Uhm, nou, daar wil ik toch even op inhaken. Ik ben slank van mezelf ( bij 1 m 70, normaliter 54 kilo, niets te veel lijkt me zo) Ik ben bij mijn vorige 2 zwangerschappen beide keren rond de 30 kilo aangekomen. Ik at niet meer, ik snoepte niet meer. Behalve dat ik enorm veel vocht vasthield, kon ik door bekkenproblemen al heel vroeg niet meer sporten, dit speelde uiteraard wel een rol in het sneller aankomen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:59 schreef milagro het volgende:
[..]
Precies, het is helemaal geen té klein buikje, maar een mooi buikje.
Tanja heeft ingevallen wangen en kringen onder haar ogen, maar ze is niet te dun of zo, vind ik.
Ze is ws van zichzelf slank.
En als je gewoon eet, hoef je niet meer aan te komen dan 10 of 11 kilo of zo en ben je zwaarder dan houd je of (te)veel vocht vast of je vreet gewoon teveel.
nee helaas inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 21:34 schreef phileine het volgende:
Wel jammer dat Tanja nog steeds zo haar kop in het zand blijft steken over dat roken. Maar ja, ze is helaas niet de enige.
Sorry Gert, normaal vind ik je altijd top. Maar hier moet ik toch even op reageren. Naar wat ik gelezen heb is het heel normaal hoe zij zich gedraagd tijdens de zwangerschap. Dat hoort zo, dat is nou verantwoordelijkheidsgevoel! Het moeder zijn begint al als de baby nog in de buik zit, en de plicht die je als moeder naar je kind hebt is om goed voor hem/haar en dan ook voor jezelf te zorgen. Zorg dat je alle vitamientjes binnenkrijgt en voldoende rust hebt zodat de baby goed kan groeien.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:29 schreef Gert het volgende:
Gelukkig zit jij dan niet in dat huis, met je zelfingenomen modelzwangerschap.
En wat is echt helpen dan? Verbieden? Zolang het in Nederland voor zwangeren niet verboden is om te roken, heeft iedereen zich maar neer te leggen bij het feit dat Tanja er voor kiest om door te paffen. Het is nu al 100.000 keer tegen haar gezegd dat het slecht is. Er is haar dringend gevraagd te stoppen. Door de bewoners, door de verloskundige, door de vader. Maar uiteindelijk is Tanja verantwoordelijk, niet Talpa.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:18 schreef Ethel het volgende:
Als medemens zouden ze haar best mogen helpen en steuen. En dan niet dat lafhartige gedoe van nu, maar gewoon echt helpen.
Nou bij mij begint de irritatie al aardig op te lopen hoor, ze is echt alleen maar met zichzelf bezig en dat gewrijf over haar buikquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar, maar ze heeft toch bepaalde priveleges en ze zal meer worden ontzien. Uiteraard is daar begrip voor, maar eens zal dat denk ik toch irritatie oproepen lijkt me. Tevens zit er weinig pit in haar vind ik, maar dat is gewoon mijn idee.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen.
Dat vraag ik me eigenlijk af. Volgens mij is dat minder dan je denkt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:27 schreef ruby het volgende:
Ik vraag me af hoe lang de bewoners haar nog oké vinden... Nu hebben ze nog één en al sympathie voor haar
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:22 schreef Ethel het volgende:
Ik wou dat Tanja meer leefde als een zwangere... rust, vitamine, niet roken... Dan kan ze zich oprecht een goede moeder noemen. Maar zoals ze nu leeft en zich gedraagd, ik heb er totaal geen respect voor. En dat is jammer, want verder leek ze me een leuk meisje.
Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:40 schreef ruby het volgende:
Hmmm, ik weet niet echt wat de bewoners persoonlijk van haar vinden maar ik had het idee dat het wel goed zat.
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:33 schreef Ethel het volgende:
Nou, eigenlijk heeft Talpa wel de keuze om haar echt te helpen. En dat is dan om haar te dwingen te stoppen met roken, bv door sancties in te voeren bij elke sigaret die zij rookt, of zelfs om haar te kiezen, of in het programma blijven (en bv 3 rondes vrij van nomineren, staat er voor haar ook echt wat tegenover, misschien motiveert het haar), of kiezen om het programma te verlaten. Kijken wat belangrijker is voor haar. Dus Talpa kan wel degelijk iets doen om te helpen. En ik denk persoonlijk, en hoop, dat ze ook nog wel wat gaan doen, maar dat ze het eerst op de vriendelijk manier proberen via bewoners e.d. Het rookgedrag van de zwangere Tanja tast namelijk ook de reputatie van Talpa aan, want zij zijn nu namelijk de zender die een zwangere laten roken in hun programma. Dus in hun programma kunnen zij het haar wel verbieden. Dat is toch een soort 2e wet...
Wat ik eigenlijk wil zeggen: vragen is soms niet voldoende.
Niet het punt. Maar zo kan je van alles wel een punt maken. De een rookt tijdens de zwangerschap de ander geeft carriere voorrang en bigt pas op 42+ de ander vreet zich vol met vet en nog een ander doet alles zoals iedereen het wil en heeft zelf een kutleven voor een jaar. Jullie vinden het toch wel normaal dat vrouwen in A'dam blijven wonen tijdens drachttijd? Ik ken er geen een die voor 10 maanden naar Groningen (of verder) is vertrokken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:01 schreef phileine het volgende:
wat heeft de leeftijd te maken met roken tijdens de zwangerschap? er zijn heus niet minder risico's door roken als je jonger bent...
Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt. Tanja komt niet echt emotioneel stabiel over en is (net als iedereen) gevoelig voor wat de omgeving van haar vindt. Als de pers haar daadwerkelijk steeds weergeeft als de rokende-zwangere, dan doet dat haar imago geen goed, en dat zal Tanja wel vervelend vinden. Dus dan is het toch een beetje haar probleem.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:42 schreef scanman01 het volgende:
Je hebt misschien wel gelijk (zeker in jouw ogen), maar ik denk dat het Tanja aan de reet zal roesten wat jij ervan vindt. Het gaat erom wat ze zelf vindt, verder niets. Als anderen een probleem met daar hebben, dan is dat meer hun probleem dan het hare.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |