abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:55:44 #1
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_29901365
Aangezien in dit hok de meeste mensen met gehoorbescherming zitten leek deze thread me hier wel goed staan. Als het toch ergens anders heen moet merk ik het wel . In ieder geval ben ik afgelopen weekend naar Lowlands geweest en daar suizen mijn oren nog steeds van. Ik heb er al eerder aan gedacht, maar die irritante suis heeft me nu eigenlijk wel over gehaald om er echt aan te beginnen: oordoppen.

Ik heb zelf wat rondgeneusd en kwam er achter dat de Otoplastieken (op maat gemaakt) wel erg duur zijn. Ik vind 120 euro een beetje veel geld voor waar ik ze voor nodig heb. Ik ga misschien 1 a 2 keer in de maand naar een discotheek/poppodium en een paar keer per jaar naar festivals en concerten. Je kan je afvragen of het dan wel echt nodig is, maarja, ik heb de laatste jaren wel gemerkt dat me gehoor wat achteruit gegaan is. Daar houd ik gewoon niet zo van. Als ik dat voor een paar tientjes kan voorkomen, waarom niet?

Ik kwam ook kant en klare oordoppen tegen van onder andere alpine.nl. Deze zijn 20 a 30 euro. Dat is beter betaalbaar. Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over het gebruik daarvan? Wordt het geluid niet vervormd? Ze zouden liniear moeten dempen, maar doen ze dat dus ook? Misschien nog andere tips? Ik woon overigens in Utrecht, zijn er hier misschien in de buurt winkels waar ik echt eens langs zou moeten gaan?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:01:20 #2
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29901586
In UVT hebben we het er ook over gehad:

Oordopjes op feesten

en hier nog een topic uit MUZ

Oordopjes (tegen harde muziek) gezocht

De filterz schijnen dus erg goed te zijn alleen ook vrij duur, de vraag is alleen of je teveel geld kunt uitgeven aan bescherming van je gehoor.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_29901722
Ik hoop voor je dat die suis weg gaat, misschien heb je wel tinnitus
pi_29901786
Ik ben muzikant en heb de alpine doppen. ze bevallen mij prima maar sommige andere mensen uit mijn band vinden ze wat minder. ik denk dat je ze maar eens moet proberen
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:06:26 #5
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29901811
Waarom vinden ze de alpine doppen minder dan? En ten opzichte van welk product eventueel?
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:07:38 #6
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_29901868
Ik speel in een band, heb precies 1 repetitie oordopjes gebruikt, maar toen begonnen ze me te irriteren. Nou ja, ik heb nu last van tinnitus. Het is lastig, vooral 's nachts, maar ja.. je moet er maar mee leren leven
.
pi_29901989
Mijn gehoor is volgens mij ook wat minder geworden na wat houseparty bezoeken in de jaren 90... In de gemiddelde discotheek had ik trouwens nooit last van oorsuizen, maar wel op die party's.

Ik zie weleens mensen met oordopjes, maar kan je dan nog wel met je vrienden e.d. praten? Die hoor je dan toch niet meer?

Kan je het niet beter oplossen door bijv. niet te dicht bij de boxen te gaan staan?
pi_29902045

herriestoppers, 2.75 bij de kruidvat
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:11:28 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29902047
Bij de apotheek hebben ze ook oordopjes...misschien een idee? kosten een stuk minder iig
Overigens kreeg ik ze bij Within temptation in 013 er gratis bij Heb ze nu gebruikt tegen geluid van muggen in de zomer. Gewoon van die gele zachte dingen...
To infinity…and beyond!
pi_29902202
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:11 schreef ivetje het volgende:
Bij de apotheek hebben ze ook oordopjes...misschien een idee? kosten een stuk minder iig
Overigens kreeg ik ze bij Within temptation in 013 er gratis bij Heb ze nu gebruikt tegen geluid van muggen in de zomer. Gewoon van die gele zachte dingen...
herriestoppers dus.. en bij de kijkshop hebben ze alpine achtige dingen voor 10 euro
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:15:39 #11
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29902218
Ik heb er geen verstand van, maar wil dit topic wel volgen, voor mijn oren... dus hoop dat er veel zinvolle antwoorden komen..
pi_29902349
Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden, dat ze op concerten de troep zo ontzettend hard zetten dat je als gewone bezoeker met gehoorbescherming moet gaan lopen.
Zijn die organisatoren debiel ofzo, dat ze dat zo hard zetten.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:20:05 #13
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_29902424
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:15 schreef crossover het volgende:

[..]

herriestoppers dus.. en bij de kijkshop hebben ze alpine achtige dingen voor 10 euro
Ze hebben er verschillende...ook die herriestoppers idd
To infinity…and beyond!
pi_29902439
ik heb hetzelfde probleem (gehad), ik ging meestal twee a drie keer per week uit,alleen maar naar feesten en discotheken, en ik maakte me best wel zorgen over mijn gehoor, vooral omdat ik het ook steeds minder vondt worden... maar nu ik al een paar maanden thuis zit en mijn oren volledige rust hebben, begint mijn gehoor weer stukken beter te worden, het herstelt zichzelf als het ware dus een beetje...

maar mischien verbeeld ik het me maar, maar ik meen toch echt steeds beter te horen...
pi_29902751
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:20 schreef steve2003 het volgende:
begint mijn gehoor weer stukken beter te worden, het herstelt zichzelf als het ware dus een beetje...

maar mischien verbeeld ik het me maar, maar ik meen toch echt steeds beter te horen...
Volgens mij kan het niet verbeteren, dat meen ik ergens gelezen te hebben. De schade is onomkeerbaar.

Je kan trouwens ook bij de bouwmarkten e.d. oorrdopjes kopen, zelf heb ik oranje dingen die je als een schroef in je oor draait, maar die zijn erg duur en eigenlijk alleen voor professioneel gebruik van bijv. mensen die beton zagen (ik heb ze gekregen). Dan hoor je trouwens niks meer, dus dat is niet echt een oplossing als je naar een concert gaat.
pi_29902872
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:18 schreef Sakura het volgende:
Eigenlijk is het toch te belachelijk voor woorden, dat ze op concerten de troep zo ontzettend hard zetten dat je als gewone bezoeker met gehoorbescherming moet gaan lopen.
Zijn die organisatoren debiel ofzo, dat ze dat zo hard zetten.
Helemaal mee eens.

Het is van de gekke dat ze de druk opvoeren tot gevaarlijke levels

Te zacht is ook niet goed maar te hard zeer zeker niet.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:30:51 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29902904
Daarom zijn oordopjes als Filterz zo goed (en zo duur), ze filteren als het ware de wat meer schadelijke tonen eruit maar voor de rest kun je de muziek goed horen.. praten schijnt zelfs te kunnen.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:32:38 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_29902959
1. Gehoorbescherming = Belangrijk!
2. Die kleine gele dopjes volstaan.
3. Ik heb doppen op maat laten maken en dat zit confortabel en je hoort alles nog prima maar dan 20dB zachter!

gewoon doen helemaal als je je oren nog nodig hebt voor je beroep of om goed muziek te kunnen luisteren!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_29903061
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:55 schreef Wekko het volgende:
Aangezien in dit hok de meeste mensen met gehoorbescherming zitten leek deze thread me hier wel goed staan. Als het toch ergens anders heen moet merk ik het wel . In ieder geval ben ik afgelopen weekend naar Lowlands geweest en daar suizen mijn oren nog steeds van. Ik heb er al eerder aan gedacht, maar die irritante suis heeft me nu eigenlijk wel over gehaald om er echt aan te beginnen: oordoppen.

Ik heb zelf wat rondgeneusd en kwam er achter dat de Otoplastieken (op maat gemaakt) wel erg duur zijn. Ik vind 120 euro een beetje veel geld voor waar ik ze voor nodig heb. Ik ga misschien 1 a 2 keer in de maand naar een discotheek/poppodium en een paar keer per jaar naar festivals en concerten. Je kan je afvragen of het dan wel echt nodig is, maarja, ik heb de laatste jaren wel gemerkt dat me gehoor wat achteruit gegaan is. Daar houd ik gewoon niet zo van. Als ik dat voor een paar tientjes kan voorkomen, waarom niet?

Ik kwam ook kant en klare oordoppen tegen van onder andere alpine.nl. Deze zijn 20 a 30 euro. Dat is beter betaalbaar. Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over het gebruik daarvan? Wordt het geluid niet vervormd? Ze zouden liniear moeten dempen, maar doen ze dat dus ook? Misschien nog andere tips? Ik woon overigens in Utrecht, zijn er hier misschien in de buurt winkels waar ik echt eens langs zou moeten gaan?
Ik heb die Alpines en ze zijn geweldig, ze vervormen het geluid niet maar dempen het alleen. Zijn heel eenvoudig in gebruik en ook eenvoudig schoon te maken.

Ze zijn te koop bij Feedback (muziekinstrumentenzaak o.a. op de Biltstraat in Utrecht)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:36:09 #20
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29903073
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:30 schreef HAL9000S het volgende:
Daarom zijn oordopjes als Filterz zo goed (en zo duur), ze filteren als het ware de wat meer schadelijke tonen eruit maar voor de rest kun je de muziek goed horen.. praten schijnt zelfs te kunnen.
Hoe duur is zo duur?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:36:13 #21
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_29903077
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:01 schreef HAL9000S het volgende:
In UVT hebben we het er ook over gehad:

Oordopjes op feesten

en hier nog een topic uit MUZ

Oordopjes (tegen harde muziek) gezocht

De filterz schijnen dus erg goed te zijn alleen ook vrij duur, de vraag is alleen of je teveel geld kunt uitgeven aan bescherming van je gehoor.
Ah tjah, die google search vindt niet zoveel...maar die filterz zijn dus meer dan 100 euro, en dat vind ik toch echt te veel als student zijnde. Het is ook een investering waar je in principe niet veel van merkt (alleen op lange termijn) dus dan lijkt het al snel zonde. Je hebt uiteraard wel een punt.
quote:
Ik hoop voor je dat die suis weg gaat, misschien heb je wel tinnitus
Tja ik heb altijd geluid om me heen eigenlijk (als ik weg ga heb ik de auto radio aan of een walkman op, als ik thuis ben staat er altijd muziek op). Dus ik merk het 's nachts wel altijd dat het niet helemaal stil is. Maar tinnitus is toch een stapje erger denk ik..
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:05 schreef punksquad het volgende:
Ik ben muzikant en heb de alpine doppen. ze bevallen mij prima maar sommige andere mensen uit mijn band vinden ze wat minder. ik denk dat je ze maar eens moet proberen
Tja, ze moeten wel net lekker zitten, elk oor is anders. Is het ook nog mogelijk ze te proberen ergens zonder ze gelijk te hoeven kopen?
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:10 schreef harlingen het volgende:
Ik zie weleens mensen met oordopjes, maar kan je dan nog wel met je vrienden e.d. praten? Die hoor je dan toch niet meer?

Kan je het niet beter oplossen door bijv. niet te dicht bij de boxen te gaan staan?
Van wat ik gelezen heb kun je mensen juist beter horen, omdat stemmen er niet/nauwelijks uitgefiltert worden en de omgeving dus wel.

Het probleem van herriestoppers is overigens dat ze vooral de hele lage en hele hoge frequenties er uit filteren. Daardoor vervormt de muziek dus. En dat wil je niet bij een concert. Daarnaast kan je één keer per maand herriestoppers kopen voor 2 euro of gewoon 5 jaar lang met echte oordoppen doen...
pi_29903099
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:32 schreef SicSicSics het volgende:
gewoon doen helemaal als je je oren nog nodig hebt voor je beroep of om goed muziek te kunnen luisteren!
Goed muziek luisteren lukt ook wel met een lichte gehoorbeschadiging, dan zet je de muziek gewoon wat harder
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:38:13 #23
3280 Wekko
Zoek het plaatje!
pi_29903163
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:35 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ik heb die Alpines en ze zijn geweldig, ze vervormen het geluid niet maar dempen het alleen. Zijn heel eenvoudig in gebruik en ook eenvoudig schoon te maken.

Ze zijn te koop bij Feedback (muziekinstrumentenzaak o.a. op de Biltstraat in Utrecht)
Ah kijk, dat is nuttige info . En ze kosten 30 euro ofzo?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:39:27 #24
116015 SicSicSics
pi_29903210
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:36 schreef harlingen het volgende:

[..]

Goed muziek luisteren lukt ook wel met een lichte gehoorbeschadiging, dan zet je de muziek gewoon wat harder
Helaas werkt het niet zo, als je hoge tonen verneukt zijn komen die nooit meer terug, maakt niet uit hoe hard je hem zet, het is gewoon weg!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:41:31 #25
116015 SicSicSics
pi_29903302
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:38 schreef Wekko het volgende:

[..]

Ah kijk, dat is nuttige info . En ze kosten 30 euro ofzo?
Ze moeten alleen wel goed passen, je hebt kans dat je nu 30 euro uitgeeft aan iets wat niet lekker zit en dan kan je daarna alsnog andere oordoppen kopen. Maar als ze goed zitten is het eenuitkomst! beter dan de 120 euro die ik ervoor neer heb moeten leggen
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')