herriestoppers dus.. en bij de kijkshop hebben ze alpine achtige dingen voor 10 euroquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:11 schreef ivetje het volgende:
Bij de apotheek hebben ze ook oordopjes...misschien een idee? kosten een stuk minder iig
Overigens kreeg ik ze bij Within temptation in 013 er gratis bijHeb ze nu gebruikt tegen geluid van muggen in de zomer. Gewoon van die gele zachte dingen...
Ze hebben er verschillende...ook die herriestoppers iddquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:15 schreef crossover het volgende:
[..]
herriestoppers dus.. en bij de kijkshop hebben ze alpine achtige dingen voor 10 euro
Volgens mij kan het niet verbeteren, dat meen ik ergens gelezen te hebben. De schade is onomkeerbaar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:20 schreef steve2003 het volgende:
begint mijn gehoor weer stukken beter te worden, het herstelt zichzelf als het ware dus een beetje...
maar mischien verbeeld ik het me maar, maar ik meen toch echt steeds beter te horen...
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:18 schreef Sakura het volgende:
Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden, dat ze op concerten de troep zo ontzettend hard zetten dat je als gewone bezoeker met gehoorbescherming moet gaan lopen.
Zijn die organisatoren debiel ofzo, dat ze dat zo hard zetten.
Ik heb die Alpines en ze zijn geweldig, ze vervormen het geluid niet maar dempen het alleen. Zijn heel eenvoudig in gebruik en ook eenvoudig schoon te maken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:55 schreef Wekko het volgende:
Aangezien in dit hok de meeste mensen met gehoorbescherming zitten leek deze thread me hier wel goed staan. Als het toch ergens anders heen moet merk ik het wel. In ieder geval ben ik afgelopen weekend naar Lowlands geweest en daar suizen mijn oren nog steeds van. Ik heb er al eerder aan gedacht, maar die irritante suis heeft me nu eigenlijk wel over gehaald om er echt aan te beginnen: oordoppen.
Ik heb zelf wat rondgeneusd en kwam er achter dat de Otoplastieken (op maat gemaakt) wel erg duur zijn. Ik vind 120 euro een beetje veel geld voor waar ik ze voor nodig heb. Ik ga misschien 1 a 2 keer in de maand naar een discotheek/poppodium en een paar keer per jaar naar festivals en concerten. Je kan je afvragen of het dan wel echt nodig is, maarja, ik heb de laatste jaren wel gemerkt dat me gehoor wat achteruit gegaan is. Daar houd ik gewoon niet zo van. Als ik dat voor een paar tientjes kan voorkomen, waarom niet?
Ik kwam ook kant en klare oordoppen tegen van onder andere alpine.nl. Deze zijn 20 a 30 euro. Dat is beter betaalbaar. Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over het gebruik daarvan? Wordt het geluid niet vervormd? Ze zouden liniear moeten dempen, maar doen ze dat dus ook? Misschien nog andere tips? Ik woon overigens in Utrecht, zijn er hier misschien in de buurt winkels waar ik echt eens langs zou moeten gaan?
Hoe duur is zo duur?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:30 schreef HAL9000S het volgende:
Daarom zijn oordopjes als Filterz zo goed (en zo duur), ze filteren als het ware de wat meer schadelijke tonen eruit maar voor de rest kun je de muziek goed horen.. praten schijnt zelfs te kunnen.
Ah tjah, die google search vindt niet zoveel...maar die filterz zijn dus meer dan 100 euro, en dat vind ik toch echt te veel als student zijnde. Het is ook een investering waar je in principe niet veel van merkt (alleen op lange termijn) dus dan lijkt het al snel zonde. Je hebt uiteraard wel een punt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef HAL9000S het volgende:
In UVT hebben we het er ook over gehad:
Oordopjes op feesten
en hier nog een topic uit MUZ
Oordopjes (tegen harde muziek) gezocht
De filterz schijnen dus erg goed te zijn alleen ook vrij duur, de vraag is alleen of je teveel geld kunt uitgeven aan bescherming van je gehoor.
Tja ik heb altijd geluid om me heen eigenlijk (als ik weg ga heb ik de auto radio aan of een walkman op, als ik thuis ben staat er altijd muziek op). Dus ik merk het 's nachts wel altijd dat het niet helemaal stil is. Maar tinnitus is toch een stapje erger denk ik..quote:Ik hoop voor je dat die suis weg gaat, misschien heb je wel tinnitus
Tja, ze moeten wel net lekker zitten, elk oor is anders. Is het ook nog mogelijk ze te proberen ergens zonder ze gelijk te hoeven kopen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:05 schreef punksquad het volgende:
Ik ben muzikant en heb de alpine doppen. ze bevallen mij prima maar sommige andere mensen uit mijn band vinden ze wat minder. ik denk dat je ze maar eens moet proberen
Van wat ik gelezen heb kun je mensen juist beter horen, omdat stemmen er niet/nauwelijks uitgefiltert worden en de omgeving dus wel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:10 schreef harlingen het volgende:
Ik zie weleens mensen met oordopjes, maar kan je dan nog wel met je vrienden e.d. praten? Die hoor je dan toch niet meer?
Kan je het niet beter oplossen door bijv. niet te dicht bij de boxen te gaan staan?
Goed muziek luisteren lukt ook wel met een lichte gehoorbeschadiging, dan zet je de muziek gewoon wat harderquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:32 schreef SicSicSics het volgende:
gewoon doen helemaal als je je oren nog nodig hebt voor je beroep of om goed muziek te kunnen luisteren!
Ah kijk, dat is nuttige infoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:35 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb die Alpines en ze zijn geweldig, ze vervormen het geluid niet maar dempen het alleen. Zijn heel eenvoudig in gebruik en ook eenvoudig schoon te maken.
Ze zijn te koop bij Feedback (muziekinstrumentenzaak o.a. op de Biltstraat in Utrecht)
Helaas werkt het niet zo, als je hoge tonen verneukt zijn komen die nooit meer terug, maakt niet uit hoe hard je hem zet, het is gewoon weg!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:36 schreef harlingen het volgende:
[..]
Goed muziek luisteren lukt ook wel met een lichte gehoorbeschadiging, dan zet je de muziek gewoon wat harder![]()
Ze moeten alleen wel goed passen, je hebt kans dat je nu 30 euro uitgeeft aan iets wat niet lekker zit en dan kan je daarna alsnog andere oordoppen kopen. Maar als ze goed zitten is het eenuitkomst! beter dan de 120 euro die ik ervoor neer heb moeten leggenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:38 schreef Wekko het volgende:
[..]
Ah kijk, dat is nuttige info. En ze kosten 30 euro ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |