abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29907657
Talpa, of Pulpa zoals ik het inmiddels noem, houdt een zogenaamde tv-competitie. Vijf productiemaatschappijen draaiden een pilot voor een vernieuwend programma. De winnaar mag een reeks maken.

Vandaag was het de beurt aan René Stokvis Producties. Ze maakten een aflevering van Het Grote Geld, waarin drie koppels een onderneming moeten starten. Ze krijgen een 100 duizend Euro tot hun beschikking en het koppel dat na een half jaar de dikste portemonnee heeft mag de inhoud houden.

Maar! Er deugt iets niet. De 'Kim' van het vrouwenkoppel in het programma is namelijk Elske Rollema. Cabaretière in opleiding aan de Koningstheateracademie in Den Bosch. In het programma gaat ze zelfs hetzelfde gekleed als op haar boekingspagina.

"Televisie is nep Kim," zegt mijn lief voortdurend. "Ook als het echt lijkt." Meestal negeer ik die uitspraak. Of ik snoef eens. Maar hij heeft waarempel gelijk.

Hardloper.
IG @webkim
pi_29908082
ik weet weinig van het programma, maar het lijkt me dat je bij een format een soort idee laat zien, en niet het uiteindelijke programma. Dus maak je een soort pilot uitzending.
Misschien maken ze in deze pilot wel gebruik van acteurs (lijkt me plausibel).

Anders zou het allemaal wel erg veel onnodige tijd en geld gaan kosten.
Honest disagreement is often a good sign of progress
website
pi_29908195
In de live-uitzending na het programma kwam er een e-mail binnen van een kijker die Elske óók herkend had. René Stokvis ontkende in alle toonaarden dat Het Grote Geld doorgestoken kaart is. Maar dat kan -ie nooit blijven volhouden.
Hardloper.
IG @webkim
pi_29911682
Is het verboden voor een cabaretière in opleiding om als kandidaat aan een tv-programma deel te nemen?
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_29911728
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:13 schreef Potus het volgende:
Is het verboden voor een cabaretière in opleiding om als kandidaat aan een tv-programma deel te nemen?
Neuh maar om dan maar meteen een andere naam aan te nemen
pi_29911764
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Misschien is dat haar pseudoniem zoals al die hedendaagse artiesten dat ook hebben?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_29911899
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:18 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Oops half gelezen. Is inderdaad verdacht. Maar aan de andere kant: het is een pilot. Die moet je een idee geven van hoe het echte programma er uit zou gaan zien. Mocht dit format winnen dan kan Stokvis zich geen nepkandidaten veroorloven.
Wel mooie laptopjes in die uitzending. Flybooks (heb ik gisteravond hard op internet voor moeten zoeken, want ik kon op het scherm niet lezen wat het merk precies was).
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_29916840
Reactie van Chris Luken (al moet je je afvragen natuurlijk of hij het echt is) op madiakrant.web-log.nl:

Stokvis heeft mij benaderd om in de board deel te nemen, dit heb ik gedaan. Alles in de tv uitzending is gespeeld door acteurs, dit viel mij tegen en was ook niet medegedeeld! Hethad dus niets met oprecht ondernemen te maken en Stokvis heeft zelfs aangegeven welk team moest gaan winnen, een farce dus.
Dat Stokvis nu glashard zit te liegen (en niet even...) vind ik helemaal een aanfluiting waarvan ik mij - als boardmember- van distantieër. Ik heb niet mee willen werken aan een programma wat gevoed wordt door onwaarheden, zo werkt dat niet in ondernemersland!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_29917319
De waarheid komt boven water.
Laten we Talpa platmailen met deze schokkende ontdekking.
Zodat Talpa Thuis om zes uur de primeur heeft in de uitzending.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_29920612
quote:
René Stokvis Producties heeft naar eigen zeggen geen acteurs ingeschakeld voor de pilotaflevering van Het grote geld bij Talpa. Gisteravond ontstond in het tv-programma de TV-Competitie een discussie over het mogelijk gebruik van acteurs in het programma (zie hier). René Stokvis Producties voelt zich geroepen om enige feiten op een rij te zetten, wegens de aanval van jurylid Bert van der Veer.

In het programma ‘Het Grote Geld’ krijgen kandidaten de gelegenheid met een startkapitaal van 100.000 Euro zo veel mogelijk geld te verdienen, gebaseerd op een goed businessplan. "Omdat het gisteravond een proefaflevering betrof - en omdat het nog onzeker is of de serie er in werkelijkheid komt - is gebruik gemaakt van een aantal reële successtories uit de ondernemerswereld", meldt een woordvoerder van het productiehuis. "Vervolgens zijn daar passende kandidaten bij gezocht die op hun eigen manier en zonder script, het betreffende verhaal zo realistisch mogelijk moesten vertolken."

Hierbij is volgens de producent geen gebruik gemaakt van acteurs of actrices. "De kandidate Elske Rollema, die werd geselecteerd vanwege haar vaardigheden bij rollenspellen tijdens managementtrainingen, blijkt op websites te worden aangeboden als actrice, hetgeen bij René Stokvis Producties niet bekend was. Zij heeft, voor zover de producent heeft kunnen nagaan, nooit eerder aan een tv-programma meegedaan."

Producent René Stokvis is niet te spreken over de wijze waarop Van der Veer hem confronteerde met zijn ondervindingen. Stokvis: "Ik was onaangenaam verrast dat tijdens een live programma zo onverwacht de integriteit van ’t project ter discussie werd gesteld. ’t Zou netjes zijn geweest mij vooraf even te wijzen op ’t feit dat de website met Elske getoond zou worden en dat daarover een vraag gesteld zou worden, zelfs al zou dat vlak voor de uitzending bekend geworden zijn. Intern was nadrukkelijk afgesproken geen gebruik te maken van acteurs maar wel goed op de selectie van de kandidaten te letten, gezien de eenmalige kans die ons in de tv-competitie werd geboden.Wij hebben richting de zender geen enkel misverstand laten bestaan over onze werkwijze. ’t Is jammer dat deze discussie de aandacht afleidt van onze pilot, waarin we nog steeds geloven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')