaad.
Het is jammer dat ze wat dat betreft totaal geen discipline heeft, en zichzelf ook niet in de hand weet te houden. Ze rookt veel meer dan goed kan zijn
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:41:29 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30214794
Ondanks dat ik d'r af en toe ontzettend uit zit te lachen, heb ik wel echt ontzettend met d'r te doen. Volgens mij heeft ze geen idee wat ze zich op d'r hals heeft gehaald, of hoe ze er mee om moet gaan ofzo. Zomaar een kindje krijgen en er voor gaan en dan in dat huis gaan zitten. Of er ingestopt door d'r moeder Ik hoop eigenlijk dat ze daar helemaal niet gaat bevallen want ik vind het gewoon sneu omdat ik het gevoel heb dat ze geen idee heeft van wat er op haar afkomt en wat een impact een bevalling kan hebben enzo. Het lijkt net alsof ze echt helemaal niet doorheeft dat ze zwanger is en wat het betekent, zonde hoor. Zo kan je er ook niet van genieten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Luchtbel op 02-09-2005 21:50:43 ]
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:52:20 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30215097
Heb je wel gelijk in, Luchtbel.
Tanja is er sowieso meer niet dan wel bij, in alle opzichten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_30215226
Och roken tijdens zwangerschap ...ze is 27. Er zijn er die boven de 40 nog kinderen krijgen.

Het meeste zit ik in over de manier van praten van d'r. Ze is autist ofzo.
pi_30215236
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt luchtbel. Ik betrap mezelf er ook op dat ik voor haar hoop dat ze tegen die tijd gewoon thuis is, lekker bevallen met haar moeder en evt. de vader van haar kindje.

wat ik het nare vind van dat roken is overigens, dat als straks het kind gezond ter wereld komt dat voor veel mensen een excuus zal zijn om rustig te kunnen blijven roken tijdens de zwangerschap. Als het bij haar goed ging, betekent het immers dat het geen kwaad kan....
mooi he, alles
pi_30215315
wat heeft de leeftijd te maken met roken tijdens de zwangerschap? er zijn heus niet minder risico's door roken als je jonger bent...

De kans op chromosomale afwijkingen is inderdaad groter als je ouder wordt, maar dat gaat vooral over het syndroom van Down.
mooi he, alles
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:06:19 #184
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30215414
Ja Phil dat bedoel ik ook en al helemaal als het allemaal niet zo zou gaan als je zou willen tijdens een bevalling. Stiekem herken ik ook wel een beetje in d'r wazigheid, alleen lijkt het alsof ze er helemaal niet mee om kan gaan. Ik weet zeker dat ik de hele tijd ga zitten kijken als ze echt daar gaat bevallen maar iets in me zegt echt; kan iemand alsjeblieft voor haar gaan zorgen, haar hier doorheen trekken want dat zie ik niemand in dat huis echt doen als puntje bij paaltje komt. Ze heeft het zo overduidelijk nodig.
pi_30215745
Normaal gesproken ben ik 1 brok sympathie voor zwangeren, maar voor Tanja kan ik het niet opbrengen, en dat komt puur doordat ze nog rookt. Ik vind het zo enorm slecht en zo zielig voor de baby. Iedere keer als ik haar zie roken walg ik van haar. Persoonlijk vind ik zo'n iemand al bij voorbaat een slechte moeder. Erg jammer. En ik begrijp niet waarom BB niet harder ingrijpt. Iemand anders stelde in een topic voor dat er voor elke sigaret die Tanja rookt bv 1000 euro van het prijzengeld afmoet. Een heel goed idee is dat. Want ook al zijn de overige bewoners niet verantwoordelijk voor het gedrag van Tanja. Als medemens zouden ze haar best mogen helpen en steuen. En dan niet dat lafhartige gedoe van nu, maar gewoon echt helpen. Zo zonde en zielig voor de baby. En om in te haken op een eerdere discussie, het feit dat ze door blijft roken terwijl ze een kindje in haar buik heeft maakt haar een dom persoon in totaliteit, ondanks wel opleidingsniveau dan ook!
pi_30215833
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:29 schreef Gert het volgende:

Gelukkig zit jij dan niet in dat huis, met je zelfingenomen modelzwangerschap.
Sorry Gert, normaal vind ik je altijd top. Maar hier moet ik toch even op reageren. Naar wat ik gelezen heb is het heel normaal hoe zij zich gedraagd tijdens de zwangerschap. Dat hoort zo, dat is nou verantwoordelijkheidsgevoel! Het moeder zijn begint al als de baby nog in de buik zit, en de plicht die je als moeder naar je kind hebt is om goed voor hem/haar en dan ook voor jezelf te zorgen. Zorg dat je alle vitamientjes binnenkrijgt en voldoende rust hebt zodat de baby goed kan groeien.

Ik wou dat Tanja meer leefde als een zwangere... rust, vitamine, niet roken... Dan kan ze zich oprecht een goede moeder noemen. Maar zoals ze nu leeft en zich gedraagd, ik heb er totaal geen respect voor. En dat is jammer, want verder leek ze me een leuk meisje.
pi_30215923
Dat moest ik even kwijt, want ik snap niet hoe sommigen zich zo makkelijk over het (VELE) roken van Tanja tijdens de zwangerschap kunnen heenzetten.
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 22:27:02 #188
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30215960
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:18 schreef Ethel het volgende:
Als medemens zouden ze haar best mogen helpen en steuen. En dan niet dat lafhartige gedoe van nu, maar gewoon echt helpen.
En wat is echt helpen dan? Verbieden? Zolang het in Nederland voor zwangeren niet verboden is om te roken, heeft iedereen zich maar neer te leggen bij het feit dat Tanja er voor kiest om door te paffen. Het is nu al 100.000 keer tegen haar gezegd dat het slecht is. Er is haar dringend gevraagd te stoppen. Door de bewoners, door de verloskundige, door de vader. Maar uiteindelijk is Tanja verantwoordelijk, niet Talpa.

1000 euro per sigaret prijzengeld inhouden, vind ik een belachelijke aktie. De andere bewoners zouden onmiddelijk moeten opstappen als Talpa aan een dergelijk vorm van chantage begint.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:27:24 #189
521 ruby
Hell yeah!
pi_30215966
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar, maar ze heeft toch bepaalde priveleges en ze zal meer worden ontzien. Uiteraard is daar begrip voor, maar eens zal dat denk ik toch irritatie oproepen lijkt me. Tevens zit er weinig pit in haar vind ik, maar dat is gewoon mijn idee.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_30216110
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar, maar ze heeft toch bepaalde priveleges en ze zal meer worden ontzien. Uiteraard is daar begrip voor, maar eens zal dat denk ik toch irritatie oproepen lijkt me. Tevens zit er weinig pit in haar vind ik, maar dat is gewoon mijn idee.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Nou bij mij begint de irritatie al aardig op te lopen hoor, ze is echt alleen maar met zichzelf bezig en dat gewrijf over haar buik
Van mij mag ze zo snel mogelijk wieberen, al die domme dingen die ze loopt te vertellen over druipende melktieten en drank die ze wel mag drinken Hoe dom kan je zijn.
pi_30216144
Nou, eigenlijk heeft Talpa wel de keuze om haar echt te helpen. En dat is dan om haar te dwingen te stoppen met roken, bv door sancties in te voeren bij elke sigaret die zij rookt, of zelfs om haar te kiezen, of in het programma blijven (en bv 3 rondes vrij van nomineren, staat er voor haar ook echt wat tegenover, misschien motiveert het haar), of kiezen om het programma te verlaten. Kijken wat belangrijker is voor haar. Dus Talpa kan wel degelijk iets doen om te helpen. En ik denk persoonlijk, en hoop, dat ze ook nog wel wat gaan doen, maar dat ze het eerst op de vriendelijk manier proberen via bewoners e.d. Het rookgedrag van de zwangere Tanja tast namelijk ook de reputatie van Talpa aan, want zij zijn nu namelijk de zender die een zwangere laten roken in hun programma. Dus in hun programma kunnen zij het haar wel verbieden. Dat is toch een soort 2e wet...

Wat ik eigenlijk wil zeggen: vragen is soms niet voldoende.
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:39:28 #192
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30216269
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar
Dat vraag ik me eigenlijk af. Volgens mij is dat minder dan je denkt.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:40:59 #193
521 ruby
Hell yeah!
pi_30216299
Hmmm, ik weet niet echt wat de bewoners persoonlijk van haar vinden maar ik had het idee dat het wel goed zat.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:42:23 #194
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30216327
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef Ethel het volgende:
Ik wou dat Tanja meer leefde als een zwangere... rust, vitamine, niet roken... Dan kan ze zich oprecht een goede moeder noemen. Maar zoals ze nu leeft en zich gedraagd, ik heb er totaal geen respect voor. En dat is jammer, want verder leek ze me een leuk meisje.
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:44:31 #195
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30216372
pi_30216429
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:40 schreef ruby het volgende:
Hmmm, ik weet niet echt wat de bewoners persoonlijk van haar vinden maar ik had het idee dat het wel goed zat.
Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 22:50:25 #197
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30216486
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:33 schreef Ethel het volgende:
Nou, eigenlijk heeft Talpa wel de keuze om haar echt te helpen. En dat is dan om haar te dwingen te stoppen met roken, bv door sancties in te voeren bij elke sigaret die zij rookt, of zelfs om haar te kiezen, of in het programma blijven (en bv 3 rondes vrij van nomineren, staat er voor haar ook echt wat tegenover, misschien motiveert het haar), of kiezen om het programma te verlaten. Kijken wat belangrijker is voor haar. Dus Talpa kan wel degelijk iets doen om te helpen. En ik denk persoonlijk, en hoop, dat ze ook nog wel wat gaan doen, maar dat ze het eerst op de vriendelijk manier proberen via bewoners e.d. Het rookgedrag van de zwangere Tanja tast namelijk ook de reputatie van Talpa aan, want zij zijn nu namelijk de zender die een zwangere laten roken in hun programma. Dus in hun programma kunnen zij het haar wel verbieden. Dat is toch een soort 2e wet...

Wat ik eigenlijk wil zeggen: vragen is soms niet voldoende.
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.
Jij noemt het "helpen". Dat is prima, ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze Tanja een stoppen-met-roken cursus aanbieden via Stivoro of zo. Maar onder "helpen" versta ik niet: haar chanteren met verlaging van het prijzengeld, extra nominaties e.d.
Met die 2e wet heb je overigens wel een een punt, maar laat Talpa dan ook ballen tonen, en het huis rookvrij verklaren. Voor álle bewoners.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gert op 02-09-2005 22:55:43 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:50:34 #198
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30216490
Meerdere bewonders hebben al aangegeven dat ze zich zeer ergeren aan het roken van Tanja.
pi_30216527
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:01 schreef phileine het volgende:
wat heeft de leeftijd te maken met roken tijdens de zwangerschap? er zijn heus niet minder risico's door roken als je jonger bent...
Niet het punt. Maar zo kan je van alles wel een punt maken. De een rookt tijdens de zwangerschap de ander geeft carriere voorrang en bigt pas op 42+ de ander vreet zich vol met vet en nog een ander doet alles zoals iedereen het wil en heeft zelf een kutleven voor een jaar. Jullie vinden het toch wel normaal dat vrouwen in A'dam blijven wonen tijdens drachttijd? Ik ken er geen een die voor 10 maanden naar Groningen (of verder) is vertrokken.

Nu niet het gelul over "voor het kind" dat kind mag blij zijn dat het mag komen. Anders maken we wel een ander.
pi_30216598
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:42 schreef scanman01 het volgende:
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.
Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt. Tanja komt niet echt emotioneel stabiel over en is (net als iedereen) gevoelig voor wat de omgeving van haar vindt. Als de pers haar daadwerkelijk steeds weergeeft als de rokende-zwangere, dan doet dat haar imago geen goed, en dat zal Tanja wel vervelend vinden. Dus dan is het toch een beetje haar probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')