quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:34 schreef phileine het volgende:Ik kan me voorstellen dat ze niet goed kan slapen hoor. Veel 7-maanden-zwangeren slapen behoorlijk slecht. Je kan niet meer lekker liggen, je hebt last van maagzuur, veel dromen, je slaapt heel licht en kort en vaak ben je behoorlijk gespannen. Er is een theorie dat dat allemaal is om alvast te oefenen voor de nachten die je straks moet doorhalen als het kindje er eenmaal is. En dat ze weinig eet... tja, ik heb ook geleefd op twee crackers per dag tijdens mijn zwangerschap. Voor Tanja niet zo goed, het kindje zal er niet zoveel last van hebben, die zorgt wel dat ie aan zijn trekken komt. De kinderen uit de hongerwinter waren veel dikker en groter dan gemiddeld, door de schaarste in de baarmoeder gingen ze veel effectiever om met de beschikbare voedingsstoffen.
Het enige echte stomme is dat roken van Tanja.
Tanja probeert niet eens te slapen, ze wilt gewoon niets missen, daarom blijft ze op, en ze beweert niet moe te zijn, juist tot rust te komen.
Alleen viel ze gisteren dus zowat flauw, en wat doet ze, ze blijft nog op daarna, tot BB haar naar bed stuurt uiteindelijk.
Ze is een brok tegenstrijdigheid .
Ze huilt omdat ze alles alleen moet doen, 9 maanden lang, maar als ze haar dan willen steunen, ontlasten, zegt ze weer, dat ze dat niet nodig heeft.
Ze zegt dat ze maar drie sigaretjes rookt, maar is ondertussen bang dat heel Nederland ziet hoeveel ze rookt.
Ze maakt zich druk over roken waar de baby bij is straks, maar niet om dat zij nu zelf rookt.
Ze verwijt die knul niets, maar huilt wel dat ze alles alleen moet doen, terwijl ze toch echt zelf zonder pil is gaan sexen met een knul die ze amper kent, en waarvan je dus kunt verwachten dagt hij geen donder met dit alles te maken wilt hebben.
En dan als klap op de vuurpijl zeggen dat je niet wilt stoppen met roken omdat je dadelijk toch weer begint en het dus niets uitmaakt en je al zoveel moet opgeven voor dat kind, stappen, drinken, vrijheid... had het dan niet laten komen, denk ik dan, als je nu al vindt dat je zoveel moet opgeven.
en als je misselijk bent, of gewoon geen honger hebt, prima, maar neem dan gewoon ook rust, je kan niet draaien op een lege motor, dat weet toch iedereen?
laat staan als dat beetje energie dat je hebt vooral naar je kindje gaat.
Prioriteiten probleempje dus, deze dame.
En alles behalve zielig wat betreft de situatie waarin ze zit, want zelf gekozen.
Ik vind het wel rot, dát ze zich ziek voelde gisteren, het is ook eng natuurlijk als je 7 maanden ver bent (ik ben zelf bevallen van mijn kids met 7 maanden ) , en ik kan me ook voorstellen dat ze eenzaam is, maar zielig, en bewondering, nee.
haar zieligheid zou ze zelf voor een groot deel hebben kunnen voorkomen.
ook het oordeel van of veroordelen door anderen, jezelf in een etalage plaatsen door in BB te gaan , dan krijg je dat, van je 12 huisgenoten en van de kijkers.